Islak Zemin, Yokuş, Michelin Commander II, Teker Kilit
-
Merhaba arkadaşlar,
Konuyu başlıkta özetlemeye çalıştım aslında. Yeni değiştirdiğim lastiklerimle (300-350 KM önce) yokuş aşağı fren yaparken arka teker kitlendi.
Yüksek hızda değildim, olabildiğince yavaş ezdim freni ama bir noktadan sonra kitlendi. Sağ sol kıvırmaya başladık. Kilit olduğu noktada bıraktım açıldıktan sonra tekrar bastım bu teknikle durumu toparladım. Fakat daha erken durmam gerekse mesela bir araç önüme kırsaydı yapabileceğim birşey yoktu.
Islak zeminde bütün lastikler böyle davranmıyordur herhalde değil mi? Cruiser için önerilen Michelin Commander II aldım. Beklemediğim bir sonuçtu bu. Aynı noktada yokuşta eski nylon lastiklerimle de aynı durumu yaşamıştım. Bu lastiklerin birşey değiştirmediğini düşünmek beni üzdü açıkçası.
Ayrıca yaşanılan bu durumda ön fren kullanmamaya çalıştım. Önü kitlesem düşerdim muhtemelen.
Siz böyle durumları nasıl kurtarıyorsunuz? Doğru sürüş tekniği nasıl olmalı böyle bir durumda?
Reklamlar
-
Lastiğin yan kısımları su kanalları bakımından yoğun ama orta kısımları düz ayriyetten lastik ne olursa olsun ıslak zeminde fren mesafesinde yapılacak birşey yok. Motor freni ve arka freni kullanmaktan başka çare yok
-
Yağmurda dişli lastik lazım dişsiz lastik michelin de olsa kayıyor.
-
ss kullaniyorum ben, ikisini de ayni anda sikiyorum , ön %60 arka %40 diyebilirim kuru zeminde, islak zeminde arka %70 on %30 civari sıkıyorum, kitleniyor mu tabiki cok başıma geldi kitleniyo ama ilk bin km de 4 5 kere kitlendiyse ikinci bin kmde 1 kere kitlendi yanlis hatirlamiyorsam buda küçük kilitlenme, biraz Apaçiligime geldI sanırım .. :D. Lastiklerim ninja 300 un üstünde gelen lastikleri marka model bilmiyorun ama herkes dandik diye bahsediyor. Bencede iyi bi lastik olmadigini belli ediyo ama baska bi lastigin olmadigindan kıyaslama yapamıyorum . Size tavsiyem lastiginizi bilemem ama 2 frenide kullanmaniz birine cok yukleneceginize ikisini azar azar neden kullanmayaisniz? Panik durumunda hemen durmam gerekirse ne yapmam gerekiyo demissiniz panik fren calisacaksiniz bos bi alanda. Durma işi ne kadar lastige tekere bagliysa tekniğede bagli bi olay. Ikisini azar azar sıkıp gerekli durumda panik fren bana mantıklı geliyor.
yazdigim hic bisey kesin degil, bilgili biride değilim sadece tecrubelerimi ne yaptığımi paylasmak istedim. arkadaşlar dogru yanlarini yanlis yanlarini söylerler
-
yokuş aşağıda ağırlık öne biner arka boşta olduğundan çabuk kitler arkayı genelde...bu durumda 1 vites küçültüp motor freni ile yavaşlayıp arka fren ile durman..
-
Çok uzun uzadıya yazmayacağım. Kuru zeminde aynı sınıftaki çoğu lastiğin performansı birbirine yakındır. Öte yandan bir lastik kendi sınıfına nazaran kuru zeminde ne kadar başarılı olursa olsun, ıslak zemin işi ayrıdır.
Islak zeminlerde en iyi performansı Bridgestone verir.
Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS
-
Bende arka fren alışkanlığı hiç olmadı önce ön fren ile yavaşlar sonra arka freni kullanırım ön disk arka kampana
-
arka teker kitlendiginde saga veya sola dogru kızaklar bi yerden sonra üstünden atar seni ona göre frenden ayagını cek bi noktadan sonra toparlarsın 3.600km bayır inip cıktım motorla dogru düzgün asvaltta bile kullanmadım yagmurlu havada frenlemesen bile bayır asa inerken arka lastigin kızakladıgını hissediyorsun
-
burak5353 adlı üyeden alıntı
arka teker kitlendiginde saga veya sola dogru kızaklar bi yerden sonra üstünden atar seni ona göre frenden ayagını cek bi noktadan sonra toparlarsın 3.600km bayır inip cıktım motorla dogru düzgün asvaltta bile kullanmadım yagmurlu havada frenlemesen bile bayır asa inerken arka lastigin kızakladıgını hissediyorsun
Arka freni bırakırken ön ve arka tekerlerin tek çizgi üzerinde olması lazım sağda soldaysa yine düşer.
-
yokuş inerken arka lastiğe nerdeyse çok az yük biner, kaymasıda gayet normaldir.
ön fren + motor freni +arka fren deneyin birde, ön freni sıkmaktan korkmayın
-
Ağırlık Dengesinden dolayı arka fren boşa çıkmış sebebi budur,Siz motor freni ile yavaşlayıp kontrollü ön freni sıkmanız gerekiyor
-
Kombine fren kullanımı ile çok daha çabuk ve tehlikesiz durabilirsin. Mesele hem ön hem arka frene aynı anda ve doğru kuvvette basabilmek.
-
benim de başıma geldi, 2 frene bastım aynı anda, arka kitlendi ama ön allahtan tuttu.
yokuş aşağı giderken hep 2. viteste iniyorum. motor freni sağlam çözüm...
-
EagleRider adlı üyeden alıntı
Merhaba arkadaşlar,
Konuyu başlıkta özetlemeye çalıştım aslında. Yeni değiştirdiğim lastiklerimle (300-350 KM önce) yokuş aşağı fren yaparken arka teker kitlendi.
Yüksek hızda değildim, olabildiğince yavaş ezdim freni ama bir noktadan sonra kitlendi. Sağ sol kıvırmaya başladık. Kilit olduğu noktada bıraktım açıldıktan sonra tekrar bastım bu teknikle durumu toparladım. Fakat daha erken durmam gerekse mesela bir araç önüme kırsaydı yapabileceğim birşey yoktu.
Islak zeminde bütün lastikler böyle davranmıyordur herhalde değil mi? Cruiser için önerilen Michelin Commander II aldım. Beklemediğim bir sonuçtu bu. Aynı noktada yokuşta eski nylon lastiklerimle de aynı durumu yaşamıştım. Bu lastiklerin birşey değiştirmediğini düşünmek beni üzdü açıkçası.
Ayrıca yaşanılan bu durumda ön fren kullanmamaya çalıştım. Önü kitlesem düşerdim muhtemelen.
Siz böyle durumları nasıl kurtarıyorsunuz? Doğru sürüş tekniği nasıl olmalı böyle bir durumda?
Bu forumda ıslak, kuru, çok dik, az eğimli hiç farketmez yokuşta sadece ve sadece ön fren kullanılır diyen bazı çatlaklar var birazdan konunu görüp sırf bu satırlarına yorum yaparlar. Ben onlara kısaca Genç katili diyorum tecrübesi olmayan gençlere ölümcül fikirler veriyorlar.
Sen en doğrusunu yapmışsın ıslak zeminde maalesef kaymayan lastik diye bişey yok ama şu an rosso 2 kullanan ve zamanında 2 çeşit fabrikasyon irc kullanmış biri olarak ıslak zeminde michelin pilot street kadar iyi hakimiyet sağlayan lastiklerim olmamıştı. Tvs kullanırken sırf yağmurlu günlerde daha da yatırıyordum virajlarda motoru çok acaip bi güven veriyordu michelinler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)