Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

Kenan Sofuoğlu ve MotoGP

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2013
    Şehir
    bursa yenişehir
    Motosikleti
    mondial z-one 150
    Moto GP de tamamen para konuşuyor. Paranın olduğu yerde kimler vardır biliyoruz.Tıpkı Formula 1 de olduğu gibi . Bence Kenan orada yapamaz. Buralar daha sportmence gidiyor. Oralarda başka işler dönüyor.Kenan da o işlere bulaşmak istemiyor bence. Nasıl oluyor da İspanyollar dan başkasının borusu ötmüyor. Düşünmek lazım..Eğer Toprak denerse de arkasında sponsordan başka güçlerinde olması gerek.Benim şahsi fikrimdir.. Saygılar..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul
    Ya arkadaşlar 15 milyon euro verin gireyim falan demiş şaka mı bu ? 15 milyon euro ile kim girer motogp yarışlarına biliyor musunuz ? Yeteneği olmadığı için(yetersiz kaldığı için) takımlara çağrılmayan yarışçılar sadece girer. Peki onlar girince ne mi oluyor ? F1’de ki Pastor Maldonado gibi olurlar adma parası var diye f1’de yarıştı durmadan kaza yaptı bir türlü süremedi ve atıldı... Kenan’da öyle onun yeteneği onun şu an ki yarıştığı klasmana yetiyor sadece bunu kabul edip söyleyemiyor. Bu acıdığınız adam daha bu ay yeni Lamborghini Aventador s aldı arabanın fiyatı TR’de 850.000 euro’dan pahalı kaldı ki 458 italia’sı diğer spor araçları.her neyse dağıtmıyayım Kenan gerçekten motoGP seviyesinde olsa şu an zaten oradaydı ama değil. Kendini tatmin etmek için o klasmanda bir çok kişi ile yarıştım geçtim onları diyor fakat bu dediği kişiler şu an motoGP’de şampiyon olan insanlar Kenan’ın dediğine göre olsa şu an motoGP’de yarışsa şampiyon olurdu... ve o kadar yetenekli olsa hiçbir takım onu kaçırmazdı bu net. Emin olun Toprak daha fazla gelecek vaat ediyor. Herşeye siyaseti bu kadar karıştıran bir insandan bir şey olmaz. Bırakın o kendini tatmin etsin siz asıl gelecek vaat eden diğer gençlerimize bakın.

  3. #43
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı Mertcan00 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya arkadaşlar 15 milyon euro verin gireyim falan demiş şaka mı bu ? 15 milyon euro ile kim girer motogp yarışlarına biliyor musunuz ? Yeteneği olmadığı için(yetersiz kaldığı için) takımlara çağrılmayan yarışçılar sadece girer. Peki onlar girince ne mi oluyor ? F1’de ki Pastor Maldonado gibi olurlar adma parası var diye f1’de yarıştı durmadan kaza yaptı bir türlü süremedi ve atıldı... Kenan’da öyle onun yeteneği onun şu an ki yarıştığı klasmana yetiyor sadece bunu kabul edip söyleyemiyor. Bu acıdığınız adam daha bu ay yeni Lamborghini Aventador s aldı arabanın fiyatı TR’de 850.000 euro’dan pahalı kaldı ki 458 italia’sı diğer spor araçları.her neyse dağıtmıyayım Kenan gerçekten motoGP seviyesinde olsa şu an zaten oradaydı ama değil. Kendini tatmin etmek için o klasmanda bir çok kişi ile yarıştım geçtim onları diyor fakat bu dediği kişiler şu an motoGP’de şampiyon olan insanlar Kenan’ın dediğine göre olsa şu an motoGP’de yarışsa şampiyon olurdu... ve o kadar yetenekli olsa hiçbir takım onu kaçırmazdı bu net. Emin olun Toprak daha fazla gelecek vaat ediyor. Herşeye siyaseti bu kadar karıştıran bir insandan bir şey olmaz. Bırakın o kendini tatmin etsin siz asıl gelecek vaat eden diğer gençlerimize bakın.
    İyide kenan "ben treni kaçırdım yaşım geçti, bu yaştan sonra motogp'de yarışsam nolur. Onun yerine gençleri hazılıyorum" diyor. Yani düzgün bi kariyer yapabilmek için daha erken yaşlarda keşfedilmesi gerekirdi. O sıralar Kenan bu kadar popüler olmadığı için sponsor destek para bulamıyordu.

    Bence yetenek olarak motogp'de yarışabilecek kadar iyi. Şimdi gençleri motogp için hazırlaması daha yararlı.

  4. #44
    _chaotic_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2015
    Şehir
    kocaeli
    Motosikleti
    regal raptor daytona 350
    MotoGp de yarışmak için neden sponsora paraya ihtiyaç var ki? Yarışçılar para mi ödüyor takımlara?

  5. #45
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı _chaotic_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MotoGp de yarışmak için neden sponsora paraya ihtiyaç var ki? Yarışçılar para mi ödüyor takımlara?

    Motor gp de yarışmak baya maliyetli. Yarışcılar değil yarışcılara para ödeniyor. Ama yarışcının kendini kanıtlayabilmesi için önceden baya bir kendini göstermesi gerekiyor. İşte para sponsor destek veyahut takım burda lazım oluyor sporcuya.

    Mesela Kenan bu yarışlara ilk etapta kendi imkanlarıyla girmeye çalışıyordu. Şimdi ki gençlere kenan takım sponsor destek bulmaları için önünü açıyor.

    Moto gp takımları da büyük ölçüde sporcularını genç yaş kategorilerinden seçiyor. Mesela Can ve Deniz Öncü kardeşler bu sezon motogp 3'de yarışacaklar. 2003 doğumlu oğlanlar. Bunlar küçük yaşta super moto ve moto kross'da yarışırken Kenan bunları tutup çekti onlarda utandırmadılar rookie cup'da başarılı oldular.

    Bir diğer isimde tabi ki Kenan'ın takım arkadaşı Toprak. İlk etapta maddi olarak babası elinden geleni yaptı ama oda bi yere kadar. Tekteker Arif'in hatta röpörtajı var 20 euro'la gittik 15'eurola geri geldik motorumu dahi sattım diye.

    Yani Kenan moto gp'de yarışmak için şartları epey güçtü. Şimdi bu gençleri bizzat yetiştirip o herkesin dilindeki neden motogp'de yokmuş sorusunu bu çocukların başarılarıyla cevaplamış olacak.

  6. #46

    Üyelik
    20 Aralık 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Gsx-R 1000(gixxer k9)
    Alıntı Mertcan00 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ya arkadaşlar 15 milyon euro verin gireyim falan demiş şaka mı bu ? 15 milyon euro ile kim girer motogp yarışlarına biliyor musunuz ? Yeteneği olmadığı için(yetersiz kaldığı için) takımlara çağrılmayan yarışçılar sadece girer. Peki onlar girince ne mi oluyor ? F1’de ki Pastor Maldonado gibi olurlar adma parası var diye f1’de yarıştı durmadan kaza yaptı bir türlü süremedi ve atıldı... Kenan’da öyle onun yeteneği onun şu an ki yarıştığı klasmana yetiyor sadece bunu kabul edip söyleyemiyor. Bu acıdığınız adam daha bu ay yeni Lamborghini Aventador s aldı arabanın fiyatı TR’de 850.000 euro’dan pahalı kaldı ki 458 italia’sı diğer spor araçları.her neyse dağıtmıyayım Kenan gerçekten motoGP seviyesinde olsa şu an zaten oradaydı ama değil. Kendini tatmin etmek için o klasmanda bir çok kişi ile yarıştım geçtim onları diyor fakat bu dediği kişiler şu an motoGP’de şampiyon olan insanlar Kenan’ın dediğine göre olsa şu an motoGP’de yarışsa şampiyon olurdu... ve o kadar yetenekli olsa hiçbir takım onu kaçırmazdı bu net. Emin olun Toprak daha fazla gelecek vaat ediyor. Herşeye siyaseti bu kadar karıştıran bir insandan bir şey olmaz. Bırakın o kendini tatmin etsin siz asıl gelecek vaat eden diğer gençlerimize bakın.
    Alıntı _chaotic_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MotoGp de yarışmak için neden sponsora paraya ihtiyaç var ki? Yarışçılar para mi ödüyor takımlara?
    MotoGP Takım Bütçeleri
    MotoGP’de takım bütçeleri detaylı olarak ele alındığında şu tablo ortaya çıkıyor.

    İki adet Factory motosiklet : 3.2 milyon EUR (bir tanesi)

    İki adet Açık sınıf motosikleti : 1.1 milyon EUR bir tanesi

    Ekstra şasi ve parçalar: Yaklaşık 500 bin EUR

    İşin teknik kısmı bütçenin sadece %50’sini oluşturuyor.

    Takımda maliyeti 2 milyon EUR’yu bulan 12 mühendis ve mekaniker, 30 çalışan (satış ve pazarlama uzmanları, ağırlama personeli) bulunuyor.

    Pilotların herbirinin ortalama ücretleri ise 6-7 milyon EUR civarında.


    Basit bir hesaplama ile MotoGP de Factory + Open formatındaki takımların maliyetlerini aşağı yukarı tahmin etmek mümkün. (2014 yılında Gresini Racing hangi formattaysa, 2015 yılında da LCR Honda aynı formatta olacak) Yıllık bütçesi 24.6 milyon EUR.

    Dorna Sports taşıma giderlerinin belli bir kısmını üstlendiği için bu maliyetlere nakliye giderleri dahil değil.

    Şampiyonada ki duruma ve yarışlarda alınan başarılara göre pilot başına 450 bin EUR civarı (sezonda) alınan maddi ödüller de giderleri hafifleten faktörler arasında.

    Sonuç olarak bir takım patronunun MotoGP sınıfında sadece katılımı garantileyebilmek için en az 17.milyon EUR’ ya ihtiyacı bulunmakta.


    DAHA ÖNCE NASILDI?
    Kıyaslama yaparsak 2011 yılında Tech3 Yamaha veya Gresini Racing takımlarının bütçesi; fabrika takımı motosikleti spesifikasyonlarına yakın 2 adet motosiklet ve pilotlar dahil yaklaşık 14 milyon EUR civarıydı. 2012 yılından itibaren Dorna Sports başkanı takımları bütçeleme konusunda 15 milyon EUR gibi bir suni limit sistemi getirilmesi konusunda zorlamak istedi. Fakat takım patronları hiç bir şekilde maliyetlerin ve bir yıllık bütçesinin 20 milyon EUR’dan daha az olamayacağını başkana istihzalı bir biçimde duyurdular.

    Repsol Honda (fabrika takımı) araştırma ve geliştirme giderleri hariç 2011 yılında bir sezon için 40 milyon EUR harcadı. Yamaha Factory Racing takımının bütçesi ise aynı sezonda 50 milyon EUR oldu.

    Ancak, 2009 yılında fabrika, uydu ve özel takımların bütçeleri arasında ki fark çok daha büyük idi. Bununla beraber şampiyonaya «giriş bileti» daha ucuz ve şampiyonada bulunan sponsor sayısı oldukça fazlaydı. Mesela, Tech 3 Yamaha takımı kasasında 4.9 milyon EUR’sunu sponsor partnerlerinin karşıladığı ve toplamda 7 milyon EUR bulundurarak sezonu rahatlıkla kapatabiliyordu. Fabrila takımı Kawasaki Racing ise aynı sezon için 32 milyon EUR gider yazmıştı. Buna kabaca Melandri ve Hopkins’in toplamda yaklaşık 9 milyon EUR civarı pilot ücretlerini de eklediğimizde net maliyet tablosunu tam olarak görebiliriz. Yamaha’da ise Rossi ve Lorenzo için ödenen harçlar da genel giderlere eklendiğinde Yamaha Factory Racing’in bütçesi ar-ge dahil aynı sezon için 70 milyon EUR’yu aşıyor.

    HRC’de içerisinde yüksek seviyeli mühendislerin ve tasarımcılarında bulunduğu 200 den fazla personel çalışıyor. Bu personelin bir yıllık gideri ise 100 milyon EUR’yu aşıyor. Fabrika takımlarının giderlerin bir kısmını müşteri takımlarından karşıladıkları bilinen bir durum. Tek sıkıntı sattıkları motosikletler küçük bütçeli takımlar için oldukça pahalı. E, başka nereden alsınlar?

    Takımların imkanları belki bir gün kıyas edilebilir: Ama giderler hiçbir zaman.

    Dorna Takımların Maliyetlerini Kısıtlamayı Başarabiliyor mu?
    Aslına bakarsanız tam olarak evet denemez. Ası temsil eden takım partonları Dorna Sports’un bu yönde ki çabalarına dikkat çekmekle beraber, 2016 yılından önce gerçek anlamda bir maliyet kısıtlamasına gidilmeyeceğini dile getirdiler.

    Son 5 yıl içerisinde sadece teknik personelin maşlarının seviyelerinde bir değişiklik yaşanmadı. Önceden olduğu gibi 2 milyon EUR idi ve öylece kaldı. Fakat pilotların ücretleri 4-5 milyon EUR’dan 6-7 milyon EUR’lara çıktı. Motosikletlerin maliyetlerine gelince durum oldukça farklı. Burada fiyatlar adeta tavan yapmış durumda ve en az iki misli daha fazla.

    Fabrikaların sürekli fiyat yükseltmelerinin altında son 10-12 yılda inanılmaz derecede çok büyük teknolojik devrim gerçekleştirmeleri yatıyor. Harcamaların bir çok kısmı yeni teknoloji bazen daha henüz piste yansımadan laboratuvarlarda yanıyor.

    12 yıl kadar önce 500 cc motosikletlerin hegemonyasında yakıt tüketimi dudak uçuklatacak cinstendi. Bir yarış içerisinde tam 32 lt benzini yakmak gayet doğaldı. Şimdiki motorların yakıt tüketimi ise yarış başına 19 lt olmasına rağmen hız eskiye kıyasla çok yükseklerde ve tur zamanları dramatik şekilde kısalmış durumda. Eskiden bir PİSTON 150-200 km civarı gidiyordu ve sonrasında ise çöpe… Bugün ise bir motorun 2.800 km dayanma zorunluluğu var. Ve yine eskiden motor sayısı kısıtlanması gibi bir kavram yoktu yarış lügatında. Günümüz MotoGP’sinde 18 yarış için sadece 5 motor gibi oldukça merhametsiz gözüken motor sayısı kısıtlaması kuralı mevcut. Teknoloji daha evrensel bir hal aldı, fakat bununla beraber maliyeti kat kat arttı.

    (Alıntıdır)
    matrax33 bunu beğendi.

  7. #47

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Ufkunuzu Kenan ile kısıtlamayın. Asya yetenek kupasında göz dolduran Öncü kardeşler bu sezon moto 3 te yarışmaya başlayacak. Hemde Alberto Puig sayesinde o kim diyecekler için bu adamın birkaç gün önce HRC nin takım patronluğuna getirildiğini yazayım. Önümüzdeki yıllarda Öncü kardeşlerin yüzümüzü güldüreceğine eminim.

  8. #48

    Üyelik
    22 Mart 2016
    Şehir
    İstanbul
    Yarışçı kaliteli ise çağrılır fakat yarışçı kendini gösterebilecek yeteneğe sahip değilse para verip kendisi girer ve yarışır.

  9. #49
    matrax33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2016
    Şehir
    Kütahya
    Motosikleti
    ktm 400 sxc
    Alıntı enderbilgi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ufkunuzu Kenan ile kısıtlamayın. Asya yetenek kupasında göz dolduran Öncü kardeşler bu sezon moto 3 te yarışmaya başlayacak. Hemde Alberto Puig sayesinde o kim diyecekler için bu adamın birkaç gün önce HRC nin takım patronluğuna getirildiğini yazayım. Önümüzdeki yıllarda Öncü kardeşlerin yüzümüzü güldüreceğine eminim.
    Yazdık onlarıda, pistlere yönlendiren ellerinden tutanda kenandır çocukları.

    https://www.redbull.com/tr-tr/motors...-ve-deniz-oncu

    adamın siyasi görüşü yüzünden itin bi tarafına sokuyolar ayıptır.

    Kenan olmasa bu çocuklar rüyasında göremezlerdi bu seviyeleri. Adam kendi pistinde birebir antreman yaptırıyor gençlere.

    Yiğidi öldür hakkını ver diye ata sözü var. Yiğidi hem öldürüyolar hem hakkını vermiyolar.

    2000 li ergenlerin diline düştü Dünya şampiyonu.
    Alonedark93 ve chetaq bunu beğendiler.

  10. #50
    olcaytoshow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Eylül 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Varadero
    Bu sorunun cevabını bilmek için supersport, superbike, moto2 ve motogp nedir bilmek gerek.

    supersport: 600 cc seri üretim yarış motorların modifiye edilmiş hallerinin yarıştığı kategoridir. Bu kategoride genç sporcular rüştünü ispatlarsa superbike'ta yarışmaya başlarlar. Kenan Sofuoğlu hep bu kategoride başarılı olmuştur.

    superbike: 1000 cc seri üretim yarış motorlarının modifiye edilmiş hallerinin yarıştığı kategoridir. 2008 yılında Kenan bu kategoride 18. olmuştur.

    Moto2: Tamamen pist yarışı için tasarlanmış ve üretilmiş 600 cc lik motorların yarıştığı kategoridir. Superbike'ta rüştünü ispatlamış yarışcılar burada yarışırlar ve burada başarılı olanlarda Motogp'de yarışır. Kenan Sofuoğlu bu kategoride 2010 yılında 29. olmuştur. 2011'de ise 18. olabilmiştir. Ardından supersport'a geri dönmüştür.

    Motogp: Anlatmaya gerek yok.

  11. #51

    Üyelik
    06 Nisan 2009
    Alıntı matrax33 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazdık onlarıda, pistlere yönlendiren ellerinden tutanda kenandır çocukları.

    https://www.redbull.com/tr-tr/motors...-ve-deniz-oncu

    adamın siyasi görüşü yüzünden itin bi tarafına sokuyolar ayıptır.

    Kenan olmasa bu çocuklar rüyasında göremezlerdi bu seviyeleri. Adam kendi pistinde birebir antreman yaptırıyor gençlere.

    Yiğidi öldür hakkını ver diye ata sözü var. Yiğidi hem öldürüyolar hem hakkını vermiyolar.

    2000 li ergenlerin diline düştü Dünya şampiyonu.
    Kenan ın yeteneklerin önünü açması bulunduğu konum itibariyle zorunludur. Aksini yapsaydı hain olurdu. Adam kayırmayla kimseye yetenek kazandıramazsın. Toprak ında Öncü kardeşlerin de ilk ustaları babalarıdır.

    Toprak Kenan ın pistinde turlamak için ne eziyetler çekti kimse bilmez. Toprak 15 yaşındayken Kenan Toprak ı garaja sokmazdı Toprak yağmurun altında ayarlardı motorunu. Kenan ın pistini de sürüşünü de üç günde çözmüş bir yetenektir Toprak.

    Kenan ın bu çocukların elinden tutması önemli , ileride yakalarını bırakması daha önemli. Kenan bizden değil ama bu çocuklar bizden...

    Ergenlik konusuna gelince , Kenan ın da diğer çocukların da nereden geldiğini bilecek yaştayım. Kenan a karşı düşüncelerimi bugünkü durduğu yer değil , son 20 yıldaki pozisyon değiştirmelerinin toplamı belirlemekte. Asıl bugün Kenan ı bulunduğu yere göre yargılamak ergen işidir.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)