90 lı yıllardan cbr 250 vardı 4 silindir 50hp ye yakın güç 4.9 sn 0-100 değeri
Neden üretilmiyor?
Teşke üretilse Ninja 300 fiyatına 22-23 e satsa peynir ekmek gibi gider
90 lı yıllardan cbr 250 vardı 4 silindir 50hp ye yakın güç 4.9 sn 0-100 değeri
Neden üretilmiyor?
Teşke üretilse Ninja 300 fiyatına 22-23 e satsa peynir ekmek gibi gider
Birkaç hafta önce aea canlı yayında konuşmuştu hondanın üst düzey bir adamıyla çok silindir düşük cc'nin geliştirme maliyeti yüksek ve üretim maliyeti de yüksek. Ben de iki zamanlı 125cc makinalara bayılıyorum sivrisinek gibi çıkan egzos sesi beni bitiriyor.
aea geçenlerde Honda ürün geliştirme de çalışan eski yarışçı bir yetkiliye sormuştu, malum cevap maliyet yüksek olacağından yeteri kadar satılacağına güvenmiyorlar
Cbr 250cc 4 silindir -25k olsa. O paraya 600rr alırım aga yea dersiniz ama.
Yakıtı çok yakacağı için, fiyatının çok pahalı olacağı için gibi konular yüzünden aslında çok eskiden vardı bunlardan ama artık yoklar zaten
gerek de yok.
Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar
O makinalar 1990 larin rekabetci ortaminda uretildiler henuz dunya yakit fiyatlariyla tanismamisti Turkiyede 2000 motorlu arabalar tercih ediliyordu..
Bu saatten sonra ne 2 zamanli nede 4 silindirli 250 cc uretilmesi mumkun degil.Maliyet / verimlilik rasyosu dusuk..
Hatta size soyle bir iddiada bulunayim 600 cc racing makinalar muhendislik verimlilik acisindan 3 silindire donecek yakin zamanda..
3 Silindirliler otomotuv endustrisinde cok iyi sonuclar veriyor Peugeot BMW nin ortak urettigi 3 silindirli muhtesem motorlar var daha hafif, daha ucuz maliyet ve performaslari cok iyi..
Onumuzdeki donemlerde Bmw nin ve diger onenli markalarin 600 cc uzeri naked ve ss lerde 3 silindiri tercoh edebilecegini yuksek bir ihtimal olarak goruyorum..
Makinaların üretim maliyeti kullanılan malzeme miktarından çok karmaşıklığı ile ilişkilidir. Motosiklet ne kadar karmaşıksa ve üretmesi ne kadar zorsa o kadar pahalı olur. Yani söylediğiniz motosiklet eğer üretilirse fiyatı 250lik olduğu için cbr250 fiyatında değil, 4 silindirli olduğu için 600 rr fiyatında olacaktır. Durum böyle olunca hiç kimse o motoru almayacak, herkes az daha koyup 600 rr alacaktır. Bunu öngören yetkililerde en baştan satamayacakları ürünleri üretmiyorlar.
Gerekte kalmadi zaten..O zamanlar dohc , 16 valf bile ust teknolojiydi.
Simdi degisken zamanli subap hatta dinamik silindir teknolojileri var.
1990 larda 40 hp yi iki silindirli aletten cikarmak zordu ama simdi bu mumkun..
4 silindir 250cc yapmakla 600-1000cc yapmanın maliyeti aynı olduğu için ve de 4 silindir çok benzin yaktığı için tercih edilmiyor, üretilmiyor. Ramzey motor çin malları ilk çıktığında çift silindir 125'lik motor getirdi, kaçınız hatırlar bunu ne kadar sattı o motor. O yüzden çift silindir için en az 250cc, 4 silindir için de 500-600cc şart.
Çok silindir çok para, az silindir az para, bakım tamir vs herşey dahil buna.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)