Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motor modifiyesiyle ilgili

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    kocateker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2015
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Yamaha MT-03
    Öncelikle herkese merhaba.
    motor modifiyesiyle ilgili bilgisi olan arkadaşlara sormak istediğim bir kaç soru olacak.suziki drz 400 sm almak niyetindeyim ancak motorun cc si yükseltilmiş ve karbüratör kiti atılmış.bunları yapmak için motor bloğunu açmak gerekiyor mu ve yapılan işlem motorun ömrünü-sağlamlığını nasıl etkiler bunu öğrenmek istiyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Yıllarca okumuş etmiş, matematiği fiziği yalamış yutmuş mühendisler tarafından tasarlanan bir motorun yapısı; mahalle kenarında bisikletçiden bozma bir motosiklet tamircisinde, çarpma işlemini zor yapan bir 'usta' tarafından değiştirildiğinde ne kadar sağlam olur sen düşün. Motor bloğu açılsın açılmasın farketmez
    karacabeg, motorcu48, LifeisBike ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3

    Üyelik
    21 Eylül 2011
    Şehir
    Karaman
    Motosikleti
    Kuba CR1
    Hiç bişey olmaz kardeşim yağ yakma yaparsa sıkıntı ayrıca silindir büyültmek için blok açılmasına gerek yoktur. Ancak yeni takılan silindirler yağ yakabilir adi çin malı falansa yoksa bi sıkıntı olmaz ayrıca köşe başında çarpım yapamıyor dediğiniz adamlar 4 silindirli mobilet yapıyor senelerin tecrübesi var adamlarda fazla söze gerek yok sadece okumakla adam olunmuyor nice okuyan adamlar var ellerinden bi iş gelmeyen bu ülkede

  4. #4
    kocateker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2015
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Yamaha MT-03
    bahsettiğim motor ankara endo motor da yapılmış.orda bore piston kiti atılarak +35 cc eklenmiş.bu konuda da bilgim olmadığı için kararsız kaldım.

  5. #5

    Üyelik
    21 Eylül 2011
    Şehir
    Karaman
    Motosikleti
    Kuba CR1
    motosikleti çalıştırın egzozdan mavimsi bi duman atıyorsa yağ yakıyor demektir silindir büyülttüğümüzde en çok karşılaştığımız sorun bu oluyor ama yapan usta ve takılan silindir motosiklet için üretilmiş bişeyse bence sorun olmaz hatta yararı olur :D

  6. #6
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    O motorun fren sistemi, ağırlığı, aerodinamiği ona göre ayarlanmış. Hepsinin matematiksel bir hesabı olur ve ona göre tasarlanır her parça. 30 km daha hızlı gitmek istiyorsan git motorunu büyüt. Paran yetmiyorsa sabret. Canını riske atmaya değmez.

    Yararı falan da olmaz ayrıca. Sana 3. ciğer, 2. kalp takılsa daha mı sağlıklı olursun bir düşün.

  7. #7
    karacabeg - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2014
    Şehir
    Dersaadet
    piston kiti motor bloğunun içine monte edilmiyor mu ?
    "Edeple gelen lütufla gider"

  8. #8
    kocateker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Nisan 2015
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Yamaha MT-03
    doğru işe hiç frenleme açısından bakmamıştım

  9. #9

    Üyelik
    21 Eylül 2011
    Şehir
    Karaman
    Motosikleti
    Kuba CR1
    Hayır kardeşim silindir kiti için blok açılmaz ayrıca çokca yararı olur istersen deneyelim gel karamana orjinal bi cupa bin bende silindir kiti olan cupa bincem düz yolda bascaz arada ne kadar fark olduğuna inanamıcaksın

  10. #10

    Üyelik
    26 Mayıs 2012
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    Yamaha MT 125
    Alıntı erensipahi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır kardeşim silindir kiti için blok açılmaz ayrıca çokca yararı olur istersen deneyelim gel karamana orjinal bi cupa bin bende silindir kiti olan cupa bincem düz yolda bascaz arada ne kadar fark olduğuna inanamıcaksın
    gideceğin yere en fazla 2 dk önce varacaksın...

  11. #11

    Üyelik
    21 Eylül 2011
    Şehir
    Karaman
    Motosikleti
    Kuba CR1
    Son hızdan bahsetmiyorum ben 15 20 cc ile hız artmıyor zaten sadece o hıza gelme süresi kısalıyor motorun çekişi artıyor

  12. #12
    MotorKafa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF 1000 FA
    Alıntı kocateker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    doğru işe hiç frenleme açısından bakmamıştım
    Olay sadece frenleme değil, soğutmasını da düşün. Sen daha yüksek hız yapmaya başlayınca motor da ona göre daha çok ısınacak ve yeteri kadar soğutamayacak. Her kalkışta, vites değişiminde, debriyajına daha fazla yük binecek. Aktarma sistemin daha fazla zorlanacak


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)