Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

direksiyon sınavı 8 çizme sorunu ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    22 Haziran 2014
    Motosikleti
    Bajaj boxer (Cafe racer) sym jet 14 200i
    Ben daha 1 hafta önce girdim
    Kanuni seyhanla motor çok kötüydü ve dönmüyordu başka kursun hondasını denemiştim o da çok hafif bisiklet gibi geldi 8falan çizmek ama o seyhan beni mahvetti gerçi geçtim ama platforma çıkmadab 2 ile gir önce düz bir çizgi tuttur kafanda ordan yürü gazı aç ama çok açma 8dede biraz sarkmak lazım seyhanda hondada bişey yapmadan döndüm bı arada motoru fazla yatırınca lastik kaymıştı motora da bağlı eğer commuter tipli bişeyse ve düzgün gaz yiyorsa sıkıntı olmaz ama seyhan gibi bişeyse (gidon değişik 8 çizerken kolun batıyo sana 😄 ) rahat yaparsın


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Kafanı çevir gireceğin yere 2.vitesi kullan gidonu çevir sekiz çalışırken motoru yatırma ninja250r topicinde sonlara doğru kendi çalışmamı paylaşmıştım bakabilirsin

  3. #23

    Üyelik
    23 Aralık 2013
    Şehir
    Çanakkale Merkez
    Motosikleti
    Kuba Black Cat
    Motosikleti 8 de döndüremiyorsan denge sıkıntın vardır. Denge sıkıntısının kaynağı kullandığın motosiklete alışamamaktır veya her derste farklı motosiklete binmenden kaynaklıdır. Herşeyden önce motosiklete yön veren biziz, motosiklet bırakırsan ağırlık merkezi ne tarafta ise o tarafa gider. Bedenimizi ileri, geri, sağa, sola hareket ettirerek motosiklete yön veririz. Yani kullandığın motosiklet ve sen bir makine gibi çalışmak zorundasınız.
    Tabi işin pırt dediği nokta işte o 8 çizme işi. Motosikletin hızı oldukça yavaş olduğundan ve ayağımızı yere deydirmek yasak olduğundan, birde acemi olduğumuzdan en büyük sıkıntıdır. Yukarıda veya aşağıda yazılanları sadece bilgi olarak değerlendiriniz. Tekrar tekrar deneyerek/düşerek tecrübe edin sıkılmadan usanmadan, unutulmaması gereken nokta motosikletle uyumlu olmak ve ağırlığınızı ona yön vermek için kullanmak.
    Not: Kontra tekniğini daha acemi bir sürücü adayına tavsiye etmek onu yaralamaya teşebbüstür, kanımca. Kontra tekniği bir miktar normal sürüş tecrübe edildikten sonra uygulanmalıdır. Sürücü adaylarına önce ağırlık kontrolü öğretilmelidir.
    Kontra Tekniği: Gidonu gidilmek istenen yönün aksi istikamete kontollü olarak ittirmek. Bu yöntemde tüm yöntemler gibi ağırlık kontrolü sağlamak içindir. Örneğin; düz giderken gidonu sola ittirdiğinizde motosiklet ilk tepki olarak sola döner, ancak vücudunuz bu ani harekete cevap veremez ve olduğu yerde kalır. Motosiklet solda siz sağda kalırsınız, dolayısı ile ağırlık merkezi sağa kayar ve motosiklet 2. tepki olarak sağa dönmeye başlar. Bütün bu olay sadece 1 sn. içinde gerçekleşir. Bununla ilgili internet üzerinde çok güzel kayıtlar var.
    Cihan53 bunu beğendi.

  4. #24
    Pangea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha WR 125 X
    8 çizerken motosikleti 2. viteste tut bu ani devirlenmeni engeller bunu haricinde hızın çok düşük olacağı için ağırlığını dışa ver böylece dengeni korursun gerisi pratiğe kalmış.

  5. #25
    whitedeamon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Dünya
    Motosikleti
    MTT Y2K
    Bizimki ne zaman başlayacak acaba! Biz size haber vericez dediler ses seda yok

  6. #26
    pnongrata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM Adventure 390
    Bakış kadar, sabit gaz önemlidir. Bu da zamanla tecrübeyle oluyor.

  7. #27
    cluuberzone - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kısmetse olacak inşallah
    ilk başlarda bende 8 çizerken sıkıntı çekiyordum.
    ayağım hep yeri görüyordu.
    ha düştüm ha düşecem.

    bence bu işi en iyi slolomda kapıyorsunuz.
    dubalar arasından geçerken kendini hafif sağa sola yatırıyorsun ve görüyorsunki ne tarafa yatarsan motor o tarafa doğru dönüyor.

    önce bu işi slolomda kapmaya bak.
    slolomda vücudunu sağa ve sola rahatça yatırabiliyorsan bir sonraki aşama 8 çizmek

    ben scooter kullandığımdan söyleyebilirimki scooter de 8 e girdiğin gazın üstüne çıkma altına da pek fazla inme.
    motor baktın duracak gibi oluyor, eğer yer ıslak değilse gaza hafif dokunursan zaten motor ilerliyor.

    bir de arkadaşlar belirtmişler 8 çizerken kafan 8 in daire çizgilerinden döneceğin yere doğru olsun.

    ben bunlarda hiç sıkıntı yaşamadım
    sıkıntım demir platformda oldu.

    direksiyon eğitimlerimde hep geçtim sınav günü yok geçemiyorum bir türlü
    (bu arada sınavım 29 mart idi 2 hafta önce)

    son bir şans verdiler o şansta da kısmetki platformun % 70 ini geçtim kalanında yine sağa düştüm hoca tamam dedi devam et.

  8. #28
    oggomoggo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2015
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 (Honda CB125e-Pulsar 200 ns)
    Yarın yapılacak sınava girecek tüm arkadaşlara (ben de dahil) başarılar dilerim.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)