Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motoru Açmak Nedir ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ahmtmngrsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Mondial Z-one-S 180
    Arkadaşlar aklıma takılan bir konuda fikirlerinizi almak istiyorum. Rodaj bittikten sonra motoru açmak diye tabir edilen (allah ne verdiyse basmak) olay doğrumudur ? Diyelim ki doğru ama 5 inci viteste son hızlara çıkabilecek kadar düzlük yok , onun yerine 2-3-4 üncü viteslerde yüksek devirlere çıkartsak aynı şey sayılır mı ? Teşekkürler...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:29 ----------

    Yok mu bu konuda fikir verebilecek arkadaşlar ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arslan0770 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2015
    Şehir
    AnTaLyA
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 ESD//Honda Cbf 600 SA//Kinetic Nova
    kardeşim motoru açmak lafı sadece motorun sınırlarını zorlamak değildir,yapılan km toplamı bile bu konuda yardımcıdır düzgün kullanarak...çok yüksek devirleri kullanmadan belirli zamanlarda uzatabilrsin gerisi devirli olması gerekir,bu benim fikrim

  3. #3

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    motor açmak diye birsey yok rodajini duzgun yaparsin motor alisir olay biter hayvan gibi bagirtmanin anlami yok

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motor açmak rodaj içinde yapılır. İlk 400km bittikten sonra ara sıra motoru dip gazla son hıza kadar çıkartıp sonra gaz keserek yavaşlayarak piston sekmanlarının daha iyi alışmasını sağlayabilirsin. 5000 devir sabit hızla 1000km yapmak öldürür motoru.

  5. #5
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Doğum yeri sanayi olan ve sonuca değil amaca yönelik bir faaliyettir. Bu işi yapmaya niyetlenen güzel insan, 1000km boyunca kibar kibar rodajını tamamlayıp km 1001 olduğu anda ellerini kütüğe çevirip umarsızca gaza abanırlar.

    Kardeşim sen 1000km yi aşama aşama yapmadın mı? E bu km 1000 i geçince level mi atlıyor bu motor da bir anda böyle bir faaliyet gerekiyor?

    İşin aslı rodaj denen mevzu bir anda bitmez, yavaş yavaş sündürmek gerekir. Ayrıca her makine devamlı kullanıldığı şekliyle rahat çalışır hale gelir (alışır). Hiç yapmayacağınız hızlara bir makineyi alıştırmak, çok mantıklı bir şey değil yani. Bana kalırsa en doğrusu normal kullanımda motoru ara sıra devirli kullanıp, akışı yavaş olan yakıtın bıraktığı tortulardan kurtulmak ve hava filtresi, katalizör gibi parçalar için de aynı şeyi sağlamaktır. Benim kullandığım aletler az da yakar, gerektiğinde yüksek hız da yapar.(en azından bu güne kadar böyle oldu)
    Mertcan39 bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    brandayı üzerinden kaldırınca motor açılıyor çıkıyor meydana o zaman. basit yani 50 tl sanırım brandalar.

  7. #7
    Bthndmrl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Haziran 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    PCX150
    Alıntı barodi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    brandayı üzerinden kaldırınca motor açılıyor çıkıyor meydana o zaman. basit yani 50 tl sanırım brandalar.
    Abi yaaa hjahahahahaha )
    Antalyada olsan tanışmak isterdim.
    barodi bunu beğendi.

  8. #8
    Lightning - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Haziran 2012
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    MT-07
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor açmak rodaj içinde yapılır. İlk 400km bittikten sonra ara sıra motoru dip gazla son hıza kadar çıkartıp sonra gaz keserek yavaşlayarak piston sekmanlarının daha iyi alışmasını sağlayabilirsin. 5000 devir sabit hızla 1000km yapmak öldürür motoru.
    Tabi sonra motoru eline alsınlar , yeni motorda ki bütün yağa karışan parçalar, fazlalık çapaklar deli gibi aşındırsın. Motosiklet firmasın da ki mühendisler halt etmiş 1000 KM boyunca ilk bakıma kadar 5-6bin deviri geçmeyin diye.
    ,

  9. #9
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Bu güne kadar iki tane sıfır motosiklet aldım, ilki Honda idi, onun kitapçıkta anlatmış şu devri geçme şöyle yapma böyle yapma v.s.

    Ama KTM de hiç bir şey yazmıyor. Abartmadan normal bir kullanım yapacaksın işte. 390 rodajın da 5 6 defa anlık olarak redline girdim. Hatta 1 veya 2 seferde devir kesiciye girdim. Hiç bir sıkıntı yok.

    Sürekli tapa gaz gidip motoru açabilirsin fakat, o açılış baya masraflı olur Rodaj bitmeyen bir süreç, taaki motor ölünceye kadar.

    Rodajın bitse bile özellikle motor soğukken zorlama. Anlık olarak sıkıştırmalardan fazla zarar gelmez yeter ki ısrar etme

  10. #10

    Üyelik
    30 Ocak 2015
    Rodaj yuklenerek olur. Motoman okuyun abi

    Mekanikten anlayan adamin km ile isi olmaz makinayi dinler hisseder segmanini oturtmaya bakar.
    Mengu16 ve oguzhan6161 bunu beğendiler.

  11. #11
    Ahmtmngrsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mayıs 2015
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Mondial Z-one-S 180
    Bi orta yolu bulamadık herkes farklı şeyler demiş :D

  12. #12
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı Lightning adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tabi sonra motoru eline alsınlar , yeni motorda ki bütün yağa karışan parçalar, fazlalık çapaklar deli gibi aşındırsın. Motosiklet firmasın da ki mühendisler halt etmiş 1000 KM boyunca ilk bakıma kadar 5-6bin deviri geçmeyin diye.
    Çok biliyon olm ya, ben kendim motor topluyorum. Her parçasına elimi sürdüğüm motoru benden iyi mi bilecen. İlk 250-300km'den sonra bile sekmanlar silindire yüzde 90 alışıyo, kalan yüzde 10'u da benim dediğim gibi alıştırsan ne kaybedersin. Hiç yağ değiştirdin mi ? Sanmıyorum, dediğin kadar çapak, demir tozu yağdan çıksa o motoru 5000km'de çöpe atarsın zaten. Önemli olan motorun sıkılığı geçene kadar zorlamamak, hararet yaptırmamak.

  13. #13
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Eskiden teknik konularda soru soruldugunda cok guzel bilgilendirici cevaplar alirdik, simdi artik kuru siki yarisi var.

    Diyelim motorunuzu 0 km aldiniz ve maksimum 10 bin ceviriyor. Kullanim kitapciginizda uyari olarak misal 5000 deviri gecmeyin yazmaz, 5000 devirin ustunde sabit olarak uzun sure seyretmeyin yazar. 5000 devirin ustune cikmak zorundasiniz halbuki, sadece o halde sabit tutmayin gazi. Gene yanlis bilinen gerceklerden, satilik ilanlarinda "rodaji uzun yolda yapilmistir" durumu var mesela. Almayin o motoru, cunku iste o motor acilmamistir, ya da cok acilmistir

    Motoru acmak rodaj suresince (bu 2000 kmye kadar surer) motoru tum devirlerine alistirmakla alakalidir. Bunu yaparken devir kesiciye de sokmaniz gerekir, dusuk hizda tempo surus de yapmaniz gerekir.

    Bi de "motoru actim piston yatak yerinde duruyo bi sikinti yok" var. Oyle de deneyin merakinizi giderirsiniz demek ki motoru actim gercekten orada bir seyler var kaziklanmadim diyerek gonul rahatligiyla uyuyabilirsiniz.
    oguzhan6161 bunu beğendi.

  14. #14
    oguzhan6161 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2009
    Şehir
    Zonguldak/KDZ.Ereğli
    Alıntı Sj's adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eskiden teknik konularda soru soruldugunda cok guzel bilgilendirici cevaplar alirdik, simdi artik kuru siki yarisi var.

    Diyelim motorunuzu 0 km aldiniz ve maksimum 10 bin ceviriyor. Kullanim kitapciginizda uyari olarak misal 5000 deviri gecmeyin yazmaz, 5000 devirin ustunde sabit olarak uzun sure seyretmeyin yazar. 5000 devirin ustune cikmak zorundasiniz halbuki, sadece o halde sabit tutmayin gazi. Gene yanlis bilinen gerceklerden, satilik ilanlarinda "rodaji uzun yolda yapilmistir" durumu var mesela. Almayin o motoru, cunku iste o motor acilmamistir, ya da cok acilmistir

    Motoru acmak rodaj suresince (bu 2000 kmye kadar surer) motoru tum devirlerine alistirmakla alakalidir. Bunu yaparken devir kesiciye de sokmaniz gerekir, dusuk hizda tempo surus de yapmaniz gerekir.

    Bi de "motoru actim piston yatak yerinde duruyo bi sikinti yok" var. Oyle de deneyin merakinizi giderirsiniz demek ki motoru actim gercekten orada bir seyler var kaziklanmadim diyerek gonul rahatligiyla uyuyabilirsiniz.
    işte budur


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)