Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Önce arka fren mi, önce ön fren mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    11 Mayıs 2015
    Önce arka sıkılmaz, diye biliyorum. Neden ?
    1- Ayağın arkada fren pedalına ulaşması, Ön fren manetine ulaşmaktan fazla zaman alır. Hatta bazılarımız ( ben dahil ) bu zamanı harcamak bize pahalıya patlamasın diye 2/3parmağımızı ön fren maneti üzerinde tutarız.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Kombine yapıp vucut ağırlığını arka tekere vermek yalnız duruma göre değişir.

  3. #23
    mozgur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR 150 / CRF 250 L
    Alıntı ceydamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kombine konusunda hem fikiriz. Lakin o hiç arka freni kullanmasan da olur diyor. İşi gören ondur diyor, bende sadece önü sıkarsam düşeceğimi iddia ediyorum, oda hayır sadece arkayı sıkarsan teker kayar düşersin diyor.
    Nereden nasıl dinledin beni bilmiyorum ama sadece ön freni sıksan yeterli diye bir cümle çıkmadı benim ağzımdan. Çıkmaz da (:

    Söylediğin "arka fren balatalarının gitmiş olduğu, frenlemede arkayı kullandığın" idi. Söylediğim şeyden eminim cümle tam olarak şuydu.

    "Frenlemede esas olarak zaten ön freni kullanırsın, arka dengleme sağlayacak kadar tutsun yeterli. Bu sayede de ön frene alışmaya başlamış olursun."

    Bu cümleden sadece ön fren yeterli yi nasıl çıkardığına dair hiç bir fikrim yok. (: Zaten gördüğün üzere yukarıda aldığın cevaplar da bu yönde. Ha yukarıdaki cümleye ek olarak söylediğim tek şey fren anında yükün ön tekere bineceği, arka frenin arka tekerin ataletini kesecek kadar tutmasının yeterli olduğu. bu ikisini birleştirsen yine ön fren yeterli anlamı çıkmıyor (:

    __________________________________________________ __________________________________________________ _______________________________________

    Ayrıca dedğim gibi honda todaylerde disk/balata fren sistemi yokmuş. İkiside kampana:


    Motor Hava soğutmalı 4-zamanlı tek silindirli
    Motor hacmi (cc) 49
    Silindir çapı x strok (mm) 38.8x44.8
    Sıkıştırma oranı 10.1 : 1
    Yakıt sistemi Karbüratör
    Maks. Güç (kW@dev/dak) 2.8 / 8250 (3.8 PS)
    Maks. Tork (Nm @ dev/dak) 3.6 / 6500
    Ateşleme Elektronik avanslı dijital elektronik ateşleme
    Çalıştırma Elektrikli
    Şanzıman V-matik
    Güç aktarımı V-kayışı
    Boyutlar (UxGxY) (mm) 1665x630x1040
    Tekerlekler arası mesafe (mm) 1180
    Sele yüksekliği (mm) 695
    Yerden açıklık (mm) 110
    Yakıt kapasitesi (litre) 5
    Tekerlekler
    Ön 3 kollu alaşım jant
    Arka 3 kollu alaşım jant
    Ön 80/100 - 10 46J
    Arka 80/100 - 10 46J
    Süspansiyon
    Ön Teleskobik çatal
    Arka Tek amortisörlü arka çatal
    Frenler
    Ön Kampana
    Arka Kampana

    Ağırlık (kg) 71
    [COLOR="Silver"]

  4. #24

    Üyelik
    15 Aralık 2010
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazinizin 2. kismi hatali, arka ve on beraber ayni anda sikilir, on tekerde tutunma ihtiyaci varken on sikilmaz once yada ayni anda arka sikilir, yuk one biner amortisor yavastan kapanmaya baslar on doz arttirilir motor zink diye kaymadan durur.
    Bende sizin dediginiz gibi zannediyordum hatta oyle uyguluyordum uzun zamandir ama oyle degilmis malesef bende bugun calismalara basladim zor olacak bu aliskanligi degistirmek benim icin.kaynagi bulunca alinti yapip aktaracagim.

  5. #25
    1335m3rt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125
    Arka ile yavaslıcaksın yavasladıgında durmak istedigin yerde ön frene basıcaksın bastıgın yerde durucaksın.

  6. #26
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    Alıntı mozgur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Nereden nasıl dinledin beni bilmiyorum ama sadece ön freni sıksan yeterli diye bir cümle çıkmadı benim ağzımdan. Çıkmaz da (:

    Söylediğin "arka fren balatalarının gitmiş olduğu, frenlemede arkayı kullandığın" idi. Söylediğim şeyden eminim cümle tam olarak şuydu.

    "Frenlemede esas olarak zaten ön freni kullanırsın, arka dengleme sağlayacak kadar tutsun yeterli. Bu sayede de ön frene alışmaya başlamış olursun."

    Bu cümleden sadece ön fren yeterli yi nasıl çıkardığına dair hiç bir fikrim yok. (: Zaten gördüğün üzere yukarıda aldığın cevaplar da bu yönde. Ha yukarıdaki cümleye ek olarak söylediğim tek şey fren anında yükün ön tekere bineceği, arka frenin arka tekerin ataletini kesecek kadar tutmasının yeterli olduğu. bu ikisini birleştirsen yine ön fren yeterli anlamı çıkmıyor (:

    __________________________________________________ __________________________________________________ _______________________________________

    Ayrıca dedğim gibi honda todaylerde disk/balata fren sistemi yokmuş. İkiside kampana:


    [COLOR="Silver"]
    Ses kaydımı yapsaydım yoksa bu münazara kısmında ben mi yanlış anladım. Bende şöyle bir cümle kullanmıştım, "önce arkayı sıkıyorum, sonra ön fren, ardından önü bırakıyorum, arka sıkılmış durumda kalıyor, ama balatanın durumu an ve an kötüye gittiğinden arka iş görmez oldu, bu yüzden sadece ön sıkıp düşmek istemiyorum." demiştim, sende "arka o kadar önemli değil, seni durduracak olan ön fren, sadece ön freni kullanarak daha sağlıklı durursun, sadece arka aksine seni kaydırır" demiştin. Buraya kadar yanlış anımsadığım veya hatırladığım bir şey varsa söyle lütfen :/

    Kampana konusuna gelirse evet doğru olabilir, ki ben baksam bile, kampana ile balata arasındaki farkı görsel olarak analiz bile edemem. Sadece bakan "senin motorun arka balatası gitmiş" dediği için bende motorumda balata olduğunu düşündüm :/

  7. #27

    Üyelik
    15 Aralık 2010
    Alıntı umuttuna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende sizin dediginiz gibi zannediyordum hatta oyle uyguluyordum uzun zamandir ama oyle degilmis malesef bende bugun calismalara basladim zor olacak bu aliskanligi degistirmek benim icin.kaynagi bulunca alinti yapip aktaracagim.
    http://www.motoron.com.tr/HaberDetay...-durdurun-1052
    bu makalede frenlemeyle ilgili hersey mevcut.

  8. #28
    Utided - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2013
    Şehir
    Istanbul (Anadolu)
    Motosikleti
    2015 Hyosung GV250
    Arkadaşalr elbette herkes kendi tecrübelerini aktarmak istiyor, ben bu konuda sadece bi okuyucu olarak minnettarım, fakat dışarıdan bir gözle bakınca, konu mesajları baştan sona okununca cevap arayan insan için çok bir anlam ifade etmiyor, gerçekten uzun yıllar bu konuda tecrübelenmiş üstadlar, gerekirse kaynaklarla düzgün bir açıklama getirebilirse sonradan okuyacak arkadaşlarında kafası karışmamış olur diye düşünmekteyim.

    Saygılar.
    ceydamer bunu beğendi.
    2013 Mondial MCX150 (06.2013-10.2013/1000km) -- 2015 Hyosung GV250 (06.2015-..)

  9. #29
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ceyda hanım profesyonel bir egitim almaniz lazım. Guvenli surus kapalı alan ve uzun yol viraj eğitimlerini tamamalamanız gerekiyor.
    Elimden geldiğince ücretsiz eğitimlere katılmaya çalışıyorum. Bir kaç şart olgunlaştıktan sonra da bahsini ettiğiniz eğitimlere dahil olacağım.

  10. #30

    Üyelik
    15 Aralık 2010
    http://www.motoron.com.tr/HaberDetay/şimdi-durdurun-1052
    Utided bunu beğendi.

  11. #31
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acil frenlemede arka fren sıkılarak ağırlık öne aktarılır sonra iki fren birden sıkılır. Arka freni sıkmaya başladıktan kısa bi süre sonra ön freni sık, ön fren gücünü artırırken de arka freni arka tekeri kitlemeyecek şekilde kontrollü olarak azalt. Motosikletin sürüldüğü yolun eğimi, yol kalitesi(kuru, ıslak, karlı buzlu), durulması gereken mesafe göz önünde bulundurularak fren yapılır. Genelde scooterlar fazla ön fren yapmaya gelmez küçük tekerler hemen kayar.
    Kombine olarak kullanmış olmama rağmen, ön freni kullandığımda bizzat dediğiniz durumu yaşadım. Belki benim acemiliğimden kaynaklanıyor, lakin ön freni sıktığımda gidonun düz olduğundan ve frene abanmadığımdan eminim. başka koşullar etkilemediyse suçu direkt motora atıyorum :D

  12. #32
    mozgur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Nisan 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Tvs Apache RTR 150 / CRF 250 L
    Alıntı ceydamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ses kaydımı yapsaydım yoksa bu münazara kısmında ben mi yanlış anladım. Bende şöyle bir cümle kullanmıştım, "önce arkayı sıkıyorum, sonra ön fren, ardından önü bırakıyorum, arka sıkılmış durumda kalıyor, ama balatanın durumu an ve an kötüye gittiğinden arka iş görmez oldu, bu yüzden sadece ön sıkıp düşmek istemiyorum." demiştim, sende "arka o kadar önemli değil, seni durduracak olan ön fren, sadece ön freni kullanarak daha sağlıklı durursun, sadece arka aksine seni kaydırır" demiştin. Buraya kadar yanlış anımsadığım veya hatırladığım bir şey varsa söyle lütfen :/

    Kampana konusuna gelirse evet doğru olabilir, ki ben baksam bile, kampana ile balata arasındaki farkı görsel olarak analiz bile edemem. Sadece bakan "senin motorun arka balatası gitmiş" dediği için bende motorumda balata olduğunu düşündüm :/


    Yazışmaları buraya yapıştırmamı istermisin yoksa tekrar kendin gözden geçirmeyi mi tercih edersin? (: Tavsiyem tekrar bir gözden geçir kendi yazdıklarını da okuyarak. (:

    Hoş çok umurumda değil istediğin gibi kullanırsın frenleri.Buradaki insanlarında çok umurunda olduğunu sanmıyorum yazışmaların ama bak bir kaç kişiden senin anlatımın yüzünden laf yemenin sınırında dolaştım o kısmı hoşuma gitmedi.

    Konuşmaları geçtim, tavsiyem tekrar dikkatlice oku yazdıklarımı. Yanlış anladığını umuyorum, çünkü diğer türlüsünü düşünmek istemiyorum, hoş değil .
    Cellat uyandı yatağında bir gece || "Tanrım" dedi "Bu ne zor bilmece :
    Öldürdükçe çoğalıyor adamlar || Ben tükenmekteyim öldürdükçe..."
    Ataol Behramoğlu

  13. #33
    Ahmet_Tascı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kuba Cg 200
    Alıntı ceydamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir çok kişi bana itina ile arka freni sıkmamı, hatta normal duruşlarda ön freni tamamen unutmamı söyledi. Bir arkadaşım ise arkayı sıkmasanda olur ön seni idare eder, önemli olan ön fren dedi. Motoru tekniken düşündüğümde bence de arka fren, fakat kendisi çok emin... Yorumlarınız?
    motoru %80 ön fren durdurur zaten.ön disk fren değilse kampana ise pek kullanma arkayı kullan.disk ise duruşlarda ikisinide kullanman daha iyi olur
    Tutkudur Motosiklet

  14. #34

    Üyelik
    15 Aralık 2010
    http://www.motoron.com.tr/HaberDetay/fren-teknikleri-1053
    bu da ikinci makale.bu makalede ozellikle yazilmis **etkili bir agirlik transferi icin on fren arka frenden kisa bir sure once kullanilmalidir**diye.ikisi de guzel makaleler de kimsenin ilgisini cekmedi anlasilan sacma sapan atismaniza ara verinde okuyun lutfen
    Utided bunu beğendi.

  15. #35
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    Alıntı mozgur adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yazışmaları buraya yapıştırmamı istermisin yoksa tekrar kendin gözden geçirmeyi mi tercih edersin? (: Tavsiyem tekrar bir gözden geçir kendi yazdıklarını da okuyarak. (:

    Hoş çok umurumda değil istediğin gibi kullanırsın frenleri.Buradaki insanlarında çok umurunda olduğunu sanmıyorum yazışmaların ama bak bir kaç kişiden senin anlatımın yüzünden laf yemenin sınırında dolaştım o kısmı hoşuma gitmedi.

    Konuşmaları geçtim, tavsiyem tekrar dikkatlice oku yazdıklarımı. Yanlış anladığını umuyorum, çünkü diğer türlüsünü düşünmek istemiyorum, hoş değil .
    Lütfen Mozgur kişiselleştiriyorsun yapma bunu, hem ben senin adını bile yazmamıştım. Nasıl başkalarını senle ilgili söz sahibi ettiğim konusunda beni suçlarsın?
    Elbette biliyorum yardımcı olmaya çalışıyorsun ve bunun için minnettarım. Ama kafam karışıyor. Ben burada birşeyleri kanıtlama ya da ispatlama çabasında değilim, lütfen o fikre kapılma. Gerçekten hangisi doğru emin olmak zorundayım. Ben, sanada dediğim gibi kombine kullanıyorum, belki sadece senin belki de diğer bana anlatan 10 insanın lafını yanlış anlamışımdır. Kimi yanlış anladığımın, ya da kimin yanlış söylediğinin benim için önemi yok, benim için önemli olan; motor üzerinde doğru olanı yapmak.

  16. #36

    Üyelik
    15 Aralık 2010
    Alıntı ceydamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lütfen Mozgur kişiselleştiriyorsun yapma bunu, hem ben senin adını bile yazmamıştım. Nasıl başkalarını senle ilgili söz sahibi ettiğim konusunda beni suçlarsın?
    Elbette biliyorum yardımcı olmaya çalışıyorsun ve bunun için minnettarım. Ama kafam karışıyor. Ben burada birşeyleri kanıtlama ya da ispatlama çabasında değilim, lütfen o fikre kapılma. Gerçekten hangisi doğru emin olmak zorundayım. Ben, sanada dediğim gibi kombine kullanıyorum, belki sadece senin belki de diğer bana anlatan 10 insanın lafını yanlış anlamışımdır. Kimi yanlış anladığımın, ya da kimin yanlış söylediğinin benim için önemi yok, benim için önemli olan; motor üzerinde doğru olanı yapmak.
    Sizin icin dogru olan motor uzerinde dogru olani yapmaksa linkini verdigim iki makaleyi de okumussunuzdur oyle degil mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:17 ----------

    Alıntı ceydamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lütfen Mozgur kişiselleştiriyorsun yapma bunu, hem ben senin adını bile yazmamıştım. Nasıl başkalarını senle ilgili söz sahibi ettiğim konusunda beni suçlarsın?
    Elbette biliyorum yardımcı olmaya çalışıyorsun ve bunun için minnettarım. Ama kafam karışıyor. Ben burada birşeyleri kanıtlama ya da ispatlama çabasında değilim, lütfen o fikre kapılma. Gerçekten hangisi doğru emin olmak zorundayım. Ben, sanada dediğim gibi kombine kullanıyorum, belki sadece senin belki de diğer bana anlatan 10 insanın lafını yanlış anlamışımdır. Kimi yanlış anladığımın, ya da kimin yanlış söylediğinin benim için önemi yok, benim için önemli olan; motor üzerinde doğru olanı yapmak.
    Sizin icin dogru olan motor uzerinde dogru olani yapmaksa linkini verdigim iki makaleyi de okumussunuzdur oyle degil mi?
    ceydamer bunu beğendi.

  17. #37
    ceydamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2013
    Şehir
    Gaziantep - İzmir
    Motosikleti
    hero pleasure
    Alıntı umuttuna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin icin dogru olan motor uzerinde dogru olani yapmaksa linkini verdigim iki makaleyi de okumussunuzdur oyle degil mi?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:17 ----------



    Sizin icin dogru olan motor uzerinde dogru olani yapmaksa linkini verdigim iki makaleyi de okumussunuzdur oyle degil mi?
    An itibari ile virajda fren nasıl tutulur kısmındayım arka balata ya da kampana her ne zımbırtı ise, onu yaptıkdıktan sonra da orada geçen pratikleri uygulayacağım.

  18. #38
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    1-bence balata bitmemiş ayarı düşmüştür, sevise götürmekte fayda var,
    2- today gibi sakin bir motor için virajda fren acil durum dışında gerekmemeli, zaten mümkünse özel ve ileri pist sürüşü yapmıyorsak virajda fren yapılmamalı, today ile sabit gaz dönülür virajlar,
    3-buradaki herkesin motoru, demeyimi ve bir anlamfa yoğurt yemesi farklı, ben de ilk fırsatta eğitim almanızı öneriyorum, orada teorik doğruları güvenli alanda öğrenin sonra motorunuzda uygulayın, ki motor değiştipinde tüm pratikler de değişecek zaten ana kurallar dışında ...

  19. #39
    safak3457 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 NS
    Scooter icin tehlikeli frenajlar: a)Yol micirsa b)yol islaksa c)yol egimliyse d)Onune birden araba cikarsa da on freni kullama. 4 yilda scooterden iki kez dustum. iki si de on freni yanlis kullandigim icindi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:39 ----------

    Bu arada cin mali diyerek gecmeyin. Uzerinde surucu yokken 50 60 metre gidebiliyorlar.
    ceydamer bunu beğendi.

  20. #40

    Üyelik
    20 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Yamaha Dragstar 650 ve Honda Shadow 600
    Ben başka hususa takıldım. Biraz pişeyim bazı şartlar olgunlaşsın öyle eğitime gideceğim yazmışsın.

    Öncelikle farkında olmadan edinilen yanlış alışkanlıklar eğitimde zor düzelir. Ayrıca eğitim verdiğini iddia eden yerlerin 90% si işe yaramıyor ama bilgisizlikten insanlar bir halt sanıyor.

    Vel hasıl kelam boşver sen pişmeyi şartların olgunlaşmasını. Direk eğitim al hayatta kal.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)