Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

ön fren nasıl kullanılır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı ayzek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tarz yaklasimin dogru degil usta dir degildir adam soru sormus insanlarda tecrubelerini deneyimlerini paylasmislar sorsan bir yildir motor kullanmiyor bende sorarim 1 yildan az kullanip yeterli duzeyde egitim almis insanla 3 yildir allaha emanet kullanan insan benim gozumde bir degildir bu konu hakkinda makaleler kitaplar mevcut bilegi bukmek diye kitap var hatta her yigidin yogurt yiyisi baskadir ama isinde teknigi bellidir atara gidere gerek yok biliyorsan konus alim sansinlar bilmiyorsan sus adam sansinlar..
    5 yıldır motor kullanmama rağmen 1 yıldır kullanıp benden çok daha tecrübeli adamlar da vardır elbet. Ama demek istediğim o değil.
    Bu iki parmak dört parmak olayı çok başka.
    Aynı "debriyaj frenle beraber sıkılır" ile "Debriyaj durmaya yakın sıkılır" muhabbeti gibi.
    Yılların eğitmenleri bile bu konuda ters düştüklerine göre 1 yıldır motor kullanan birinin kalkıp da "bunun doğrusu şu" demesi yanlış
    ayzek ve dental_land bunu beğendiler.
    Motosikletli Kaplumbağa...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    pcx 125 / 2018
    ön freni doğru kullanmak için önce kullandığın aletin tepki ve fren özellikleridir esas olan.kimi tek parmak der kimi 2 kimi 4. benim tek parmak ile yaptıgımda oldu 3 yada 4,şu 2 an mesela! boş bir alanda değişik hızlarda fren tepkisini ölç altındaki aletin bak bakalım ne kadar basınçta ne kadar duruyor yada durmuyor kitliyor sen nekadarıyla başa çıkabiliyosun vs vs...teoriler ve pratikler her zaman değişir sen kendince bir oran belirle bunun standartı yok! bana uyan sana uymaz başkasına uyan bana sana uyan başkasına vs.vs...

  3. #43
    TOTEMONS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    1991 MODEL MZ 251-YAMAHA MT-125-2014CBR500R-CBF150
    Nihayet arkadaşımızın biri çıkıp çok güzel bir soru sormuş.Herkesin ne bildiği ortaya çıkmış.Sizce yazdıklarınızdan arkadaşımız ne kadar faydalanmıştır kendinizi birde onun yerine koyun.Size tavsiyem bi daha milletin motorunun CC sine ,markasına,sürüşüne martaval okumayınız.
    Daha limon nasıl sıkılır tarif edemiyorsunuz.Anlaşılan oki Motorunuzun ön disklerinin ve balatalarının sizden çekeceği var
    fatih. bunu beğendi.

  4. #44
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    ahanda ben böyle kullanıyorum debriyaj da fren de orta parmak
    oluroyle bunu beğendi.

  5. #45
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    5 yıldır motor kullanmama rağmen 1 yıldır kullanıp benden çok daha tecrübeli adamlar da vardır elbet. Ama demek istediğim o değil.
    Bu iki parmak dört parmak olayı çok başka.
    Aynı "debriyaj frenle beraber sıkılır" ile "Debriyaj durmaya yakın sıkılır" muhabbeti gibi.
    Yılların eğitmenleri bile bu konuda ters düştüklerine göre 1 yıldır motor kullanan birinin kalkıp da "bunun doğrusu şu" demesi yanlış
    debriyaj frenle kullanır mantığını hala savunanlar var ama işin doğrusu dabikide fren durmaya yakın debriyajdır çunku debriyaja bastığınızda araba olsun motor olsun hızlanmaya baslar burdakı mantık motor frenıyle berebar frenleme yaparak daha kısa surede durmaktır obur turlude dururmu durur ama ne kadar mesafede ani durumlarda duramayıp kızaklatıp aracı öndekıne cakanlar çok zaten ben parmak olayına girmedim ama iki parmakta güvenli değil panik anda gazda takılı kalma durumları cok oluyor ama tartısılır
    Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..

  6. #46
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı ayzek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debriyaj frenle kullanır mantığını hala savunanlar var ama işin doğrusu dabikide fren durmaya yakın debriyajdır çunku debriyaja bastığınızda araba olsun motor olsun hızlanmaya baslar burdakı mantık motor frenıyle berebar frenleme yaparak daha kısa surede durmaktır obur turlude dururmu durur ama ne kadar mesafede ani durumlarda duramayıp kızaklatıp aracı öndekıne cakanlar çok zaten ben parmak olayına girmedim ama iki parmakta güvenli değil panik anda gazda takılı kalma durumları cok oluyor ama tartısılır
    bir eğitimde bunun tamamen yanlış olduığunu, durmak istediğimizde debriyajı sıkıp frenlere basıp durduğumuzda tık tık vites küçültmemiz gerektiğini söyledi bir hocamız :D ben şoook :D komprasyon dedim. önce motorun ve debriyaj balatan fren balatandan pahalıdır dedi. tamam ama güvenli duruşu komprasyonla sağlayacağımı söylediğimde motor vitesteyken yavaşlatmayacağını aksine hep ileri hareket ettireceğini söyledi. büyüğümdür dedim sustum :D ve iyi bir hoca adı duyulan bir hocamız bunu söyleyen de. inanır mısınız komprasyonun motoru ileri iteceğinden bahsedince eğitimler ve hocalar hakkındaki tüm hayallerim suya düşmüştü. yine birçok farklı hocalardan ders alan arkadaşlarım öğrendiklerini bana aktardığında, hocalar ve eğitimlerle ilgili kanaatimi de netleştirdim.

    örnek olarak fren yapmak biraz teknik işidir ben her şekilde komprasyon kullanırım. debriyajı sık durunca 6dan 5ten aşşağı indir diye birşey yok. hatta sabit motosiklette durduğunuzda öyle tıkır tıkır inmez bile vites. nasıl böyle bir kanıya vardılar anlamış değilim. ha bi de benim bir vites indirişimin 3 saniye olacağından bahsetmişti hocamız ama ben saygımdan 3x5 15 saniyede değil 5 ten 1 e inmek şanzımanı dağıtır tekrar toplarım diyemedim büyüğüm saygı duydum. ama güvenli sürüş konusunda ya ben derdimi anlatamadım ya da hocamız bazı gerekçelerden dolayı böyle bir cevap verdi.
    yasdal bunu beğendi.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  7. #47
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bence motor eğitimlerinde öğretilen pratik bilgiler gerçek hayattaki ölümcül durumları kapsamıyor. Kırmızı ışıkta şeridin ortasında beklersen üzerine tır çıkabileceğini hangi eğitimde öğretiyolar mesela. Ben ışıklarda kendimi hep korumaya alırım arkadan yaklaşan aracın yavaşladığını durabileceğini aynadan kontrol ederim dün boşa olmadığı ortaya çıktı önlemimi almasam 30-40km ile tır çarpacaktı 30 santim ötemden koca bir tır çekicisi ve taş taşıyan dorse geçti hâla şaşkınım

  8. #48
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Motor hafif ara gazı vererek vites düşürülüp kompresyonla yavaşlatılarak sağ elin işaret ve onun yanındaki parmak ile durdurulur. O iki parmak hiç bir kayıt ve şartta başka türlü kullanılmaz. Gaz çekerken havada kalır standart gazdayken devamlı fren manetinin üzerinde durur. Aniden durman gerekirse o parmaklar yerinde değilse fren manetine ulaşana kadar patlarsın. Yani motor gazı avuç içi ile verilir ve motor avuç içi ile kullanılır. O iki parmak her zaman cankurtarandır. Gerisi lafıgüzaf.


    Aklımdayken; Geçen gün burada uluslararası standartta 3 defa eğitim aldığından söyleyen bir arkadaş motora ne tarafından bineceği ve ne tarafından ineceğinden bahsettiğinde eğitimi yanlış aldığını gördüm. Bu forumda eğitimci arkadaşlar da var ama kusura bakmasınlar. Motora solundan binilir sağından iki hamlede inilir. Solundan inmeye kalkarsan ayağın takılırsa zaten sola yan sehpaya yatırdığın motoru sol tarafa dan diye düşürürsün.

    Bakırköy Cumartesi pazarının kurulduğu yere oğlumu eğitmeye götürüyorum ve tüm motor kullananları tek tek durdurup bu iki parmağı nasıl kullanacaklarını öğretiyorum. Gördüğüm kadarı ile bu konuda da büyük bir cehalet söz konusu. İki parmak her an fren yapmaya hazır olarak tutulur ve motora avuç içi ile gaz verilir.
    Mengu16, MotorKafa, Levent ve 1 diğerleri bunu beğendiler..
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  9. #49
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir eğitimde bunun tamamen yanlış olduığunu, durmak istediğimizde debriyajı sıkıp frenlere basıp durduğumuzda tık tık vites küçültmemiz gerektiğini söyledi bir hocamız :D ben şoook :D komprasyon dedim. önce motorun ve debriyaj balatan fren balatandan pahalıdır dedi. tamam ama güvenli duruşu komprasyonla sağlayacağımı söylediğimde motor vitesteyken yavaşlatmayacağını aksine hep ileri hareket ettireceğini söyledi. büyüğümdür dedim sustum :D ve iyi bir hoca adı duyulan bir hocamız bunu söyleyen de. inanır mısınız komprasyonun motoru ileri iteceğinden bahsedince eğitimler ve hocalar hakkındaki tüm hayallerim suya düşmüştü. yine birçok farklı hocalardan ders alan arkadaşlarım öğrendiklerini bana aktardığında, hocalar ve eğitimlerle ilgili kanaatimi de netleştirdim.

    örnek olarak fren yapmak biraz teknik işidir ben her şekilde komprasyon kullanırım. debriyajı sık durunca 6dan 5ten aşşağı indir diye birşey yok. hatta sabit motosiklette durduğunuzda öyle tıkır tıkır inmez bile vites. nasıl böyle bir kanıya vardılar anlamış değilim. ha bi de benim bir vites indirişimin 3 saniye olacağından bahsetmişti hocamız ama ben saygımdan 3x5 15 saniyede değil 5 ten 1 e inmek şanzımanı dağıtır tekrar toplarım diyemedim büyüğüm saygı duydum. ama güvenli sürüş konusunda ya ben derdimi anlatamadım ya da hocamız bazı gerekçelerden dolayı böyle bir cevap verdi.
    (motorun ve debriyaj balatan fren balatandan pahalıdır dedi) bunu diyen hoca fiyat olarak baz olacak olursak doğru demiş fren balatasından pahalıdır gel gelelim önüne bi anda araba atladı yola hızında var o anda debriyaj balatasınımı dusunuceksın duramayıp belki çarpıcan ve cok daha buyuk hasar olacak belkıde allah muhafaza canından olacaksın bunu herkes deneyerek bizzat kendileri görebilir sızın hocada ucmus baya motor frenınde hızlanırmıs ne diyeyim gaz kolunu kapa

  10. #50
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Bi kere motor vitesteyken arka teker çok daha zor kilitleniyo hele yüksek devirdeyse motor, ön teker kolay kolay kaymıyo da arkayı dengelemek için motorun viteste olması çok önemli. Hoca bence bu işi bilmiyo.
    MotorKafa bunu beğendi.

  11. #51
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA

    hatta 2 dakikaya dikkat 2.00 2.03 arası sanıyelık etkiler bü yüzden motor freni önemli
    Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..

  12. #52
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı ayzek adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    (motorun ve debriyaj balatan fren balatandan pahalıdır dedi) bunu diyen hoca fiyat olarak baz olacak olursak doğru demiş fren balatasından pahalıdır gel gelelim önüne bi anda araba atladı yola hızında var o anda debriyaj balatasınımı dusunuceksın duramayıp belki çarpıcan ve cok daha buyuk hasar olacak belkıde allah muhafaza canından olacaksın bunu herkes deneyerek bizzat kendileri görebilir sızın hocada ucmus baya motor frenınde hızlanırmıs ne diyeyim gaz kolunu kapa
    tabi balata motor ömrü vs haklı fakat yemişim ömrünü benim güvenli durmamı sağlayacaksa dedim tabi yemişim demedim kibarca pek de umrumda olmaz dedim
    anlattım ama kabul etmedi. ayrıca ani durumlardan bahsettim ön arka ve motor freni ile daha güvenli duruş sağlarım dedim. benim bi vites aşağı çekmemi şöyle söyledi,
    1 saniyede farkettin
    1 saniyede debriyajı çektin
    1 saniyede vitesi indirdin
    1 saniyede debriyajı bıraktın. 4 saniye etti gibi bişey söylemişti. bende bu kelimeden sonra camlar kırıldı. yapcak bişey yok inandıramazsın.
    gazı kapattığımızda neden komprasyona giriyor ileri itelemiyor dediğimde konuyu değiştirince anladım ki bu konuda aslında yanlış yapmıyorum fakat acemiler için sıkıntı yaratacağı için böyle yapmamamız konusunda uyarıyor. velhasıl bir çok eğitimin başlangıç aşamasında virajda frene basılmaz gaz açılmaz gaz kesilmez derler
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  13. #53
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı AttilaXtreme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor hafif ara gazı vererek vites düşürülüp kompresyonla yavaşlatılarak sağ elin işaret ve onun yanındaki parmak ile durdurulur. O iki parmak hiç bir kayıt ve şartta başka türlü kullanılmaz. Gaz çekerken havada kalır standart gazdayken devamlı fren manetinin üzerinde durur. Aniden durman gerekirse o parmaklar yerinde değilse fren manetine ulaşana kadar patlarsın. Yani motor gazı avuç içi ile verilir ve
    motor avuç içi ile kullanılır. O iki parmak her zaman cankurtarandır. Gerisi lafıgüzaf.


    Aklımdayken; Geçen gün burada uluslararası standartta 3 defa eğitim aldığından söyleyen bir arkadaş motora ne tarafından bineceği ve ne tarafından ineceğinden bahsettiğinde eğitimi yanlış aldığını gördüm. Bu forumda eğitimci arkadaşlar da var ama kusura bakmasınlar. Motora solundan binilir sağından iki hamlede inilir. Solundan inmeye kalkarsan ayağın takılırsa zaten sola yan sehpaya yatırdığın motoru sol tarafa dan diye düşürürsün.

    Bakırköy Cumartesi pazarının kurulduğu yere oğlumu eğitmeye götürüyorum ve tüm motor kullananları tek tek durdurup bu iki parmağı nasıl kullanacaklarını öğretiyorum. Gördüğüm kadarı ile bu konuda da büyük bir cehalet söz konusu. İki parmak her an fren yapmaya hazır olarak tutulur ve motora avuç içi ile gaz verilir.
    Abicim şu söylediklerini harfiyen uyguluyorum ama, motordan neden sağdadan inilir onu kavrayamadım. Biraz daha açmanı rica edicem. Benim sağdan inmemdeki tek sebep; motoru evin önüne her parkettiğimde sol tarafı duvar dibine denk geliyor. Mecburen sağdan iniyorum ve bu yüzden sağdan inmek alışkanlık haline geldi

    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tabi balata motor ömrü vs haklı fakat yemişim ömrünü benim güvenli durmamı sağlayacaksa dedim tabi yemişim demedim kibarca pek de umrumda olmaz dedim
    anlattım ama kabul etmedi. ayrıca ani durumlardan bahsettim ön arka ve motor freni ile daha güvenli duruş sağlarım dedim. benim bi vites aşağı çekmemi şöyle söyledi,
    1 saniyede farkettin
    1 saniyede debriyajı çektin
    1 saniyede vitesi indirdin
    1 saniyede debriyajı bıraktın. 4 saniye etti gibi bişey söylemişti. bende bu kelimeden sonra camlar kırıldı. yapcak bişey yok inandıramazsın.
    gazı kapattığımızda neden komprasyona giriyor ileri itelemiyor dediğimde konuyu değiştirince anladım ki bu konuda aslında yanlış yapmıyorum fakat acemiler için sıkıntı yaratacağı için böyle yapmamamız konusunda uyarıyor. velhasıl bir çok eğitimin başlangıç aşamasında virajda frene basılmaz gaz açılmaz gaz kesilmez derler
    Şu söylediklerini yapman bir adamın 4 saniyesini alıyorsa, o adamın motora binmesinden daha aptalca bir şey yok zaten
    Levent ve telike bunu beğendiler.
    Motosikletli Kaplumbağa...

  14. #54
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Mesaj içerisine yazdığım için 10 karakter doldurduktan sonra,
    Alıntı AttilaXtreme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Söyledikleriniz motosiklet kullanmasını bilenlerin doğrusu, otoritelerin ise yanlış varsayımlarıdır, üzerine yorum yapmayacağım, doğru baktığınız zaman görünen yol gibidir, görüyorsanız doğrudur.. Yazdıklarınız da naçizane doğrudur, Katılıyorum.

    Aklımdayken; Geçen gün burada uluslararası standartta 3 defa eğitim aldığından söyleyen bir arkadaş motora ne tarafından bineceği ve ne tarafından ineceğinden bahsettiğinde eğitimi yanlış aldığını gördüm. Bu forumda eğitimci arkadaşlar da var ama kusura bakmasınlar. Motora solundan binilir sağından iki hamlede inilir. Solundan inmeye kalkarsan ayağın takılırsa zaten sola yan sehpaya yatırdığın motoru sol tarafa dan diye düşürürsün.
    Bu yazdığınızın %50'sine katılıyorum, geri kalan %50'sine katılmıyorum, şöyle ki, Motora soldan binilir doğru, Sağdan inilir Yanlış tamamen naçizane kendi tecrübem, kendi mantığım doğrultusunda yanlış diyorum, peki neden ? Çok basit, ilk okul zamanlarında hatırlar mısınız okul duvarlarında merdivenlerin sağından inin sağından çıkın yazardı (En azından benim okulumda böyle idi) aynen bu mantıkta soldan biner solan inersiniz. Neden peki ? Motosikletin sehpası veya ayağı her zaman sol yandadır,(Sağ tarafta ben hiç görmedim) motosikleti durdurdunuz park edeceksiniz, ne yapıyoruz ? Sol ayağımız ile yan ayaklığı açıyoruz,(Orta sehpası olup onu kullanacaksanız bile bu iş böyledir, önce yan ayaklığı açarız, ve motosiklet sola yatar aynı zamanda sol ayağınız yere basar,popo diye tabir ettiğimiz iki yanaklı loblardan bir tanesi (çok alçak selelerde olmasada) otomatik olarak sola ayrılır, bu da vücudunuzun ağırlığının büyük bir kısmını sol bacağınızın üstlenir ve sağ bacağınızı motosikletin üzerinden kolaylıkla kaldırıp, iki lobu tekrar yan yana getirirsiniz.. Sizin mantık burada ters teper, yaşanmış örneklerine şahit olmuşluğum vardır, motosikleti park ettikten sonra direksiyon her zaman kilitlenir, en azından %90 bunu böyle yapar. Aşağı düşmüş sol lobu yukarı alıp sağ lobu aşağı indirirken sola yatmış ve ağırlığı solda kalan motosikletinizin hafiflemiş olan sağ tarafına loblarınız kadar ağırlık uygularsınız ve bu sefer motosikletin ağırlık merkezi değişir ve sente diye tabir edeceğim duruma kolayca gelir, atletik bir yapınız varsa sıyrılırsınız konuşmaya gerek yok, ama sıyrılamaz ve bir de ayağınız kuyruğa, top case 'e boka püsüre takılır ise, o motosikletin altında bile kalabilirsiniz.. CBF 1000 kullandığınızı varsayacak olursak üzerinize 240 kilogram beton atılmış modunda vinç bekleyebilirsiniz. Biraz espiritüel yaklaşım, hoşgörünüze sığınırım.

    Bakırköy Cumartesi pazarının kurulduğu yere oğlumu eğitmeye götürüyorum ve tüm motor kullananları tek tek durdurup bu iki parmağı nasıl kullanacaklarını öğretiyorum. Gördüğüm kadarı ile bu konuda da büyük bir cehalet söz konusu. İki parmak her an fren yapmaya hazır olarak tutulur ve motora avuç içi ile gaz verilir.(Herkes bellesin) Benim de bir kaç arkadaşıma bu noktada destek olmuşluğum var, hiç karşılaşamadık.. Belki bir gün karşılaşmak dileği ile..


    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bir eğitimde bunun tamamen yanlış olduığunu, durmak istediğimizde debriyajı sıkıp frenlere basıp durduğumuzda tık tık vites küçültmemiz gerektiğini söyledi bir hocamız :D ben şoook :D komprasyon dedim. önce motorun ve debriyaj balatan fren balatandan pahalıdır dedi. tamam ama güvenli duruşu komprasyonla sağlayacağımı söylediğimde motor vitesteyken yavaşlatmayacağını aksine hep ileri hareket ettireceğini söyledi. büyüğümdür dedim sustum :D ve iyi bir hoca adı duyulan bir hocamız bunu söyleyen de. inanır mısınız komprasyonun motoru ileri iteceğinden bahsedince eğitimler ve hocalar hakkındaki tüm hayallerim suya düşmüştü. yine birçok farklı hocalardan ders alan arkadaşlarım öğrendiklerini bana aktardığında, hocalar ve eğitimlerle ilgili kanaatimi de netleştirdim.

    örnek olarak fren yapmak biraz teknik işidir ben her şekilde komprasyon kullanırım. debriyajı sık durunca 6dan 5ten aşşağı indir diye birşey yok. hatta sabit motosiklette durduğunuzda öyle tıkır tıkır inmez bile vites. nasıl böyle bir kanıya vardılar anlamış değilim. ha bi de benim bir vites indirişimin 3 saniye olacağından bahsetmişti hocamız ama ben saygımdan 3x5 15 saniyede değil 5 ten 1 e inmek şanzımanı dağıtır tekrar toplarım diyemedim büyüğüm saygı duydum. ama güvenli sürüş konusunda ya ben derdimi anlatamadım ya da hocamız bazı gerekçelerden dolayı böyle bir cevap verdi.
    Yapılacak en doğru davranış,bir an almış olduğun saygı sevgi ve barındırdığın tüm duygularından sıyrılıp, giydirilesi bir yaklasim ile ''Şunu keşke 2 kat takaydı'' diyerek ortamdan uzaklaşmak olurdu.


    Genel olarak konu içinde bir iki şey yazmadan edemeyeceğim, sanıyorum ki bir çoğu bu mesajımı uzun olduğu için okumayacak ama bizim işimiz okuyanlar ile..

    Şahsen, 1-2 arkadaşa şu limon mevzuuu konusunda direk giydirmek istiyorum, Yavrum evladım, abim kardeşim, sevgili dostum.. Ulen hiç mi deyim, ata sözü, dedenizin özlü sözü yoktur sizin? Motosikletin maneti ne limon, ne de limon sıkacağı.. ok? Bunu herkes biliyor ise, niye bu ızdırap,? Koyverin neresine koyuyorsanız gitsin. Biraz soyut düşünün,, (hani soyut,somut, özdeş, var dı bilir misiniz?) bu da özdeş birşey işte... Ayağını yorganına göre uzat dediklerinde, benim yorgan büyük her şekilde uzatırım demekten öte bişi değil şu tartıştığınız ve yazdığınız, hatta ve hatta paylaştığınız şeyler.. İ.nenin birisi böyle demiş işte, insanlar da sevmiş.. Ne gerek var tatavasını yapmaya.. ufak ufak ez işte.. Nedir yani ?...


    Bir de şu fren maneti parmak mevzuuna deyineyim, naçizane olarak. Pek çok çeşit motosiklet kullandım, Anasından babasına kadar,bildiğim bir şey var, işaret parmağı ve Amerikalı parmağımız her zaman fren manetinin üzerinde olmalıdır. Kim ne derse desin, adımız eğitmen olmadığı için sözümüz itibar bulmayacak ise, varsın bulmasın.. (Bu işler konusunda ciddi ücretler ödenerek eğitim veren bir zat ile (ayak üstü, tesadüfen gelişen, elimde kaskımı görüp kişisel egolarına yenik düşmesi sonucu bana güvenli sürüş eğitmeni olduğunu ifade etmek için kurulan bir diyalog) 3-5 dakika laflayıp, 6. dakika da motosikletin üzerinde olmam gerektiği kanısına vardım ve son soruyu itiştirerek, bana yaptığı seviye tespit sınavını, kendisine sıkıştırdım.. Toplam motosiklet deneyiminiz kaç km acaba dediğim de, 12 saniye düşünerek verdiği cevap 40.000 km oldu.. Ve dedim ki, daha görmeniz gereken çok badireler var, allah görmeyi nasip etsin. sağlıcakla kalın. Şimdi ben şahsen kendime tepeden bakan insanları küçük gören bir adam değilim, allah bilir, ben de bilirim.. Ama 150 bin km yol yapmışım (Resmi olarak) gayri resmi 160-170 bine yakın olduğunu düşündüğüm bir motosiklet sürücüsüyüm. 40.000 km sürüş yaptığını 12 saniye de söyleyen birisinin beni eğitebileceği konusunda şüphe bile duymam.. Kusura bakmasınlar artık..Devam edecek olursak neden diye sorulacaktır, söyleyeyim; Baş parmak gaz kolunun sarılır, sonrasında ki iki parmak manetin üzerinde olur, manet kısaymış uzunmuş, bu bir halt değildir,sonrasinda elimizde kalan son iki parmak ise baş parmak gibi gaz koluna dolanır, gazı da bu parmaklarınız ile değil, avucunuzun içi ile verirsiniz ki bu limon sıkma mevzusunun limonu tutma şeklidir. Bazı sivriler diyecektir madem avuç ile veriyoruz neden parmaklar sarılı 4-5 parmağı da manetin üzerine tutup gazı avuç ile açalım diye, bu durumda avucunuz hiç bir halta yaramaz, tıpkı bitmiş bir lastiğin yola tutunamadığı gibi eliniz de gaz koluna tutunamaz.

    Bir de şu panik fren mevzuu var ki inanın bana komedi dükkanı nokta com yani. Arkadaşlar motosiklette panik freni diye bir şey yoktur.. Yanlış bir tabir, bunun doğru ifade şekli acil durumda frenajdır. Acil durumda panik yapan adam zaten kaderi ile baş başadır. Motosiklet kullanan ve kullandığı aleti bilen bir kişi asla ve asla panik yapmaz, yapamaz. Panik dediğiniz şey korkudur. Korkarsanız beyniniz o anki yapmanız gereken harekete, kombinasyona, manevraya artık siz adını ne koyarsanız o duruma hazır olamaz, ve refleks olarak bilinç altınızdaki (önbellek diyelim) durmayı sağlayan hareketi gerçekleştirip işi bok edersiniz. O yüzden bunu unutun lütfen,, Panik yok, Amerikalılar ne demiş ? No Panic! Neden ? Çünkü işi her zaman bok eder. İş zaten bok olacak ise, o kendisini belli eder,anlarsınız bunu yaşadıkça anlayacaksınız ve diyeceksiniz ki haa evet, anlaşılıyormuş gerçekten.. 1-2 saniye yada bazı arkadaşlarıma ayak uydurayım bilmem kaç milisaniye de..Bunu hissettiğiniz anda salın aleti altınızdan o gitsin,, siz de paşa paşa başınızın çaresine bakın, ama panik yok...

    Selamlar sevgiler okuyan eşe dosta..
    ayzek, telike, AttilaXtreme ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  15. #55
    basto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2015
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Arkadaşlar, fren+debriyaj olayını kendimce ele almak isterim. Araba ve motosikletlerde gazı kullanmayı bırakınca motor fren yapar, yani yavaşlar; bu doğrudur. Sürtünme kuvveti vs devreye girerek debriyaj çekilmemiş ise motorun yavaşlaması aracı da yavaşlatır. Özellikle motosikletlerde aracın ağırlığını arabalardan daha az olması ve tork dengesi nedeniyle motor freni arabalara göre çok daha etkili ve kuvvetlidir.

    Motor freni özellikle yüksek devirden alçak devire inerken daha kuvvetli şekilde olur. Çünkü yüksek devir sayısında motor iç sürtünmelere daha kuvvetlice maruz kalacaktır. Fakat düşük devirde iken, motor freni nispeten daha az etkili olacaktır.

    Fakat bu durum, acil frenleme anında debriyajın sıkılmaması anlamına mı gelir? Hayır, bu şekilde kesin bir kural yoktur. Duruma göre hareket edilmedilir.

    Süreleri genelce sallayarak açıklayacak olursam: Motosiklet 60 km ile giderken sadece motor freni yaparsanız 10 saniyede durur noktasına gelir, rölanyiye yaklaşınca da kendisi gaz vermeye başlar, o yüzden son anlarda debriyajı sıktığınızı düşünün.

    Yine motosiklet 60 km ile giderken debriyajı sıkarak acil fren yaparsanız motosiklet 3 saniyede durur.

    Fakat gazı bırakır, debriyaj sıkmadan fren sıkarsanız durma süreniz 3.küsür saniye belki 4 saniye olacaktır. Çok fazla etkilemese de bir miktar süreniz artar. Çünkü siz debriyajı sıkmayarak normalde 10 saniyede duracak olan motorun hareket halindeki eylemsizliğine ekstra kuvvet uyguluyor olacaksınız. Yani sürtünme kuvvetine ek olarak motora daha fazla durdurma kuvveti uygulamış olacaksınız ki bunu da frenler sayesinde yapacaksınız. Bu durumda sıktığınız frenin kuvvetinin bir bölümü de motoru normalden daha hızlı durdurmaya harcanacaktır.

    Sanırım eğitmenin de motor viteste iken yavaşlamaz, aksine ileri hareket eder demesi bundandır.
    Hele bir de motor vitesiniz yüksek ve devriniz düşük ise rolantiye yaklaşınca motor kendisi gaz açmaya başlar. Bu durumda iyice süre uzayabilir.

    Acil freni yaparken, durma süresine kadar geçen zamanda motor vitesini çat çut düşürerek sürekli motoru yüksek devirde tutup daha fazla motor freni yaptırabilecek durumlarda süre belki azalabilir ama onu da herhalde yapacak süre ve tecrübe çoğu kişide yetersizdir.


    Sonuç olarak; bence acil durumda debriyaj ve fren birlikte sıkılırsa daha kısa sürede durursunuz. Bir arkadaş denge bozulur, arka fren kitlenir yazmış. Aslında bahsettiği şey doğrudur, ve bu durumda benim yazdıklarımın ispatıdır. Debrijaya basmadan arka teker kitlenmiyor ise, motorun arka tekere gaz vermeseniz bile bir güç ilettiğini gösterir. Tabii ben sadece teknik olarak durma süresi konusunu ele aldım, denge bozulmasın diye arka tekeri kitlememek için debriyaj çekilmemesi doğru ve yerinde bir karar olabilir ve her ne kadar uzun sürede durulacaksa da bu şekilde davranmak tercih edilebilir ki hakimiyeti kaybedilmesin.


    Acil durum freni dışında kalan zamanlarda debriyaj çekmemek gerekir. Çünkü normalde 10 saniyede durma noktasına gelecek motoru, 10 saniyede durduracak kadar sakin fren ile birlikte kullanırsak bu durumda her ikisi birden dengeli şekilde devreye girecek ve motorunuz 7 saniyede filan istediğiniz hıza gelecektir.

  16. #56
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    basto arkadaşım vermiş olduğun bilgileri yeterli düzeyde test ettinmi hiç? süreleri biraz atarak örneklendirdiğini belirttin ama biz burda şu teoriyi savunmuyoruz gazı kapa motor freniyle dursun demiyoruz motor freniyle frenleme yapılmasının daha doğru olduğunu savunmaktayım çünkü bunları test ederek bol bol pratik yaparak tecrübe edindim mesela kendine frenleme yapacağın bir yer belirle cizgi işaret vs 50 km hızla debriyajı kapatıp fren yap birde debriyaj açık fren yap devir 2000 e rolantiye gelince debriyajı kapa durma mesafen fark edecektir yüksek hızlarda dene 80 90 da çok daha farkedecektir mesafe kısaldığına göre durma süresininde azalacağı da kesin olur böylelikle bence herkes deneynerek bizzat kendileri görerek öyle yada böyle kanıya varabilir bu dogrudur şu doğrudur demeden deneyim tecrube edinmeleri daha etkili olacaktır

  17. #57
    basto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2015
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Ayzek, süreleri attım ama 3 saniye süresi 4 saniyeye çıkmıyor olsa da mutlaka 3.1 saniyeye çıkacaktır. Ayrıca, motorun rolantiye yaklaştığı (geldiği demiyorum) anda debriyajı çekmezseniz daha da uzar.

    Her motor ve her durum için bire bir geçerli değildir, torku yüksek hayvanlar motor frenini daha iyi yapar mesela. Veya aynı torkta ise motorun hafifliği önemlidir.

    Gerçek hayatta belki debriyajı sıkarken fren manetine yeterli baskıyı yapamıyor olunabilir, bir sürü farklı etmen ve değişken vardır. Her iki yöntem de tercih edilebilir.

    Örneğin debriyajlı alışıp, fren ile aynı anda vites düşürülmeye alışılırsa panik durumlarda acil fren sonra yakaladığın kaçış noktasına veya arkadan gelen arabadan kaçmak için doğru viteste kalınabilir mesela. Ya da ABS olmayan motorda arka tekerlek kitlemesin diye debriyaj çekilmeden de fren yapılabilir. Ben hangisi olması gerekiyor diye bir savunma içinde değilim. İsteyen istediği şekilde davranabilir. Ama fizik ve mekanik kurallarına göre lastiğiniz ve frenleriniz iyi çalışıyor ise, "sadece acil frenaj durumunda" motoru devreden çıkararak yalnızca aracı durdurmaya çalışmak daha kısa sürede durma sağlar.

    Bu konuyu hem motosiklet hem de arabalar için üst düzey eğitim veren yerlerde tartıştık. Genelde birlikte sıkılmalı görüşü ortaya çıktı. Bildiğim kadarıyla teknik olarak konuyu ele almaya çalıştım, yani işin fiziğinden bahsettim. Kullanım sırasında alışkanlıklar ve davranışlar durumu değiştirir.

    Eğer sadece fren sıkarak alıştıysanız ve bu şekilde hakimiyeti sağlıyorsanız böyle devam etmeniz daha doğru olabilir.

  18. #58
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesaj içerisine yazdığım için 10 karakter doldurduktan sonra,






    Yapılacak en doğru davranış,bir an almış olduğun saygı sevgi ve barındırdığın tüm duygularından sıyrılıp, giydirilesi bir yaklasim ile ''Şunu keşke 2 kat takaydı'' diyerek ortamdan uzaklaşmak olurdu.


    Genel olarak konu içinde bir iki şey yazmadan edemeyeceğim, sanıyorum ki bir çoğu bu mesajımı uzun olduğu için okumayacak ama bizim işimiz okuyanlar ile..

    Şahsen, 1-2 arkadaşa şu limon mevzuuu konusunda direk giydirmek istiyorum, Yavrum evladım, abim kardeşim, sevgili dostum.. Ulen hiç mi deyim, ata sözü, dedenizin özlü sözü yoktur sizin? Motosikletin maneti ne limon, ne de limon sıkacağı.. ok? Bunu herkes biliyor ise, niye bu ızdırap,? Koyverin neresine koyuyorsanız gitsin. Biraz soyut düşünün,, (hani soyut,somut, özdeş, var dı bilir misiniz?) bu da özdeş birşey işte... Ayağını yorganına göre uzat dediklerinde, benim yorgan büyük her şekilde uzatırım demekten öte bişi değil şu tartıştığınız ve yazdığınız, hatta ve hatta paylaştığınız şeyler.. İ.nenin birisi böyle demiş işte, insanlar da sevmiş.. Ne gerek var tatavasını yapmaya.. ufak ufak ez işte.. Nedir yani ?...


    Bir de şu fren maneti parmak mevzuuna deyineyim, naçizane olarak. Pek çok çeşit motosiklet kullandım, Anasından babasına kadar,bildiğim bir şey var, işaret parmağı ve Amerikalı parmağımız her zaman fren manetinin üzerinde olmalıdır. Kim ne derse desin, adımız eğitmen olmadığı için sözümüz itibar bulmayacak ise, varsın bulmasın.. (Bu işler konusunda ciddi ücretler ödenerek eğitim veren bir zat ile (ayak üstü, tesadüfen gelişen, elimde kaskımı görüp kişisel egolarına yenik düşmesi sonucu bana güvenli sürüş eğitmeni olduğunu ifade etmek için kurulan bir diyalog) 3-5 dakika laflayıp, 6. dakika da motosikletin üzerinde olmam gerektiği kanısına vardım ve son soruyu itiştirerek, bana yaptığı seviye tespit sınavını, kendisine sıkıştırdım.. Toplam motosiklet deneyiminiz kaç km acaba dediğim de, 12 saniye düşünerek verdiği cevap 40.000 km oldu.. Ve dedim ki, daha görmeniz gereken çok badireler var, allah görmeyi nasip etsin. sağlıcakla kalın. Şimdi ben şahsen kendime tepeden bakan insanları küçük gören bir adam değilim, allah bilir, ben de bilirim.. Ama 150 bin km yol yapmışım (Resmi olarak) gayri resmi 160-170 bine yakın olduğunu düşündüğüm bir motosiklet sürücüsüyüm. 40.000 km sürüş yaptığını 12 saniye de söyleyen birisinin beni eğitebileceği konusunda şüphe bile duymam.. Kusura bakmasınlar artık..Devam edecek olursak neden diye sorulacaktır, söyleyeyim; Baş parmak gaz kolunun sarılır, sonrasında ki iki parmak manetin üzerinde olur, manet kısaymış uzunmuş, bu bir halt değildir,sonrasinda elimizde kalan son iki parmak ise baş parmak gibi gaz koluna dolanır, gazı da bu parmaklarınız ile değil, avucunuzun içi ile verirsiniz ki bu limon sıkma mevzusunun limonu tutma şeklidir. Bazı sivriler diyecektir madem avuç ile veriyoruz neden parmaklar sarılı 4-5 parmağı da manetin üzerine tutup gazı avuç ile açalım diye, bu durumda avucunuz hiç bir halta yaramaz, tıpkı bitmiş bir lastiğin yola tutunamadığı gibi eliniz de gaz koluna tutunamaz.

    Bir de şu panik fren mevzuu var ki inanın bana komedi dükkanı nokta com yani. Arkadaşlar motosiklette panik freni diye bir şey yoktur.. Yanlış bir tabir, bunun doğru ifade şekli acil durumda frenajdır. Acil durumda panik yapan adam zaten kaderi ile baş başadır. Motosiklet kullanan ve kullandığı aleti bilen bir kişi asla ve asla panik yapmaz, yapamaz. Panik dediğiniz şey korkudur. Korkarsanız beyniniz o anki yapmanız gereken harekete, kombinasyona, manevraya artık siz adını ne koyarsanız o duruma hazır olamaz, ve refleks olarak bilinç altınızdaki (önbellek diyelim) durmayı sağlayan hareketi gerçekleştirip işi bok edersiniz. O yüzden bunu unutun lütfen,, Panik yok, Amerikalılar ne demiş ? No Panic! Neden ? Çünkü işi her zaman bok eder. İş zaten bok olacak ise, o kendisini belli eder,anlarsınız bunu yaşadıkça anlayacaksınız ve diyeceksiniz ki haa evet, anlaşılıyormuş gerçekten.. 1-2 saniye yada bazı arkadaşlarıma ayak uydurayım bilmem kaç milisaniye de..Bunu hissettiğiniz anda salın aleti altınızdan o gitsin,, siz de paşa paşa başınızın çaresine bakın, ama panik yok...

    Selamlar sevgiler okuyan eşe dosta..
    abi şunu defalarca beğen çok beğen hayran kal tuşu yok ki kuru kuru beğen var :D frenleme, eğitmenler, parmaklar, limon(?) ve panik neyse artık acil frenleme konusunda anlattıklarına kesinlikle katılıyorum. hepsini ayrı zamanlarda ayrı başlıklarda defalarca kez yazmışımdır. ve benim gibi düşünen insanların büyüklerim ve benden kat kat fazla tecrübesi olan büyüklerim ve arkadaşlarım olduğunu görmek beni de sevindiriyor. oh be diyip içime su serpiliyor :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:28 ----------

    Alıntı basto adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar, fren+debriyaj olayını kendimce ele almak isterim. Araba ve motosikletlerde gazı kullanmayı bırakınca motor fren yapar, yani yavaşlar; bu doğrudur. Sürtünme kuvveti vs devreye girerek debriyaj çekilmemiş ise motorun yavaşlaması aracı da yavaşlatır. Özellikle motosikletlerde aracın ağırlığını arabalardan daha az olması ve tork dengesi nedeniyle motor freni arabalara göre çok daha etkili ve kuvvetlidir.

    Motor freni özellikle yüksek devirden alçak devire inerken daha kuvvetli şekilde olur. Çünkü yüksek devir sayısında motor iç sürtünmelere daha kuvvetlice maruz kalacaktır. Fakat düşük devirde iken, motor freni nispeten daha az etkili olacaktır.

    Fakat bu durum, acil frenleme anında debriyajın sıkılmaması anlamına mı gelir? Hayır, bu şekilde kesin bir kural yoktur. Duruma göre hareket edilmedilir.

    Süreleri genelce sallayarak açıklayacak olursam: Motosiklet 60 km ile giderken sadece motor freni yaparsanız 10 saniyede durur noktasına gelir, rölanyiye yaklaşınca da kendisi gaz vermeye başlar, o yüzden son anlarda debriyajı sıktığınızı düşünün.

    Yine motosiklet 60 km ile giderken debriyajı sıkarak acil fren yaparsanız motosiklet 3 saniyede durur.

    Fakat gazı bırakır, debriyaj sıkmadan fren sıkarsanız durma süreniz 3.küsür saniye belki 4 saniye olacaktır. Çok fazla etkilemese de bir miktar süreniz artar. Çünkü siz debriyajı sıkmayarak normalde 10 saniyede duracak olan motorun hareket halindeki eylemsizliğine ekstra kuvvet uyguluyor olacaksınız. Yani sürtünme kuvvetine ek olarak motora daha fazla durdurma kuvveti uygulamış olacaksınız ki bunu da frenler sayesinde yapacaksınız. Bu durumda sıktığınız frenin kuvvetinin bir bölümü de motoru normalden daha hızlı durdurmaya harcanacaktır.

    Sanırım eğitmenin de motor viteste iken yavaşlamaz, aksine ileri hareket eder demesi bundandır.
    Hele bir de motor vitesiniz yüksek ve devriniz düşük ise rolantiye yaklaşınca motor kendisi gaz açmaya başlar. Bu durumda iyice süre uzayabilir.

    Acil freni yaparken, durma süresine kadar geçen zamanda motor vitesini çat çut düşürerek sürekli motoru yüksek devirde tutup daha fazla motor freni yaptırabilecek durumlarda süre belki azalabilir ama onu da herhalde yapacak süre ve tecrübe çoğu kişide yetersizdir.


    Sonuç olarak; bence acil durumda debriyaj ve fren birlikte sıkılırsa daha kısa sürede durursunuz. Bir arkadaş denge bozulur, arka fren kitlenir yazmış. Aslında bahsettiği şey doğrudur, ve bu durumda benim yazdıklarımın ispatıdır. Debrijaya basmadan arka teker kitlenmiyor ise, motorun arka tekere gaz vermeseniz bile bir güç ilettiğini gösterir. Tabii ben sadece teknik olarak durma süresi konusunu ele aldım, denge bozulmasın diye arka tekeri kitlememek için debriyaj çekilmemesi doğru ve yerinde bir karar olabilir ve her ne kadar uzun sürede durulacaksa da bu şekilde davranmak tercih edilebilir ki hakimiyeti kaybedilmesin.


    Acil durum freni dışında kalan zamanlarda debriyaj çekmemek gerekir. Çünkü normalde 10 saniyede durma noktasına gelecek motoru, 10 saniyede durduracak kadar sakin fren ile birlikte kullanırsak bu durumda her ikisi birden dengeli şekilde devreye girecek ve motorunuz 7 saniyede filan istediğiniz hıza gelecektir.

    hoca da sanıyor ki motor durana kadar ben debriyajı ellemicem de bi vites aşşağıya 3-4 saniyede atıcam. dostum anlattığın şekilde vites düşürülmez zaten komprasyon dediğin şey ölü devirlerde yapılmaz. vites 1e kadar düştüyse zaten daha aşşağısı olmayacağı için komprasyon bitmeye yakın debriyajı çekersin motor da ileri hareket etmez. bunu düşünemeyecek kadar gerizekalıysa bi insan motor sürmesin. 4

    ayrıca şunu söyledin
    Acil freni yaparken, durma süresine kadar geçen zamanda motor vitesini çat çut düşürerek sürekli motoru yüksek devirde tutup daha fazla motor freni yaptırabilecek durumlarda süre belki azalabilir ama onu da herhalde yapacak süre ve tecrübe çoğu kişide yetersizdir.
    hoca da ya bunu düşünemedi ya da beni biraz hafife aldı. yine leopessia abimizin dediği gibi burnu havada, küçük gören, çok bilmiş hocalar, hocalarımız..
    Levent bunu beğendi.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  19. #59
    basto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mayıs 2015
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    telike, seni hedef almadım sen yapabiliyorsan ne ala zaten. Sen zaten ne yazmışsın: "örnek olarak fren yapmak biraz teknik işidir ben her şekilde komprasyon kullanırım."

    Ben işin bu kısmını değil: NŞA'da basit bir acil frenleme vakası olduğunda yani vites düşürerek kompresyon yapılan durumda değil sadece debriyajlı acil durmak ve debriyajsız acil durmak konularında oluşacak durumu anlattım kendimce. Yani hocanın sana söylediğinin doğru bir yanı var, ama tam anlatamamış. Aracı hızlandırır demiş, hızlandırmaz yavaşlatır ama acil durumda yavaşlamasını biraz uzatır.

    Hocalar da temel teorik eğitimde muhtemelen bunu öğrenip bunu da öğretiyorlar.

  20. #60
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    [QUOTE=MotorKafa;3621277]Abicim şu söylediklerini harfiyen uyguluyorum ama, motordan neden sağdadan inilir onu kavrayamadım. Biraz daha açmanı rica edicem. Benim sağdan inmemdeki tek sebep; motoru evin önüne her parkettiğimde sol tarafı duvar dibine denk geliyor. Mecburen sağdan iniyorum ve bu yüzden sağdan inmek alışkanlık haline geldi



    AHAHAHA...
    Şöyle izah edeyim;
    Motoru stop ettikten sonra ayaklığı açıp sola doğru yatırıp bırakmıyor musun?
    Solundan inerken sol ayak tabanını yere basıp sağ ayağını bir biçimde o tarafa getiriyorsun. İşte o sağ ayağın herhangi bir yeri motorun herhangi bir yerine takılırsa motor küt diye sol taraf düşer.

    Motor yan sehpaya ve sol tarafa kontrollü yatırıldıktan sonra sağ ayak taban sağlamca yere basılır. Birinci hamlede sol ayak çengel şeklinde motorun üzerinde bırakılıp motor o sol ayakla tutulurken sol avuç içi ile sele veya depo üstünden tutulur. Her şeyin yolunda olduğu kontrol altındaysa iknci hamlede çengel olan sol ayak sol avuç içi motordan bırakılmadan oradan çekilip/kaldırılıp yere konur. Tüm bunlara rağmen bir aksilik olup o sol ayağın herhangi bir yeri motorun herhangi biryerine takılsa bile (özellikle arka çantaya) motor şöyle hafifçe bir sağa gelir gider ama tekrar soldaki açık sehpanın üzerine oturur ve sağa zaten asla düşmez. Böylelikle sola düşmesinin de önüne geçmiş olursun.

    Motoru park halinde düşürenler genellikle ya yan sehpayı açmayı unutanlar ya da yan sehpaya ve sola motoru yatırdıktan sonra solundan inerken ayağını motora takanlardır.

    Soldan inmenin bir sakıncası da motoru düşürüsen sol ayağını sıcak ve ağır motorun altında bırakmandır. O durumda önce kendini ve ayağını kurtarman başlı başına bir iştir. Diyelim ki sağından inmene rağmen motoru düşürdün (milyonda bir ihtimal bile değildir) en azından ayağını sıcak ve ağır motorun altında bırakmamış olursun.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:11 ----------

    Alıntı leopessia adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mesaj içerisine yazdığım için 10 karakter doldurduktan sonra,






    Yapılacak en doğru davranış,bir an almış olduğun saygı sevgi ve barındırdığın tüm duygularından sıyrılıp, giydirilesi bir yaklasim ile ''Şunu keşke 2 kat takaydı'' diyerek ortamdan uzaklaşmak olurdu.


    Genel olarak konu içinde bir iki şey yazmadan edemeyeceğim, sanıyorum ki bir çoğu bu mesajımı uzun olduğu için okumayacak ama bizim işimiz okuyanlar ile..

    Şahsen, 1-2 arkadaşa şu limon mevzuuu konusunda direk giydirmek istiyorum, Yavrum evladım, abim kardeşim, sevgili dostum.. Ulen hiç mi deyim, ata sözü, dedenizin özlü sözü yoktur sizin? Motosikletin maneti ne limon, ne de limon sıkacağı.. ok? Bunu herkes biliyor ise, niye bu ızdırap,? Koyverin neresine koyuyorsanız gitsin. Biraz soyut düşünün,, (hani soyut,somut, özdeş, var dı bilir misiniz?) bu da özdeş birşey işte... Ayağını yorganına göre uzat dediklerinde, benim yorgan büyük her şekilde uzatırım demekten öte bişi değil şu tartıştığınız ve yazdığınız, hatta ve hatta paylaştığınız şeyler.. İ.nenin birisi böyle demiş işte, insanlar da sevmiş.. Ne gerek var tatavasını yapmaya.. ufak ufak ez işte.. Nedir yani ?...


    Bir de şu fren maneti parmak mevzuuna deyineyim, naçizane olarak. Pek çok çeşit motosiklet kullandım, Anasından babasına kadar,bildiğim bir şey var, işaret parmağı ve Amerikalı parmağımız her zaman fren manetinin üzerinde olmalıdır. Kim ne derse desin, adımız eğitmen olmadığı için sözümüz itibar bulmayacak ise, varsın bulmasın.. (Bu işler konusunda ciddi ücretler ödenerek eğitim veren bir zat ile (ayak üstü, tesadüfen gelişen, elimde kaskımı görüp kişisel egolarına yenik düşmesi sonucu bana güvenli sürüş eğitmeni olduğunu ifade etmek için kurulan bir diyalog) 3-5 dakika laflayıp, 6. dakika da motosikletin üzerinde olmam gerektiği kanısına vardım ve son soruyu itiştirerek, bana yaptığı seviye tespit sınavını, kendisine sıkıştırdım.. Toplam motosiklet deneyiminiz kaç km acaba dediğim de, 12 saniye düşünerek verdiği cevap 40.000 km oldu.. Ve dedim ki, daha görmeniz gereken çok badireler var, allah görmeyi nasip etsin. sağlıcakla kalın. Şimdi ben şahsen kendime tepeden bakan insanları küçük gören bir adam değilim, allah bilir, ben de bilirim.. Ama 150 bin km yol yapmışım (Resmi olarak) gayri resmi 160-170 bine yakın olduğunu düşündüğüm bir motosiklet sürücüsüyüm. 40.000 km sürüş yaptığını 12 saniye de söyleyen birisinin beni eğitebileceği konusunda şüphe bile duymam.. Kusura bakmasınlar artık..Devam edecek olursak neden diye sorulacaktır, söyleyeyim; Baş parmak gaz kolunun sarılır, sonrasında ki iki parmak manetin üzerinde olur, manet kısaymış uzunmuş, bu bir halt değildir,sonrasinda elimizde kalan son iki parmak ise baş parmak gibi gaz koluna dolanır, gazı da bu parmaklarınız ile değil, avucunuzun içi ile verirsiniz ki bu limon sıkma mevzusunun limonu tutma şeklidir. Bazı sivriler diyecektir madem avuç ile veriyoruz neden parmaklar sarılı 4-5 parmağı da manetin üzerine tutup gazı avuç ile açalım diye, bu durumda avucunuz hiç bir halta yaramaz, tıpkı bitmiş bir lastiğin yola tutunamadığı gibi eliniz de gaz koluna tutunamaz.

    Bir de şu panik fren mevzuu var ki inanın bana komedi dükkanı nokta com yani. Arkadaşlar motosiklette panik freni diye bir şey yoktur.. Yanlış bir tabir, bunun doğru ifade şekli acil durumda frenajdır. Acil durumda panik yapan adam zaten kaderi ile baş başadır. Motosiklet kullanan ve kullandığı aleti bilen bir kişi asla ve asla panik yapmaz, yapamaz. Panik dediğiniz şey korkudur. Korkarsanız beyniniz o anki yapmanız gereken harekete, kombinasyona, manevraya artık siz adını ne koyarsanız o duruma hazır olamaz, ve refleks olarak bilinç altınızdaki (önbellek diyelim) durmayı sağlayan hareketi gerçekleştirip işi bok edersiniz. O yüzden bunu unutun lütfen,, Panik yok, Amerikalılar ne demiş ? No Panic! Neden ? Çünkü işi her zaman bok eder. İş zaten bok olacak ise, o kendisini belli eder,anlarsınız bunu yaşadıkça anlayacaksınız ve diyeceksiniz ki haa evet, anlaşılıyormuş gerçekten.. 1-2 saniye yada bazı arkadaşlarıma ayak uydurayım bilmem kaç milisaniye de..Bunu hissettiğiniz anda salın aleti altınızdan o gitsin,, siz de paşa paşa başınızın çaresine bakın, ama panik yok...

    Selamlar sevgiler okuyan eşe dosta..
    Yazdıklarını okudum
    Öncelikle estafurullah. Her farklı bakış açısı benim için önemlidir. Hoş görmemek ne haddime
    Ama sonunda yine benim dediğime gelmişsin
    "atletik bir yapınız varsa sıyrılırsınız konuşmaya gerek yok, ama sıyrılamaz ve bir de ayağınız kuyruğa, top case 'e boka püsüre takılır ise, o motosikletin altında bile kalabilirsiniz.. CBF 1000 kullandığınızı varsayacak olursak üzerinize 240 kilogram beton atılmış modunda vinç bekleyebilirsiniz."
    Lütfen okulda sağdan çıkılır sağdan inilire trafiğin yönüne filan kafayı takma çünkü motora inip binmek bunlarla ilgili değil. Net açıklamasını yaptım sanıyorum. Daha kafanıza takılan bişey varsa memnuniyetle cevaplarım.

    Saygı ve hürmetle.
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)