Kazamdan sonra alacağım motor hk. 2 MOTOR ARASINDA SEÇİM. DUKE-GT250R
-
Merhabalar sayın motosiklet.net üyeleri.
Sizlere danışmak istediğim bir konu var. Konuma bahsettiğim motosikletler hakkında bilgisi olan arkadaşlarımız yazarsa sevinirim. Her mesajı dikkate alacağımdan ötürü yanlış bilgi veren bir arkadaş yüzünden yanlış bir karar almak istemem.
İlk motosikletim YBR idi. 7000 km kullanıp 5-6 kere düşüp kalkıp ilk acemiliğimi attıktan ve eğitim aldıktan sonra sattım.
Yaşım dolayısıyla(20) racing görünümüne sahip makinelere ilgim var. 250cc sınıfına param yetmedi malesef. En azından biraz daha görüntüsü hoş bir motosiklete bineyim diyerekten YZF R125 aldım. Şükür hiç bir sorun çıkarmadı. Çok seviyordum her şeyini. Bir taksici abimiz sağolsun motorum perte çıktı. Tüm kusur karşı tarafta çıktı ve 1 aydır yatan motorum sonunda perte çıktı. 2 hafta içinde paramı alacağım nasip olursa.
Alacağım paranın üzerine bir miktar daha ekleyip bir motosiklet almak istiyorum fakat aklım fena karışmış durumda.
Baya ilan sahibiyle konuştum. Aralarından eleyebildiğim kadar eledim ve 2 motosiklet kaldı şuanda.
1. Motosiklet
2015 KTM DUKE 200 [ABS'siz]
12.000-15.000
Sahibi yaşını başını almış birisi. Motosikletin gerek kozmetik gerek motorun içi olsun gayet temiz olduğunu söylemekte.
Bana 100 km uzaklıkta olan bir yerde oturmakta. Rahatlıkla gidip görebileceğim bir mesafe.
Fiyat olarak 9500 TL son yapacağını söyledi.
(Fiyatları bütün maddi durumumu kaza yaptığımı samimiyetle anlatarak aldım.Bilginize)
2. Motosiklet
2014 HYOSUNG GT250R
3.000-5.000 KM aralığında
Sahibi 40 yaşında yine yaşını başını almış birisi. Motosikletinin iç-dış tertemiz olduğunu söylemekte.
Bana 500 km olan uzaklıkta bir yerde oturmakta. Rahatlıkla gidip bakabileceğim bir yer değil.
Fiyat olarak en son 9300 TL yapabileceğini söyledi. (Durumlarımı anlattığım şekilde verilen dip fiyat. Tekrar belirtmek istedim.)
Gelecek cevaplardan birisi muhakkak şu olacaktır. 'İkisi birbirinden çok farklı tarzlar. Hangi tarz sana hitap ediyorsa onu seçmelisin.'
Fakat benim için ikisi de güzel motor. İkisine de binerim. Benim için sorunsuz beni idare edebilecek bir motor olması gerekiyor.
E sorunsuz istiyorsan KTM yi al arkana bakma diyeceksiniz onu da biliyorum.
Fakat Boyum 185. Ktm altımda biraz ufak kalıyor. Bindim üstüne ufak bir tur attım. Arkadaşlarımdan gelen yorum bu şekilde. Ve 140 son hızı beni şehir içinde kesinlikle idare etsede uzun yola çıkacağım zaman, çevreyolunda en azından 150 ile sabit gitmek istiyorum artık. Yzf R125 de en büyük sorunum buydu. Ktm alsam titreşimsiz rahat bir şekilde rüzgarı fazla hissetmeden gidebileceğim hız 110 max olarak düşünmekteyim.
İşin özü Hyosungun bana sorun çıkartmayacağına emin olabilsem direk gider hyosungu alırım. Hyosunguda sürdüm ve çok sevdim. Kalıp olarak gidiş olarak.
Fakat distribütör sorunu(yedek parça,servis,usta sorunları) ve kore malı bir japon veya avrupalı değildir. Muhakkak sana sorun çıkartacak lafları aklımı ciddi anlamda karıştırmakta.
Özet geçmek gerekirse kalbim Hyosung aklım KTM al demekte.
Siz değerli üyelerin yorumları 2 hafta içinde alacağım motorum ile ilgili büyük rol oynayacaktır. Şimdiden samimiyetinizle yazacağınız tüm yorumlar için teşekkür ederim.
Kazasız belasız, iyi günler.
Dipnot: Kilometreyi aralıklı vermemin sebebi motoru alasıya geçecek sürede km'nin sabit kalmayacağından ötürüdür.
Düzenleme sebebi: Ekleme
Reklamlar
-
Dostum böyle durumlarda fiyat performans karşılaştırması yapmalısın. Ben 2010 model gt250 sahibiyi öncelikle onu belirtiyim. Şimdi Diyosunk ki iki motora da binerim ama ktm altımda ufak kalıyo şimdi sırala;
ktm ye 9500 vereceksin karşılığında belki az biraz farkla kalite alacaksın ama parça derdi aynı olacak altında ufak kalacak gücü ve son hızı düşük olacak.
hyosunga da nerdeyse aynı parayı vereceksin parça derdin aynı daha güçlü motor daha güçlü görünüş daha fazla son hız.
parça derdinden kasıt bi sıkıntın olduğu zaman honda ve yamaha kadar kolay yedek parça bulamaycaksın ama dikkat et parça bulamayacaksın değil bunlar kadar kolay bulamayaksın.
İkincisi Sana gt 250r yerine Gt250 naked öneririm şahsi fikrim olarak. Neden diye sorarsan 250R şehir içine pek uygun değil naked çok yönlü kullanıma daha uygun.
-
Ben duke öneririm. Zaten sende aklım duke kalbim hyo demişsin. Bırak kafan rahat etsin
-
Ktm ile hyosungu kıyaslamam. 150 ile sabit rahat bir yolculuk yapmak istiyorsan öncelikle en az 600 cc motor ile yolculuk yapıyor olman gerekmektedir bunu aklında bulundur. çünkü rahat ve sabit yolculuk demek titreşimin az olması ve motorun zorlanmıyor olması demektir. 200-250 cc sınıflarında titreşim olmadan motoru zorlamadan 150 km de sabit ve rahat kullanım yaptıran bir motor daha yok. ktm ile 110- 120 arası rahat bir yolculuk yaparsın.
her iki markanında kalitesini kıyaslarsam ktm çok daha üstündür. yukarıda arkadaş ktm yedek parça falan yazmış ama ktm ile baya bir bilgisi yok demekki... herkes nedense son hıza takılıp kalıyor.önemli olan bir motorun son hızı değil ara hızlanmalardır önemli olan.
hangi şehirde yaşıyorsun bilmiyorum fakat büyük şehirlerde ktm nin hiç bir sıkıntısı yok. diğer şehirler için ise ararsın istanbuldaki servisi kargolar ürünü gelir.
boy 1.85 sizin o yüzden duke içinde pek birşey diyemem deneyin test edin. eğer bacaklarınız rahat ediyorsa sorun yoktur.
ayrıca her iki motorlada uzun yol yapmak çok zor ve yorucudur aklının bir ucunda bulunsun.
-
hyosung alacağına bajaj pulsar 200 RS al sıfırı 11000 tl ABS li müthiş ekonomik motor NS değil RS bu RS yeni çıktı...
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:16 ----------
bajaj ın yedek parça ucuzluğundan ve servis ağı genişliğinden daha bahsetmedim
-
Kocaeli İl Temsilcisi
Seçeneklerin arasında , kawasaki z 250 sl veya ninja 250 sl'de olsun . Bende z 250 sl var. 28 hp , 162'de kesiciye giriyor ve duke 200 den daha iyi gidiyor. Duke 200 de harika bir motor ama 137'de kesiciye girmesi biraz yavaş kalıyor rakiplerine göre. 11.000 tl'ye satacağım bende alıcı bulursam . 2015 model 5.700 km'de şu an .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
-
en mantıklısı abs li pulsar hem görünüm hem de güvenlik.
-
c4gin adlı üyeden alıntı
en mantıklısı abs li pulsar hem görünüm hem de güvenlik.
2 motor arasında kaldım şuanda. Farklı bir alternatif aramıyorum. Teşekkür ederim yorumunuz için.
-
-
-
Ktm derim cok sırıtmaz o boyda hatta şirin görünür bence
-
Hyosung fanatikleri gelmemiş, hayret.
Hyosung KTM ile kıyaslanmaz tabiki, ancak, 185 boy ile hele ki uzun yolda rahatsız eder diye düşünüyorum. Duke 200 180 boyla benim altımda bile tam sınırda, hatta küçük sayılır.
Hyonun sıfırını alıp bakımlarını da düzenli yaparsan ve motora iyi davranırsan pek sorun çıkartmayacağı söylenir genelde, bilemiyorum. Ben sorduğumda tamircim önermiyor. Gerçi ona gelen bütün hyolar apaçi motoru o ayrı konu. KTM sağlam motordur, kalitelidir, bunlar tartışılmaz. Ancak boy 185 olduğuna göre KTM küçük kalacaktır altınızda, GT250R daha iyi görünür altınızda.
Not: Biraz kovalayınca o fiyatlara daha mantıklı motor bulunabilir, şahsen incelemenizi öneririm. KTM kaliteli ancak küçük kalır, Hyo riskli. İnazumalar 10 bin civarı bulunabiliyor, yine SYM wolf bulunabiliyor o civarlarda, stop etme sorununu çözmüşler, ben şahsen o paraya sıfır Pulsar öneririm. En azından elinizde bir miktar para kalır, ya da daha az borçlanırsınız.
Not2: Bu arada Hyo'da parça sorunu yok, internette her haltı var, getirtir kendi tamircinize yaptırırsınız. Mesele şu ki, o parçaların fiyatı biraz tuzlu.
-
efendy06 adlı üyeden alıntı
Hyosung fanatikleri gelmemiş, hayret.
Hyosung KTM ile kıyaslanmaz tabiki, ancak, 185 boy ile hele ki uzun yolda rahatsız eder diye düşünüyorum. Duke 200 180 boyla benim altımda bile tam sınırda, hatta küçük sayılır.
Hyonun sıfırını alıp bakımlarını da düzenli yaparsan ve motora iyi davranırsan pek sorun çıkartmayacağı söylenir genelde, bilemiyorum. Ben sorduğumda tamircim önermiyor. Gerçi ona gelen bütün hyolar apaçi motoru o ayrı konu. KTM sağlam motordur, kalitelidir, bunlar tartışılmaz. Ancak boy 185 olduğuna göre KTM küçük kalacaktır altınızda, GT250R daha iyi görünür altınızda.
Not: Biraz kovalayınca o fiyatlara daha mantıklı motor bulunabilir, şahsen incelemenizi öneririm. KTM kaliteli ancak küçük kalır, Hyo riskli. İnazumalar 10 bin civarı bulunabiliyor, yine SYM wolf bulunabiliyor o civarlarda, stop etme sorununu çözmüşler, ben şahsen o paraya sıfır Pulsar öneririm. En azından elinizde bir miktar para kalır, ya da daha az borçlanırsınız.
Not2: Bu arada Hyo'da parça sorunu yok, internette her haltı var, getirtir kendi tamircinize yaptırırsınız. Mesele şu ki, o parçaların fiyatı biraz tuzlu.
Ortada fanatiklik gerektirecek bir durum yok. Hyosung'u bilerek alan kullanıcı hiçbir zaman başka motorla iyidir kötüdür kıyasına girmez. Ancak Hyosung KTM ile kıyaslanamaz tabiki demeniz bence işbilmez ve yanlış bir yorum. Motorlar cc'ye göre kıyaslanır ve yapılan bütçe incelemesi ve özelliğe göre her marka model motor bu kıyasa girebilir. Şuan alınabilirlik seviyesi yüksek motorların beşiği olan Japonya,Hindistan,Çin,Tayvan ve Kore gibi ülkeler kendi programlarında ve internet sitelerinde aynı cc'de yer alan hemen hemen bütün motorları birbiriyle karşılaştırıyor. Mesele markanın şöhreti ve bilinirliği değil kısacası önemli olan markaların ortaya ne koyduğu. Beğenmiyorsunuzdur saygı duyarım ancak olumsuz şeyler bana göre ortaya teknik ve somut deliller konarak konuşulmalı. Basitçe bakıldığında biri çift silindir neredeyse 190-200 yapabiliyor birisi de 137'de kesiciye girip titriyor. Ama işin gerçeği esasen öyle mi ? Bu kadar basit ve basmakalıp gitmemek lazım bana göre...
Başlığı açan arkadaşım merhaba. Öncelikle hangi motoru alacaksan hayırlısıyla almanı ve kazasız belasız kullanmanı dilerim. Hyosung'un artık parça sıkıntısı mevcut değil. Eski distribütör Kuralkan bütün parçaları Uniteks'e devretmiş durumda. İçerde parça var ve bir bu kadar da serbest bölgede parça bekliyor hazırda ihtiyaç duyulması durumunda. Hyosung'un parçası ne ucuz ne de pahalı denebilecek düzeyde. Elbette ki bazı parçalar her markada olabildiği gibi anlamsız pahalı olabiliyor. Yurtiçinde bunu çıkma veya sıfır olarak satan zilyon tane yer var. Yetmediğinde 1 haftada kapına kadar gönderen kapı gibi 3 adet Güney Kore sitesi mevcut. Her motorda olduğu gibi sorun olabildiği gibi bu markada da oluyor. Ancak şu bir gerçek ki bu markanın sürücüsü Japon veya Avrupa motoru kullanıcılarına göre daha apaçi ve kendini sonuna kadar zorlayarak bu motoru aldığı için sorun çıktığında son yapması gereken şeyi ilk yapan insanlar oluyorlar ve motorları tarumar ediyorlar. Düzgün bakıp sorun yaşayan da vardır elbette. Bana göre fiyat performans oranı Hyosung'dan daha iyi bir motor yok. GT250R hakkında bilgim sınırlı o yüzden teknik detayları kendi sayfasında araman çok daha mantıklı olacaktır...
-
Green Arrow adlı üyeden alıntı
Ortada fanatiklik gerektirecek bir durum yok. Hyosung'u bilerek alan kullanıcı hiçbir zaman başka motorla iyidir kötüdür kıyasına girmez. Ancak Hyosung KTM ile kıyaslanamaz tabiki demeniz bence işbilmez ve yanlış bir yorum. Motorlar cc'ye göre kıyaslanır ve yapılan bütçe incelemesi ve özelliğe göre her marka model motor bu kıyasa girebilir. Şuan alınabilirlik seviyesi yüksek motorların beşiği olan Japonya,Hindistan,Çin,Tayvan ve Kore gibi ülkeler kendi programlarında ve internet sitelerinde aynı cc'de yer alan hemen hemen bütün motorları birbiriyle karşılaştırıyor. Mesele markanın şöhreti ve bilinirliği değil kısacası önemli olan markaların ortaya ne koyduğu. Beğenmiyorsunuzdur saygı duyarım ancak olumsuz şeyler bana göre ortaya teknik ve somut deliller konarak konuşulmalı. Basitçe bakıldığında biri çift silindir neredeyse 190-200 yapabiliyor birisi de 137'de kesiciye girip titriyor. Ama işin gerçeği esasen öyle mi ? Bu kadar basit ve basmakalıp gitmemek lazım bana göre...
Başlığı açan arkadaşım merhaba. Öncelikle hangi motoru alacaksan hayırlısıyla almanı ve kazasız belasız kullanmanı dilerim. Hyosung'un artık parça sıkıntısı mevcut değil. Eski distribütör Kuralkan bütün parçaları Uniteks'e devretmiş durumda. İçerde parça var ve bir bu kadar da serbest bölgede parça bekliyor hazırda ihtiyaç duyulması durumunda. Hyosung'un parçası ne ucuz ne de pahalı denebilecek düzeyde. Elbette ki bazı parçalar her markada olabildiği gibi anlamsız pahalı olabiliyor. Yurtiçinde bunu çıkma veya sıfır olarak satan zilyon tane yer var. Yetmediğinde 1 haftada kapına kadar gönderen kapı gibi 3 adet Güney Kore sitesi mevcut. Her motorda olduğu gibi sorun olabildiği gibi bu markada da oluyor. Ancak şu bir gerçek ki bu markanın sürücüsü Japon veya Avrupa motoru kullanıcılarına göre daha apaçi ve kendini sonuna kadar zorlayarak bu motoru aldığı için sorun çıktığında son yapması gereken şeyi ilk yapan insanlar oluyorlar ve motorları tarumar ediyorlar. Düzgün bakıp sorun yaşayan da vardır elbette. Bana göre fiyat performans oranı Hyosung'dan daha iyi bir motor yok. GT250R hakkında bilgim sınırlı o yüzden teknik detayları kendi sayfasında araman çok daha mantıklı olacaktır...
İlginiz için çok teşekkür ederim. Büyük ihtimalle hyosung bana 400-500 km uzaklıkta Duke ise 100 km uzaklıkta olmasına rağmen ilk olarak gidip hyosunga bakacağım. Detaylı expertizden sonra bir sorunu çıkmaz ise alıp döneceğim. Bir sıkıntı yaşarsam ise dönüp Duke bakacağım gibi duruyor.
-
Hyosung'u marka fanatiklerinden başka önerenin olacağını pek sanmıyorum. Ktm alın kafanız rahat olsun derim.
-
xelanik adlı üyeden alıntı
İlginiz için çok teşekkür ederim. Büyük ihtimalle hyosung bana 400-500 km uzaklıkta Duke ise 100 km uzaklıkta olmasına rağmen ilk olarak gidip hyosunga bakacağım. Detaylı expertizden sonra bir sorunu çıkmaz ise alıp döneceğim. Bir sıkıntı yaşarsam ise dönüp Duke bakacağım gibi duruyor.
Ne istediğinize karar vermeniz önemli. Bulunduğunuz yerdeki servis imkanları önemli. Bana göre KTM parçasını bulmak daha zor olur servis yok ise. Yetkili servisleri burada yazan kullanıcıların anlattığı ve Spormotonun belirttiği kadarıyla Hyo'dan pahalı. Ben rodaj bakımına para ödemezken arkadaşlar 350-370 liralardan söz ediyorlardı. Benim motorum olan GD serisi de Duke serisiyle aynı yapıda bir motor. Kullanması çok rahat ve zevkli hafifliğinden ötürü. Ancak rüzgar ve konfor unsuru maalesef tek silndir motorda pek fazla bulunmuyor. Yapabildiğiniz kadar araştırma yapın ancak lütfen profesyonel ve mantıklı konuşan insanları dinleyin. Hayatında motora binmemiş ve konunun içerdiği motorları bırakın sürmeyi yakınından geçmemiş adamlar kulak dolgunluğuyla ahkam kesiyorlar maalesef. Tekrar hakkınızda hayırlısı olsun...
-
Bir de kimsenin dikkat etmediği bir konu var.
Şimdi bu arkadaş büyük ihtimalle alacağı motoru artçılı kullanacak. Bir de bu şekilde karşılaştırma yapmanızı öneririm.
-
essegesse adlı üyeden alıntı
Bir de kimsenin dikkat etmediği bir konu var.
Şimdi bu arkadaş büyük ihtimalle alacağı motoru artçılı kullanacak. Bir de bu şekilde karşılaştırma yapmanızı öneririm.
İki motorda artçıya uygun motor değil bana göre. Kısa mesafelerde tamam çekilebilir ancak motor 2 kişilik olarak alınıyorsa bu 2 tercihte silinmeli bana göre. İş GT250'ye dönmeli, İnazumaya dönmeli o noktada. Ama arkadaş sadece 2 motor kıyası istediği için hiç başka noktaları düşünmedim ben...
-
essegesse adlı üyeden alıntı
Bir de kimsenin dikkat etmediği bir konu var.
Şimdi bu arkadaş büyük ihtimalle alacağı motoru artçılı kullanacak. Bir de bu şekilde karşılaştırma yapmanızı öneririm.
Tabiki kız arkadaşım da binecek. Bunu göz önüne aldığımızda sizin tercihiniz ne olurdu, neden?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)