Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

10 Yıllık CBF600

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    25 Nisan 2007
    Türkiyede 2. el motosiklet fiyatları çok yüksek. Birde şöyle enteresan bir durum var cbf 600 artık üretilmiyor diye piyasadakiler kıymete biniyor.. 10 yaşında bir motor çok özel üretim bir şey değilse 15 bin TL etmez.

    250 cc motora para bağlamamak tabiri sadece Türkiye de vardır sanırım 10 yaşında cbf 600 2 yıl sonra kaç ğara değer kaybeder? İnazuma kaç para değer kaybeder?

    600 cc keyifli evet ama yakıtı? işletme maliyeti? Mesele optimum verimlilik açısından ele alınmalı.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    AttilaXtreme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Hiç sevmem böyle korozmanlara girmeyi ama dayanamadım. 500 F'in sıfırı 20.000 lira. Haa! Makinanın sahibi arkadaşındır, gül gibi baktığına şahitsindir, elimde patlasa bile klasik motorum olur vs vs vs diye düşünüyorsan eyvallah. Yoksa 10 yıllık makinaya bırak 15.000'i 10.000 vermek bile günah.
    Redmoon, OnurTr ve GB79 bunu beğendiler.
    -61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-

  3. #23
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Alıntı camadan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu parayı buna verme yazık sıfır mt-07 bak biraz para biriktir.
    MT-07 fikri daha mantıklı geldi.

  4. #24
    isra... - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mart 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    CB500F
    motorla geçirdiğimiz vakit hergün artıyor, alışıp fazlasını, farklısını istiyoruz ama gelirimiz aynı oranda artmıyor işte
    Ben de 2 aydır benzer bütçeyle kaşınıp duruyorum ama kendi adıma böyle bir riske girip 8-10 yaşında motor almaya girişemedim.
    Belki temiz motorlar da vardır piyasada ama kötü senaryo benim için çok kötü. Süpriz masraflar çok can yakabilir 4silindirle, kötü bir geçmiş çıkarsa elde kalır, son sahibi oluruz vs vs. e sıfırını da alamayınca, en güzeli elimdeki oluyor sanki.

  5. #25
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Alıntı EagleRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar,

    10 yılı devirmiş bir makinaya 15000 tl ve üstü bir para bağlamak mantıklı mı? Çok baş ağrıtacak üstesinden gelemeyeceğimiz bir sorun çıkarır mı?
    Kendi makinalarından yada 2. el bu tarz bir makina almış olan arkadaşlar değerli tavsiyelerini aktarabilir mi?

    Bir motosikletin ömrü kaç kmdir düzgün kullanımda?
    el cevap:

    www.youtube.com/watch?v=k0hp8bJkoEs

  6. #26

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Kullanıcılarına göre piyasadan kalkmış motor değerlense de, bana göre bir an önce elden çıkarılması gereken maldır. Bizdeki mantık "Artık sıfırı satılmıyor, istediğim fiyatı koyabilirim" şeklindedir. Bu işin piri Honda Today'ciler oluyorlar. Zamanında 1750 TL'ye aldılar, şimdi 3750'ye kaktırmaya çalışıyorlar. Bir ara CBF 250 ve CBF 500 bu konumdaydı, çok şükür artık nesilleri tükeniyor. Bu bağlamda tek düzgün denilebilecek fiyata sahip motor ER5 denilebilir. O da 8 bin TL olursa. Unutmayın ki, maddi imkanlar daha iyisine el vermediği için yöneldiğiniz eski model motor, şimdiki emsalinin iki katını yakacak. Bakınız CBF 500 ile 2015 CB500F...
    Ertugyigit bunu beğendi.

  7. #27

    Üyelik
    01 Şubat 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    10 yıllık bir geçmişi var makinanın..O 10 yıl nasıl geçti acaba kaç sahip değiştirdi kaç kez devrildi vs vs vs tabiki alınmaz
    Ben 2014 model motoru dahi sadece tanıdıksa alırım aksi halde motordan soğutur adamı bu devirde babam bile %100 güven vermez

  8. #28
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    12 Şubat 2012
    Şehir
    GB
    Vermeyen istediği kadar vermesin o paraları . 40 bini-50 bini aşmış Er6,cbr 600f,KLE500, fazer bakın fiyatlarına 14 binden aşağı motor yok, geçen sene 11-12..Satan satıyor alanda alıyor bu fiyatlara.. ER5,hyogt 650,Bandit gibi piyasası oluşmamış motorların fiyatları hala aynı seviyelerde.Diğerlerini kimse tutamaz bu memelekette. mesela xt600 gibi 20 yıllık motor 5,5 bin'e satılır mı veya alınır mı ? Ama satıyorda alınıyorda..Piyasası varsa hertürlü motor alınır,binilir ve SATILIR.

  9. #29

    Üyelik
    04 Haziran 2004
    Motosikleti
    Mondial, M 150 Vulture
    bu kadar para elinde mi, kredi vs ile en fazla vereceğin para mı bu?
    Eğer yükseltebiliyorsan sıfır al, kredi miktarını artırıp.

  10. #30
    fromghetto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2012
    Şehir
    istanbul sultangazi
    Motosikleti
    TDM 850, Tiger 250
    arkadaşlar ben 99 model tdm aldım 74bin deydi maşallah sadece bakım maaliyeti ile 9 ayda 18bim km devirdim ama ney bişi olursa oyalanırım uğraşırım dedim sonuçta 16 yaşında makina 2 silindirden çok çekinmemde ben 4 silindir alıcaksam ki cbf600 de çok baktım tdm almadan 10 defa düşünürüm zira 4 silindiri insan gibi kullanan az bu memlekette....

  11. #31
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Eli anahtar tutan alabilir ama 15 bin çokmuş..
    bilginozi bunu beğendi.

  12. #32
    C.Kaan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift - 2015
    10 yıllık Yamaha Fazer 6 benim ilgimi daha çok çekerdi açıkçası.
    Bu işlerde yaş önemlide olsa aslında bizim Türk milletinin önemsediği kadar önemli değil.
    Adamın eline düz tornavida versen salatalık sanır sonra çıkar '' 10 yaşındaki motor çok arıza çıkarıyor, çok yaşlı, çok nazlı abi yeaaa '' der.
    Ama sorun motorun en son yağını ne zaman değiştirdin, yağ filtresini ne zaman değiştirdin diye alacağınız cevap: Aldığım adam satmadan önce değiştirmiş, alalı ne kadar oldu ? 8 - 90 bin kilometre
    fz6_fazer bunu beğendi.

  13. #33
    EagleRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RR Daytona 250 | Honda CBR250R
    Değerli düşünceleriniz için teşekkürler. Genel düşünce bu işin şansa dayalı olacağı. Yaşlı bir makina olunca nasıl bir geçmişi olduğu çok değişken bir konu. Her yıl aynı özeni yada zulümü görmemiş olabilir. Bunlar düşündürücü dört silindir olması maliyet katsayısında önemli bir değişken. Az para da değil bağlanacak miktar. Bir arkadaşım kullandığı tanıdık bir makina olsaydı o zaman çok düşünmezdim. Tanıdık makina olurdu.
    Mantığım şimdilik 2. el temiz bir inazuma al kullan. Para biriktir sonra sıfır büyük bir makinaya gir diyor. Sanırım öyle yapacağım. Zaten cruiserden sonra tarz değişikliği olmuş olacak benim için. Alışma sürecine sayarım artık.

  14. #34
    arnold - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2008
    Şehir
    Çengelköy/İstanbul
    Motosikleti
    HONDA CBF 600
    2007 model 53.000 km'de CBF 600 sahibiyim. şuan biri ''hadi kars'a gidelim'' dese gözüm kapalı basarım marşa, bilirim ki tık demeden gider. bu işler biraz motosiklete nasıl bakım yapıldığıyla alakalı. CBF 600 için yurtdışı forumlarını biraz araştırırsanız 150.000 km'de olup daha motor bloğuna anahtar değmemiş araçlar görürsünüz. hakkınızda hayırlısı olsun.

  15. #35
    serkani - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2006
    Şehir
    Kastamonu -Trabzon
    Motosikleti
    Made in Japan!
    Fiyatı tekrar gözden geçirebilirsiniz, benim yazacaklarım fiyatı ile ilgili olmayacak.


    Değil 10 isterse 17 yıllık olsun. Avrupa ve Amerika'da 15-19 yaşındaki motosikletler hala yollarda. Buradaki ayırım şunlar olmalı;

    Japon motosikleti ise,
    İlk sahibinden, ikinci sahibinden yahut üçüncü sahibinden ise,
    Bakımları zamanında yapılmış ise,
    Geçen 10 senede ciğeri sökülmeden, acımasızca kullanılmamış ise elbette alınır, sorunsuzca da kullanılır.


    Yani;

    Kaç el değiştirdiği,
    Bakımlarının nasıl yapıldığı,
    Nasıl kullanıldığı belli olmayan,
    Hırpalanmış,kurcalanmış, motoru birkaç kez açılmış-işlem görmüş motosikletler ise değil 10 yaşında 2 yaşında bile olsa alınmamalıdır.
    Honda Today 50 • Honda Beat 100 • Yamaha YBR 125 • Kawasaki ER5 • Yamaha Fazer FZ6 • V-Four Racing 800 ABS

  16. #36
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    Tabiki kazasız,bakımları kaliteli yada orjinal sarf malzemeleri ile zamanında işi bilen ustalar tarafından yapılmış, adam gibi adamın kullandığı (soğuk motora olduğu yerde gaz vermemiş,her viteste redline girmemiş vs) bir japon motosiklet alınabilir.

    Lakin malesef ülkemizde araç kullanmayı bilen sayısı 10 da 1 in altında, usta sayısı ise 100 de 2 nin biraz altında =) Hiç fantaziye gerek yok, rus ruleti oynamaya da gerek yok..Piyasa şam şeytanı dolu.. Gidip 125cc al ama sıfır al, yada 1 yaşında garantisi devam eden,servis bakımlı, ekspertize soktuğunda en ufak hatası çıkmayan bir motosiklet al derim.

    15.000 cbf yi al, 1.000 tl lastik,hadi bi arıza yaptı diyelim en ufak arızada 1.000 tl gider, fren balatası,zinciri dişlisi,yağı filtresi, aküsü çöker,ön amortisor keçesi sızdırır,marş rublesi sıyırır o olur bu olur (ki 10 yaşında bir motosiklette normaldir bunlar her an başına gelebilir).. sen bunlara zamanla harcayacağın parayı kredi taksitleri ödemekte kullansan kendine çok güzel bi makina alabilirsin.

  17. #37
    heia2654 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Aralık 2011
    Bu konularda en iyisi önce sahibinden'de en yüksek km'li motor kaç yapmış ona bakmak, daha da iyisi yurtdışı forumlarında ömrünü araştırmak. Ülkemizde motosiklet kullanımı yurtdışına göre az olduğundan genelde oralarda daha iyi bilgi çıkıyor.

    Ne zamandır istediğim, 2008'de Türkiye'de ve 2013'te Dünya'da satışı duran Deauville'i biraz araştırıp 400.000'kmleri gördüğüm anda aklımdan sorular gitti. Uzun yıllar kullanmayı düşündüğüm için zor satılacağını pek önemsemedim. Zaten benzer özelliklerde bir motor da yok. En kötü ihtimal 1-2000 TL düşüğe koyarım dedim.

    CBF600'ü 1 dakika araştırdığımda birkaç tane 200.000km kullanan gördüm. Bu da demekki motor gidiyor. Sıkıntısı yok. Bütün mesele nasıl kullanıldığında bağlanıyor. Sadece servise götürüp yağ değiştirildi diye uzun yıllar kullanılacak bir makina iyi olarak değerlendirilemez. Servislerin çoğunluğu motorun ince detaylarıyla ilgilenmek yerine ana kalem bakımı yapıp gönderir. Şahsen kendim ya da bir arkadaşım için motor bakmaya gittiğimde iki kelime söylüyorum, cevabını istediğim gibi alamazsam daha derin sorulara girmiyorum bile. Bu kelimeler de rodaj ve WD-40

    Fiyat konusunda 15.000 bence fazla. 30-40bin kmde 2007-2008 modellere çıkılabiliyor o fiyata. Aksesuarlara vs. göre karar vermek lazım.

  18. #38

    Üyelik
    23 Mayıs 2010
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    DL650 XT L5 - yamaha delight 115
    Sahibini bildikten sonra alınır ama o paraya alınırmı o senin kararın..Türkiyede 2.el motosiklet almak helede tanımadığın birinden oldukça riskli,piyasada 30-40 bin km.lerde gösteren aslında 100 bin km.yi devirmiş onlarca motosiklet var ve bunu tesbit edilmesi çok zor..ama dediğim gibi sahibini tanıyorsan veya eş dost tavsiyesi ile referanslı bir şekilde motoru önerirlerse,bakımı vs.tamsa km.si orijinalse alınır,hondanın motorları efsanedir (2008 1000RR hariç)kolay kolay kırılmaz,yolda bırakmaz,sen eskirsin o motor eskimez..yeni model motosiklet takıntısı inan sadece bizlerde var yurt dışındaki motosiklet kullanıcıları yaptıkları km.ler ile öğünürler,ve yollarda o kadar eski motosiklet görürsünki sen bile inanamazsın ben çok hayret etmişimdir vay be dediğim çok olmuştur,bu tamamen motosikletin bakımıyla ilgili..
    06 EB 8036
    09 R 5520


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)