Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

ön fren nasıl kullanılır?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    fatih. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    pulsar
    şu limon sıkma yöntemlerinin hangisini uygulamam lazım fren konusunda arkadaşlar bi yardım

    Hem bunu makineside var onunla binsem motora olurmu















    bilginozi bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Alıntı harung adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu forum ahalisi harbinden şaka gibi ..

    Parmaklarını manetin üzerinde tutarsan ani bir durumda gazi kapatmaya fırsatın olmaz bu birincisi.
    Eğitim almanın acemiler için olduğunu dusunuyorsan gidip bi eğitime katil ve 10 15 yildir binlerce km yapmış adamların patır kutur düştüğünü ve daha motosikleti kontrol etmekte bile aciz kaldıklarını goreceksiniz

    Fren için limon sıkar gibi demek freni "hart" diye sıkma abanma demektir. onun yerine önce fren boşluğu alınır amortisör un kaplanabilmesi için zaman taninir sonra.kademeli olarak artan oranla fren yapılır. Tabi bütün bunlar çok küçük milisaniyeler içinde tamamlanır.

    Soz konusu panik fren ise iki temel soru ortaya cikiyor. 1. Surekli panik fren ihtiyaci duyuyorsak bu limitlerimizin cok ustunde gidiyoruz demektir bunun icin limitlerimizi tanimamiz onemli 2. İyi bir egitim almamiz gerekli ve maalesef panik fren teori ile ogrenilmez eğitim şart arkadaşlar..
    Bana panik freni anlatma kaç kere orta şeritten sağa çektiğimde duran trafikle karşılaştım durmaz diye düşündüğüm motor 80km'den 0'a 25 metrede indi. 110km hızla panik fren yapmışlığım da var önümdeki arabaya 3-4 metre kala durdum. Arka tekeri bile kaydırmadım. Motor 150'lik çinli ön disk arka kampana. Bu patır kütür düşmeyi millet çok basit sanıyor. Panik frenin adı panik yoksa gayet kontrollü frenleme yapıyor fren yapmasını bilen.

  3. #23

  4. #24
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    Ön freni kullanmak gerçekten cesaret isteyen bi eylemdir
    Eğer kaza yapmamak istiyorsan bunu refleks haline getirip uzun uzun çalışman lazım ki Korkusuz ca ön fren kullanabilesin
    Oguz K. bunu beğendi.

  5. #25
    fatih. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    pulsar
    Yok ben bunları biliyorum
    Ben limon sıkar gibi sıkmak istiyorum

  6. #26
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    aldığım eğitimde öğretilen;
    "normal manetlerde 4 parmak ile, kısa manetlerde 2 parmak ile, zaten kısa manetleri 4 parmak tutamıyorsunuz.
    uzun manetlerde 2 parmak olayı ise virajlarda hafif fren yapmak istediğiniz zaman kullanılabilir"
    şeklindeydi.

  7. #27
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Sutyenden yeni çıkmış bir memeyi sıkar gibi beyler.
    Heyecanlı ve bir o kadar narin.
    Birden ayı gibi sıkarsan yoluna devam edemezsin, ancak tatlı tatlı sıkarsan hedef noktaya ulaşırsın
    Mengu16, mithrelios, polemos ve 3 diğerleri bunu beğendiler..

  8. #28
    fatih. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    pulsar
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sutyenden yeni çıkmış bir memeyi sıkar gibi beyler.
    Heyecanlı ve bir o kadar narin.
    Birden ayı gibi sıkarsan yoluna devam edemezsin, ancak tatlı tatlı sıkarsan hedef noktaya ulaşırsın
    Bu konu kapanır;)

  9. #29
    Oldjack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sutyenden yeni çıkmış bir memeyi sıkar gibi beyler.
    Heyecanlı ve bir o kadar narin.
    Birden ayı gibi sıkarsan yoluna devam edemezsin, ancak tatlı tatlı sıkarsan hedef noktaya ulaşırsın
    Bu başlığın meme sıkma yöntemleri şeklinde devam etmemesini umuyoruz.

  10. #30
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    limon gibi değil havuç gibi sıkılıp stopie yapılır. korkma kullan, kullanmasını bilenin hayatını kurtarır

  11. #31
    metinkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S ABS
    Ön frene basmadan sadece arka fren ile motoru çok zor durdurursunuz. Ön freni motora göre farkedebilir yüzde altmış, arka fren yüzde 40 oranında sıkacaksınız ki en kısa sürede, kaymadan ve çizgisini kaybetmeden dursun. Tabiki bu durum lastiğinizin kalitesine, yol ve hava durumuna göre değişkenlik gösterebilir.

    ABS olması idealdir, ön fren yüzde oranını daha arttırırak motoru durdurursunuz. Hatta sonuna kadar sıkabilirsiniz tekerlek kititlemez, motor çizgisini kaybetmez, manevra da yapabilirsiniz veya çok kısa sürede durabilirsiniz. (yüzde yetmiş yüzde otuz gibi) Hatta arka freni hiç kullanmayabilirsiniz bile. (bu durum 600 cc ve üstü motorlar için geçerli)
    Rahmi BARUTÇU bu konuda otoritedir. İki parmak (işaret ve yanındaki) fren manetinin üzerinde durmalıdır. Bu şekilde alışırsanız inanın bana güvenli sürüş yapar, emniyetli durursunuz. Dört parmak gazda iken fren manetine ulaşmanız 1 saniye alacaktır. 1 saniyede çok şey değişebilir. İki parmak fren manetinde sürüş yaparken gazı nasıl bırakacağız diye yukarıda yazılmış. İki parmak fren yapınca öyle bir alışkanlık oluyorki gaz kendeliğinden bırakılıyor, yani siz gazı bırakmam gerek diye düşünmüyorsunuz. Beyniniz bunu sizin yerinize hallediyor.
    Mengu16 bunu beğendi.

  12. #32
    CHaTaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Motosikleti
    Harley Davidson electra glide ultra classic
    Motosiklet sürüş eğitimlerinde (pistteki yarış eğitimleri haricinde) hep ön frenin 4 parmakla sıkılması gerektiğini öğretirler. yaptıkları açıklamalar sonrasında bana da mantık olarak 4 parmak ile freni sıkmak daha doğru olarak düşünüyorum.

  13. #33
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Yakın takip gerektiren, trafiğin çok hızlı değiştiği 50km altı hızlarda 2 parmağın fren kolu üzerinde olmasında her türlü fayda var. Parmaklarımı kol üzerine getirene kadar 10-15km yavaşlatırım. Fren kolunu 2 parmakla ve dipten tuttuğunuz için zaten tekerleği kaydıracak kadar güçlü bir frenleme yapamıyorsunuz ilk anda ama ön amortisörleri sıkıştırmaya yetiyor.

  14. #34
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Parmak kismini gececek olursak ön freni arka fren ile yokus asagi haric birlikte kullanman gerekir on frenin durma olayinda etkisi arka frene gore kat ve kat fazla ama bunu yaparken frene birden asilmaman gerekli %20 kafa inecek sekilde sonrasinda kademeli kademeli sikarak frenlemeyi yapman gerek bol bol pratik ile mantigi kavrarsin boylelikle on tekeri kitlemeden ve kaydirmadan guvenli bir sekilde durursun

  15. #35
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Ulan herkes panik fren ustası olmuş anasını satıyım. Sorsan belki bir senedir motor kullanmıyor ama yok şöyle sıkılır yok böyle sıkılır muhabbetinden kimse geri kalmıyor. Cem Yılmaz'ın faruk eczanesi hikayesi gibi aynı
    beko12345 ve dental_land bunu beğendiler.

  16. #36
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Bu tarz başlıkları okuyunca aklıma uzak doğu ülkelerinin meclis toplantıları gelir yıllardır. Şimdi 200 motosiklet sürücüsünü bir salonda toplayıp bu konuyu konuşsak kaç gün sürer acaba

    Tepki süresi konusunu gündeme getiren arkadaşlara bir sorum olacak. Otomobil sürerken ani frenleme gerekmesi durumunda tepki sürem kısalsın diye düşünüp ayağı gazda iken diğer ayağını da fren pedalına koyan kaç kişi var aranızda ? Hadi şimdi kontra cevapları baştan elemek için bir de ilave, otomatik araba kullandığımızı var sayalım ...

  17. #37
    ayzek - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2015
    Şehir
    İstanbul ( Avrupa ) Motosikleti: MONDİAL MG 150 SÜPERBOY X - HERO HUNK
    Motosikleti
    YUKİ FORZA 170 - MONDİAL 100 SÜPERBOY + 100 HYENA
    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ulan herkes panik fren ustası olmuş anasını satıyım. Sorsan belki bir senedir motor kullanmıyor ama yok şöyle sıkılır yok böyle sıkılır muhabbetinden kimse geri kalmıyor. Cem Yılmaz'ın faruk eczanesi hikayesi gibi aynı
    Bu tarz yaklasimin dogru degil usta dir degildir adam soru sormus insanlarda tecrubelerini deneyimlerini paylasmislar sorsan bir yildir motor kullanmiyor bende sorarim 1 yildan az kullanip yeterli duzeyde egitim almis insanla 3 yildir allaha emanet kullanan insan benim gozumde bir degildir bu konu hakkinda makaleler kitaplar mevcut bilegi bukmek diye kitap var hatta her yigidin yogurt yiyisi baskadir ama isinde teknigi bellidir atara gidere gerek yok biliyorsan konus alim sansinlar bilmiyorsan sus adam sansinlar..
    MotorKafa bunu beğendi.
    Yolların Kralı Değil ! Kuralı Vardır..

  18. #38
    sezer0696 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2015
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    tvs apache rtr 150
    ben tek barnak kullanıyom gayette iyi arka frenide kullanırım her zaman

  19. #39
    fatih. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ekim 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    pulsar
    Limoncu arkadaşlar

  20. #40
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    Alıntı CHaTaN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosiklet sürüş eğitimlerinde (pistteki yarış eğitimleri haricinde) hep ön frenin 4 parmakla sıkılması gerektiğini öğretirler. yaptıkları açıklamalar sonrasında bana da mantık olarak 4 parmak ile freni sıkmak daha doğru olarak düşünüyorum.
    hocam sanıyorum ki daha rahat kontra versinler diye öyle demişler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:33 ----------

    Alıntı MotorKafa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ulan herkes panik fren ustası olmuş anasını satıyım. Sorsan belki bir senedir motor kullanmıyor ama yok şöyle sıkılır yok böyle sıkılır muhabbetinden kimse geri kalmıyor. Cem Yılmaz'ın faruk eczanesi hikayesi gibi aynı
    ee sen doğduğunda biz pistte kapışıyoduk yiğenim


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)