Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Ön/arka fren performans kaybı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    DelikanlıMTV - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2015
    Şehir
    Osmaniye/Gaziantep/Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 Esd
    Herkese merhaba. Bir yıldır ilk motosikletim olan ybr kullanmaktayım. Motosikletim'n son bir ayda fren performansı aşırı zayıfladı. Ustaya götürüp ön arka balata değişimi yaptırdım ama fren koluna dokunduğumda ya hiç tutmuyor ya lastik kitliyor yada yan yatmaya çalışıyor. Yani frenin en çok yavaşlatan orta kısmı hiç yok. Kaydıra kaydıra duruyorum oda çok tehlikeli oluyor. Sorun ne olabilir yardımcı olun lütfen..

    - Lastikler michelin pilot 2014 yapımı 4 bin km oldu.
    - eski durma mesafeme alışkın olduğum için son bir ayda biri ağır iki kaza geçirdim çok şükür ufak sıyrıklarla atlattım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    alitezz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Monster 696 & XJ6N & WR125R
    hidrolik sıvılarına bir bakmanı öneririm

  3. #3
    4Vaqrant - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Aralık 2013
    Şehir
    Ankara / Çorum
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja 300
    hadi birinciyi geçirdin niye yaptırmadan binip 2.yi geçirdin ki be kardeş :s geçmiş olsun maalesef teknik olaylardan anlamıyorum arkadaşlar yardımcı olur

  4. #4
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Latik havalarını bir kontrol et, Direk kilitlemesi lastikten yapabilir, bilmiyorum belki de hidrolik sıvısı diyeceğimde o ihtimalde zor geliyor bana.
    Dediğim gbi lastik basınçlarına bir bak. aklıma gelen başka birşey gelmiyor kızaklıyor deyince.

  5. #5
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    hidrolik sıvısını değiştirin.
    diskleri kontrol edin.

  6. #6
    DelikanlıMTV - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2015
    Şehir
    Osmaniye/Gaziantep/Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 Esd
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hidrolik sıvısını değiştirin.
    diskleri kontrol edin.
    Alıntı alitezz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hidrolik sıvılarına bir bakmanı öneririm
    Motosikletim 2012 model hidrolik sıvısı üzerinde gelen büyük ihtimalle. Sıvı kaybı olmamış değişim gerekir mi, etkisi varmı?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:37 ----------

    Alıntı sey_47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Latik havalarını bir kontrol et, Direk kilitlemesi lastikten yapabilir, bilmiyorum belki de hidrolik sıvısı diyeceğimde o ihtimalde zor geliyor bana.
    Dediğim gbi lastik basınçlarına bir bak. aklıma gelen başka birşey gelmiyor kızaklıyor deyince.
    Hava basıncını her benzin almaya gittiğimde kontrol ederim. Sorunun lastiklerden kaynaklandığını sanmıyorum

  7. #7
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alıntı DelikanlıMTV adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletim 2012 model hidrolik sıvısı üzerinde gelen büyük ihtimalle. Sıvı kaybı olmamış değişim gerekir mi, etkisi varmı?
    Hidrolik sıvısı ortamdan nem alırsa özelliğini kaybeder, sıkışmama özelliğini kaybeder. Pahalı bir şey değil. Yetkili serviste değiştir. Tekerleklerin kiltlendiğini söylüyorsun. Lastikle ilgili gibi gözüküyor. Hidroliği değiştir olmadı lastikleri değiştirirsin.

  8. #8
    DelikanlıMTV - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2015
    Şehir
    Osmaniye/Gaziantep/Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 Esd
    Alıntı 4Vaqrant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hadi birinciyi geçirdin niye yaptırmadan binip 2.yi geçirdin ki be kardeş :s geçmiş olsun maalesef teknik olaylardan anlamıyorum arkadaşlar yardımcı olur
    Sağ olun. Frende gözle görülen bir problem olmadığı için binmeye devam ettim ama artık korkar oldum. Duramıyorum çünki

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:44 ----------

    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hidrolik sıvısı ortamdan nem alırsa özelliğini kaybeder, sıkışmama özelliğini kaybeder. Pahalı bir şey değil. Yetkili serviste değiştir. Tekerleklerin kiltlendiğini söylüyorsun. Lastikle ilgili gibi gözüküyor. Hidroliği değiştir olmadı lastikleri değiştirirsin.
    Peki gün içerisinde hidroliği değiştireceğim umarım sorun budur. Üzerindeki lastik bu motosiklete alınabilecek en iyi last'klerden birisi ve 4 ay 4 bin km oldu alalı.

  9. #9
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    4 ay 4000 km de lastik bozulmaz, tabi eski tarihli lastik satmadılarsa.

    Lastiğin üzerindeki tarihi oku, yeni ise sorun lastikten değildir.

    Balatayı değişmişsin, eğer orjinal ya da kaliteli bir balata ise sorun yüksek ihtimal fren hidroliğinden.

    O da olmazsa fren merkezleri kaliperleri vs kontrol edilecek.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  10. #10
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    motoru yatırdıysan frenler hava yapabilir buda zayıf fren nedenidir..

    yazdığın gibi manetten dozajlama da zorlaşır..

  11. #11
    DelikanlıMTV - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2015
    Şehir
    Osmaniye/Gaziantep/Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 Esd
    Alıntı Olcay Avşar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    4 ay 4000 km de lastik bozulmaz, tabi eski tarihli lastik satmadılarsa.

    Lastiğin üzerindeki tarihi oku, yeni ise sorun lastikten değildir.

    Balatayı değişmişsin, eğer orjinal ya da kaliteli bir balata ise sorun yüksek ihtimal fren hidroliğinden.

    O da olmazsa fren merkezleri kaliperleri vs kontrol edilecek.
    Lastik 2014 son çeyrek yapımı. Balata orjinal değil ama takan yer yeteri kadar iyi olduğunu söyledi. Balatayı değiştim ama değişmeden önceki performansı arasında fark oluşmadı hala kötü. Şunu da ekleyeyim. Eskiden fren kolu yukarıda kavrıyordu şuan sert frenleme için maneti sonuna kadar sıkmam gerekiyor

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:20 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motoru yatırdıysan frenler hava yapabilir buda zayıf fren nedenidir..

    yazdığın gibi manetten dozajlama da zorlaşır..
    Evet son ay içinde 2 kez sola yatırdım. Hidroliği kontrol ettireceğiz bugün

  12. #12
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    hocam hidrolik sıvısı kolay kolay eksilmez zaten, sadece balataların bittiği için sıvı aşağı doğru iner.
    normalde 2 yılda bir düzenli olarak değiştirilmesi gerekiyor.
    ipone un dot 4 hidrolik sıvısını almıştım 250ml kutu 17 TL gibi bi fiyatı vardı.
    benim cbr 250r ın ve arkadştaki ybr esd nin ön frendekileri değiştirdik. hala kutunun yarıdan fazlası duruyor.
    serviste de değiştirebilirsin, ancak daha önce açılmamış kutu olmasına dikkat et. çünkü uzun süre açık kalınca ve hava ile temas edince özelliğini çabuk yitirebiliyor.

  13. #13
    ssates - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    V strom
    Balata yeni olduğu için olabilir. Söküp hafif zımparalarsan düzelme ihtimali çok fazla. Hidrolik sıvısından olsaydı kolda boşluk olurdu. Belirli aralıklarla hidrolik sıvısını da değiştirmekte fayda var

  14. #14
    Pekbipicadam - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB 600 Hornet ( Geçmiş : Piaggio X9 250 ,)
    Bence eski balatalarını sonuna kadar kullandığın için freni sonuna kadar sıkıyordun ve lastik kitlenmiyordu ama yeni balatalar da fazla sıktığın anda lastiklerin kitleniyor , sen gene bütün kontrollerini yaptır bu sırada da dikkati sür muhtemelen 100-200 km sonra sorunun kendiliğinden düzelecek diye tahmin ediyorum.
    Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.

  15. #15
    cihangir151 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    kuşadası
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax
    kaydıra kaydıra duruyorum ne demek? arka fren ile mi durmaya çalışıyorsun?,
    balata değişiminde fren tutmaması diskin düzgün aşınmaması nedeniyle olur. disk yüzeyi dalgalı aşınmıştır ve yeni balatanın düz yüzeyi bu dalgalı yüzeye oturmadığından sürtünme alanı azalır ve fren iyi tutmaz. balata aşınarak disk yüzeyinin şeklini alana kadar durum böyle gider. bunun çözümü diski traşlatmak ki bu çok sağlıklı bir yöntem değildir, diğer çözüm ide değiştirmek. ybr de arka fren kampana ve sanıyorum sen ağırlıkla arka fren kullanıyorsun. önceki balatan aşırı tükenerek metal metale sürtünme haddine geldiyse kampananın iç yüzeyini traşlayıp bozmuştur.

  16. #16
    DelikanlıMTV - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Eylül 2015
    Şehir
    Osmaniye/Gaziantep/Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 Esd
    Alıntı cihangir151 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kaydıra kaydıra duruyorum ne demek? arka fren ile mi durmaya çalışıyorsun?,
    balata değişiminde fren tutmaması diskin düzgün aşınmaması nedeniyle olur. disk yüzeyi dalgalı aşınmıştır ve yeni balatanın düz yüzeyi bu dalgalı yüzeye oturmadığından sürtünme alanı azalır ve fren iyi tutmaz. balata aşınarak disk yüzeyinin şeklini alana kadar durum böyle gider. bunun çözümü diski traşlatmak ki bu çok sağlıklı bir yöntem değildir, diğer çözüm ide değiştirmek. ybr de arka fren kampana ve sanıyorum sen ağırlıkla arka fren kullanıyorsun. önceki balatan aşırı tükenerek metal metale sürtünme haddine geldiyse kampananın iç yüzeyini traşlayıp bozmuştur.
    Ön/arka freni aynı anda kullanırım genelde. Arka fren sabun üstünde gibi hafif basmaya kitliyor. Ön frende ise yavaşlatma kabiliyeti çok azaldı kaymıyor ama etkili şekilde yavaşlama da yapmıyor. Hidrolik değişimi yaptıktan sonra sonuç değişmezse disk değişimi Yapacağım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:36 ----------

    Alıntı Pekbipicadam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence eski balatalarını sonuna kadar kullandığın için freni sonuna kadar sıkıyordun ve lastik kitlenmiyordu ama yeni balatalar da fazla sıktığın anda lastiklerin kitleniyor , sen gene bütün kontrollerini yaptır bu sırada da dikkati sür muhtemelen 100-200 km sonra sorunun kendiliğinden düzelecek diye tahmin ediyorum.
    Bir ay öncesine kadar ön arka fren hafif dokunmayla çok güzel yavaşlama yapıyordu herşey yolundaydı ne olduysa kazadan sonra oldu. Maneti sıkıyorum arka frende kombineli kullanıyorum ama yok tren gibi gidiyor alet yavaşlamıyor biraz daha basıncına kitliyor bu sefer. Eski/yeni balatanın ikisindede sonra kazadan sonra böyle

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:42 ----------

    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam hidrolik sıvısı kolay kolay eksilmez zaten, sadece balataların bittiği için sıvı aşağı doğru iner.
    normalde 2 yılda bir düzenli olarak değiştirilmesi gerekiyor.
    ipone un dot 4 hidrolik sıvısını almıştım 250ml kutu 17 TL gibi bi fiyatı vardı.
    benim cbr 250r ın ve arkadştaki ybr esd nin ön frendekileri değiştirdik. hala kutunun yarıdan fazlası duruyor.
    serviste de değiştirebilirsin, ancak daha önce açılmamış kutu olmasına dikkat et. çünkü uzun süre açık kalınca ve hava ile temas edince özelliğini çabuk yitirebiliyor.
    Tavsiyenizi uygulayacağım teşekkürler

  17. #17
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Frenler hava yapmış gibi duruyor anlatımına göre
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  18. #18
    Bulent78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2012
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CB 600f Hornet
    Fren hidroliklerine dokundularsa, hava yaptirmis olabilirler, bu bir ihtimal.
    Degismediyse belki ozelligini kaybetmis olabilir hidrolik.
    Yeni takilan balatalar kotu olabilir, fren balatasinda ucuza kacmani tavsiye etmem, hatta imkanin varsa, orjinalinden daha iyisini al.
    Fren manetinin ayari varsa, onu degistirmis olabilir, elcige iyice yaklastirmistir dolayisiyla eskisine oranla daha fazla basman gerekiyo olabilir.

    Degismediyse fren hidroliklerini degistirmen ve balatalar uyduruk ise onlari da en azindan orjinalleriyle degistirmeni tavsiye ederim.

  19. #19
    cihangir151 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2010
    Şehir
    kuşadası
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250 Ironmax
    eski balatanızda da durum aynı ise ve kazadan sonra böyle oldu diyorsanız hidroliğiniz hava yapmıştır. diski kontrol etmek için disk yüzeyinde elinizi gezdirin disk üzerinde oyuntular varsa hissedersiniz. hidrolik hava yaptıysa yukarıdan hazneye sıvı eklemek durumu çözmez. hidrolik haznesini ve kaliper üzerindeki subabı açıp eski hidroliği tahliye ettikten sonra balata diski hiç ısırmayacak şekilde ayrılır ve aynı subaptan enjektör ile hidrolik yukardaki hazneye ulaşıncaya kadar basılır. sonra ilavesi üstten yapılabilir. tabi hidroliğin diske ve balataya bulaşmamasına dikkat etmelisiniz. konu ile ilgli videoları izlersen kendin de yapabilirsin.

  20. #20
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Tüm yazıları okudum. 2012 motorun zaten hidrolik değişim zamanı gelmiş.
    Bazı arkadaşlar teknik detay anlatmış değişim ile alakalı ama kesinlikle kendin yapma.Bu işi bilen ile yapmak gerekiyor.Sen servise götür yap.

    15tl ye Castrol Hidrolik yağı var. Al ve serviste değiştirt. Hadi olsun 20tl de işçilik alsın.

    Muhtemelen frenlerin eskisinden de iyi olacak.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)