Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

250 lik 4 Silindirli Motor Neden Üretilmiyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Şubat 2016
    Motosikleti
    BAJAJ PULSAR 200 NS
    90 lı yıllardan cbr 250 vardı 4 silindir 50hp ye yakın güç 4.9 sn 0-100 değeri
    Neden üretilmiyor?
    Teşke üretilse Ninja 300 fiyatına 22-23 e satsa peynir ekmek gibi gider


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Bartas3010 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Activa, 98 zx6r
    Birkaç hafta önce aea canlı yayında konuşmuştu hondanın üst düzey bir adamıyla çok silindir düşük cc'nin geliştirme maliyeti yüksek ve üretim maliyeti de yüksek. Ben de iki zamanlı 125cc makinalara bayılıyorum sivrisinek gibi çıkan egzos sesi beni bitiriyor.

  3. #3
    Pisman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2008
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    aea geçenlerde Honda ürün geliştirme de çalışan eski yarışçı bir yetkiliye sormuştu, malum cevap maliyet yüksek olacağından yeteri kadar satılacağına güvenmiyorlar

  4. #4
    weirdo1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Haziran 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda pcx125
    Cbr 250cc 4 silindir -25k olsa. O paraya 600rr alırım aga yea dersiniz ama.
    RyuujinJakka, gokberk6426 ve Panashira bunu beğendiler.

  5. #5
    Macit250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2013
    Şehir
    Skinoskisama
    Motosikleti
    Dragstar
    Az daha ekle troll al

  6. #6
    Freye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2014 Fazer8
    Yakıtı çok yakacağı için, fiyatının çok pahalı olacağı için gibi konular yüzünden aslında çok eskiden vardı bunlardan ama artık yoklar zaten
    gerek de yok.
    Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar

  7. #7

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    O makinalar 1990 larin rekabetci ortaminda uretildiler henuz dunya yakit fiyatlariyla tanismamisti Turkiyede 2000 motorlu arabalar tercih ediliyordu..

    Bu saatten sonra ne 2 zamanli nede 4 silindirli 250 cc uretilmesi mumkun degil.Maliyet / verimlilik rasyosu dusuk..

    Hatta size soyle bir iddiada bulunayim 600 cc racing makinalar muhendislik verimlilik acisindan 3 silindire donecek yakin zamanda..

    3 Silindirliler otomotuv endustrisinde cok iyi sonuclar veriyor Peugeot BMW nin ortak urettigi 3 silindirli muhtesem motorlar var daha hafif, daha ucuz maliyet ve performaslari cok iyi..

    Onumuzdeki donemlerde Bmw nin ve diger onenli markalarin 600 cc uzeri naked ve ss lerde 3 silindiri tercoh edebilecegini yuksek bir ihtimal olarak goruyorum..

  8. #8
    mustafa_325 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2010
    Şehir
    istanbul-kocaeli
    Motosikleti
    Pulsar RS 200 - Thriumph TİGER 800
    Makinaların üretim maliyeti kullanılan malzeme miktarından çok karmaşıklığı ile ilişkilidir. Motosiklet ne kadar karmaşıksa ve üretmesi ne kadar zorsa o kadar pahalı olur. Yani söylediğiniz motosiklet eğer üretilirse fiyatı 250lik olduğu için cbr250 fiyatında değil, 4 silindirli olduğu için 600 rr fiyatında olacaktır. Durum böyle olunca hiç kimse o motoru almayacak, herkes az daha koyup 600 rr alacaktır. Bunu öngören yetkililerde en baştan satamayacakları ürünleri üretmiyorlar.

  9. #9
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    olsa alacaksınız sanki

  10. #10

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Gerekte kalmadi zaten..O zamanlar dohc , 16 valf bile ust teknolojiydi.

    Simdi degisken zamanli subap hatta dinamik silindir teknolojileri var.

    1990 larda 40 hp yi iki silindirli aletten cikarmak zordu ama simdi bu mumkun..
    tinerci bunu beğendi.

  11. #11
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    4 silindir 250cc yapmakla 600-1000cc yapmanın maliyeti aynı olduğu için ve de 4 silindir çok benzin yaktığı için tercih edilmiyor, üretilmiyor. Ramzey motor çin malları ilk çıktığında çift silindir 125'lik motor getirdi, kaçınız hatırlar bunu ne kadar sattı o motor. O yüzden çift silindir için en az 250cc, 4 silindir için de 500-600cc şart.

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    16 Şubat 2016
    Motosikleti
    BAJAJ PULSAR 200 NS
    Alıntı newmoto76 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gerekte kalmadi zaten..O zamanlar dohc , 16 valf bile ust teknolojiydi.

    Simdi degisken zamanli subap hatta dinamik silindir teknolojileri var.

    1990 larda 40 hp yi iki silindirli aletten cikarmak zordu ama simdi bu mumkun..
    4 silindir sesi veremiyorlar...

  13. #13

    Üyelik
    18 Mart 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Alıntı weirdo1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cbr 250cc 4 silindir -25k olsa. O paraya 600rr alırım aga yea dersiniz ama.

    aynen o parayı ver mahalledeki ustana sana yapar 4 silindir honda rahat ol

  14. #14
    Blindfire - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2011
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Çok silindir çok para, az silindir az para, bakım tamir vs herşey dahil buna.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)