Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

honda nc750 serisinde kelime Oyunu mu yapıyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41
    flea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2005
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    CBF 250 - NC750SA - VERSYS 650 (2015)
    Walla güzel tartışma olmuş, üstelik kimse birbirine girmemiş @kara35 o kadar da değil be hocam tork gerçekten tatmin edici... Elbetteki SS Meraklısı adamı değil, ama yaşı 40 ve üstü benim gibi adamlara inan yetiyor... Az yakması artisi o kadar...
    E-TEKİN bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    E-TEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke200
    Sercan2667 dediğin tek silindir li makinalirin hiç biri max hp sini verdiği devirde limitore girmiyor,aslında nc hariç hiç bir motosiklet te böyle bir durum söz konusu değil,, hepsi ortalama max hp yi ürettikleri sonra ortalama 1000 1500 devir sonra limitore giriyor

  3. #43
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    17 Kasım 2014
    3 cu parti bir elektronik kontrol unitesi yada mevcut ecu ya yazilim yuklenmesi ile bu problem asilabilirmi?

  4. #44
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı E-TEKİN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    0-100km hızlanma sı 66 sn olan segment inde başka motor yok

    bir saniye burayı anlayamadım bu motorun 0-100 ü gerçekten 66 saniyemi yani bir dakika altı saniye

    yada virgül koymayı mı unuttunuz 6,6 saniyemi ?
    Artes bunu beğendi.

  5. #45
    E-TEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke200
    Cepten girdiğim için yanlış yazılmış 0-100km hızlanma verisi 6saniye dir.

  6. #46
    E-TEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke200
    Belki fikir belirtmek isteyen olabilir

  7. #47
    xcom - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Kasım 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Nc 750s
    É tekin hocam doğru söylemişsin güzel bi yere dokunmuşsun.. bnmde almak istediğim bir motor bu necdet :D ama dediğiniz gibi ise vazgeçtim gitti.. Mesela 13 model cbr 250 var bende.. maks tork 7.500 devir maks güç 8500 demiş ama alet 10500-11.000 de kesiciye giriyor.. Nc ise tam maks güce gelince 6.250 de vı dıdıdıdıdı diye kesiciye girerse eyvah... Dikkatinizi çekerim kötü motor demiyorum kullanicilarina saygı da duyarım ama hem vergi açısından hemde fiyatı açısından yıllık kullanım km si 15 bin üstünde olursa bi tık ekonomi oluyor.. Ama bu km lerin altında bi sürüş gerçekleştiren kişi yani bnm gibi birisi için cepten fazla para demek..
    Toparlarsam eğer; honda, ya 7000-7500 de sınırlandırması lazımdı yada 6000 devirde maks gücü yazması lazımdı...
    E-TEKİN bunu beğendi.

  8. #48

    Üyelik
    16 Mart 2011
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Triumph Street Triple
    denklem çok basit; yüksek devir=daha fazla ateşleme=daha fazla Yakıt hava karışımı= yüksek benzin tüketimi, Amaç 100kmde 4 litrenin altında yakan bir motosiklet üretmekse ki, satış stratejisi bunun üzerine kurulmuş ve başarılı olmuş,maksimum gücü aldıktan sonra güç ivmesi aşağı doğru inerken ki devirle ihtiyaç duymamışlar, hatta belkide güç eğrisi aşağı doğru bile inmeyebilir sadece fazla yakıt tüketimini engellemek için bile 7500rpm/dk da limitlemiş olabilirler.

  9. #49
    E-TEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke200
    Zamanında böyle bir konu açmıştım belki bir iki kalem yazmak isteyenler olabilir

  10. #50

    Üyelik
    09 Eylül 2014
    Şehir
    ankara
    Alıntı Kara35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ekonomik diye bir motora o kadar parami verilir? Motor keyif isidir. Ekonomik derseniz gidin 1200 motorlu lpg li bir araba alin. Yaz kis rahat gidersiniz hic olmazsa.
    Bizde hastalık heralde bu. Kendisinin yapmadığı şeyi hor görüp eleştirmek.
    computeus bunu beğendi.

  11. #51
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı Sinan Er adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış anlamışsınız.

    "Güç ve tork birbirine yakın devirlerde sağlanamıyorsa performans ve kullanım şekli büyük ölçüde etkilenir." Dedim. Yani Sürüş karakteri belirlenir. Burada Honda bu motorun karakterini belirlemiş.

    Düşük devirde tork veren motorlar ekonomiktir. Ama bu ekonomiklik devir arttıkça azalır. O halde 1. amaç ekonomik olmaksa devir artmamalı. Motorun en güçlü olduğu zaman devir kesici devreye sokularak devirlenme engellenmiş oluyor. Motor devirlenemediği içinde hızlanma pek mümkün olmayacaktır.

    Tork devri düştükce yakıt tüketimi azalır hız da doğru orantılı olarak azalır. Kullanım amacınızı belrledikten sonra tork yada güç tercihi yapabilirsiniz.

    Siz tercihinizi ekonomik sürüşden yana kullandıktan sonra hızdan vazgeçmeniz gerek. Ama biraz ondan biraz ondan derseniz tork ve güç devirlerinin birbirine yaklaşması gerekli.
    Muhtemelen ifade etmeye calistiginiz sey mantiklidir, da bu ifade cok sacma. Cunku:
    Guc = tork x devir
    O yuzden tum motorlarda tork ve guc egrisi ayni devirde kesisir. Farkli olmasi mumkun degil.

    Alıntı E-TEKİN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sercan2667 dediğin tek silindir li makinalirin hiç biri max hp sini verdiği devirde limitore girmiyor,aslında nc hariç hiç bir motosiklet te böyle bir durum söz konusu değil,, hepsi ortalama max hp yi ürettikleri sonra ortalama 1000 1500 devir sonra limitore giriyor
    En fazla gucunun 6250 devirde veren bir makinanin 1500 devir ileriye uzamasi mantiksiz. Ornek bulabilir misiniz? 12000 devirden sonra 1500 uzasa anlarim ama...

    Asagidaki ornege bakin. Bence yanlis bir durum yok. Hatta Honda, Harley'dan daha bile iyi. 6140'da maximum guce ulasiyor, 6500'den sonra da kesiciye giriyor.



    Bir de 0-400m hizlanma ornegi verilmis. Yanlis. Ilk hizlanmada bir cok farkli parametre giriyor isin icine, agirlik en basta. Asil gucu gosteren 100-150 arasi hizlanmadir.
    schumacher__ bunu beğendi.

  12. #52
    E-TEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke200
    Haşmet bey sizin konuyu görüp cevap vermenize sevindim,şimdi biraz özetliyorum konuyu, bu motor 6250devirde 55hp güç ve 4250devirde de 68nw tork üretiyor buraya kadar herşey normal, bu motor aynı zamanda 6250devirde de limitöre giriyor yani vaad edilen 55hp yi hiç yaşayamıyor ve yaşatamıyor, ortada gezen 55hp yi sürücü hissetmiyor. Diğer rakiplerinde durum böyle değil, mesela tenere660 f650gs 7500devirde 50hp veriyor ama misal 8500-9000drvirde limitör e giriyor, şimdi f650gs kullanan kişi 50hp yi kullanıyor iken bence nc sürücüleri 55hp yi kullanamıyor. Honda burada bence kelime oyunu yapıyor, bakın torktan hiç bahsetmiyorum o mevzu ayrı, konuyu ilk açtığımda bana ısrarla ne yapacaksın beygiri tork varya diyen kişiler oldu. Sizin yaşadığınız coğrafyada bu nc var mı oradaki tepkiler nedir gerçekten merak ediyorum, teşekkür ederim

  13. #53
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    Büyük ihtimalle Honda biraz kelime oyunu yapıyor olabilir.Motor bloğu gerçekten 55 bg i veriyor ama devir kesici çok erken devirlere konmuş.Bunun başlıca sebebi Honda'nın bu tarz bir motosiklet yapmakta ki amacı güç,hız,hızlanmadan çok yakıt ekonomisi,motor ömrü,uzun bakım aralıkları vb... olması.NC serisinin motor bloğu zaten Honda Jazz'ın motor bloğunun iki silindirli hali.Çok yüksek devir kaldıracak bir blok değil.

    NC kullanıcılarının,motor 50 bg yada 55 bg veriyor derdinde olacağını sanmıyorum.Zaten bu motosikleti alan insanın beklentilerini yukarıda saydım.
    Biraz amaca yönelik üretilmiş bir motosiklet,bu motosikleti satın alanların performans beklentisi olmadığı için çok dikkat ettikleri bir durum değil.Biraz alan razı veren razı olayı.

    Diğer bir faktör Honda bu motosikletin reklamı yüksek cc,az yakıt tüketimi olarak yapıyor.Yüksek devirlerde yakıt tüketimi çok daha fazla olacağından ve kullanıcıların paylaşacakları yüksek yakıt değerleri bu imajı zedeleyeceği için Honda bu tarz bir yönteme başvurmuş olabilir.

    Son olarak günlük hayatta hiç birimiz motorlarımızın maksimum gücünü sürekli kullanmıyoruz.Mesela benim motosikletim maksimum beygirini 10500rpm de veriyor 11.000 rpm civarı kesiciye giriyor.Şimdiye kadar sadece 2-3 kere bu devirlere çıktım.Genelde 9000 rpm in üstüne çok nadir çıkıyorum.

  14. #54
    tyrung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Haziran 2014
    Motosikleti
    Monster 696, Vespa Primavera
    Muadil 2 silindirlerde durum aynı

    Monster 696 devir kesici 9.500rpm de (ekstra devir 1.250)


    MT-07 devir kesici 10.000rpm de (ekstra devir 1.250)


    NC 700 de fark 1.250
    Nathan bunu beğendi.

  15. #55
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Kitabi bilgi, en yüksek güç ve devir kesiciyi aynı rakama, 6250 devre koyuyor, ama internette gördüğüm tüm dinamometre çıktıları gösterdiğim gibi. Maximum güçten sonra bi 300-400 devir bekliyor motor güç kesmeden önce. Yoksa dediğiniz doğru.

    Bu arada MT-07 çok kötüymüş yahu. Devir kesiciyi biraz öne çekselermiş ya? Motor resmen halden düşüyor zaten. 10300 devirde ürettiği güç, 6200 devirde ürettiği güçle aynı. Boşu boşuna ömrü kısalıyor motorun ve yağın. Yanlış mı düşünüyorum?

  16. #56
    natila - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cbf150 + HD sporster xl 1200 custom cb
    Alıntı E-TEKİN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Son devir 6250 ve bu devirde kesiciye giriyor Rossi de gelse bu devir ahmet abi de gelse 6250 devirde limitore giriyor nc serisi hariç hiç bir modelde kesiciye girdiği devirdeki gücü max hp diye veren bir motosiklet yok, konuya hakim tecrübeli kişilerden yorum bekliyorum, nedir bu konunun aslı, diğer aynı güç ve tork takı hiçbir makine dan gitmiyor diye şikayet yokken neden bu motordan var, tenere 48 hp F650gs 50 hp transalp 650 55 hp bu makina kullanicilari neden hiç biri gitmiyor diye şikayet ci değil, bence bu makina da enteresan bir durum var, bilenlerin yorumlarını bekliyorum,
    hocam çünkü bu makinayı kullananlar makinadan çok şey bekliyorlar adamlar tenere gibi kullanıp amortisörü ellerine alıyorlar, cantı eğiyorlar, bir f800 performansı bekliyorlar... bu kadar basit... o kadar teknik ayrıntıya girmeye gerek yok yani kısaca beklenti had safhada... böyle olunca da mikina gitmiyor )

  17. #57
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    haa şimdi zurnanın zartt dediği yere geldik
    evet makinayı aldım 18000 k kullandım sattım
    yakıt gerçekten süper tork güzel top speed 195 ön bagaj harika görüntü eh ihşe
    bakım aralığı uzun
    gel gelelim motosiklet yol için tasarlanmış tozu topragı stabilize ye pek gelmiyor
    plastik aksam tırt amortisörler tırt gücü kendi sınıfında tırt VERGİSİ YILDA 650 TL CİVARI OHAAAAA
    motosiklet çok kibar yani bu gün 31000 tl verip almam
    gider versys veya v storm alırım
    ha ben ne aldım kamp doğa stabilize sevdiğimden dolayı gidip 660 aldım gerçekten nc de olmayan tek şey arazi kabiliyeti değil !!!!!
    aga deviri çeviriyor nc nin 6. viteste gittiği hız ı bu 3 le gidiyor kesiciye girmeden
    amortisörler güzel sertlik ayarı yapılıyor yani 5 dakika da karakter de farkedilir bi fark oluyor
    frenler güzel top speed aynı (gerçi benim 130 u geçtiğim yok bu nc ile de aynıydı)
    yakıt 1 lt fazla yakıyor nc den ortalama 4.5 5.5 arası
    405 km de tenere 90 tl yaktı nc 67 tl
    aynı hız aynı yol
    lastik alternatifi çok yani 300 e de var 800 e 1100 yani bütçeye göre değişiyor
    biraz kemikli hort hort yani
    bu gün bu sınıfta verys kullanmadım tenere yi satarsam büyük ihtimal bu segmentte kalırım fakat beygir olarak bi üst seviyede olan versy tercih ederim hem yakışıklı hem güçlü
    hafif araziye gelir yolda da iyi gider diye düşünüyorum

  18. #58
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Hocam tenere ile NC yi mukayese etmek dogru degil.. en once NC cift silindir 660 tek silindir.. ikisininde birbirinden ustun oldugu noktalar kullanim amacina gore degisiyor. Uzun ve asfalt hafif toz toprak ta Tenere NC ye, arazide NC tenereye yaklasamaz. Burada kullanim amaciniz cok onemli.

  19. #59

    Üyelik
    14 Mart 2016
    Motosikleti
    Honda Activa 100 (2004)
    Alıntı E-TEKİN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gp500 o videoyu defalarca izledim hersey ortada

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:04 ----------

    Tekrar bulup o videoyu yayınlamak lazım, mesela gerçek motosiklet motoru olan cb500x ile nc750x in 0 100 hizlanma verileri aynı
    CB500F kullandıktan sonra NC750X'e geçen bi abimiz vardı. Adam da aynısını söylüyordu. CB500F kadar seri değil NC diye. Velhasıl çok memnun kalmadı, bi iki olay yaşadı ve sattı.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)