Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 SonuncuSonuncu

Önce arka fren mi, önce ön fren mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    15 Aralık 2010
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynen böyle işte. Sadece arka fren motoru durduramaz. Sadece ön fren ise, ağırlık aktarımı yapılmadığından denge problemi yaşatır. Sadece ön fren ya da sadece arka fren ile durabilseydik, sadece o freni koyarlardı zaten.
    Aynen oyle degil iste once on fren sonra hemen arka fren.birde on freni kullanma diyen arkadaslar var ya onlara zaten soyleyecek laf yok.birde motordan motora fark eder diyenler var ki pes yani

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:25 ----------

    Alıntı clabber adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk olarak ön freni sık, yaşayacağın o güzel tecrübeye göre son kararı sen verirsin
    Siz hangi freni kullaniyorsunuz hocam aydinlatin bizi.forumu laf sokma milletle dalga gecme platformu olarak kullanacaginiza paylasin bilginizi bizde istifade edelim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:28 ----------

    Alıntı asde06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    adamın dediğinin neyi yanlış,babamın oğlu değil ki? ön fren kullanınca yere yapıştım daha ne söyleyim, adam süper sportlar için ön fren daha çok kullanılır, 150-162 CC gibi motorlarda daha çok arka fren kullanmalısın diyor, ben virajda kaza yaptım, ön fren kullanınca dengem bozuldu, bir daha ön fren yapınca motorla yere yapıştım..arka fren kullansaydım belki denge bozulmayacaktı, ön freni ilk yaptığımda ön lastik 8 çizdi resmen, sonrakinde sadece ön fren yaptım, bu sefer motor dağıldı gitti..ayrıca sağolasın interneti kullanıyor herkes de cahil vs diye laf atmanı gerektiriyor mu? çocuk değiliz heralde neye inanacağımızı biliyoruz Allaha şükür.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:13 ----------



    yorumunda internet falan var, araştırmıyorlar diyorsun da sen de bizim yorumları okumuyosun, durmak için düşük süratte ön fren kullanılsın kullanılmasın demiyor kimse, yorumumda da bahsettim genelde hatta %98 ön fren kullandım şimdiye kadar, ben ön freni kullandığımda hafif viraj hafif eğimli yoldu, ani durumda ön fren kullanımına bağlı olarak kaza yaptığımı düşünüyorum, motor ustasının bana yalan borcu yok, yalan söylemesini gerektirir bir durumda yok, cahil herif falan diye hakaret etmeye gerek var mı?
    Sen freni kullanmayi bilmiyorsun o zaman dostum.elini yeterince hassas alistirmamissin ya da heyecanlanip fazla sikiyorsun ve tekeri kitliyorsin.senin yaptigin yanlis isin dogrusunu degistirmez.ve evet tekrar soyluyorum durmak icin arka freni kullan bosver on freni diyen adam cahil degil kara cahildir
    ceydamer bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    fatih. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    pulsar
    Limoncular nerdesiniz
    ceydamer bunu beğendi.

  3. #63
    pnongrata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM Adventure 390
    Sadece Arka fren = yavaşlatır

    Arka + Ön Fren = Güvenli Durdurur

    Sadece Ön Fren = Kafa üstü yere yapıştırır.
    ceydamer bunu beğendi.

  4. #64
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    Alıntı barodi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kendi videom ikinci fren videomdur. Aynı hızlarda ; sadece arka frenle durma mesafesi, sadece ön fren ile durma mesafesi, ön arka aynı anda kombine fren ile durma mesafesi. anlatmak istediğim zaten videomda var.
    NOT: isteyenler videoyu hd izleyebilir.çekim hd dir.
    https://www.youtube.com/watch?v=JWxL...ature=youtu.be
    Teşekkürler. Burada video açılmıyor. Bunu eve gidince izleyeceğim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:25 ----------

    Alıntı rollcycle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    size bunu söyleyen arkadaşınız hayatında hiç motosiklet kullanmamış belliki . tamamen arka frene basarak tam duruş pozisyonuna geçen bir motosiklet dünyada üretilmedi .. ha combine fren varsa arkadaşınızın motosikletinde arkaya basınca önüde kapatıp duruyordur :D araba ile el freni kullanarak durmaya bennzer bu iş bu işin belli kombinasyonları belli eğitimleri vardır .
    Sadece yanlış anlaşılma olmuş. Motoru asıl ön fren durdurur demek istemiş.

  5. #65

    Üyelik
    15 Aralık 2010
    Alıntı pnongrata adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadece Arka fren = yavaşlatır

    Arka + Ön Fren = Güvenli Durdurur

    Sadece Ön Fren = Kafa üstü yere yapıştırır.
    Saka yapiyorsun degil mi?kamera nerde nereye el salliycaz?

  6. #66
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    Herkese vermiş olduğu bilgilerden dolayı teşekkür ederim. Bu diologlardan anladığım kadarıyla,

    - Ön fren arka fren kombinasyonu ilk defa tartışmaya çıkan bir konu değil imiş..
    - Motordan motora (vites -scooter başta olmak üzere) frenleme sisteminde farklılıklar gözetilebiliyormuş.
    - Arka fren kullanmadan, ön frene abanmak asfalta yapışmak anlamına geliyormuş.
    - sadece arka ile durmaya çalışmak motoru yavaşlatmak demekmiş, ön fren desteksiz durmak uzun süreç istiyormuş.
    - Arka fren motoru dengeye sokarken, ön frenin görevi durdurmak imiş;


    Bu doğrultu da benim uygulayacağım frenleme sistemi;
    Arkayı sık, motoru dengeye al, gidonun düz olduğundan emin ol ve önü sık, dur, motoru dengede tutmak için durmaya yaklaşırken önü bırak, arka sıkılı durmaya devam etsin. Ama kesinlikle her iki frene de abanma.


    Buraya kadar bir yanlış varsa düzeltiniz...
    Herkese tekrar teşekkürler.

  7. #67

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Bu motorun tipine göre ve suspansiyon kalitesine göre dğeişir...

    Sizin motosikletiniz bir scooter üstelik tekerlek çapı oldukça küçük.. Motoru durdurmak için ön ve arkayı birlikte kullanmadan frenlerinizin gücü yeterli gelmeyecektir. Özellikle 50km/S ve üzerinde..

    Her motosiklet eğitmeni kombine fren der. Ayrıca motosikelti yada arabayı durduran frenler ön frenlerdir. Arka fren destek sağlayıcıdır. Bu nedenle arka fren kaliperleri ve disk çağları daha küçüktür. İlk arka freni yapmak yapılabilecek en büyük hatadır. Özellikle scooter için. Ön frenle yavaşlayıp arka frenle destek verip yine ön frenle durmalısınız..

    Motosiklet için frenin kullanım amacı %100 durmak değildir. Motosiklet otomobilden faklıdır freni genellikle yavaşlamak için ve motosikletin yönünü sağlıklı bir şekilde daha rahat olan güvenli bölgeye çevirmek için kullanın.. Sürekli motosikleti tam olarak durdurmaya çalışan frenlemeler yaparsanız denge sorunu ve Allah korusun kaza riskinizi arttırırsınız.

    İyi sürüşler..
    ceydamer bunu beğendi.

  8. #68
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Bilgiler dogru fakst sunu da dusun panik halinde ilk once arka sonra onu diye dusunucekmisin? Dusunmemelisin her iki freni de kullan.. bu konu tarrismaya kapalidir neden tarrisma cikti anlamadim.. motosiklette en kisa mesafede durmak icin 2 freni de kullanman gerekir (yaris lastigi/asfalti haric).

    Scooterin motoru arkada oldugu icin arka fren biraz daha onem arz eder fakat her ne olursa olsun 150 kiloluk bir kutlenin saatte 60km hizla giderken durmaya calismasinda on tekere uyguluyucagi kuvveti dusunun..

    Dogeu olan sey iki freni de kademeli bir sekilde sikmak.. ikisinide ayni oranda sikmaya devam edersen arka fren bole bi bosluga duser gibi olucaktir iste o sana arka fren kaymak uzere oldugunun belirtisidir o an arka freni daha fazla sikarsan kitlersin.. ayni sey on fren icin soz konusudur fakat o noktaya ulasmak icin baya hizli bi sekilde on freni sikmissin demekdir.


    Sadece on ve arka diyenleri dikkate alma.. istisnalar haric her 2 freni de kullanicaksin durmak icin.. normal sartlardada kullan ki panik halinde dogru uygulama yapasin

    Guvenli surusler dilerim
    ceydamer bunu beğendi.

  9. #69

    Üyelik
    15 Aralık 2010
    Alıntı ceydamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese vermiş olduğu bilgilerden dolayı teşekkür ederim. Bu diologlardan anladığım kadarıyla,

    - Ön fren arka fren kombinasyonu ilk defa tartışmaya çıkan bir konu değil imiş..
    - Motordan motora (vites -scooter başta olmak üzere) frenleme sisteminde farklılıklar gözetilebiliyormuş.
    - Arka fren kullanmadan, ön frene abanmak asfalta yapışmak anlamına geliyormuş.
    - sadece arka ile durmaya çalışmak motoru yavaşlatmak demekmiş, ön fren desteksiz durmak uzun süreç istiyormuş.
    - Arka fren motoru dengeye sokarken, ön frenin görevi durdurmak imiş;


    Bu doğrultu da benim uygulayacağım frenleme sistemi;
    Arkayı sık, motoru dengeye al, gidonun düz olduğundan emin ol ve önü sık, dur, motoru dengede tutmak için durmaya yaklaşırken önü bırak, arka sıkılı durmaya devam etsin. Ama kesinlikle her iki frene de abanma.


    Buraya kadar bir yanlış varsa düzeltiniz...
    Herkese tekrar teşekkürler.
    On fren tek basina kullanilabilir.on freni kullanmak yere yapismak degildir.yapmayin allah askina ya sayfalardir konusuluyor ne demek on frene arka olmadan basmak yere yapismak demek ya.bir turlu dogruya gelemedik.tartisma olmaksizin:
    1-motoru durduran esas guc on frendir.
    2-on frende arka frende tek basina kullanilabilir.
    3-rossi degilseniz virajda frenleme yapmayiniz.
    4-motor ne kadar yatiksa uygulamamiz gereken fren kuvveti o kadar azalir.fazlasi low -side denilen kaza turu ile biter.
    5-yavaslamak icin veya hizli girilen virajda motoru cizgisine sokmak icin arka fren kullanilabilir.ayaklarinizin cok hassas olmasi gereklidir bu frenlemede.dikkat edin 8 cizme hareketinde motoru esas donduren sey arka frenin etkin kullanimidir.
    7-en etkili durma yontemi kombine frenlemedir.bunun icin oncelikle on fren kullanilip agirlik transferi one aktarilirken hemen zaman kaybetmeden arkayla kombine edilir.
    8-en vahsi frenler bile hassas ellerle yumusak frenleme yapabilir.
    9-frenleme yapildiginda on fren once yumusak sonra sert durmaya yakin ise tekrar yumusak sekilde frenleme bitirilir.
    10-her zaman yol sartlarina uygun frenleme yapin.kuru zeminde yapilan frenlemeyi islak zeminde yapamazsiniz.
    daha soyleyecek cok sey var ama bunlarin hicbirini pratik yapmadan ogrenemezsiniz.calisin calisin calisin.ders calisir gibi bu teknikleri uygulamaya vakit ayirin
    ceydamer bunu beğendi.

  10. #70
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    Alıntı umuttuna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    On fren tek basina kullanilabilir.on freni kullanmak yere yapismak degildir.yapmayin allah askina ya sayfalardir konusuluyor ne demek on frene arka olmadan basmak yere yapismak demek ya.bir turlu dogruya gelemedik.tartisma olmaksizin:
    1-motoru durduran esas guc on frendir.
    2-on frende arka frende tek basina kullanilabilir.
    3-rossi degilseniz virajda frenleme yapmayiniz.
    4-motor ne kadar yatiksa uygulamamiz gereken fren kuvveti o kadar azalir.fazlasi low -side denilen kaza turu ile biter.
    5-yavaslamak icin veya hizli girilen virajda motoru cizgisine sokmak icin arka fren kullanilabilir.ayaklarinizin cok hassas olmasi gereklidir bu frenlemede.dikkat edin 8 cizme hareketinde motoru esas donduren sey arka frenin etkin kullanimidir.
    7-en etkili durma yontemi kombine frenlemedir.bunun icin oncelikle on fren kullanilip agirlik transferi one aktarilirken hemen zaman kaybetmeden arkayla kombine edilir.
    8-en vahsi frenler bile hassas ellerle yumusak frenleme yapabilir.
    9-frenleme yapildiginda on fren once yumusak sonra sert durmaya yakin ise tekrar yumusak sekilde frenleme bitirilir.
    10-her zaman yol sartlarina uygun frenleme yapin.kuru zeminde yapilan frenlemeyi islak zeminde yapamazsiniz.
    daha soyleyecek cok sey var ama bunlarin hicbirini pratik yapmadan ogrenemezsiniz.calisin calisin calisin.ders calisir gibi bu teknikleri uygulamaya vakit ayirin
    Bu nokta da karışıyor zaten. Benim motor honda tıday 50 scooter. ve motoru da arka tekerlekte. Yani dönen teker arka teker oluyor. mantiken düşününce, gazı kessem bile, arka teker dönmeye devam edecektir ve o dönerken ön frene sıkınca, daha arkaya ulaşamadan motor kendi içinde dengesizleşmez mi? En azından ben motorda ön freni önce sıktığımda (kıvveti bi sıkış değil idi ve motor düz idi) buna rağmen gidon yalpaladı.
    burada bir farklılık olmalı :s

  11. #71

    Üyelik
    30 Ocak 2015
    Bunlar hep düşme eksikliği

    hele bir iki kere düşün hangi motosiklette hangi hava yol koşulunda hangi fren nasıl kullanılıyor öğrenilir
    ceydamer bunu beğendi.

  12. #72

    Üyelik
    15 Aralık 2010
    Alıntı ceydamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu nokta da karışıyor zaten. Benim motor honda tıday 50 scooter. ve motoru da arka tekerlekte. Yani dönen teker arka teker oluyor. mantiken düşününce, gazı kessem bile, arka teker dönmeye devam edecektir ve o dönerken ön frene sıkınca, daha arkaya ulaşamadan motor kendi içinde dengesizleşmez mi? En azından ben motorda ön freni önce sıktığımda (kıvveti bi sıkış değil idi ve motor düz idi) buna rağmen gidon yalpaladı.
    burada bir farklılık olmalı :s
    Niye farklilik olsun ki?sizin motor 3 veya 4 tekerli degilse bir farklilik olmaz.ben size 2 farkli makale sundum ikisinde de uznan insanlarin bilgileri yer aliyordu.siz onlar yerine on freni kullanma dusersin diyen insanlarin fikirlerini benimsediniz .ben daha ne diyeyim ki.sansiniz bahtiniz acik olsun
    ceydamer bunu beğendi.

  13. #73
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Alıntı Samet Ağır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Super sport motosikletlerde ve bir cok buyuk makinada Arka daha onemli oldugu icin arkaya tek öne daha buyuk cift disk koymuslar cahiller.....
    Japonlar bilmiyorlar bu isi....
    Hay ağzın bal yesin

    Son zamanlarda fren ile ilgili tartışmalarda çok fazla insanın bu konu hakkında yanlış bilgi sahibi olduğunu farkediyorum.

    Eğitmen değilim, nasıl anlatılır nasıl öğretilir bilmem, iyi bir sürücü olmak iyi bir sürüş eğitmeni olduğumuz anlamına gelmez.

    Sürüş esnasında doğrusunu yapıyor olsanız bile iş bunu anlatmaya öğretmeye geldiğinde beceremiyor olabilirsiniz. Bu yüzden fren gibi önemli bir konuda kulaktan dolma ve kendi kendinize geliştirdiğiniz davranışları doğruymuş gibi anlatmaya çalışmayın.

    Bu konu hakkında tüm dünyada doğru olan ne ise onu araştırıp öğrenmek lazım.

    Bu konu hakkında site yönetimi olarak üzerimize düşen görevi yerine getirmeli, fren konusunda doğru bilgiyi bir makale ve videolar yardımı ile siteye sabitleyip yeni kullanıcıları ve doğru bildiğini sanan eski kullanıcıları uyarmalıyız sanırım.

    Kendi fikir ve düşüncelerime gelirsem eğer;

    daha öncede bu tür konulara yazdım, neredeyse bütün kara taşıtlarını ön fren durdurur arkadaşlar.

    Samet Ağır çok güzel bir noktaya temas etmiş, buradan bir ders çıkarabileceğimiz gibi ben de iki örnek vereyim.

    Boş verin motosikleti, yükü ağır bir zerzavatcı arabası düşünün. Hani 3 tekerlekli olan, tahtadan imal, insan gücü ile itilen arabalar. Hah işte o araba yük dolu olduğunda ve yokuş inmek gerektiğinde kullancısı yokuşu nasıl iner dikkat ettiniz mi?

    Arabayı arkadan tutup peşinden inmek yerine önüne geçer ve arabanın ağırlığını kendine yani ayaklarına vererek yere tam bir tutunma sağlayarak frenleme yapar.

    Çünkü bu çok basit bir fizik kuralıdır. Bütün kara taşıtlarında frene basmak dediğimizde bu ya sadece ön frene basmak demektir ya da fren sistemi tarafından gücün çoğunluğu ön frenlere bir kısmı da arka frenlere aktarılır.

    Bir farklı örnek daha vereyim;

    diyelim ki garajınızda iki tane motor var, ikisi de birbirinin aynısı. Abi kardeş ya da baba oğul aynı motordan aldınız mesela, her neyse çok önemli değil.

    tesadüf bu ya bu sabah hemen uzun bir yolculuğa çıkmanız lazım, bir baktınız motorlardan birinin arka freni, diğerinin de ön freni tamamen arızalı.

    acilen de yola çıkmanız lazım dedim ya, bu iki motordan hangisini alıp yola çıkarsınız?

    Durun hatta ben bunu bir anket şeklinde başlık olarak açıp sitenin bu konuda ki bilgisini test edeyim
    ceydamer bunu beğendi.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  14. #74
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    Alıntı umuttuna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Niye farklilik olsun ki?sizin motor 3 veya 4 tekerli degilse bir farklilik olmaz.ben size 2 farkli makale sundum ikisinde de uznan insanlarin bilgileri yer aliyordu.siz onlar yerine on freni kullanma dusersin diyen insanlarin fikirlerini benimsediniz .ben daha ne diyeyim ki.sansiniz bahtiniz acik olsun
    Gece uykulu halde okumuştum ama o makalede de kombine fren destekleniyor diye hatırlıyorum. Tekrar okuyacağım.

  15. #75

    Üyelik
    30 Ocak 2015
    Alıntı ceydamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu nokta da karışıyor zaten. Benim motor honda tıday 50 scooter. ve motoru da arka tekerlekte. Yani dönen teker arka teker oluyor. mantiken düşününce, gazı kessem bile, arka teker dönmeye devam edecektir ve o dönerken ön frene sıkınca, daha arkaya ulaşamadan motor kendi içinde dengesizleşmez mi? En azından ben motorda ön freni önce sıktığımda (kıvveti bi sıkış değil idi ve motor düz idi) buna rağmen gidon yalpaladı.
    burada bir farklılık olmalı :s
    Size istinaden yazmamıştım mesajım o şekilde anlaşılabiliyor özür dilerim.

    spesifik olarak sizin durmunuza cevap vermek gerekirse fren etkisini kampana frene sahip bir motosiklette doyurucu olarak hissetmek mümkün değil.
    arkadaşımın yamaha delight ında da bu fren etkisini arka frende yeterince hissedemiyorum.

    o yüzden ben kendi adıma her zaman ön fren yaparım. ön frenin ne zaman ön tekerleği kitleyeceğini bir süre sonra anlıyor hale geliyorsunuz ve dozlama yapmak mümkün oluyor. bu dozlamayı arka frenle desteklemek yeterli soruç verir.
    50cc today sanırım 70-80 yaparken bilinçli bir panik frenle güzel mesafelerde duracaktır. Ama izmirin geneline yayılmış bir asvalt leşliği var 10 yıldır istanbulda yaşıyorum cumhuriyet meydanındaki ve sahil yolundaki kaplama hala çocukluğumdaki kaplama.. Michelin citygrip lastiklerim var istanbuldan izmire motosiklet kullandım orda düşüyordum.

    o yüzden dikkat
    ceydamer bunu beğendi.

  16. #76
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Elbette on fren durmak icin daha onemli.. ama motosikleti en kisa mesafede durdurmak icin kombine frenlemek dogrudur..

    neden arabalarda arka fren var.. neden motosiklette arka fren var? Kullanmiyalim diye mi..
    ceydamer bunu beğendi.

  17. #77
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    Kafam daha fazla karışamazdı galiba makaleler ön fren yoğunluklu kullan diyor, benim scooter da onu yapınca asfalta yapıştırıyor. Galiba gerçekten eğitim şart

  18. #78
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Scooterin gyroscopic etkileri daha az oldugu bu normaldir.. kademeli frenlemiyi biraz daha yavas yavas yapabilirsiniz.

    2. Nokta ise "kombine" frenleme tekniginin altinda scooterlarin arka fren kullanimi daha onem arz eder cunku scooterin agirlik merkezi daha arkadadir.

    Kisacasi kombine fren yaparsaniz yalpalama azalcagini dusunuyorum
    ceydamer bunu beğendi.

  19. #79

    Üyelik
    26 Nisan 2015
    Motosikleti
    Transalp
    Alıntı ceydamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu nokta da karışıyor zaten. Benim motor honda tıday 50 scooter. ve motoru da arka tekerlekte. Yani dönen teker arka teker oluyor. mantiken düşününce, gazı kessem bile, arka teker dönmeye devam edecektir ve o dönerken ön frene sıkınca, daha arkaya ulaşamadan motor kendi içinde dengesizleşmez mi? En azından ben motorda ön freni önce sıktığımda (kıvveti bi sıkış değil idi ve motor düz idi) buna rağmen gidon yalpaladı.
    burada bir farklılık olmalı :s
    Siz önce ön freni kullan diyenlere kulak asmayın.Zaten siz de biliyosunuz ön freni sıkınca neler olduğunu.Yavaşlama için her zaman arka freni kullanın.Arada arka frene basılı tutup ön freni de kullanmayı öğrenin.Hatta boş zamanınızda tenha bi yerde bol bol fren alıştırması yapın.En etkili durma taktiği önce arka frene basıp sonra ön frene basmaktır.Boş bir yolda hızlanıp sonra durmaya çalışın.Önce arka frene asılıp arkasından ön frene basın.Motorunuzun frenlerini iyi tanıyın.Önce arka frene basmak motorun dengeye oturmasını sağlar.Böylece sadece ön freni sıktığınızda oluşacak yalpalamanın önüne geçmiş olursunuz.En iyi frenleme şekli önce arka sonra ön frene basmaktır.İkisini bi arada kullanmayı iyi öğrenmelisiniz.Ancak sıralamayı şaşırmayın.Önce arka sonra ön.
    ceydamer bunu beğendi.

  20. #80

    Üyelik
    30 Ocak 2015
    sizin lastikleriniz ve izmir asfaltı sanırım sizi yoruyor
    ceydamer bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 23456 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)