Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Soru ve cevap

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    beyefendi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Aralık 2014
    Şehir
    Tekirdağ
    Motosikleti
    CB125e
    Günaydın, bugüne kadar motosikletimi hep ısıtmadan ve gazı sonuna kadar çekipte çalıştırırdım, motorcu muhabbeti abimizin videosunu izleyince ne kadar yanlış bir hareket yaptığımı anladım, geleyim konuya motosikletim cb125e ve hararet göstergesi yok, jikle çekili veya normal durumda çalıltırınca kaç dakika beklemeliyim ki motosiklet optimum duruma gelsin?
    Rüzgar ve yol


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sezer0696 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ocak 2015
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    tvs apache rtr 150
    2 3 dakka yeter rolantide calıssın yeter
    motorcu48 bunu beğendi.

  3. #3
    AydınOğlu09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Motoran, Tvs Apache, Mondial MCX 150 Road Racer
    2 dakika yeter ortalama gaz vermene gerek yok rolantide çalışıssın

  4. #4
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Zamanla kulağın seslere alışır ve motorun sesinden sıcaklığını anlarsın.
    Şimdilik motoru çalıştır ve sürmeye tam anlamıyla hazır hale gelene kadar jikle çekili kalsın.
    Yola çıkarken kapatmayı unutma yoksa motor boğulur.
    Yaz aylarında yapma tabi bunu. Yakmayasın motoru

  5. #5
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Malesef milletçe kullanma kılavuzu okumak gibi bir alışkanlığımiz yok.
    Bir kez okusaniz cevapları göreceksiniz.
    Ertugyigit bunu beğendi.

  6. #6
    PysLre - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Yamaha R25-2015
    Motor düz zeminde arka ayaklığa alınır jikle yukarda 2 dk çalışır, jikle indirilir ve devam edilir. Düz olması önemli yağ her noktaya ulaşabilmesi için

  7. #7
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Kabaca ekipmanlarını giyme süresi yeterlidir diyebiliriz.Önce motoru çalıştır.O ısınırken sen de ekipmanlarını giy.
    Kışın çok soğukda 4-5dk kadar. Yazın 1-2dk.

    Motoru gaz vermeden, jigleyi çekmeden çalıştıracaksın.Devir düşük olduğu için ufaktan tekleyerek çalışabilir.
    Çok az gaz vererek deviri toparlamasını sağla sonra jigleyi kademeli olarak yavaşça çek. Yoksa devir düşükken çektiğin anda stop eder motor.

    Motor sabah ilk çalıştırmanda pistonlar sabaha kadar süzüldüğü için yağsız çalışır kısa bi süre. İşte o sürede birde sen gaz verirsen, silindirler de zamanla çok fazla çizik oluşur, motorunun ömrünü çok ciddi düşürürsün.

    Alıntı PysLre adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor düz zeminde arka ayaklığa alınır jikle yukarda 2 dk çalışır, jikle indirilir ve devam edilir. Düz olması önemli yağ her noktaya ulaşabilmesi için
    Yağ pompası diye birşey var motorda yağın motor içinde dolaşmasını sağlar.Motor tepetaklak olmadığı sürece sorun olmaz düz zemin.

  8. #8
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    İlk olarak şunu söylemek istiyorum HERKES MOTORUNU SIFIR ALMIYOR bu sebepten 2. el alırkende neredeyse HİÇKİMSE kullanım kitapçığını yanında VERMİYOR,

    Gelelim sadede,
    Motorun yağlama sistemi KRANK'a bağlı olduğundan MOTORDA YAĞ OLDUĞU SÜRECE yan sehpa olsun ORTA SEHPA olsun her durumda yağlama yapmaktadır,
    o sebepten nasıl çalıştığı pek önemli değil,

    Hatta bu esnada şunada açıklık getirmek istiyorum,
    BAZEN DUYARSINIZ, MOTORU BOŞTA BAYIRLARDA SALMAYIN YAĞMAYAYI KESER ARIZA VERİR diyenler çıkacaktır karşınıza,
    Motorun Çalıştığı her an yağ pompası devrededir,
    Boşta stop halinde giden motorunda ÖN DİŞLİ MİLİ YAĞLIDIR,

    Motor soğuk Çalıştırılıp direct çıkıldığı taktirde,
    Dışarıdan SOĞUK HAVA emildiği için mOTORDA SICAKLIK VERDİĞİNDEN İlk olarak SUBAPLARIN ÖMRÜ AZALIR,
    Onun dışında motordaki tüm yağlar süzüldüğü için Direct süratli motoru kullanmaya BAŞLAMAKTA MOTORUNUZDAKİ RULMANLARIN ömrünü azaltır,

    YAĞLAMAZMI YANİİİ diyenler olursa MOTOR NE KADAR HIZLANIRSA yağ pompası o kadar TAZYİKLİ YAĞ POMPALAR...
    leokaplann, karadenizz, Sokollu ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  9. #9
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet

  10. #10
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    bugun bir kaç dkka motoru ısıttıp .yağlamanın yetersiz olucağını bildiğim için inadına bastım :D sonuç evet ısınmamış motor kendini sesiyle belli ediyor cok zararlı çok :D

  11. #11
    Biyturs_OnSr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2015
    Şehir
    Avrupa
    Motosikleti
    Peugeot Elystar
    Ben motoru ilk çalıştırdığımda 1-2 dakika bekledikten sonra sonuna kadar bassam da, azıcık gaz versem de yine çok zor kalkıyor. Anca yolda 1 kere yavaş yavaş yüksek devire gelmem lazım ki gaz tepkisi yerine gelsin. Bütün gece çalışmadığı için karbüratörde mi bir şeyler oluyor, biri açıklarsa sevinirim.
    Motovlog Takibi İçin --> motovlog.tr.gg

  12. #12
    siyahus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2006
    Şehir
    Istanbul - Bahçelievler
    Motosikleti
    Mondial 125 ZN - RR DD250- GV 250 - Yamaha MT-25
    Ya benim bildiğimde bunlardan biraz farklı, motora binersin çalıştırırsın gidersin ama motor normal sıcaklığına ulaşana kadar yüksek devir çevirtmezsin. Motor yolda ısıtılır. Normal sıcaklığa ulaştığında istediğin deviri çevir. Hatta benim motorun kullanım klavuzunda hemen yola çıkmayacaksanız motoru çalıştırmayın yazıyor. Otomobilde de motorda da ben bu şekilde davranıyorum.

  13. #13
    leokaplann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Eylül 2014
    Benim motorumda da ısı göstergesi yok ben egzoz çıkışından kontrol ediyorum. biraz ısındığında yola devam ediyorum.

  14. #14
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Kullanım kılavuzunda yazan değerlere güveniniz. Okumaya alışalım lütfen. Çünkü bizzat üreticisi yazıyor bunları ve motosiklet kullanan herkesten de daha iyi bilerek, yaptıkları testler sonucunda bu değerler ortaya çıkıyor. Mekanik aksamla ilgili herşey tecrübeyle öğrenilebilir ancak kötü tecrübe yaşamamak için önce okumak gerekir.
    reverse bunu beğendi.
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  15. #15
    reverse - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki Inazuma F
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk olarak şunu söylemek istiyorum HERKES MOTORUNU SIFIR ALMIYOR bu sebepten 2. el alırkende neredeyse HİÇKİMSE kullanım kitapçığını yanında VERMİYOR,
    Merhaba.
    Kusura bakmayın ama hiç alakası yok.
    Birincisi, kullanma kılavuzu internetten indirilip okunabilir.
    İkincisi, genelleme yapmayalim. 3 senelik cb125'imi daha yeni sattim ve motorun tüm servis fişleri, belgeleri, faturası ve kullanma kılavuzu ile birlikte verdim.
    Yeni alacağım motorun gelmesine daha 1 ay olmasına rağmen forumdaki arkadaşlardan kılavuzunu pdf olarak edinip okudum.
    Büyük bir mesele değil inanın bir kılavuzu okumak.
    Ayrıca bu baslikta verilen tavsiyelerin hiçbiriyle uyuşmuyor cb125in kılavuzundaki yazan.

  16. #16
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Dostum yaşın kaçtır,
    Ne kadar tecrüben vardır Hiç bilgim yok,

    Benim yaşım 33 (temmüzda 34 oluyorum ;))
    Ve motor tecrubem gerek mekanik gerek pratik YETERİNCE ÇOK,

    Tabii İNSANLARIDA TANIDIĞIMI DÜŞÜNÜRÜM,
    Şöyleki,
    Gerek sitede gerek çevrede pek çok kişi interneti sadece forun siteleri için,
    bilgisayar oyunları için ve film'ler vs için kullanmaktadır,

    PDF Dosyalarını indirip okumak senin yapabildiğin ve NASIL YAPILDIĞINI BİLDİGİN Şeyler,

    Bu işin bu kadar basıt oldugunu emın ol pek çok kişi bilmez,

    o sebepten Herkes Bir değildir,

  17. #17
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    serkan usta yine gayet açıklayıcı bilgiler vermişsin tişikir

    benimde merak ettiğim bir konuydu yan ayaktayken motorun yağlama yapıp yapmadığı; tahmin ediyordum "yan ayakta yağlama yapmaz!!!!1!!11!!!" diyen vatandaşların saçmaladığını tabi ama sayende emin olmuş oldum...

    ben motorumu en az 1.5-2 dk boyunca rölantide çalıştırıyorum, ardından 4-5 km düşük devirlerde motoru zorlamadan devam ediyorum. bence doğru yapıyorum.....


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)