Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Honda Motorsiklet Tarihi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Source53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2018 Honda Forza
    Honda Motorsiklet Tarihi



    Honda 1948 yılında Soichiro Honda tarafından Japonya'da kurulmuş Japon Otomotiv firmasıdır. Başlangıçta motosiklet üretimi yapan firma zamanla otomobil, su motoru,(gemi tekne yat vs.) robot, güç ekipmanları (jeneratör, çim biçme aleti vs.) motor (herhangi bir işte kullanılacak akaryakıtlı motorlar) ve uçak üreten bir firma haline gelmiştir. Dünyanın bir numaralı motor üreticisi olan Honda Japon otomotiv sektörünün gelişmesinde ciddi katkılar sağlamıştır. Üretimi ile geniş kitlelere hitap eden firmanın dünyada çok sayıda alıcı kitlesi vardır. Özellikle Amerika, Kanada, Hong Kong, güney amerika ve asya ülkelerinin genelinde Japonya'nın ilk temsilcisi olarak dayanıklılık ve teknolojisi ile satış rekorları kırmıştır.
    Merkezi Tokyo'da olan Honda, dünya çapında pek çok ülkede üretim ve satış yapmaktadır. Geçmişten günümüze motor sporlarındaki başarılarıylada ön plana çıkan Honda, başlarda Amerika ve Kanada'da üretimine başladığı Acura markası ile de ciddi başarılar yakalamıştır.
    Motosiklet sektöründede yine geniş bir ürün yelpazesine sahip olan firma 1959'dan bu yana dünyanın en büyük motosiklet üreticisidir.
    Ayrıca dünyada ilk kez Hava yastıklı (Airbag) motosikleti üreten firmadır.

    1906 Soichiro Honda Japonya'da, Hamamatsu'da doğdu, Babasının demirci dükkanı vardı ama aynı zamanda bisiklet tamiride yapardı. Soichiro Honda, Tokyo'da otomobil sanayisinde çırak olarak iş hayatına başlamıştır.

    1928 Soichiro Honda kendi oto tamir dükkanı açmak için Hamamatsu dönmüş ve kendine bir dükkan açmıştır, kendisi tam bir hız tutkunudur ve kendi için bir yarış arabası yapmaya başlamıştır.

    1936 Soichiro Honda, yarışta kaza yaparak yaralanmıştır.

    1937 Soichiro Honda, motor piston segmanları üretmek için şirket kurar. Sıkıntılı bir başlangıçtan sonra işlerinde başarılı olmaya başlar. Aynı zamanda otomobil üretimi başlayacak olan Toyota için önemli bir tedarikçi olmuştur.

    1946 Soichiro Honda motorlar için segman satmaya devam etmektedir. II. Dünya savaşı sonrası Japonya yerle bir olmuştur, bu savaş sonrası Japonya ekonomisi çökmüştür halk sefalet içersindedir. Soichiro Honda, ekonomik ulaşım ihtiyacı olduğunu anlar iki zamanlı motor üretimi için kolları sıvar ve üretime başlar. (Motorlar başlangıçta askeri radyolar için Portatif jeneratörler kullanmak için düşünülmüştü.)

    1948 Soichiro Honda, Honda Motor Co Ltd şirketini kurar. Finansal işlemler Takeo Fujisawa tarafından kontrol edilmektedir Soichiro Honda, işin ise Honda'nın mühendislik tarafında odaklanır.

    1949 Şirket 98cc, iki zamanlı motor tasarlar ve üretir bu gerçek anlamda üretilen ilk motorsiklettir. Honda'nın bir çalışanı bu motoru görür o "Bu bir rüya gibi." der. ismi "Rüya" Model D olarak piyasaya sürülmüştür.

    1951 Soichiro Honda, Japon şehir sokaklarını kalabalık olmasından dolayı iki zamanlı motosikletlerin gürültülü çalışması ve çok fazla egsoz gazı salmasından dolayı tepki çekmeye başlar bunu farkenden Honda dört zamanlı motor üretimine başlar bu model Dream E (146cc) olur.


    Dream E (146cc)

    1952 böyle "ilkel" powerplants küçümsüyor olmasına rağmen, Honda bisiklet Yardımcı motorların onun orijinal kavramı ile flört. The Cub F (iki zamanlı, 50cc) klipsli motorun Japonya karşısında bağımsız bisiklet mağazaları binlerce satılmaktadır. Sadece iki yıl için üretilmiş, ancak çeşitli guises yıllardır popüler olacak "Cub" marka tanıttı.


    The Cub F

    1953 Benly J (4 zamanlı, 90cc) modeli piyasaya sürüldü. Bunlardan bazıları "Benly" tank-rozetleri ile satıldı bu motorların sadece motor kapakları üzerinde Honda yazıyordu. Benly serisi aynı zamanda uzun bir zaman üretildi ve geliştirilmiş performansı bir dönemi başlatmıştır. Bu motor amatör japon yarışlarında popüler oldu.


    Benly J

    1954 Soichiro Honda, Grand Prix motosiklet yarışında başarılı olmak hayalini paylaştı. , Kendi ürettiğim motorsikletle şampiyon olma hayali olduğunu söyledi. Ancak, dünya şampiyonu olmadan önce, güçlü ve istikrarlı bir kurumsal yapı, hassas üretim tesisleri ve üstün ürün tasarımı kurmak gerekli olduğuna inanırdı.

    MV Agusta, Gilera ve Mondial dahil 1957 lider İtalyan üreticileri, artan maliyetleri gerekçe göstererek, Dünya Şampiyonası yarışlardan çekileceklerini duyurdular. MV Agusta Bu anlaşmada yarışa devam edecektir. Honda geçen Mondial yarış bisikletlerini satın aldı. Japon şirketinin amacı İtalyan bisiklet üreticilerini kopyalamak değil, onlardan ilham alarak daha iyi motorlar üretmek istiyordu ve öylede yapmıştır.

    1958 Honda, Super Cub (aka C100, aka CA100, aka sadece "Honda 50"), piyasaya sürer. Preslenmiş çelik çerçeve ve önde gelen bağlantı çatal adım yolu tasarıma sahiptir ve 50cc dört zamanlı motorla donatılmıştır. Daha sonra çeşitli adlar altında satılacak olan Super Cub daha sonra 90cc, 70cc daha büyük motorlara kavuşacaktır bu sayede çok popüler bir motorsiklet olacaktır.


    Super Cub

    1959 Honda ilk defa Man TT yarışları ünlü Isle of girer. şirket 125cc beş makineleri "Ultra hafif" sınıfı alanları. Motosiklet Japon ulusal yarışmada önceki yılın yarıştı Çeşidi 125cc ikiz vardır. Naomi Tanaguchi altıncı bitirme, takımın en iyi TT sonucunu elde eder. Honda sınıfta üreticinin kupasını kazandı.
    Honda Los Angeles, American Honda Motor Co. açar.

    Honda ilk kez Man TT yarışlarının ünlü Isle girmiştir. Şirket 125cc'lik sınıfta "Ultra Hafif" sınıfında yarışır. Naomi Tanaguchi TT'de takımın en iyi sonucunu elde eder. Honda sınıfında üretici kupasını kazanır. Honda, Amerikan Honda Motor Co, Los Angeles'ta'ta açılmıştır.



    1961 Honda TT 125cc ve 250cc sınıflar hem de hakimdir. Mike Hailwood yarışları, Honda ile her durumda 5. pozisyonda kazanmıştır.

    1963 Bu yıl, Honda F-1 araba yarışına odaklanır ve motosiklet yarış programı askıya alır. Süper Cub Fransız Kupası verilir. Motosiklet satışları, çok iyi devam eden Honda, Belçika'da ilk yurtdışı fabrikasını açar; Reklam kampanyasında sloganı "Honda ile en güzel insanlarla tanış" kullanılmıştır.



    1964 Honda iki zamanlı motorlar klasmanında yarışlara hakim başlar. Dört zamanlı motorlarda tecrübesine güvenen Honda, 250cc sınıflarında rekabet gücünü koruyabilmek için, Honda altı silindirli 250, 3RC164 üretir. Bu mühendislik harikası yeni motoru tüm yarış dünyasınının gözünü kamaştırmıştır ama onun Yamaha 'Stroker üzerinde şampiyonluk kazanan Phil Read önlemek için hala yeterli değildir.

    1968 19 yıl sonra, Honda 10 milyonuncu motosikleti üretir.

    1969 Honda 1968 sonlarında Tokyo Motor Show'da CB750 modelini tanıttı, Bu ilk modern dört zamanlı ve disk frenli gelen ilk motosiklet olarak piyasaya sürülmüştür.


    CB750

    1970 CR750 modeli satışa çıkartıldı. Bu motor Honda'nın yarış motorları tasarımcıları tarafından geliştirilip piyasaya sürüldü.


    Honda CR750

    1972 Honda nihayet rekabetçi bir 250cc motocross inşa etmek için hazırlıklara başladı ve bu yıl sonunda piyasaya sürüldü. CR250 "Elsinore" 1973 yılında ABD'de satışına başlandı. Gary Jones, CR250 ile sınıfında ilk motocross şampiyonasını kazanmıştır.


    Honda CR250

    1973 Soichiro Honda, Honda başkanlığından emekli oldu.

    1974 ilk Gold Wing, GL1000, Köln'de tanıtıldı. 1975 yılında ABD pazarında satışına başlanmıştır. Su soğutmalı dört zamanlı motora sahiptir. Aynı zamanda şaft ve yakıt pompası ile donatılmış ilk seri üretim motosikletidir. normal konumda "tank" aslında bir elektronik koy ve radyatör taşma gizleyen çünkü gerçek yakıt deposu koltuğun altında iken pompa yerçekimi düşük merkezini tutmaya yardımcı olmak için, gereklidir.


    GoldWing GL1000

    1978 500GP Dünya Şampiyonası için rekabetçi bir dört zamanlı motosiklet inşa etmek adına, Honda oval piston NR500 üretir. V8 motora sahip motor 32 valfe sahiptir. Farklı bir teknolojiye sahip olması sebebiyle üretimde sorunlar yaşanmıştır ve istenilen başarı elde edilememiştir.


    Honda NR500 Motor Pistonları


    Honda NR500

    1981 Honda, Gold Wing üretimi başladı.

    1983 Freddie Spencer, 500cc Dünya Şampiyonası'nı kazandı. İlk kez, Honda "mavi kurdele" şampiyonasını kazandı. (Şirket ilk 1966 yılında 500cc sınıfında Üretici Şampiyonluğunu kazandı)

    1986 "VF" serisi yeniden tasarlanmış VFR750F "Interceptor" ismi ile tanıtılmıştır.


    Honda VFR750F

    1987 CBR600F "Hurricane" Honda'nın ilk tam sportif, dört silindirli cadde motorsikletidir.


    Honda CBR600F

    1990 VFR750R (aka RC30) ABD'de satışa çıktı. 3 yıl sonrada Japonya'da satışına başlanmıştır. Caddeler için tasarlanmış gerçek bir yarış motosikletidir.


    Honda VFR750R

    1991 Honda, Soichiro Honda ölümünün yasını tutuyor.


    Soichiro Honda

    1992 200 adet NR (aka NR 750) üretilmiştir. Bu nefes kesen motor 60.000 $ satılmıştır.

    1993 CBR900RR Sportbike dünyayı şoke etti. Tadao Baba tarafından tasarlanmıştır.


    CBR900RR

    1995 Radikal EXP-2 (iki zamanlı 400cc) Granada-Dakar rallisi kendi sınıfında kazandı.

    2001 Valentino Rossi, son zamankinden NSR500 iki inme Dünya Şampiyonası'nı 500cc kazandı.


    NSR500

    2002 Rossi beş silindirli dört zamanlı RC211V ile 990cc MotoGP döneminde ilk Dünya Şampiyonluğunu kazandı.
    500cc Dünya Şampiyonası'nı kazandı.


    RC211V

    2004 Honda yakıt hücresi ile çalışan ilk motosiklet prototipini üretti.


    Prototip Model

    2006 50.000.000 Super Cub satılmıştır.

    2007 Honda hava yastığını motorsiklette sunan ilk üretici oldu.


    GoldWing Havayastığı.

    2009 Piyasası bir hayli hareketli olan 125/150cc Scooter segmenti Honda'nın dikkatini çekmişti ve bu sınıfa yeni standartlar sunacak yeni bir motor geliştirmeye başladı. Su soğutmalı, Start, Stop'lu yeni Scooter Kasım ayında PCX olarak tanıtıldı. Sadece Honda Tayland fabrikasında üretilen bu model tüm dünyaya bu fabrikadan gönderilmektedir.


    2009 Honda PCX

    2010 VFR1200F tanıtıldı. Çift kavramaya sahip ilk seri üretim motosikletidir.


    VFR1200F

    2010 model olarak 2009 yılının başında tanıtılan chopper esinlenen Fury tanıtıldı. 1300cc V-Twin motora sahip bu motor Honda'nın geleneklerine aykırı bir tasarıma sahiptir ve birçok motor tutkununu etkilemiştir.


    Fury

    2011 Piyasası hareketlenen super sport segmenti için 2011 yılında CBR250R tanıtıldı. 249cc tek silindirli motorundan güç alan CBR250R, Honda'nın Tayland fabrikasında üretilmekte ve tüm dünyaya bu fabrikadan gönderilmektedir.


    CBR250R

    2012 Yenilenmiş PCX 150 modeli tanıtıldı. Bu model 125 modelinden 28cc daha büyük bir hacme sahipti ve 1.9PS 2NM daha güçlüydü yenilenen kasasıyla birlikte led farlar standart olarak sunulmuştur.


    2012 Honda PCX 150

    2014 Honda, NM4 Vultus adında sıradışı tasarıma sahip motorunu tanıttı. Batman filmlerinden çıkmış gibi görünen bu motor sınırlı sayıda üretilecek.




    Arkadaşlar hatalar ve eksiklikler olabilir, umarım beğenirsiniz. []
    zulu, biyeybaraküs, Thracian ve 5 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Source53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2018 Honda Forza
    Konu kimsenin dikkatini çekmedi sanırım

  3. #3
    lifespeed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha r25 2017-honda activa S 2017
    Cb750 ne güzelmiş öyle. Ayrıca cbr250 tayland ' da üretiliyormuş. Paylaşım için teşekkürler.
    Source53 bunu beğendi.

  4. #4
    zulu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBR250
    Paylaşım için teşekkürler , emeğine sağlık..
    Source53 bunu beğendi.

  5. #5
    Ayrton_SENNA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mayıs 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma
    Soluksuz okudum, elinize sağlık.
    Source53 bunu beğendi.

  6. #6
    Doçkinderi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2014
    Şehir
    Viǯe
    Motosikleti
    Loading....
    Eline sağlık güzel paylaşım olmuş
    Source53 bunu beğendi.
    Kasksız motorcuya selam verilmez , genelde sela verilir.

  7. #7
    Sado39 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Ktm Adventure & Ktm Duke
    Elinize sağlık fakat alıntıları belirtseydiniz keşke.
    Source53 bunu beğendi.

  8. #8
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    ben 2015 de halen şoktayım dünya 1992 de şok geçirmiş çok normal https://www.youtube.com/watch?v=uNIyoOm58HU

    o nsr 500 nedir öyle be aklım gitti 2 zamanlı galiba
    Source53 bunu beğendi.

  9. #9
    hayko5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ağustos 2012
    Şehir
    İskenderun
    Motosikleti
    V-Twin Café racer
    Üşenmedim okudum. HARİKA!
    Source53 bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    29 Haziran 2015
    hepsini okudum , güzel bir paylasım olmus eline sağlık
    Source53 bunu beğendi.

  11. #11
    GB79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul, Kadıköy
    Motosikleti
    Honda NC750X
    Google Translate sanırım Canın sağ olsun ;)
    Source53 bunu beğendi.

  12. #12
    Onurhan D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ekim 2014
    Şehir
    İzmir
    Eskinin motorları da bir başka be
    Güzel konu,eline sağlık
    Source53 bunu beğendi.

  13. #13
    Source53 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2018 Honda Forza
    Yorumlarınız için teşekkürler hatalar ve eksikliklerim var o yüzden ilerleyen zamanlarda güncellemeler gelecek inşallah

  14. #14
    sezgingulmez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2015
    Şehir
    Çorlu/Tekirdağ
    Motosikleti
    Kanuni GT170 / Mondial RX3İ EVO
    çoook güzel paylaşım eline sağlık arkadaşım
    Source53 bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)