Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Bende ilk kaza mi yaptım hayırlısıyla..

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    yavuz benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2014
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Bazı arkadaşlar bize ne diyor olabilir kaza yaptiysan diye ama insan anlatmak istiyor sonucta esekten düşmüşün halini esekten düşen anlar.
    Gelelim kazaya, trafikte yavaş yavaş ilerlerken birden benzinlikten araba çıkıverdi haliyle bende frene bastım hızım çok düşüktü en fazla 30 du. Frene basmamla kendimi yerde bulmam bir oldu ama neden düştüm hala anlayamadim. Bu cbr 'nin orjinal lastikleri kötü diyordu herkes acaba ondan mi yoksa diyorum kendi kendime ön lastik kaydı çünkü. Çok şükür bendede motorda da bisi yok koruma takozu olduğu için. Allaha şükür ucuz atlattım ama arkadaşlar lütfen dikkat edin kendinize herşey bi anda oluveriyor hala nasil oldu anlamadim. Neyse Allaha emanet olun kazasız belasız sürüşler hepinize


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    draggy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Dragstar 650
    benzinlik çıkışlarında yağ, mazot artıkları yollarda oluyor. kaymış olabilirsiniz.

  3. #3
    xaselcuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Alıntı yavuz benli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bazı arkadaşlar bize ne diyor olabilir kaza yaptiysan diye ama insan anlatmak istiyor sonucta esekten düşmüşün halini esekten düşen anlar.
    Gelelim kazaya, trafikte yavaş yavaş ilerlerken birden benzinlikten araba çıkıverdi haliyle bende frene bastım hızım çok düşüktü en fazla 30 du. Frene basmamla kendimi yerde bulmam bir oldu ama neden düştüm hala anlayamadim. Bu cbr 'nin orjinal lastikleri kötü diyordu herkes acaba ondan mi yoksa diyorum kendi kendime ön lastik kaydı çünkü. Çok şükür bendede motorda da bisi yok koruma takozu olduğu için. Allaha şükür ucuz atlattım ama arkadaşlar lütfen dikkat edin kendinize herşey bi anda oluveriyor hala nasil oldu anlamadim. Neyse Allaha emanet olun kazasız belasız sürüşler hepinize
    Geçmiş olsun hocam panik haliyle freni kitlemiş olacaksınız ki kaymış.

  4. #4
    yavuz benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2014
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Bilmem belkide öyleydi birde ordaki asfalt çok kaygandi hani böyle beton gibi düz asfaltlardan büyük ihtimal ondan oldu bide dandik lastikle birleşince olan oldu

  5. #5
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    aynı şekilde 30 la giderken önüme dallama bir şöför dalınca frene basıp ön tekerin kaymasıyla düşmüştüm aynı şekilde koruma demirinden dolayı motorda veya bende hiçbir şey yoktu. hiçbir şey anlamamıştım ben de.

    kaza paniğini böyle basit ve sıkıntısız yaşadığım için çok şanslı olduğumuzu düşünüyorum.

    metzeler lastik aldım o hafta.
    sonrasında hemen hemen benzer durum yaşadım daha hızlıydım. bu sefer düşmedim

  6. #6
    yavuz benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2014
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Sağolun teşekkürler ama çok düşük hızda panik freni de yapsam böyle kayması şaşırttı beni

  7. #7
    YouSuffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / ISTANBUL
    Motosikleti
    XJ6N
    Motorun yada arka lastiğin kaydıgını anlamadıysanız ön freni fazla sıktıgınızdan dusmussunuzdur. On tekerin yerden kesilmesi çok garip anlamadım nasıl düştüğüme diyorsanız tam olarak bu oluyor ön teker kayması ile

  8. #8
    yavuz benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2014
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Benimde eve gelince ilk söylediğim "lastik şart "oldu zaten

  9. #9

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    MT-25
    Merhaba,

    Öncelikle geçmiş olsun, size de sevdiceğinize de birşey olmamış..

    Eğitim neden önemli,çünkü eğitimde muhakkak bahsi geçer bu tarz bilgilerin, ne gibi peki? Sonucta benzinliğe bilmem kaç km yaklaştığımızda levhalar çıkar,hatta uzun uzun tabelaları olur benzinliklerin, seyir halindeyken dersin ki "hımm benzinliğe yaklaşıyorum,giriş-çıkışı muhakkak olacak, benzinlik girişi çıkışı yola benzin dökülebilme ihtimali olabilir, sulu bir zemin olabilir " Napacaksın, hızını ona göre ayarlayacaksın, temkinli olacaksın , bilincinde olacaksın.. Araç ne yapmış, birden çıkıvermiş.. Frenleme tekniğiniz yanlış olabilir, hızınız 30 olsa dahi düşebilirsiniz,sizde düşmüşsünüz çok normal.. Şükür ki birşey olmamış .

    Kazayı neden yaptığınızı irdelemek, düşülen hatalara tekrar düşmemek,tekrarlamamak adına önemlidir.
    Geçmiş olsun

  10. #10
    Çorum İl Temsilcisi Furkan Tarık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2014
    Şehir
    Çorum
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    Hocam öncelikle çok geçmiş olsun. 2-3 caddesi olan çorum isimli küçük bir şehirde yaşıyorum . 7-8 senedir aynı bisiklete biniyorum.artık kolyuğu yükselttim sele yüksekliği 90 küsür cm oldu ayağımın ucuyla basıyorum yere . ama anlamadığım bişey var. bisiklet ilk günden beri aynı lastik kaydırıldı,teker yapıldı,stoppie yapıldı,akordiyon bozuk lastik maşaya sürtüyor vs. vs. bu kadar yıpranmasına rağmen u dönüşü yaparken yüksek süratle altımda motor varmış gibi yatıyorum ve kendini salma kayma vs. olmuyor. bu motosiklet ile nasıl oluyor biri bana açıklayabilir mi lütfen? bu kadar mı kalitesiz yani? etrafımda bir çok motorcu var 1000'lik motora biniyorlar bir kere motor yatırmadılar aklım çok karışık biri yardım etsin lütfen

  11. #11
    yavuz benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2014
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Teşekkürler verdiğiniz bilgiler için haklısınız bendede kabahat var illaki düşününce söylediklerinizi

  12. #12
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    Alıntı Furkan Tarık adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam öncelikle çok geçmiş olsun. 2-3 caddesi olan çorum isimli küçük bir şehirde yaşıyorum . 7-8 senedir aynı bisiklete biniyorum.artık kolyuğu yükselttim sele yüksekliği 90 küsür cm oldu ayağımın ucuyla basıyorum yere . ama anlamadığım bişey var. bisiklet ilk günden beri aynı lastik kaydırıldı,teker yapıldı,stoppie yapıldı,akordiyon bozuk lastik maşaya sürtüyor vs. vs. bu kadar yıpranmasına rağmen u dönüşü yaparken yüksek süratle altımda motor varmış gibi yatıyorum ve kendini salma kayma vs. olmuyor. bu motosiklet ile nasıl oluyor biri bana açıklayabilir mi lütfen? bu kadar mı kalitesiz yani? etrafımda bir çok motorcu var 1000'lik motora biniyorlar bir kere motor yatırmadılar aklım çok karışık biri yardım etsin lütfen
    bisikletin ön tekeri motosikletin 2 katı büyüklükte. bu da 2 kat büyük bir ayağın yere daha sağlam basması gibi bir durum.tabiki geniş olması motor tekerinin basan alanını arttırıyor.
    bisiklette ön fren kendi kilonuz kadar yükü durduruyor. 70 mesela. motosiklette ise daha az küçük bir teker 200 kiloyu durdurmaya çalışıyor. bu durumda motorda yer de biraz uygunsa ön freni de panikle sıkıp maaşa sıkışmadan sonunda kadar sıkarsanız vıjjt diye kayar teker.
    ağırlık fazla olduğundan da bir tarafa devrilir hemen.

    virajlarda ise zaten motosiklet aynı hızda giden bisikletten çok daha sağlam tutunur yere. normal gazla giderken kolay kolay kaymaz. (yine virajda ön freni sıkarsanız zaten yarı yarıya yatmış motorun ön tekeri vıjt diye yerden kesilir bi anda asvaltla kucaklaşırsınız. ) bi de güçlü motorlarda virajda gazı çok açarsan arka patinaja düşerse drift yaparsın o yani.
    normal gazla girer çıkarsan virajda sıkıntı olmaz.
    Furkan Tarık bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    28 Kasım 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Motosikleti
    Honda Cbr250R
    yavuz çok geçmiş olsun abi. umarım motorunda da sende de birşey yoktur.

    nerde oldu abi?

  14. #14
    aranel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Eylül 2009
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    MT-07 ABS - Burgman UH 200
    Lastik şart bakış daha da şart. O araba oraya ışınlanmadı benzinlik girişi çıkışı araç çıkabileceğini düşünüp ona göre sürmen gerekir. Geçmiş olsun.

  15. #15
    EnesBeyter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    SalcanoWolfS125 Memleketi:Mudurnu/Bolu
    Geçmiş olsun tecrübe diyerek gerekenleri yapar birdaha yaşamazsın inşallah
    Lastik konusu önemli, erteleme derim
    facebook.com/SalcanoMotosiklet

  16. #16
    almpoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CB650F
    Ani refleks ten dolayı ilk zamanlarda kullanırken insan ön frene asılıp hemen durdurmak istiyor tabi disk fren olduğu için anında kitleniyor tatlı tatlı sıkarsan sorun olmaz ama aniden sert sıkarsan disk fren kitler.O yüzden yaşamışsındır ben bunu 3 kere yaşadım zamanla alışıyorsun

  17. #17
    Çorum İl Temsilcisi Furkan Tarık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2014
    Şehir
    Çorum
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    Alıntı MD.Murat adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bisikletin ön tekeri motosikletin 2 katı büyüklükte. bu da 2 kat büyük bir ayağın yere daha sağlam basması gibi bir durum.tabiki geniş olması motor tekerinin basan alanını arttırıyor.
    bisiklette ön fren kendi kilonuz kadar yükü durduruyor. 70 mesela. motosiklette ise daha az küçük bir teker 200 kiloyu durdurmaya çalışıyor. bu durumda motorda yer de biraz uygunsa ön freni de panikle sıkıp maaşa sıkışmadan sonunda kadar sıkarsanız vıjjt diye kayar teker.
    ağırlık fazla olduğundan da bir tarafa devrilir hemen.

    virajlarda ise zaten motosiklet aynı hızda giden bisikletten çok daha sağlam tutunur yere. normal gazla giderken kolay kolay kaymaz. (yine virajda ön freni sıkarsanız zaten yarı yarıya yatmış motorun ön tekeri vıjt diye yerden kesilir bi anda asvaltla kucaklaşırsınız. ) bi de güçlü motorlarda virajda gazı çok açarsan arka patinaja düşerse drift yaparsın o yani.
    normal gazla girer çıkarsan virajda sıkıntı olmaz.
    Motora geçince baya sıkıntı yaşayacağım demekki. Ama scooter mobilet v.s de kullandım aynı problem onda da yoktu

  18. #18
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    bilginozi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    600rr ABS - 2008
    Arkadaşlar, bakın Altın elbiseli adam bile yamaha r25 testini yaparken pistte düştü, daha önce de başka bir 125cc lik ile düşmüştü. Motogp dekiler bile düşebiliyor. 2 teker böyle bir alet, her şeyi tecrübe veya tecrübesizlik ile açıklayamazsınız.

  19. #19

    Üyelik
    15 Eylül 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Derbi ETX
    geçmiş olsun, ilk düşüşü bende senin gibi yaşadım ortalama 20km olan komik bi hız ile, sonrasında tek başına ön freni pek kullanmadım.
    Çok süper oluyor demi, alışkanlık haline getirmede

  20. #20
    yavuz benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2014
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Çok şükür bisi yok bendede motordada. Hallerin orda bi benzinlik var tam oranın karşısında oldu

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:28 ----------

    En azından motordan düşmek nasil biseymis onu öğrenmiş oldum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:30 ----------

    Geldiğimi gördüğü halde çıkacağını düşünmedim o an. Bide hızım çok düşüktü ona guvendim bisi olsada nasil olsa dururum diye ama iste olan oldu yoksa normalde çok dikkat ederim aslında. Teşekkürler yinede daha dikkat etmek lazim yinede


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)