Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

ön fren nasıl kullanılır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    [QUOTE=AttilaXtreme;3621499]
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abicim şu söylediklerini harfiyen uyguluyorum ama, motordan neden sağdadan inilir onu kavrayamadım. Biraz daha açmanı rica edicem. Benim sağdan inmemdeki tek sebep; motoru evin önüne her parkettiğimde sol tarafı duvar dibine denk geliyor. Mecburen sağdan iniyorum ve bu yüzden sağdan inmek alışkanlık haline geldi



    AHAHAHA...
    Şöyle izah edeyim;
    Motoru stop ettikten sonra ayaklığı açıp sola doğru yatırıp bırakmıyor musun?
    Solundan inerken sol ayak tabanını yere basıp sağ ayağını bir biçimde o tarafa getiriyorsun. İşte o sağ ayağın herhangi bir yeri motorun herhangi bir yerine takılırsa motor küt diye sol taraf düşer.

    Motor yan sehpaya ve sol tarafa kontrollü yatırıldıktan sonra sağ ayak taban sağlamca yere basılır. Birinci hamlede sol ayak çengel şeklinde motorun üzerinde bırakılıp motor o sol ayakla tutulurken sol avuç içi ile sele veya depo üstünden tutulur. Her şeyin yolunda olduğu kontrol altındaysa iknci hamlede çengel olan sol ayak sol avuç içi motordan bırakılmadan oradan çekilip/kaldırılıp yere konur. Tüm bunlara rağmen bir aksilik olup o sol ayağın herhangi bir yeri motorun herhangi biryerine takılsa bile (özellikle arka çantaya) motor şöyle hafifçe bir sağa gelir gider ama tekrar soldaki açık sehpanın üzerine oturur ve sağa zaten asla düşmez. Böylelikle sola düşmesinin de önüne geçmiş olursun.

    Motoru park halinde düşürenler genellikle ya yan sehpayı açmayı unutanlar ya da yan sehpaya ve sola motoru yatırdıktan sonra solundan inerken ayağını motora takanlardır.

    Soldan inmenin bir sakıncası da motoru düşürüsen sol ayağını sıcak ve ağır motorun altında bırakmandır. O durumda önce kendini ve ayağını kurtarman başlı başına bir iştir. Diyelim ki sağından inmene rağmen motoru düşürdün (milyonda bir ihtimal bile değildir) en azından ayağını sıcak ve ağır motorun altında bırakmamış olursun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:11 ----------



    Yazdıklarını okudum
    Öncelikle estafurullah. Her farklı bakış açısı benim için önemlidir. Hoş görmemek ne haddime
    Ama sonunda yine benim dediğime gelmişsin
    "atletik bir yapınız varsa sıyrılırsınız konuşmaya gerek yok, ama sıyrılamaz ve bir de ayağınız kuyruğa, top case 'e boka püsüre takılır ise, o motosikletin altında bile kalabilirsiniz.. CBF 1000 kullandığınızı varsayacak olursak üzerinize 240 kilogram beton atılmış modunda vinç bekleyebilirsiniz."
    Lütfen okulda sağdan çıkılır sağdan inilire trafiğin yönüne filan kafayı takma çünkü motora inip binmek bunlarla ilgili değil. Net açıklamasını yaptım sanıyorum. Daha kafanıza takılan bişey varsa memnuniyetle cevaplarım.

    Saygı ve hürmetle.
    Valla kötü hissettim kendimi çünkü yine anlamadım. Galiba benim hatun biraz haklı

    Şimdi sola sehpanın üzerine yatırdım motoru. O sehpa hayvan gibi bir şey zaten. Üzerine fil koysan ileri hareket ettirmedikçe dengesi bozulmaz.
    Bir dönem 1000'lik v strom kullandım. Kız arkadaşım inerken boyundan dolayı zorlanıyordu. Ben de motoru sehpaya bırakıyordum ve ondan sonra inmesini söylüyordum. O zaman da kontrol bende olmadığı için korkuyordu haliyle. Ben de bir şey olmayacağını göstermek için motoru yan sehpaya bıraktım ve sol artçı peginin üzerinde zıplamaya başladım. İndim kendime doğru çektim salladım. Bak dedim bir şey olmuyor. Beni tartıyorsa seni de tartar.

    Yani bir şey olmuyor abi. Bi gün sana da göstereyim
    Motosikletli Kaplumbağa...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    [QUOTE=MotorKafa;3621545]
    Alıntı AttilaXtreme adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Valla kötü hissettim kendimi çünkü yine anlamadım. Galiba benim hatun biraz haklı

    Şimdi sola sehpanın üzerine yatırdım motoru. O sehpa hayvan gibi bir şey zaten. Üzerine fil koysan ileri hareket ettirmedikçe dengesi bozulmaz.
    Bir dönem 1000'lik v strom kullandım. Kız arkadaşım inerken boyundan dolayı zorlanıyordu. Ben de motoru sehpaya bırakıyordum ve ondan sonra inmesini söylüyordum. O zaman da kontrol bende olmadığı için korkuyordu haliyle. Ben de bir şey olmayacağını göstermek için motoru yan sehpaya bıraktım ve sol artçı peginin üzerinde zıplamaya başladım. İndim kendime doğru çektim salladım. Bak dedim bir şey olmuyor. Beni tartıyorsa seni de tartar.

    Yani bir şey olmuyor abi. Bi gün sana da göstereyim
    Tamam! Sana yapçak bişey yok demek ki. Anca motoru düşürünce akıllanacaksın. Umarım o arada sol bacağa bişey olmaz
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  3. #63
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R






    Baştaki işleri karıştırıyor

  4. #64
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Videoları seyrettim;

    Kusura bakılmasın. Bende yaş 56. Bunların alayını cebimden çıkarırım. Yukarıda detaylarını ve nedenlerini anlattım. Alçak gönüllülük yapamayacağım. Motora solundan binilir sağından iki hamlede inilir. Benim söylediklerimi yapmayan eninde sonunda nenesinin hörekesini görür

    Ayrıca sağ elin işaret ile onun yanındaki parmağı sürekli frenlemeye hazır olarak bekletilir. Motor avuç içi ile gazlanır.,

    Haa! benim sözümü kulağına küpe etmeyen olabilir. O beni ilgilendirmez. Ben insanlara katkıda bulunabilmek için uğraşıyorum. Gerisine karışmam.
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  5. #65
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Hacılar şimdi hayvan gibi diski, kalite akan kaliperleri olan, çelik fren hortumuyla desteklenmiş motosikletlerde rahatça 2 parmak ile güçlü bir fren etkisi yaratabilirsiniz fakat bu çoğu motorda yeterli gelmeyecektir. 4 parmakla fren manetine daha fazla güç aktarabilirsiniz.
    Fren kaliperinize vs ye güveniyorsanız çıkın bir boş alana aynı yerde aynı hızda bir 2 parmak bir de 4 parmak freni sıkın. İkisi arasında fark yoksa alıştığınız sizi en çabuk durduracaktır. Ama fark varsa daha kısa mesafede durduğunuz yönteme çalışmakta fayda var.

    Bu arada kimi motosikletlerde manet neredeyse elciğe kadar deyebiliyor, burada 2 parmak fren yaparsanız eğer, manet ellerinizi sıkıştırır ve frenlemeyi etkili yapamazsınız.

    Bir de ön fren nasıl kullanılıra gelelim. Şöyle ki;
    Bozuk zeminde çekingen-ürkek sıkarak, kaygan asfaltta portakal suyu sıkar gibi (madem limona isyan geldi), Güzel asfaltta hayvan gibi sıkılır
    AttilaXtreme bunu beğendi.

  6. #66
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı AttilaXtreme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Videoları seyrettim;

    Kusura bakılmasın. Bende yaş 56. Bunların alayını cebimden çıkarırım. Yukarıda detaylarını ve nedenlerini anlattım. Alçak gönüllülük yapamayacağım. Motora solundan binilir sağından iki hamlede inilir. Benim söylediklerimi yapmayan eninde sonunda nenesinin hörekesini görür

    Ayrıca sağ elin işaret ile onun yanındaki parmağı sürekli frenlemeye hazır olarak bekletilir. Motor avuç içi ile gazlanır.,

    Haa! benim sözümü kulağına küpe etmeyen olabilir. O beni ilgilendirmez. Ben insanlara katkıda bulunabilmek için uğraşıyorum. Gerisine karışmam.
    Motorun sağından inerken ayaklık kapanır ve motor düşerse ne olacak abi ? Herkesin 300 kiloluk motoru yok motor bacağıma yaslandı diye devrilip altında kalacak değilim tutarım hemen. Yan ayağı olmayan veya eğik, dolayısıyla orta sehpayı kullananlar ne yapsın

  7. #67
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    [QUOTE=AttilaXtreme;3621499]
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abicim şu söylediklerini harfiyen uyguluyorum ama, motordan neden sağdadan inilir onu kavrayamadım. Biraz daha açmanı rica edicem. Benim sağdan inmemdeki tek sebep; motoru evin önüne her parkettiğimde sol tarafı duvar dibine denk geliyor. Mecburen sağdan iniyorum ve bu yüzden sağdan inmek alışkanlık haline geldi



    AHAHAHA...
    Şöyle izah edeyim;
    Motoru stop ettikten sonra ayaklığı açıp sola doğru yatırıp bırakmıyor musun?
    Solundan inerken sol ayak tabanını yere basıp sağ ayağını bir biçimde o tarafa getiriyorsun. İşte o sağ ayağın herhangi bir yeri motorun herhangi bir yerine takılırsa motor küt diye sol taraf düşer.

    Motor yan sehpaya ve sol tarafa kontrollü yatırıldıktan sonra sağ ayak taban sağlamca yere basılır. Birinci hamlede sol ayak çengel şeklinde motorun üzerinde bırakılıp motor o sol ayakla tutulurken sol avuç içi ile sele veya depo üstünden tutulur. Her şeyin yolunda olduğu kontrol altındaysa iknci hamlede çengel olan sol ayak sol avuç içi motordan bırakılmadan oradan çekilip/kaldırılıp yere konur. Tüm bunlara rağmen bir aksilik olup o sol ayağın herhangi bir yeri motorun herhangi biryerine takılsa bile (özellikle arka çantaya) motor şöyle hafifçe bir sağa gelir gider ama tekrar soldaki açık sehpanın üzerine oturur ve sağa zaten asla düşmez. Böylelikle sola düşmesinin de önüne geçmiş olursun.

    Motoru park halinde düşürenler genellikle ya yan sehpayı açmayı unutanlar ya da yan sehpaya ve sola motoru yatırdıktan sonra solundan inerken ayağını motora takanlardır.

    Soldan inmenin bir sakıncası da motoru düşürüsen sol ayağını sıcak ve ağır motorun altında bırakmandır. O durumda önce kendini ve ayağını kurtarman başlı başına bir iştir. Diyelim ki sağından inmene rağmen motoru düşürdün (milyonda bir ihtimal bile değildir) en azından ayağını sıcak ve ağır motorun altında bırakmamış olursun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:11 ----------



    Yazdıklarını okudum
    Öncelikle estafurullah. Her farklı bakış açısı benim için önemlidir. Hoş görmemek ne haddime
    Ama sonunda yine benim dediğime gelmişsin
    "atletik bir yapınız varsa sıyrılırsınız konuşmaya gerek yok, ama sıyrılamaz ve bir de ayağınız kuyruğa, top case 'e boka püsüre takılır ise, o motosikletin altında bile kalabilirsiniz.. CBF 1000 kullandığınızı varsayacak olursak üzerinize 240 kilogram beton atılmış modunda vinç bekleyebilirsiniz."
    Lütfen okulda sağdan çıkılır sağdan inilire trafiğin yönüne filan kafayı takma çünkü motora inip binmek bunlarla ilgili değil. Net açıklamasını yaptım sanıyorum. Daha kafanıza takılan bişey varsa memnuniyetle cevaplarım.

    Saygı ve hürmetle.
    Aslinda sagdan in sagdan cik bir espiri okul konusu biraz espirisi tabiki bununla bagdastirmiyorum. Sadece soldan inilecegi kanisindayim ayrica egzoz da sagda sikinti dogurabilir.

    Sevgi saygi hurmet bizden.
    AttilaXtreme bunu beğendi.

  8. #68
    RmMuR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul Ataşehir
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sutyenden yeni çıkmış bir memeyi sıkar gibi beyler.
    Heyecanlı ve bir o kadar narin.
    Birden ayı gibi sıkarsan yoluna devam edemezsin, ancak tatlı tatlı sıkarsan hedef noktaya ulaşırsın
    MotorKafa bizim gibi saplara (sozum meclisten disari) anlatmak icin degisik bir yaklasimla konuyu aydinlatmissin:-)


    Peki hanimefendi suruculerimize konuyu nasil anlatacaksin
    !

  9. #69
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sutyenden yeni çıkmış bir memeyi sıkar gibi beyler.
    Heyecanlı ve bir o kadar narin.
    Birden ayı gibi sıkarsan yoluna devam edemezsin, ancak tatlı tatlı sıkarsan hedef noktaya ulaşırsın
    fazla sert ve ani sıkılırsa keçe patlatabilir ayrıca kısa bir not yazalım: tümsek ve çukurlardan geçerken fren yapmamaya çalışın ki amortisörler görevini rahat şekilde yerine getirebilsin
    AttilaXtreme bunu beğendi.

  10. #70
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı RmMuR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    MotorKafa bizim gibi saplara (sozum meclisten disari) anlatmak icin degisik bir yaklasimla konuyu aydinlatmissin:-)


    Peki hanimefendi suruculerimize konuyu nasil anlatacaksin
    !
    MT+18 bölümü açılırsa ballandıra ballandıra anlatırım
    RmMuR bunu beğendi.
    Motosikletli Kaplumbağa...

  11. #71
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R


    Şöyle berbat bir çizimle açıklayayım(free body diagram çizmek ne zormuş)..Yerden uygulanan karşı güç her zaman bizim uyguladığımız güce eşit(öyle olmasa yeri delmemiz gerekirdi) Ne kadar arttırırsak arttıralım fark etmiyor(yan ayaklık kırılana kadar)..

    Bu durumda;

    Motosikletten inen birinin ağırlık merkezi yan ayaklık ile lastik arasında olmak zorunda.. Sol pege basarak indiğinde yan ayaklık hizasının sağına geçecek bir ağırlık merkezi uygulamaz.. Hadi uyguladı diyelim bu ağırlığın yan ayaklığa olan mesafesi motosikletin ağırlık merkezinden kısadır.. Yarısı kadar çıktı desek bile 200kg bir motoru devirmek için 400kg dan fazla bir ağırlık uygulaması gerekir.. Bu yüzden motosikleti ayaklık üzerinde çevirmeye çalışırken kendimizi olabildiğince geriye atıyoruz..

    Bunu sağdan inerken görelim.. Bu sefer referans noktamız lastik oluyor..



    Bunu tahterevalli olarak düşünebilirsiniz.. Ne tarafa ağırlık yüklerseniz oraya döner.. Bknz:Momentum

    Ekleme: Yan ayaklık üzerinden yerin uyguladığı gücü yazmamışım ama yerle teması bittiğinde işlevi kalmıyor zaten..



    Fizik her zaman çalışır

  12. #72
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı AttilaXtreme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Videoları seyrettim;

    Kusura bakılmasın. Bende yaş 56. Bunların alayını cebimden çıkarırım. Yukarıda detaylarını ve nedenlerini anlattım. Alçak gönüllülük yapamayacağım. Motora solundan binilir sağından iki hamlede inilir. Benim söylediklerimi yapmayan eninde sonunda nenesinin hörekesini görür

    Ayrıca sağ elin işaret ile onun yanındaki parmağı sürekli frenlemeye hazır olarak bekletilir. Motor avuç içi ile gazlanır.,

    Haa! benim sözümü kulağına küpe etmeyen olabilir. O beni ilgilendirmez. Ben insanlara katkıda bulunabilmek için uğraşıyorum. Gerisine karışmam.
    Tecrübenize saygım sonsuz, %99 aynı yönde bakıyoruz, bu işin doğrusu soldan binip soldan inmektir, bu noktada örtüşemeyeceğiz sanki Ama bu işi tatlıya bağlamak için bir adım atayım istiyorum Ben motosikletin yan ayağı açıkken deponun üzerinden sağa, sola gerekirse kafanın üzerinden her yerden inerim hiç de sorun yaşamam, yani bu durumda siz nereden rahat iniyorsaniz oradan inebilirsiniz sonucu çıkar, bizde tatlı tatlı birbirimizi çürütmeyiz

    Alıntı redlion999 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://i.hizliresim.com/5dg7Aq.jpg

    Şöyle berbat bir çizimle açıklayayım(free body diagram çizmek ne zormuş)..Yerden uygulanan karşı güç her zaman bizim uyguladığımız güce eşit(öyle olmasa yeri delmemiz gerekirdi) Ne kadar arttırırsak arttıralım fark etmiyor(yan ayaklık kırılana kadar)..

    Bu durumda;

    Motosikletten inen birinin ağırlık merkezi yan ayaklık ile lastik arasında olmak zorunda.. Sol pege basarak indiğinde yan ayaklık hizasının sağına geçecek bir ağırlık merkezi uygulamaz.. Hadi uyguladı diyelim bu ağırlığın yan ayaklığa olan mesafesi motosikletin ağırlık merkezinden kısadır.. Yarısı kadar çıktı desek bile 200kg bir motoru devirmek için 400kg dan fazla bir ağırlık uygulaması gerekir.. Bu yüzden motosikleti ayaklık üzerinde çevirmeye çalışırken kendimizi olabildiğince geriye atıyoruz..

    Bunu sağdan inerken görelim.. Bu sefer referans noktamız lastik oluyor..

    http://i.hizliresim.com/Pq0M06.png

    Bunu tahterevalli olarak düşünebilirsiniz.. Ne tarafa ağırlık yüklerseniz oraya döner.. Bknz:Momentum

    Ekleme: Yan ayaklık üzerinden yerin uyguladığı gücü yazmamışım ama yerle teması bittiğinde işlevi kalmıyor zaten..

    https://www.youtube.com/watch?v=BAdDvCwkZeo

    Fizik her zaman çalışır
    Sonucu da bilimsel değil, türkçe yazmanızın konuya nokta koyması açısından ehemniyeti büyük diye düşünürüm
    redlion999 bunu beğendi.

  13. #73
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Sonucu da bilimsel değil, türkçe yazmanızın konuya nokta koyması açısından ehemniyeti büyük diye düşünürüm
    Tabi en önemli konuyu atlamışım..

    Motosiklete soldan binilir soldan inilir.. Binerken ve inerken ön fren sıkılır. Arkada bagaj varken tek seferde binemiyorsanız yada motosiklet çok yüksekse sol ayağınızı sol pege atarak binebilirsiniz.. İnerken de aynı şekilde inebilirsiniz..

    Hatta yan ayak kırılana veya eğilene kadar sol peg üzerinde zıplayabilirsiniz..

  14. #74
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Bilimsel açıklama için teşekkürler,.. Benim de dediğim gibi soldan biner soldan inersiniz.. Hatta bunu bir anket olarak açıp, çoğunluğun ne yaptığı konusunda bir bilgi oluşturmayı düşünüyorum.

  15. #75
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    bu gözler bunu da mı görecekti :( hürmeten ben bu başlığı takip etmeye devam edemeyeceğim..

  16. #76
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu gözler bunu da mı görecekti :( hürmeten ben bu başlığı takip etmeye devam edemeyeceğim..
    Sikinti yok
    telike bunu beğendi.

  17. #77

    Üyelik
    19 Nisan 2015
    Motosikleti
    MONDİAL MR 150 VULTURE :))
    barkın abimiz çok güzel anlatmış kardeşim
    http://www.dailymotion.com/video/x1c...-yapmak_webcam

  18. #78
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    çoook sakat var çok. soldan binip sağdan iniliyor çoook

  19. #79
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    motor orta sehpaya alınıp uzun eşek oynar gibi atlanır üstüne. motorun da çalışır durumda olması lazım gazlayıp gidicen sonra

  20. #80
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    sağdan inileceğini ilk defa duyuyorum, daha önce sağdan inmeyi deneyip de bacağını yakan birkaç kişi biliyorum, o yüzden hep soldan binip soldan inerim.
    sağ diyenlerin dayanağı nedir acaba?


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)