Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Rodajda Vites Değiştirme

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Kasım 2013
    Motosikleti
    KTM Duke 200 ABS '14
    Merhaba arkadaşlar yeni aldığım motorumla yavaş yavaş trafiğe çıkmaya başladım ama vites geçişlerinde biraz sıkıntı yaşıyorum lastikler de yeni olduğu için 50'yi geçmeden sürmeye çalışıyorum genellikle 2 ve 3. viteslerde oluyorum. Şunu fark ettim sürerken genelde hep 5-7 arasındayım. Bugün 2 kere yanlışlıkla boşa attım gaz verdim anlık redline gördüm sıkıntı yaratır mı acaba? Derdimi tam anlatamadım ama mutlaka yeni başladığında bu tarz şeyler yaşayanlar vardır, aydınlatırsanız sevinirim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    öncelikle hayırlı olsun yeni olduğunuz için alışamamış olaiblirsiniz anlık görmek pek sıkıntı yaratıcağını sanmıyorum ama yinede dikkat edin rodaj motorun ömrünnü belirler rodajda iken uzun yollara çıkmayın bolca vites değiştir ve deviri sabit tutmayın iyi sürüşler

    Daha bilgili arkadşalar konuya gelecektir.

  3. #3
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    hayırlı olsun güzel makina...

    redline anında yanlışlıkla tekrar vitese dokunmazsan sıkıntı yaşamazsın..

  4. #4
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Her gördüğünüz olması gerekenden yüksek devir motorun ömründen yiyecektir ama sırf böyle olmaması için de kendinizi riske atacak kadar önemli değil. Bir de rodajda hız konusuna nazaran devir konusuna dikkat edin, her viteste ve kullanıcı kılavuzunda tarif edilen devirden aşağıda sabit devirde-viteste kalmadan kullanmaya çalışın. Rodajda önemli olan motoru zorlamadan her vitesi ve kılavuzda belirtilen maksimum devrin altındaki devirleri tattırmak olmalı. Rodaj zor iş eğer özeniyorsanız, kolay gelsin
    Rüzgarın saçlarını yalayıp,saçlarının ahenkle dans etmesi olayına hiç girmiyorum, çünkü kasksız binmiyoruz

  5. #5
    kinqdai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KUBA CİTA
    Öncelikle hayırlı uğurlu olsun allah kaza bela vermesin.
    Yaptıkların çok normal pek bi sıkıntı çıkmaz ama vites konusunda bence bir arkadaşınızın veya bir başkasının yani kullanılmış bir motorda bir süre alışma aşamasından geçin sonra kendi motorunuzu zaten canavar gibi sürersiniz. Alışma aşamasıda max 1-2 saattir zaten maksat yolda gider devirleri anlayabilmek ona göre vites atmak vb. 1-2 saatte teorik olarak işi kaparsınız 1 haftayada bütün sıkıntılar biter Ayrıca 5-7 devir arası olması gereken devir genellikle vitesini yüksek tut ama ne çok düşük yap nede çok yüksek 5bin devir vites atmak için güzel bir devir

  6. #6

    Üyelik
    27 Kasım 2013
    Motosikleti
    KTM Duke 200 ABS '14
    Sağolun arkadaşlar iyi dilekleriniz için. Bir sorum daha var vites düşürürken devir kaç olmalı ?

  7. #7
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Alıntı Nikuraya adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sağolun arkadaşlar iyi dilekleriniz için. Bir sorum daha var vites düşürürken devir kaç olmalı ?
    Benim bildiğim; çekmediği zaman ara gaz ile vites devriyle motor devri birbirine yaklaştırılıp vites düşürülür. Normal kullanım için böyle, maksimum verim için konuşursak; motorun güç-tork eğrisine bakarak karar verilebilir.
    Rüzgarın saçlarını yalayıp,saçlarının ahenkle dans etmesi olayına hiç girmiyorum, çünkü kasksız binmiyoruz


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)