Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosikleti uzun süre yatırmak (kullanmamak)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    TVS Apache Rrt 150
    Arkadaşlar biraz araştırdım ama işime yarayacak bana göre bilgiler bulamadım. Sorum şu;

    Kış geldiği için motosikletimi kullanmayı düşünmüyorum artık. yaklaşık 4 ay gibi bir süre yapıyor bu da. Ankara nın soğuğunda cesnaret edemiyorum açıkcası. Uzun süre motosiklet kullanmayacaksak yapmamız gereken başlıca şeyler nelerdir?

    Benim bildiklerim;

    -Kapalı garajda saklanmalı ve mekan rutubetli, nemli olmamalı
    -Yere değen lastiğin altına tahta vb. konulmalı.

    Kafama takılanlar;

    -Bezin deposu boş mu olmalı, yoksa tam dolu mu? Doğru olan durum yada durumlar için nasıl yol izlenmeli?
    -Buji ve akü sökülmeli mi?
    -Beklediği süre boyunca ve motoru kapatırken bakım olarak ne yapmalıyız?

    Not: Arkadaşlar daha çok teorik bilgiden ziyade pratik bilgi paylaşırsanız sevinirim. Yani "Ben şöyle yapıyorum ..." şeklinde olursa hem benim hem de bilgisiz arkadaşların daha çok işine yarar kanaatindeyim. Yoksa şöyle yapılmalı böyle yapılmalı diye bi ton bilgi var sağda solda ve bunlar bana biraz abartı gibi geliyo. Yardımcı olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler..
    eren3736 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Depo dolu olmalı, yoksa depon pas tutabilir.
    Aküyü sök evde sıcak bir yerde sakla

  3. #3
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Ek olarak benzine, zaman içinde bozulmasını engelleyecek katkı konulabilir.

  4. #4
    bahadircolak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph Tiger 900 GT Pro
    Motoru her hafta 1-2 kez çalıştır, biraz şarj etsin. Akü sökmeye gerek kalmaz.

  5. #5

    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    TVS Apache Rrt 150
    Depo 16 lt ya, şimdi kim fullicek Şaka bi yana depo full boş bırakılsa içine bişeyler sıksak falan olmaz mı? Bi de hortumda karbratörde falan kalan benzinle ilgili yapmamız gereken bişey var mıdır? Bu arada ayak marşı var, hiç dokunmayıp sonra 3-5 gün ayakla çalıştırsak akü kendine gelir mi yoksa ölür mü?

  6. #6
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı bahadircolak adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru her hafta 1-2 kez çalıştır, biraz şarj etsin. Akü sökmeye gerek kalmaz.
    yapılan en büyük hatalardan birisi, akünün amper değeriyle marş motorunun gücüne bakıcak olursanız motosikletlerin gariban aküleri ortalama olarak arka arkaya 20 kere marş basmaya falan yeter. eğer siz motoru her hafta 1-2 kere olduğu yerde
    çalıştırıp beklerseniz akü daha hızlı tükenicektir. akünün şarj olması için ortalama 3 bin devir üzerinde çalışması lazım ve öyle 3-5 dakika değil...

    en iyisi akünüze güveniyorsanız hiç çalıştırmamak, yada söküp evde düzenli olarak şarj etmektir. şahsen ben sökmekle falan uğraşmıyorum akü bitersede vurdururuz

    benim yorlamam bu kadar.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:19 ----------

    Alıntı ömerky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Depo 16 lt ya, şimdi kim fullicek Şaka bi yana depo full boş bırakılsa içine bişeyler sıksak falan olmaz mı? Bi de hortumda karbratörde falan kalan benzinle ilgili yapmamız gereken bişey var mıdır? Bu arada ayak marşı var, hiç dokunmayıp sonra 3-5 gün ayakla çalıştırsak akü kendine gelir mi yoksa ölür mü?
    deponun full olması tavsiye edilir, bende ederim. özellikle deponuz metal ise çok önemli..

    2-3 ayda benzine birşey olmuyor yani aldığınız benzini kullanacaksınız çöpe gitmeyecek

  7. #7
    eroceto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2015
    Motosikleti
    Gas Gas 250 EC
    sıvı soğutmalı motor ise antifiriz koymalısın.

  8. #8
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Biraz teknik bilgi olucam ama arkadaslarin dedigi gibi depo dolu olucak.

    Sahsen ben 4 ay gibi bi sure yatircaksam yagini defistiririm icindeki yagi bayadir kullniosam.

    Lastikleri tahtaya deilde yerden kaldirmayi dusunebilirsin.. yada haftada 1 filan motoru azcik ileri yada geri al..

    Mumkunati varsa motorun icin yapabilcegin en iyi sey kisin cok soguk havalara maruz birakmamak

  9. #9
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Akü sökersen de boşalıyor, en basit çözüm 3 haftada bir 30dk tur atmak.
    yada aküyü sürekli şarj eden aparatlar var, eve alıp ona takacaksın

  10. #10
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Ankarada kışın geceleyin motora binmek berbat ama gündüz o kadar kötü değil, abartacak bir soğuğu yok gündüz. 2-3 haftada bir 15 dakika motorla gezseniz bu sorulara gerek kalmaz. Depodaki benzin konusunda da ne kadar az o kadar iyi. Benzin uzun süre bekleyince özelliğini kaybediyor. 6 ay bekleyen 1 depo benzin verimini yüzde 30-40 kaybeder. Bir de depodan buharlaşma ile kayıplar var.

  11. #11

    Üyelik
    11 Nisan 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    TVS Apache Rrt 150
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ankarada kışın geceleyin motora binmek berbat ama gündüz o kadar kötü değil, abartacak bir soğuğu yok gündüz. 2-3 haftada bir 15 dakika motorla gezseniz bu sorulara gerek kalmaz. Depodaki benzin konusunda da ne kadar az o kadar iyi. Benzin uzun süre bekleyince özelliğini kaybediyor. 6 ay bekleyen 1 depo benzin verimini yüzde 30-40 kaybeder. Bir de depodan buharlaşma ile kayıplar var.
    Depo boş bekleyince bi sıkıntı olur mu acaba?

  12. #12
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Alıntı ömerky adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Depo boş bekleyince bi sıkıntı olur mu acaba?
    Deponun icindeki hava geceliyin ayni çiğ gibi su yapar ve benizinine karisir su benzinden daha agir olsugu icin direk dibe coker.. bunu azaltmak icinde depodaki havayi azaltmak gerekiyor yani full depo

    Birde etanol lu benzinlerde beklemede daha cok sorun oluyor.. elbet bizim benzindede olur fakst etanol kullanmadigimiz icin birsz daha beklemeye dayanikli

  13. #13
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    "fuel stabilizer" diye geçiyor. Benzinin içine döküyorsunuz, benzin uzun süre bozulmuyor. Karburator vs. için de iyi. Honda motorsiklet manuelinde kullanılması tavsiye ediliyor, eğer motorsiklet bir süre kullanılmayacaksa.

  14. #14
    natila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf150 + HD sporster xl 1200 custom cb
    motoru ne olursa olsun uzun süre yatırmamalısın...çalışandan değil yatan motordan kork derler...

  15. #15
    Cavalry - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    LandCruiser
    Bujiyi filan sökmene gerek yok kardeşim.. Dediğin gibi motoru koyduğun yer kapalı ve rutubetsiz olmalı.. Motoru dediğin gibi 3-4 ay hiç çalıştırmayacaksan aküsünü de peşin peşin sökebilirsin.. Takmadan önce şarj eder öyle takarsın.. Depodaki benzinin bozulacağından Mengu abimiz de bahsetmiş sağolsun Bunların dışında bir de benzin musluğunu kapatıp, tahliyeden karbüratörde kalan benzini boşaltabilirsin..
    Güzel günler göreceğiz çocuklar, güneşli günler göreceğiz... Motorları maviliklere süreceğiz çocuklar, ışıklı maviliklere süreceğiz... Açtık mıydı hele bir son vitesi, adedi devir. Motorun sesi.

  16. #16
    EmirhanCoskun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ekim 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-10
    şahsen ben kendi yaptıklarımı kısaca yazmak isterim doğru veya yanlış bana göre yaptıklarım doğru

    -Gidip depoyu komple fullerimki içi pas tutmasın diye.
    -Sonra motosikletimi güzelcene yıkarım (çamur pas yapar)
    -Sonra klasik bakımlarımı yaparım WD40 ile yağlamam gereken yerleri yağlarım
    kontak,basmaklar kısaca hareketli yerler
    -Klasik yağlamam haricinde ise headerslarıda güzelcene kurulayıp az birşey WD40 ile headerslarıda bi temizlerim hemde pas tutmasına karşın bir önlem almış olurum kendimce..
    -Sonra zinciri gaz yağı ile güzelcene temizleyip bi güzel kurulayıp tekrar normal su ile yıkayıp sonra 1 kez daha güzelcene kuruladıktan sonra bi yarım saat beklerim..ardından güzelcene MOTUL C4 yağ ile yağlarım..
    -Lastiklerde her hangibi bir kimyasal kalmasın diye onlarıda eski bir sünger ile güzelcene sabunlayıp durularım..
    -garajıma çekmeden önce lastiklerin altına kendi kesmiş olduğum kalın lastikleri koyarım ayaklığın altınada fayans koyup motosikleti aynı hizaya getiririm ( sehpaya kaldırmıyorum ne biliyim sehpada uzun süre tutmak bana güven vermiyor )
    -sonra bir güzel brandasını çekerim...
    -eger motora 2 haftadan fazla süredir marş basmadıysam bi gidip marş basarım 5 10 dk çalıştırırımki bi motor kendine gelsin akü ölmesin diye..


    bunları yaptıktan 1 hafta sonra güneş açar ve motoru çıkartıp gazlarım sonra bu işleri bir dahaa bir daha yaparım sıkılmadan


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)