Walla güzel tartışma olmuş, üstelik kimse birbirine girmemiş @kara35 o kadar da değil be hocam tork gerçekten tatmin edici... Elbetteki SS Meraklısı adamı değil, ama yaşı 40 ve üstü benim gibi adamlara inan yetiyor... Az yakması artisi o kadar...
Walla güzel tartışma olmuş, üstelik kimse birbirine girmemiş @kara35 o kadar da değil be hocam tork gerçekten tatmin edici... Elbetteki SS Meraklısı adamı değil, ama yaşı 40 ve üstü benim gibi adamlara inan yetiyor... Az yakması artisi o kadar...
Sercan2667 dediğin tek silindir li makinalirin hiç biri max hp sini verdiği devirde limitore girmiyor,aslında nc hariç hiç bir motosiklet te böyle bir durum söz konusu değil,, hepsi ortalama max hp yi ürettikleri sonra ortalama 1000 1500 devir sonra limitore giriyor
3 cu parti bir elektronik kontrol unitesi yada mevcut ecu ya yazilim yuklenmesi ile bu problem asilabilirmi?
Cepten girdiğim için yanlış yazılmış 0-100km hızlanma verisi 6saniye dir.
É tekin hocam doğru söylemişsin güzel bi yere dokunmuşsun.. bnmde almak istediğim bir motor bu necdet :D ama dediğiniz gibi ise vazgeçtim gitti.. Mesela 13 model cbr 250 var bende.. maks tork 7.500 devir maks güç 8500 demiş ama alet 10500-11.000 de kesiciye giriyor.. Nc ise tam maks güce gelince 6.250 de vı dıdıdıdıdı diye kesiciye girerse eyvah... Dikkatinizi çekerim kötü motor demiyorum kullanicilarina saygı da duyarım ama hem vergi açısından hemde fiyatı açısından yıllık kullanım km si 15 bin üstünde olursa bi tık ekonomi oluyor.. Ama bu km lerin altında bi sürüş gerçekleştiren kişi yani bnm gibi birisi için cepten fazla para demek..
Toparlarsam eğer; honda, ya 7000-7500 de sınırlandırması lazımdı yada 6000 devirde maks gücü yazması lazımdı...
denklem çok basit; yüksek devir=daha fazla ateşleme=daha fazla Yakıt hava karışımı= yüksek benzin tüketimi, Amaç 100kmde 4 litrenin altında yakan bir motosiklet üretmekse ki, satış stratejisi bunun üzerine kurulmuş ve başarılı olmuş,maksimum gücü aldıktan sonra güç ivmesi aşağı doğru inerken ki devirle ihtiyaç duymamışlar, hatta belkide güç eğrisi aşağı doğru bile inmeyebilir sadece fazla yakıt tüketimini engellemek için bile 7500rpm/dk da limitlemiş olabilirler.
Zamanında böyle bir konu açmıştım belki bir iki kalem yazmak isteyenler olabilir
Muhtemelen ifade etmeye calistiginiz sey mantiklidir, da bu ifade cok sacma. Cunku:
Guc = tork x devir
O yuzden tum motorlarda tork ve guc egrisi ayni devirde kesisir. Farkli olmasi mumkun degil.
En fazla gucunun 6250 devirde veren bir makinanin 1500 devir ileriye uzamasi mantiksiz. Ornek bulabilir misiniz? 12000 devirden sonra 1500 uzasa anlarim ama...
Asagidaki ornege bakin. Bence yanlis bir durum yok. Hatta Honda, Harley'dan daha bile iyi. 6140'da maximum guce ulasiyor, 6500'den sonra da kesiciye giriyor.
Bir de 0-400m hizlanma ornegi verilmis. Yanlis. Ilk hizlanmada bir cok farkli parametre giriyor isin icine, agirlik en basta. Asil gucu gosteren 100-150 arasi hizlanmadir.
Haşmet bey sizin konuyu görüp cevap vermenize sevindim,şimdi biraz özetliyorum konuyu, bu motor 6250devirde 55hp güç ve 4250devirde de 68nw tork üretiyor buraya kadar herşey normal, bu motor aynı zamanda 6250devirde de limitöre giriyor yani vaad edilen 55hp yi hiç yaşayamıyor ve yaşatamıyor, ortada gezen 55hp yi sürücü hissetmiyor. Diğer rakiplerinde durum böyle değil, mesela tenere660 f650gs 7500devirde 50hp veriyor ama misal 8500-9000drvirde limitör e giriyor, şimdi f650gs kullanan kişi 50hp yi kullanıyor iken bence nc sürücüleri 55hp yi kullanamıyor. Honda burada bence kelime oyunu yapıyor, bakın torktan hiç bahsetmiyorum o mevzu ayrı, konuyu ilk açtığımda bana ısrarla ne yapacaksın beygiri tork varya diyen kişiler oldu. Sizin yaşadığınız coğrafyada bu nc var mı oradaki tepkiler nedir gerçekten merak ediyorum, teşekkür ederim
Büyük ihtimalle Honda biraz kelime oyunu yapıyor olabilir.Motor bloğu gerçekten 55 bg i veriyor ama devir kesici çok erken devirlere konmuş.Bunun başlıca sebebi Honda'nın bu tarz bir motosiklet yapmakta ki amacı güç,hız,hızlanmadan çok yakıt ekonomisi,motor ömrü,uzun bakım aralıkları vb... olması.NC serisinin motor bloğu zaten Honda Jazz'ın motor bloğunun iki silindirli hali.Çok yüksek devir kaldıracak bir blok değil.
NC kullanıcılarının,motor 50 bg yada 55 bg veriyor derdinde olacağını sanmıyorum.Zaten bu motosikleti alan insanın beklentilerini yukarıda saydım.
Biraz amaca yönelik üretilmiş bir motosiklet,bu motosikleti satın alanların performans beklentisi olmadığı için çok dikkat ettikleri bir durum değil.Biraz alan razı veren razı olayı.
Diğer bir faktör Honda bu motosikletin reklamı yüksek cc,az yakıt tüketimi olarak yapıyor.Yüksek devirlerde yakıt tüketimi çok daha fazla olacağından ve kullanıcıların paylaşacakları yüksek yakıt değerleri bu imajı zedeleyeceği için Honda bu tarz bir yönteme başvurmuş olabilir.
Son olarak günlük hayatta hiç birimiz motorlarımızın maksimum gücünü sürekli kullanmıyoruz.Mesela benim motosikletim maksimum beygirini 10500rpm de veriyor 11.000 rpm civarı kesiciye giriyor.Şimdiye kadar sadece 2-3 kere bu devirlere çıktım.Genelde 9000 rpm in üstüne çok nadir çıkıyorum.
Muadil 2 silindirlerde durum aynı
Monster 696 devir kesici 9.500rpm de (ekstra devir 1.250)
MT-07 devir kesici 10.000rpm de (ekstra devir 1.250)
NC 700 de fark 1.250
Kitabi bilgi, en yüksek güç ve devir kesiciyi aynı rakama, 6250 devre koyuyor, ama internette gördüğüm tüm dinamometre çıktıları gösterdiğim gibi. Maximum güçten sonra bi 300-400 devir bekliyor motor güç kesmeden önce. Yoksa dediğiniz doğru.
Bu arada MT-07 çok kötüymüş yahu. Devir kesiciyi biraz öne çekselermiş ya? Motor resmen halden düşüyor zaten. 10300 devirde ürettiği güç, 6200 devirde ürettiği güçle aynı. Boşu boşuna ömrü kısalıyor motorun ve yağın. Yanlış mı düşünüyorum?
hocam çünkü bu makinayı kullananlar makinadan çok şey bekliyorlar adamlar tenere gibi kullanıp amortisörü ellerine alıyorlar, cantı eğiyorlar, bir f800 performansı bekliyorlar... bu kadar basit... o kadar teknik ayrıntıya girmeye gerek yok yani kısaca beklenti had safhada... böyle olunca da mikina gitmiyor )
haa şimdi zurnanın zartt dediği yere geldik
evet makinayı aldım 18000 k kullandım sattım
yakıt gerçekten süper tork güzel top speed 195 ön bagaj harika görüntü eh ihşe
bakım aralığı uzun
gel gelelim motosiklet yol için tasarlanmış tozu topragı stabilize ye pek gelmiyor
plastik aksam tırt amortisörler tırt gücü kendi sınıfında tırt VERGİSİ YILDA 650 TL CİVARI OHAAAAA
motosiklet çok kibar yani bu gün 31000 tl verip almam
gider versys veya v storm alırım
ha ben ne aldım kamp doğa stabilize sevdiğimden dolayı gidip 660 aldım gerçekten nc de olmayan tek şey arazi kabiliyeti değil !!!!!
aga deviri çeviriyor nc nin 6. viteste gittiği hız ı bu 3 le gidiyor kesiciye girmeden
amortisörler güzel sertlik ayarı yapılıyor yani 5 dakika da karakter de farkedilir bi fark oluyor
frenler güzel top speed aynı (gerçi benim 130 u geçtiğim yok bu nc ile de aynıydı)
yakıt 1 lt fazla yakıyor nc den ortalama 4.5 5.5 arası
405 km de tenere 90 tl yaktı nc 67 tl
aynı hız aynı yol
lastik alternatifi çok yani 300 e de var 800 e 1100 yani bütçeye göre değişiyor
biraz kemikli hort hort yani
bu gün bu sınıfta verys kullanmadım tenere yi satarsam büyük ihtimal bu segmentte kalırım fakat beygir olarak bi üst seviyede olan versy tercih ederim hem yakışıklı hem güçlü
hafif araziye gelir yolda da iyi gider diye düşünüyorum
Hocam tenere ile NC yi mukayese etmek dogru degil.. en once NC cift silindir 660 tek silindir.. ikisininde birbirinden ustun oldugu noktalar kullanim amacina gore degisiyor. Uzun ve asfalt hafif toz toprak ta Tenere NC ye, arazide NC tenereye yaklasamaz. Burada kullanim amaciniz cok onemli.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)