Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Patlayan ve köpük sıkılan lastiğin akıbeti hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    easydude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Aralık 2014
    Motosikleti
    Triumph Street Triple 765 s
    Arkadaşlar merhaba,

    Geçen hafta Kadıköy yönü Tem çıkışında arka lastiğimin patladığını farkettim. Yanımda lastik tamir köpüğü bulunmadığından inik lastikle Kavacık'daki Total'e kadar yavaş bir şekilde sürdüm. Daha sonra köpüğü sıkıp hava bastıktan sonra lastikçiye götürüp yama yaptırdım. Lastikler Michelin City Grip.

    Şimdi kafama takılan soru şu, acaba bu lastiği inik vaziyette benzinciye kadar kullanmam (1 - 1,5 km en az) lastiğe bir zarar vermiş midir? Ayrıca şu an hala lastiğin içinde köpük bulunuyor. Kısacası bu şekilde kullanmam sakıncalı mıdır? (Motorum 2015 model X-max 250) Önerileriniz doğrultusunda gerekirse 1000 km'deki lastiği değiştireceğim.

    Şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Su kanallı lastik olduğundan patlak lastikle yol almaktan bi zarar göreceğini sanmıyorum. Dişli lastik olsaydı diş kopması yapabilirdi. 1.5km patlak lastikle gitmek çok bir yol değil o tarz lastikler için de gerçi. Lastik köpüğü konusunda da lastiği temizletip tamir ettirmek daha iyidir elbette.

  3. #3
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Lastikler tubeless olduğundan lastikçide temizletip fitil ile onarım yaptırın. Fitilin ömrü daha fazladır. Ayrıca bu yöntemlerin geçici olduğunu unutmayın. Motosiklette 2 tekerlek üstündesiniz. Lütfen en kısa zamanda lastiğinizi değiştirin. Motolastik.com'dan indirimli fiyatla city grip alabilirsiniz. Geçmiş olsun.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  4. #4
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    En güzel lastik tamiri içten yama yaptırmaktır lastiğiniz e içten yama yaptırın değiştirmeye gerek yok
    Köpüğü de lastik patlayınca olduğu yerde sıkın ve ilk petrolde hava ayarı yapın

  5. #5
    COMTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2013
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YBR
    lastik tamamen inik olsa sürdüğün sürede zaten janttan atar ki atmamış burda bir sıkıntı yok,diğer konuya gelecek olursak tamir yapan lastikçi yama yaptı demişsin.yama lastige içten yapılan bir tamirattır.eğer lastikçi eşşek değilse lastiği sökünce içini temizler öyle takar.söülüp takılan lastikte köpük temizlenmemişse kesinlikle birdahaki patlağa onarım görevi olmaz.ayrıca lastik balans yapar.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)