Cheng Shin'ler üstünde 34000 km(fersah) ve Billas (Birlas) nasıldır
-
Yağmurda motor kullanan birisi olarak bunu da ilerleyen zamanlarda göreceğiz kısmetse.
Kuru zeminlerde iyi kötü hepsi tutuyor ama virajlarda Cheng Shin'e göre bariz bir rahatlama var , normalde beni tedirgin eden virajlar çok rahattı yol tutuşu açısından.
Normal kullanımım ile devam edip gözlemleyeceğim.
oguzhanlal adlı üyeden alıntı
Kuru havada iyi kötü hepsi tutuyor. Şimdi havalar yağışlı. Ben asıl ıslak performansını merak ediyorum. Zira CST marka lastiklerimde kuru zeminde gayet güzel tutuyordu. Ancak ıslak zeminde ne kadar kötü olduğunu tarif edemem
Reklamlar
-
1100 km sonrası : bu sürede istisnasız hergün motoru kullandım , bariz bir şekilde eski lastiklerimle fark var eskisi gibi hoplaya zıplaya gitmiyorum artık , lastikler yolu tutuyor bunda lastik basınçlarımı olması gereken değerlerde yapmamında etkisi vardır.Virajlarda motoru daha fazla yatırabiliyorum ve yol tutuşu oldukça iyi.Billas Bl-080'in iyi bir alternatif olduğunu düşünüyorum benim gibi bir kaç kişi daha denerse daha da iyi olacaktır.
Bu arada lastiklerde nylon yazıyor bunu gören bir arkadaşım ön yargı ile yaklaştı demek ki bütün nylon lastikler kötüdür diye bir durum yok.
-
bir çok lastiğin üzerinde nylon yazıyor. özellikle 125 cc ekonomik motorların sarf malzemeleri de aşırı kaliteli olamıyor olsa da biz alamıyoruz.
benim de arka lastik eskiyor. billası düşünebilirim.
-
Ben kullanıyorum bu lastiği, kuruda fena değil. Yağmurda, eski köy asfaltında da kullandım, kuru tızlu yerde de. Yağmurda çok sert bikaç fren yapmak zorunda kaldım lastiğe güvenmemişken. Aha kesin yerdeyim, acaba nereleri değiştircem derken bi baktım kaymadan durdum. Marka bilindik değil, tamam lastik materyali naylona yakın, fiyatı da diğerlerine nazaran uygun. Fakat yabana atılacak bi malzeme değil. Deseni de suyu gayet güzel tahliye ediyor.
Ben alırken tarlada toprakta çakıllı yerde kullanacağım diye mişlene kıyamadım diye buna yöneldim. sonra yavaş yavaş güvenmeye başladım.
Tahmin edebiliyorum ki " mişleni denemeden buna iyi deme " benzeri cevaplar gelebilir.
Tabi ki mümkün olan şartların en iyisini zorlamak gerekir, bunun doğruluğu kask ve mont gibi koruyucu malzemelerde de gayet bariz.
Ben bu lastiği alırken korkarak denedim, ama aklımda ne kadar olsa eski cst lere on basar düşüncesi vardı. Hem bu eskilerden daha iyi düşüncesi eksilmedi, hem de baştaki korkularım yavaş yavaş güvene döndü. Ürün yerli sermayeyle yapılmış; belki de bu yüzden fiyat uygunluğu.
Kullandım tavsiye eder miyim? Kullanma amacınız benimkiyle aynıysa. Kullandığınız yer mişleni boşuna harcar bi yerse ya da bütçenize en üst şans buysa tavsiye ederim. Keşke almasaydım demezsiniz. Ha daha iyisini merak ettirecek bi fikre kaptırır muhtemelen. Aklınıza " bu lastik bu kadarsa iyisi nasıldır? " sorusu takılabilir.
-
Evet 2500 km sonunda bende Atamert gibi beklentimin çok üstünde bir lastik olduğunu gördüm Billas'ların.
Yol tutuşu diye bir kavram varmış Cheng Shin'den sonra onu gördüm , çok soğuk ve yağışlı havada chengshin ile giderken kayar gibi hissediyordum ,Billas'larda yol tutuşu iyi.Daha önce geçtiğim Terkos yolunda çamurlu zeminde de denedim memnun kaldım.
Bu fiyatla bence giriş seviyesi motorlar için iyi bir seçenek bu lastikler.
Güncellemeye devam edeceğim.
-
hocam ybr de yaklasık 10.000 km kadar billas lastık kullandım ondan sonra mıchelıne gectım ve mıchelıne gectıkten sonra farkettım kı bıllas lastık degılmıs bıllas kullanırken arka taraf sekıyodu resmen yagmurda motor durmuyodu ne frende ne gazda raht duruyodu ama mıchelın aldım yagmurlu havada dahı kaymıyo. bıllas la mıchelın arasına fıyat farkı tam yarı yarıya dıyebılırız ama mıchelın bı baska hocam.
-
11 Haziran 2015, 02:44
#27
6000km sonunda genel olarak memnunum , yolu tutuşu iyi olumsuzluk olarak arka lastiğim iki yerde hafif kayma yaptı.Michelin elbette başka olacak eski firma , geri dönüşler vb fazladır , ikinci olarak ise şöyle bir örnek vereyim 23 sene kadar önce Anadolu lisesindeyim ve bulunduğum şehirde anadolu lisesi öğrencileri belli bir dersaneye giderdi , dolayısı ile şehrin ilk 20'si genelde bu dersaneden çıkardı (Bende 14. olmuştum öss'de ondan ilk 10 yerine ilk 20 dedim ).
Billas ise benim gözümde iyi bir alternatif.
-
04 Temmuz 2015, 18:48
#28
7000 km'yi tamamladım , bu süreçte benim için farkedenler virajlarda motoru yatırabiliyorum , duruş mesafem epey azaldı.Yamaha Ybr125 için üzerinde gelen lastiklerin yerine düşük maliyetli iyi bşr alternatif Billas BL80.
-
16000 km sonunda tekrar Yamaha Ybr125 alsam ilk yapacağım iş lastiklerimi Billas ile değiştirmek olurdu , eski lastiklerim olsa duramayacağım ani fren yapmam gereken bir kaç olayda hatta geçmiş refleksle aha şimdi yapıştık diye düşünürken sorunsuz durdum.Beklentilerimin üstünde bir bütçe lastiği diyebilirim.Bu arada dayanım olarakta alternatiflerin önünde muhtemelen kısmetse bir 10-15 bin km daha kullanılabilecek durumda.
-
Ben de Mondial motoruma 50 liralık Unilli lastik taktım o da güzel frenliyo ucuz olmasına rağmen.
-
mgora adlı üyeden alıntı
16000 km sonunda tekrar Yamaha Ybr125 alsam ilk yapacağım iş lastiklerimi Billas ile değiştirmek olurdu , eski lastiklerim olsa duramayacağım ani fren yapmam gereken bir kaç olayda hatta geçmiş refleksle aha şimdi yapıştık diye düşünürken sorunsuz durdum.Beklentilerimin üstünde bir bütçe lastiği diyebilirim.Bu arada dayanım olarakta alternatiflerin önünde muhtemelen kısmetse bir 10-15 bin km daha kullanılabilecek durumda.
kaç km de bitti lastikler müdür.
bende şimdi alacagım 370 tl ybr 125 için takım montaj dahil
-
Aynı motoru (CBR250) IRC ve Rosso ile kullandım, aradaki fark muazzamdı. Seni yola bağlayan lastiğe harcayacağın paraya acıma.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)