Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Yokuş Aşağı İnerken Tedirginim

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    MT-25
    Alıntı Mexico adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir kere düþ sorun kalmaz. Ciddiyim.
    Bende öyle olmadi ) ciddiyimm

    Zamanla alışılır düşüncesindeyim, eğitim alırsanız belki güven de gelecektir diye düşünüyorum. Bende de tedirginlik oluyor ve yenemezsem o an , saçma sapan sürüşler gerçekleştiriyorum. Strese girmek, faydasız.
    Oguz K. bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    santo78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2013
    Şehir
    Bangkok
    Motosikleti
    CBR 650F
    Demekki kucukken seni devamli Gondola bindiren bir dayin yoktu...

  3. #23

    Üyelik
    15 Kasım 2013
    Motosikleti
    Regal Raptor Spyder 350
    lastikler çok önemli. lastiklerini değiştir. aynı yolu eski ve yeni lastikle gittim. inanılmaz fark ediyor.
    braveguy bunu beğendi.

  4. #24
    lickup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Pulsar 200NS için gün sayıyor
    Alıntı okoca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yukuş aşşağıya inerken ön firen sıkarsanız, yani durmak için ön firene abanırsanız ve hafifde eğimli iseniz tutunma aşağıya inerken ön tekerde olduğundan zırt diye düşersiniz, eğer ön fren kullanacaksanız, lastiklerden emin olmalı, yoldan emin olmalı, ve eğimli olmamalı, yani sağa sola yatık olmamalısınız. benim deneyimlerim bunu söyler, ha eğer yol ıslak ise risk 3 e katlanır.. )
    Kısmen doğru kısmen yanlış, tutunma varsa bu iyi bişeydir çok daha zor kayar teker. Ancak çok eğimli biyer ve ön fren zınk diye sıkılırsa iş takla atmaya gidebilir.
    Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir...

  5. #25
    adonis84 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2011
    Şehir
    bahçelievler / istanbul
    Motosikleti
    lintex mach, kanuni tiger 250
    sıkıntı yapma ben hep tedirgin kullanıyorum , 15 seneyi geçti motora biniyorum yokuş aşağı düz yol fark etmiyo ,hep tedirginim bu daha dikkatli olmamı sağlıyo .
    snrhsn ve 28indensonra bunu beğendiler.

  6. #26

    Üyelik
    08 Nisan 2015
    Alıntı Mexico adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir kere düş sorun kalmaz. Ciddiyim.
    güldürdün

  7. #27
    harung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    yokuş aşağı ağırlık merkezi ön tarafa yığılacağı için ön fren kullanılır. hele spor motosikletiniz varsa arkaya dokunduğunuz an kitlenir..
    deneyin farkı göreceksiniz

    15 yıl kullanılınca usta olunsaydı taksiciler en iyi şoförler olurdu..

    bu arada dizlerinle depoyu boğacak gibi sıkabilirsin ama gidonu asla sıkma
    "Bildiğini sandığın bir şeyi asla öğrenemezsin."
    Epiktetos

  8. #28

    Üyelik
    01 Ocak 2015
    Şehir
    istanbul
    Alıntı MFTaşkıran adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aklıma cafer ve bezi hakkında bir cümle
    Sırf bu cümle yüzünden içimden öyle bir sövmek geldi ki anlatamam Sana. Neyse terbiyemi korumam gerek.

  9. #29
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı harung adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yokuş aşağı ağırlık merkezi ön tarafa yığılacağı için ön fren kullanılır. hele spor motosikletiniz varsa arkaya dokunduğunuz an kitlenir..
    deneyin farkı göreceksiniz

    15 yıl kullanılınca usta olunsaydı taksiciler en iyi şoförler olurdu..

    bu arada dizlerinle depoyu boğacak gibi sıkabilirsin ama gidonu asla sıkma
    Tam tabir ile kilometre ile usta olunsaydi taksi soforleri F1 pilotu, pizzacilar Rossi olurdu
    Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...

  10. #30
    CHaTaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Motosikleti
    Harley Davidson electra glide ultra classic
    Alıntı harung adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yokuş aşağı ağırlık merkezi ön tarafa yığılacağı için ön fren kullanılır. hele spor motosikletiniz varsa arkaya dokunduğunuz an kitlenir..
    deneyin farkı göreceksiniz

    15 yıl kullanılınca usta olunsaydı taksiciler en iyi şoförler olurdu..

    bu arada dizlerinle depoyu boğacak gibi sıkabilirsin ama gidonu asla sıkma
    15 yıl motor kullanmak la usta olunmadığı için üşenmedim birde gittim birkaç eğitim aldım.

    1 yokuş aşağı inerken ki bu bahsettiğimiz acil durum değil ki zaten acil durumda ön freni fazla sıkmanız ile takla atarsınız. eğer yol dönüyorsa ön freni sıkarsanız ön tarafınızı kaydırma ihtimaliniz yüksektir.

    2 yokuşlarda ilk öncelik motor freni. e motor freni neden kilitlemiyor bu mübarek motoru eğer arka fren kilitliyorsa.

    3 Motorda yavaşlatmada, viraj almada, durmada en önemli unsur motosikletin dengesi. Motor bütün ağırlık öne yüklenmişken nasıl bir mantıkla ön frene basıp o bölgeye daha da fazla yük bindiriyorsunuz. Bu tarz bir durumda Ön freniniz çok hassas oluyor ve hata affetmiyor.

    4 bunca yıldır genelde motor freni, daha yavaşlamam gerekiyosa arka fren ve çok hafif ön fren ile yavaşlarım ve hiçbirzaman hiçbir tekerim kilitlenmedi

    5 Eğitim aldığınız yeri sormuştum ama konu taksicilere gitti

    Bu alttaki yazıyıda hangi bilirkişiler sallamış ki.
    Yokuş aşağı dönüşlerde gaz açıkken arka fren bilhassa uzun dönüşlerde çok fazla hızlanmayı önler. Düz dönüşlerde gazı ön tekerin yükünü azaltmak için mümkün olduğunca çabuk açarken hızınızı arka freni kullanarak kontrol edin. Yokuş inişlerdeki dönüşler ön tekeri yüklerler ve sizin virajı açık almanıza sebep olurlar. Ama gazı açık tutarak arka freni kullanmak motordaki ağırlık dağılımını daha birbirine yakın(ön ve arkanın) tutarak size daha iyi bir hatta kalma imanı sağlayacaktır. Pratik ve denemelerle arka freni kullanan ayağınızın iyice ustalaştırılması, hassaslaştırılması size güven verecektir. Böylece motorunuzu sarsmadan, güvenle kullanabileceksiniz. Bu teknik sizi birçok endişe verici durumdan kurtaracaktır.


    Ayaklar sağlamca pedallara basıyor olacak.
    Motoru direk olarak aşağı doğru inişe çevirin.
    Ağırlığınızı arkaya aktarın, çok dik inişlerde kalçalarınız arka tekerin üzerinde olacak şekilde belinizden öne eğilin.
    Alt vitese geçip gaz kapalı olarak iniş yapınız.
    Yavaşlamak için frenleri kullanırken ön frenle çok dikkatli olunuz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:28 ----------

    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam tabir ile kilometre ile usta olunsaydi taksi soforleri F1 pilotu, pizzacilar Rossi olurdu
    İşkembeden sallıyanlarda hiçbiri olmaz anca işkembeci olurdu sanırım
    Cavalry ve cibaykal bunu beğendiler.
    BETTER SWEAT THAN BLEED ( KAN AKMASINDANSA TER AKMASI ÇOK DAHA İYİDİR)
    BİLMEDİĞİNİ BİLMEMEK EN İYİSİDİR: BİLMEYİP DE BİLDİĞİNİ SANMAK TEHLİKELİ BİR HASTALIKTIR.

  11. #31
    santo78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2013
    Şehir
    Bangkok
    Motosikleti
    CBR 650F
    Alıntı CHaTaN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    15 yıl motor kullanmak la usta olunmadığı için üşenmedim birde gittim birkaç eğitim aldım.

    1 yokuş aşağı inerken ki bu bahsettiğimiz acil durum değil ki zaten acil durumda ön freni fazla sıkmanız ile takla atarsınız. eğer yol dönüyorsa ön freni sıkarsanız ön tarafınızı kaydırma ihtimaliniz yüksektir.

    2 yokuşlarda ilk öncelik motor freni. e motor freni neden kilitlemiyor bu mübarek motoru eğer arka fren kilitliyorsa.

    3 Motorda yavaşlatmada, viraj almada, durmada en önemli unsur motosikletin dengesi. Motor bütün ağırlık öne yüklenmişken nasıl bir mantıkla ön frene basıp o bölgeye daha da fazla yük bindiriyorsunuz. Bu tarz bir durumda Ön freniniz çok hassas oluyor ve hata affetmiyor.

    4 bunca yıldır genelde motor freni, daha yavaşlamam gerekiyosa arka fren ve çok hafif ön fren ile yavaşlarım ve hiçbirzaman hiçbir tekerim kilitlenmedi

    5 Eğitim aldığınız yeri sormuştum ama konu taksicilere gitti

    Bu alttaki yazıyıda hangi bilirkişiler sallamış ki.
    Yokuş aşağı dönüşlerde gaz açıkken arka fren bilhassa uzun dönüşlerde çok fazla hızlanmayı önler. Düz dönüşlerde gazı ön tekerin yükünü azaltmak için mümkün olduğunca çabuk açarken hızınızı arka freni kullanarak kontrol edin. Yokuş inişlerdeki dönüşler ön tekeri yüklerler ve sizin virajı açık almanıza sebep olurlar. Ama gazı açık tutarak arka freni kullanmak motordaki ağırlık dağılımını daha birbirine yakın(ön ve arkanın) tutarak size daha iyi bir hatta kalma imanı sağlayacaktır. Pratik ve denemelerle arka freni kullanan ayağınızın iyice ustalaştırılması, hassaslaştırılması size güven verecektir. Böylece motorunuzu sarsmadan, güvenle kullanabileceksiniz. Bu teknik sizi birçok endişe verici durumdan kurtaracaktır.


    Ayaklar sağlamca pedallara basıyor olacak.
    Motoru direk olarak aşağı doğru inişe çevirin.
    Ağırlığınızı arkaya aktarın, çok dik inişlerde kalçalarınız arka tekerin üzerinde olacak şekilde belinizden öne eğilin.
    Alt vitese geçip gaz kapalı olarak iniş yapınız.
    Yavaşlamak için frenleri kullanırken ön frenle çok dikkatli olunuz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:28 ----------



    İşkembeden sallıyanlarda hiçbiri olmaz anca işkembeci olurdu sanırım
    Agirlik ondeyse ondeki fren daha iyi tutar arka tarafin kitlenme riski daha buyuktur. Yokus asagi on frenle dusen adam acemice fren yapiyordur.

  12. #32

    Üyelik
    26 Aralık 2013
    Motosikleti
    SUPERDUKER
    düşük vites git

  13. #33
    CHaTaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Motosikleti
    Harley Davidson electra glide ultra classic
    Alıntı santo78 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Agirlik ondeyse ondeki fren daha iyi tutar arka tarafin kitlenme riski daha buyuktur. Yokus asagi on frenle dusen adam acemice fren yapiyordur.
    Sence yokuş aşağı nasıl ineceğini soran kişi ustamıdır?

    Kısa ve net yazıyorum benim kendi yaptığımı katılanlar katılır katılmayanlar katılmaz.

    Vites düşürüp motor freni ile arkaya birazdaha yük verip motorun hızlanmamasını sağlamak. Ama hala istediğimizden daha hızlı gidiyorsa hafifçe arka freni sıkıp biraz daha yavaşlatma. motor ön arka dengesini bulduysa yokuş aşağı dönüşü de daha rahat yapar.

    Ama diyelim ki frenleme yapma ihtiyacımız oldu. İşte o zaman arka ve ön fren beraber basılır. Ama biz bu topicte arkadaşın nasıl duracağını değil yokuş aşağı nasıl konforlu ineceğini konuşuyorduk. Olay gitti fren ile durmaya
    Cavalry bunu beğendi.

  14. #34
    santo78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2013
    Şehir
    Bangkok
    Motosikleti
    CBR 650F
    ayrica yokusta frenle yavaslama isini viraja girmeden bitirmeniz lazim , viraji normal gazla donebilirsiniz.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:59 ----------

    Alıntı CHaTaN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sence yokuş aşağı nasıl ineceğini soran kişi ustamıdır?

    Kısa ve net yazıyorum benim kendi yaptığımı katılanlar katılır katılmayanlar katılmaz.

    Vites düşürüp motor freni ile arkaya birazdaha yük verip motorun hızlanmamasını sağlamak. Ama hala istediğimizden daha hızlı gidiyorsa hafifçe arka freni sıkıp biraz daha yavaşlatma. motor ön arka dengesini bulduysa yokuş aşağı dönüşü de daha rahat yapar.

    Ama diyelim ki frenleme yapma ihtiyacımız oldu. İşte o zaman arka ve ön fren beraber basılır. Ama biz bu topicte arkadaşın nasıl duracağını değil yokuş aşağı nasıl konforlu ineceğini konuşuyorduk. Olay gitti fren ile durmaya
    Evet arkadas usta olamaya bilir ama usta olmadigi icin ona yanlis bir teknigi oneremeyiz degilmi. Usta degilsen on fren yerine arka fren kullan falan diyemeyiz. Ayrica arkadasin usta olmadigini siz soylediginiz o zaman belki sizin gibi ustaca arka freni ayarlayamaz ve kaydirir arkayi , toplayamaz , Allah korusun sonra.

  15. #35

    Üyelik
    15 Aralık 2010
    Niye her konu illa kavgayla sonuçlanıyor anlamış değilim niye doğru dürüst konusamıyoruz hayret ya.

  16. #36
    Siyah&Beyaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 250
    Yanliz olmadigima sevindim. Ben de yokus asagi ve ozellikle yogun trafikte inerken hep tedirginim. Aynen dediginiz gibi hep dusecekmisim ya da duramayip ondeki araca carpacakmisim endisesi sariyor. Genelde arka fren kullaniyorum, motor freni de. Hizimi dusuk tutuyorum bir de uzerine elim debriyajda oluyor. Nedense debriyajda olmasi guven veriyor ara ara debriyaji birakarak tekrar sikarak hizimi kontrol ediyorum. Tecrube ile tedirginligin yavas yavas gececegini umuyorum. Tabii bu arada debriyaj balatasinin icine etmem umarim Yokus asagi hizli gidersem frenler tutmaz gibi bir hissiyatim var sanirim. Bir de yazilmis burada depoyu dizlerle sarinca gercekten daha guvenli hissediyor insan.

  17. #37
    shadowmaster - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Nisan 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL 200
    Yokuş aşağı iniş için ;
    1-Trafik açık, yokuş dik ve düz,
    2-Trafik açık, yokuş dik ve sonu sağa/sola virajlı ya da sürekli virajlı bir yokuş,
    3-Trafik sıkışık, önde arabalar var,ilerleme yavaş yokuş dik ve düz,
    4-Trafik sıkışık, önde arabalar var, trafik zaman zaman duruyor, yokuş dik ve düz,
    5-Trafik sıkışık, önde arabalar var, trafik zaman zaman duruyor, yokuş dik ve sonu virajlı,
    6-Trafik sıkışık, önde arabalar var, trafik zaman zaman duruyor, yokuş dik ve sürekli virajı,

    ...gibi muhtemelen unuttuğum daha birkaç versiyon durum varken, "doğru tekmiş" gibi neyi tartıştığınızı anlamış değilim.

    Yukarıdaki durumlarda yapılacaklar, yol durumuna göre değiştiği gibi, motosikletin türüne göre de farklılık gösterir.

    Birbirinize "giydirmeye çalışacağınıza" herkes tecrübelerini aktarsa, soruyu soran kardeşimiz birşeyler öğrenir belki ne dersiniz ?

    Konuya farklı bir açılım katabilmek ümidiyle bir soru soracağım, ki bu soru bir anlamda arkadaşımız için de ip ucu olacak :

    Sizce motosikleti ayakta ve dengede tutan şey nedir ?
    umuttuna, Siyah&Beyaz, kittyhawk ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  18. #38
    santo78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2013
    Şehir
    Bangkok
    Motosikleti
    CBR 650F
    Alıntı Siyah&Beyaz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanliz olmadigima sevindim. Ben de yokus asagi ve ozellikle yogun trafikte inerken hep tedirginim. Aynen dediginiz gibi hep dusecekmisim ya da duramayip ondeki araca carpacakmisim endisesi sariyor. Genelde arka fren kullaniyorum, motor freni de. Hizimi dusuk tutuyorum bir de uzerine elim debriyajda oluyor. Nedense debriyajda olmasi guven veriyor ara ara debriyaji birakarak tekrar sikarak hizimi kontrol ediyorum. Tecrube ile tedirginligin yavas yavas gececegini umuyorum. Tabii bu arada debriyaj balatasinin icine etmem umarim Yokus asagi hizli gidersem frenler tutmaz gibi bir hissiyatim var sanirim. Bir de yazilmis burada depoyu dizlerle sarinca gercekten daha guvenli hissediyor insan.
    Yokus asagiya debriyaji sikman pek dogru degil. Zamanla bu aliskanligini birakabiliersen arti olur senin icin.
    Siyah&Beyaz bunu beğendi.

  19. #39
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    yusuf yusuf sendromu. bu korku artık yenilmez araba al bin

  20. #40
    santo78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2013
    Şehir
    Bangkok
    Motosikleti
    CBR 650F
    Alıntı shadowmaster adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yokuş aşağı iniş için ;
    1-Trafik açık, yokuş dik ve düz,
    2-Trafik açık, yokuş dik ve sonu sağa/sola virajlı ya da sürekli virajlı bir yokuş,
    3-Trafik sıkışık, önde arabalar var,ilerleme yavaş yokuş dik ve düz,
    4-Trafik sıkışık, önde arabalar var, trafik zaman zaman duruyor, yokuş dik ve düz,
    5-Trafik sıkışık, önde arabalar var, trafik zaman zaman duruyor, yokuş dik ve sonu virajlı,
    6-Trafik sıkışık, önde arabalar var, trafik zaman zaman duruyor, yokuş dik ve sürekli virajı,

    ...gibi muhtemelen unuttuğum daha birkaç versiyon durum varken, "doğru tekmiş" gibi neyi tartıştığınızı anlamış değilim.

    Yukarıdaki durumlarda yapılacaklar, yol durumuna göre değiştiği gibi, motosikletin türüne göre de farklılık gösterir.

    Birbirinize "giydirmeye çalışacağınıza" herkes tecrübelerini aktarsa, soruyu soran kardeşimiz birşeyler öğrenir belki ne dersiniz ?
    Trafik sikisiken zaten problem yok herkes zaten yavas yavas gidiyor. Benim tavsiyelerim asagidakiler icindi. Kimseye giydirmiyorum bu arada.

    1-Trafik açık, yokuş dik ve düz,
    2-Trafik açık, yokuş dik ve sonu sağa/sola virajlı ya da sürekli virajlı bir yokuş,


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)