Motosikletin KM başına maliyeti?
-
Selamlar benzer bir konu daha önce açıldı mı bilmiyorum... Genelde motosiklet karşılaştırması yapılırken yakıt sarfiyatına falan bakılıyor yakıt en önemli gider elbette ama bu tek başına yeterli mi? mesela bakım aralığı yedek parça maliyeti motorun ortalama ömrü gibi kriterleri karşılaştırabileceğimiz bir site var mı veya böyle bir çalışma yapılmış mıdır? 1500 km de yağ, yağ filitresi hava flitresi ıvır zıvır masrafı çıkaran, bakım aralığı kısa olan bir motor 2 litre yakıtla 100 km gitse ne olur gitmese ne yazar... gecenin bu vakti yatmadan önce açtık konuyu bakalım ne çıkacak... umarım meramım anlaşılmıştır
Reklamlar
-
Moderatör
Bu işin basit bir mantığı var benim kafamda, motosiklet ne kadar pahalı ise, masrafları da o derece ağır olur. Yani CC ne kadar yükselirse masraflar da o kadar yükselir. Bu yakıt konusunda da böyle, bakım konusunda da böyle.. Yani 150 cc bir motosiklet ile 1000 cc bir motosiklet arasında ne kadar fiyat farkı var ise, bakım konusunda da aynı durum söz konusu. O yüzden sizin kafanızı kurcalayan konunun cevabı ise tercih edilecek motosikletin sınıf arkadaşları arasında yapılacak bir kıyaslama ile sonuca ulaşılabilecek bir durumdan ibaret kanımca.
Apache vs Cbf 150 yi ölçüp biçmek gibi.
-
leopessia adlı üyeden alıntı
Bu işin basit bir mantığı var benim kafamda, motosiklet ne kadar pahalı ise, masrafları da o derece ağır olur. Yani CC ne kadar yükselirse masraflar da o kadar yükselir. Bu yakıt konusunda da böyle, bakım konusunda da böyle.. Yani 150 cc bir motosiklet ile 1000 cc bir motosiklet arasında ne kadar fiyat farkı var ise, bakım konusunda da aynı durum söz konusu. O yüzden sizin kafanızı kurcalayan konunun cevabı ise tercih edilecek motosikletin sınıf arkadaşları arasında yapılacak bir kıyaslama ile sonuca ulaşılabilecek bir durumdan ibaret kanımca.
Apache vs Cbf 150 yi ölçüp biçmek gibi.
zaten benzer motorları kıyaslamak gerektiği aşikar şimdi TVS Apache ile Goldwing'in servis bakım maliyetini kıyaslamak tabi ki akla uygun değil benzer detaylı kıyaslamayı mesala CBR 600 ile R6 arasında yapmaktan bahsediyorum...
Aşkta kanun imiş aşıklara cevr eylemek aşık odur ki cefa-ı yare sabretmek gerek..
-
Moderatör
azizsele adlı üyeden alıntı
zaten benzer motorları kıyaslamak gerektiği aşikar şimdi TVS Apache ile Goldwing'in servis bakım maliyetini kıyaslamak tabi ki akla uygun değil benzer detaylı kıyaslamayı mesala CBR 600 ile R6 arasında yapmaktan bahsediyorum...
Saat 4 olunca cevaplar da mantıksızlaşabiliyor
-
2005 honda 1000 RR ile yılda 10 bin kilometre yapan biri;
- En az 3 sefer yağ değişimi: 175 x 3 = 525 TL
(Yağ: 120 TL, Filtre: 35 TL, İşçilik: 20 TL)
- Hava filtresi: 180 TL
- Sigorta Bedeli: 200 TL
- Ön-arka lastik: 1300 TL
- Antifriz ve hidrolik değişimi: 50 TL
- Tas, debriyaj, gergi veya egzantrik sorunundan en az biri: en az 500 TL
- MTV: 175 TL
Aklıma gelenler bunlar oldu. Eksiği, fazlası tabiki olabilir.
Toplam ortalama zorunlu yıllık maliyet: 2930 TL
- Fren balataları: 210 TL (belki 20 bin kmde bir değişebilir.)
- Aksesuar masrafı: 400 TL elcik, manet, depo pedi, Stomp Grips (fazlası oluyor, eksiği olmuyor)
- Kasko: en az 1000 TL (zorunlu değil, isteyen yaptırır.)
Bunlar da maliyete eklenebilir. + 1610 TL
Yakıt hariç yılda 4500 lira ek masraf açıyor bu motor denilen şey.
(100 km'de ortalama 7 litre yaksa, benzin 4.5 TL olsa = 10.000km'de 700 litre. )
3150 TL'de benzin masrafı
-
enxdesign adlı üyeden alıntı
2005 honda 1000 RR ile yılda 10 bin kilometre yapan biri;
- En az 3 sefer yağ değişimi: 175 x 3 = 525 TL
(Yağ: 120 TL, Filtre: 35 TL, İşçilik: 20 TL)
- Hava filtresi: 180 TL
- Sigorta Bedeli: 200 TL
- Ön-arka lastik: 1300 TL
- Antifriz ve hidrolik değişimi: 50 TL
- Tas, debriyaj, gergi veya egzantrik sorunundan en az biri: en az 500 TL
- MTV: 175 TL
Aklıma gelenler bunlar oldu. Eksiği, fazlası tabiki olabilir.
Toplam ortalama zorunlu yıllık maliyet: 2930 TL
- Fren balataları: 210 TL (belki 20 bin kmde bir değişebilir.)
- Aksesuar masrafı: 400 TL elcik, manet, depo pedi, Stomp Grips (fazlası oluyor, eksiği olmuyor)
- Kasko: en az 1000 TL (zorunlu değil, isteyen yaptırır.)
Bunlar da maliyete eklenebilir. + 1610 TL
Yakıt hariç yılda 4500 lira ek masraf açıyor bu motor denilen şey.
(100 km'de ortalama 7 litre yaksa, benzin 4.5 TL olsa = 10.000km'de 700 litre. )
3150 TL'de benzin masrafı
Gerçekten ciddi bir maliyet Ama sağladığı keyif, kazandırdığı zaman ve sunduğu güç insanın kendini mutlu etmesine adına kabul edilebilir bir yatırım.
-
Green Arrow adlı üyeden alıntı
Gerçekten ciddi bir maliyet
Ama sağladığı keyif, kazandırdığı zaman ve sunduğu güç insanın kendini mutlu etmesine adına kabul edilebilir bir yatırım.
İşte genel bakış açımız bu olduğu için devlet ayrı öpüyor , sigorta firmaları artı öpüyor , verimlilik kaygısı olmadığından üreticiler daha verimli bir motor çalışması yapmıyor , artık motorsikletten az yakan araba motorları mevcut , servis aralıkları çok sık ve arabaya kıyasla maliyetli.(Örneğin yamaha ybr125 kitapçık bakım aralığı 6000km iken bizde bakım aralığı 3000 km mesele serviste biraz para kazansın)
-
Açıkçası motosikletim yok ama olaya bireysel olarak yaklaşırsam bir saat yürüsem 5km. bu sırada 2 sigara içsem 90 kuruş. 90/5 desek kilometrede 18 kuruş yakıyomuşum lan hiç fena değil
-
Dün inazuma başlığını okuyordum ve inazuma nın egzozunun 5000tl olduğunu okudum. Elime para geçerse niyetim inazuma almaktı ama ybr yi daha bi sevmeye başladım :D
-
11 Temmuz 2015, 15:13
#10
hakikiteker adlı üyeden alıntı
Dün inazuma başlığını okuyordum ve inazuma nın egzozunun 5000tl olduğunu okudum. Elime para geçerse niyetim inazuma almaktı ama ybr yi daha bi sevmeye başladım :D
Motor yükte de pahada da ağır
-
11 Temmuz 2015, 19:06
#11
Herkesin bakış açısı değişik
Ben mesala olaya şöyle bakıyorum
Benzin Hariç yılda 5000 tl masraf edebileceğim motor alırım
Kasko 1200 + 130
Balata yağ filtre işçilik 500
Lastik 1000 2 yılda veya 20000 km de bir
Zincir Dişli 2 yılda bir 500 tl
Vergi yıllık 600 tl bu yıl düşecek 300e
Birde şöyle bi durum var
Kask mont eldiven vs Şeyler bu 5000 tl den Hariç
Sonuçta motora değil üzerime giyiyorum
-
11 Temmuz 2015, 22:06
#12
enxdesign adlı üyeden alıntı
2005 honda 1000 RR ile yılda 10 bin kilometre yapan biri;
- En az 3 sefer yağ değişimi: 175 x 3 = 525 TL
(Yağ: 120 TL, Filtre: 35 TL, İşçilik: 20 TL)
- Hava filtresi: 180 TL
- Sigorta Bedeli: 200 TL
- Ön-arka lastik: 1300 TL
- Antifriz ve hidrolik değişimi: 50 TL
- Tas, debriyaj, gergi veya egzantrik sorunundan en az biri: en az 500 TL
- MTV: 175 TL
Aklıma gelenler bunlar oldu. Eksiği, fazlası tabiki olabilir.
Toplam ortalama zorunlu yıllık maliyet: 2930 TL
- Fren balataları: 210 TL (belki 20 bin kmde bir değişebilir.)
- Aksesuar masrafı: 400 TL elcik, manet, depo pedi, Stomp Grips (fazlası oluyor, eksiği olmuyor)
- Kasko: en az 1000 TL (zorunlu değil, isteyen yaptırır.)
Bunlar da maliyete eklenebilir. + 1610 TL
Yakıt hariç yılda 4500 lira ek masraf açıyor bu motor denilen şey.
(100 km'de ortalama 7 litre yaksa, benzin 4.5 TL olsa = 10.000km'de 700 litre. )
3150 TL'de benzin masrafı
süper işte kastettiğim tam olarak bu
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:03 ----------
hakikiteker adlı üyeden alıntı
Dün inazuma başlığını okuyordum ve inazuma nın egzozunun 5000tl olduğunu okudum. Elime para geçerse niyetim inazuma almaktı ama ybr yi daha bi sevmeye başladım :D
yuhh 15-16 bin lira inazuma250f 5000 lira egzoz mu olur? aklımda İnazuma vardı şimdi hevesimi öldürdün işte
Aşkta kanun imiş aşıklara cevr eylemek aşık odur ki cefa-ı yare sabretmek gerek..
-
11 Temmuz 2015, 22:38
#13
1500km de yağ değişimi 11tl 0.0073
10.000km de ön ve arka balata 10+15tl = 25tl 0.0025
20.000kmde debriyaj teli ve balataları = 10+10tl = 20tl 0.001
15.000km michelin arka lastik 130tl 0.0086
30.000km michelin ön lastik 120tl 0.004
50.000km rektefe 500tl 0.01
15.000kmde 200tl de ıvır zıvır diyelim 0.0133
15.000km 2 kez vergi 100tl 0.0066
15.000km de zincir dişli 25tl 0.0016
Yıllık 15.000km yapsak km başına maliyet.
0.055 tl
Yani 5,5kr km başı maliyeti var salcano wolfun. 12kr de yakıt desek. Toplam 17,5kr maliyetle salcano wolfu yürütebiliriz...
Saygılar
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
12 Temmuz 2015, 23:08
#14
tahsins adlı üyeden alıntı
1500km de yağ değişimi 11tl 0.0073
10.000km de ön ve arka balata 10+15tl = 25tl 0.0025
20.000kmde debriyaj teli ve balataları = 10+10tl = 20tl 0.001
15.000km michelin arka lastik 130tl 0.0086
30.000km michelin ön lastik 120tl 0.004
50.000km rektefe 500tl 0.01
15.000kmde 200tl de ıvır zıvır diyelim 0.0133
15.000km 2 kez vergi 100tl 0.0066
15.000km de zincir dişli 25tl 0.0016
Yıllık 15.000km yapsak km başına maliyet.
0.055 tl
Yani 5,5kr km başı maliyeti var salcano wolfun. 12kr de yakıt desek. Toplam 17,5kr maliyetle salcano wolfu yürütebiliriz...
Saygılar
yağ vs. belirttiğin ücretler biraz düşük geldi bana işçilik vs. yok herhalde kendi işini kendin görebiliyorsun hocam... bu arada gayet iyi bir hesaplama
Aşkta kanun imiş aşıklara cevr eylemek aşık odur ki cefa-ı yare sabretmek gerek..
-
12 Temmuz 2015, 23:15
#15
azizsele adlı üyeden alıntı
yağ vs. belirttiğin ücretler biraz düşük geldi bana işçilik vs. yok herhalde kendi işini kendin görebiliyorsun hocam... bu arada gayet iyi bir hesaplama
Balatalar, zincir işleri ve yağ değişimini kendim yapıyorum. Rektefe ve lastik değişimi ise motorcuya.
Yağ değişimi çok basit hocam. Sende kendi motorunun yağını değişebilirsin yada fren ve debriyaj balatalarınıda. Yada diğer ufak tefek işlerini yapabilirsin.
Hem paran cebinde kalır hem kendi işini kendi görmek başka duygudur.
Bu arada aküyü unutmuşum. 2 yılda yani 30.000km de 1 akü değişecek. Oda 50tl extradan...
yaş:34 evli 2 çocuklu (bajaj boxer kullanmakta.)
salcano wolf: 0 km (05.01.2013)...->....45.000km (13.01.2016) !...
bajaj boxer: 0 km (13.01.2016)...->.... ?
-
12 Temmuz 2015, 23:47
#16
Yaklassik en dusugunden
2 yilda bir muayene, her yil sigorta ve mtv
benim motorun yillik hava parasi 250 tl
masraf yakit bakim vs haric, gerisini siz dusunun...
(2012 model 150 cc cinli motor)
-
12 Temmuz 2015, 23:54
#17
Benim motorun (100cc cg) bir yillik 20bin km maliyeti
150 tl yağ
10 tl buji
5 tl hava filtresi
99 tl sigorta
Hepsi bu kadar
-
13 Temmuz 2015, 00:01
#18
hakikiteker adlı üyeden alıntı
Dün inazuma başlığını okuyordum ve inazuma nın egzozunun 5000tl olduğunu okudum. Elime para geçerse niyetim inazuma almaktı ama ybr yi daha bi sevmeye başladım :D
Yuh lan...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)