Abicim şu söylediklerini harfiyen uyguluyorum ama, motordan neden sağdadan inilir onu kavrayamadım. Biraz daha açmanı rica edicem. Benim sağdan inmemdeki tek sebep; motoru evin önüne her parkettiğimde sol tarafı duvar dibine denk geliyor. Mecburen sağdan iniyorum ve bu yüzden sağdan inmek alışkanlık haline geldi
AHAHAHA...
Şöyle izah edeyim;
Motoru stop ettikten sonra ayaklığı açıp sola doğru yatırıp bırakmıyor musun?
Solundan inerken sol ayak tabanını yere basıp sağ ayağını bir biçimde o tarafa getiriyorsun. İşte o sağ ayağın herhangi bir yeri motorun herhangi bir yerine takılırsa motor küt diye sol taraf düşer.
Motor yan sehpaya ve sol tarafa kontrollü yatırıldıktan sonra sağ ayak taban sağlamca yere basılır. Birinci hamlede sol ayak çengel şeklinde motorun üzerinde bırakılıp motor o sol ayakla tutulurken sol avuç içi ile sele veya depo üstünden tutulur. Her şeyin yolunda olduğu kontrol altındaysa iknci hamlede çengel olan sol ayak sol avuç içi motordan bırakılmadan oradan çekilip/kaldırılıp yere konur. Tüm bunlara rağmen bir aksilik olup o sol ayağın herhangi bir yeri motorun herhangi biryerine takılsa bile (özellikle arka çantaya) motor şöyle hafifçe bir sağa gelir gider ama tekrar soldaki açık sehpanın üzerine oturur ve sağa zaten asla düşmez. Böylelikle sola düşmesinin de önüne geçmiş olursun.
Motoru park halinde düşürenler genellikle ya yan sehpayı açmayı unutanlar ya da yan sehpaya ve sola motoru yatırdıktan sonra solundan inerken ayağını motora takanlardır.
Soldan inmenin bir sakıncası da motoru düşürüsen sol ayağını sıcak ve ağır motorun altında bırakmandır. O durumda önce kendini ve ayağını kurtarman başlı başına bir iştir. Diyelim ki sağından inmene rağmen motoru düşürdün (milyonda bir ihtimal bile değildir) en azından ayağını sıcak ve ağır motorun altında bırakmamış olursun.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:11 ----------
Yazdıklarını okudum
Öncelikle estafurullah. Her farklı bakış açısı benim için önemlidir. Hoş görmemek ne haddime
Ama sonunda yine benim dediğime gelmişsin
"atletik bir yapınız varsa sıyrılırsınız konuşmaya gerek yok, ama sıyrılamaz ve bir de ayağınız kuyruğa, top case 'e boka püsüre takılır ise, o motosikletin altında bile kalabilirsiniz.. CBF 1000 kullandığınızı varsayacak olursak üzerinize 240 kilogram beton atılmış modunda vinç bekleyebilirsiniz."
Lütfen okulda sağdan çıkılır sağdan inilire trafiğin yönüne filan kafayı takma çünkü motora inip binmek bunlarla ilgili değil. Net açıklamasını yaptım sanıyorum. Daha kafanıza takılan bişey varsa memnuniyetle cevaplarım.
Saygı ve hürmetle.