Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Arkaşlar Jawa 250 Ceylan ve Motordan Anlayan Bakabilir Mi ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Arkadaşlar Bu Motor 12 - 13 Seneye Yakın Yattı Bunu Çıkardım Depoyu Karbüretörü Temizledim 3.Vitese Attırmadan Normal Devirde 4 - 5 km Gezdim Benzin Bitti Bayır Aşağı Kontak Açıkmıydı Bilmiyorum ( Kontak Açık Olunca Meksefe Patlıyomuş ) 1 Km Bayır Aşağı İndirdim Benzini Attım Sonra Sıra Geldi Yukarı Çıkmaya Motor Rampa Çıkarken Beni Taşımadı Beni Taşımadığı Gibi Kendi Zor Taşır Oldu 20m Gitmeden İstop Ediyordu Zaten Halbuki Benzin Bitmeden Rampa Yukarı Hayvan Gibi Çeken Motor Kendini Taşıyamaz Oldu 1Km Dayana Dayana Çıkardım Benim İçin Büyük Bir Eziyet Oldu Ama Olsun 1 Gün Yattıktan Sonra Çalıştırmaya Çalıştım Ama Bu Şekilde Çalışmaya Başladı Neden Olabilir ? Normalde Gaz Verince TaTaTa TaTaTa Etmesi Gerekirken Arayla Patlama Yapıyor Ve Şiddetli Yapıyordu :S



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    depoyu temizledim demişsiniz... fakat benzini bitirince karbüratöre tekrardan pislik gelmiş olabilir...
    söküp tekrar bakmanızı tavsiye ederim...benzin hortumuna eğer yoksa bir adet filtre takmanızı öneririm...
    "bir de benzine yağ katıyorsun değil mi" diye bir soru sorsam kızmazsınız sanırım...

  3. #3

    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    depoyu temizledim demişsiniz... fakat benzini bitirince karbüratöre tekrardan pislik gelmiş olabilir...
    söküp tekrar bakmanızı tavsiye ederim...benzin hortumuna eğer yoksa bir adet filtre takmanızı öneririm...
    "bir de benzine yağ katıyorsun değil mi" diye bir soru sorsam kızmazsınız sanırım...
    pislikten oldugunu sanmıyorumda yag katıyorum 2t motor yagı atıyorum elektriksel bi sıkıntısı var gec ateşliyor

  4. #4
    ferhatkars - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2011
    Şehir
    Lefkoşa, KKTC
    Motosikleti
    Suzuki SV 650 S.... Suzuki R-CG 250 melez kross
    biz de 350 jawa kullanırken tek pistonu ateşmediğinde sizinki gibi pır pır edip çalışmazdı...
    tek piston normal çalışır diğeri pır pır eder gaz yemezdi...
    sorunu ateşleme sisteminde çözerdik (genelde bujide)... ama sizin motor zaten tek piston...
    jawalar zaten çabuk buji bozar (yada yağlar)... bujiyi çıkartıp ateşlemeye baktığımızda tek bir noktaya değilde... sağa sola dağıtırdı... buda bozulduğu anlamına gelir bujinin...
    bir bakın bujisine...platin aralığını da bir kontrol edin...
    ayrıca şu kontak açık kaldığında meksefe bozulur sözünü cok duydum ama bazen ben de kontak açık unuturdum...
    akü bile boşalırdı... hiç meksefem bozulmadı...
    3 sene aynı meksefe ile kullandım motoru... 1 defa platinin birisi kırıldı onu değiştirdim o kadar...

  5. #5

    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    biz de 350 jawa kullanırken tek pistonu ateşmediğinde sizinki gibi pır pır edip çalışmazdı...
    tek piston normal çalışır diğeri pır pır eder gaz yemezdi...
    sorunu ateşleme sisteminde çözerdik (genelde bujide)... ama sizin motor zaten tek piston...
    jawalar zaten çabuk buji bozar (yada yağlar)... bujiyi çıkartıp ateşlemeye baktığımızda tek bir noktaya değilde... sağa sola dağıtırdı... buda bozulduğu anlamına gelir bujinin...
    bir bakın bujisine...platin aralığını da bir kontrol edin...
    ayrıca şu kontak açık kaldığında meksefe bozulur sözünü cok duydum ama bazen ben de kontak açık unuturdum...
    akü bile boşalırdı... hiç meksefem bozulmadı...
    3 sene aynı meksefe ile kullandım motoru... 1 defa platinin birisi kırıldı onu değiştirdim o kadar...
    Pilatini Sökecegimde Cesaretim Yok Ayarından Anlamıyorum Bide Kafamı Karıştıran Motor 10DK Önce Normal Çalıyodu Aşağı İndim Bozuldu Onu Anlayamadım :S

    Konjektör Bağlantısı Yapacagım Yeniden Bi Şema Bulabilsem

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:11 ----------

    Güncel+++++

  6. #6

    Üyelik
    13 Aralık 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF 150 - CBR 125 - YZF R25
    Bende de classic 250 var bu yaz hep aynı sorunu yaşadım depodaki pislikten dolayı yada bujiden kaynaklanıyo sanırım

  7. #7

    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Alıntı semih1963 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bende de classic 250 var bu yaz hep aynı sorunu yaşadım depodaki pislikten dolayı yada bujiden kaynaklanıyo sanırım
    düzeldimi sendeki çok fazla kütlüyo benzini yakınca 4-5 defada yakacagı benzini tek seferde yakıyo sanki

  8. #8

    Üyelik
    13 Aralık 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    CBF 150 - CBR 125 - YZF R25
    20tl benzin 5tl likte yağ koydurup 1 günde bittiğini hatırlıyorum bu yaz , cok yakiyo ve arada gaz kesiyo hâlâ düzelmedi zaten yatıyo şuan sorunu çözünce nasıl yaptığını paylaşırsan sevinirim

  9. #9
    izmir3535 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2012
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Yamaha tdm900
    birde bujileri değiştiriver bakalım değişiklik olacak mı

  10. #10

    Üyelik
    22 Aralık 2014
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    Vespa PX200 Vespa COSA200 Honda PCX 150 XMAX250ABS
    Sende sorun.buji uzun müddet yattığından dolayı,ilk çalıştırmanda star almış bir müddet çalıştıktan sonra,silindir veya pistonun üzerinden kopan kurum parçası,buji tırnağının arasına girmiş olabilir.bujiyi sök boşta iken birkaç sefer çalıştırma hamlesi yap kurumlar silindirden dışarı çıksın,bujiyi yağlanmışsaki koyduğun yağ oranına göre öyle aygaz gibi bir şeyin üzerinde biraz yakki bulaşan yağ yansın,ondan sonra bujini temizle tekrar dene,muhtemeten çalışır.benzin akışınada bir filtre takmanı öneririm.yağ oranını ise enfazla yüzde üç olarak 2T motor yağı koy,aksi takdirde kurum çok çabuk oluşur bujin yağlanır.İki zamanlı motor rolantide çalışırken REDKİT'İN sigarası gibi tütecek yola düşünce dumanı kesecek.

  11. #11

    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Alıntı agalar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sende sorun.buji uzun müddet yattığından dolayı,ilk çalıştırmanda star almış bir müddet çalıştıktan sonra,silindir veya pistonun üzerinden kopan kurum parçası,buji tırnağının arasına girmiş olabilir.bujiyi sök boşta iken birkaç sefer çalıştırma hamlesi yap kurumlar silindirden dışarı çıksın,bujiyi yağlanmışsaki koyduğun yağ oranına göre öyle aygaz gibi bir şeyin üzerinde biraz yakki bulaşan yağ yansın,ondan sonra bujini temizle tekrar dene,muhtemeten çalışır.benzin akışınada bir filtre takmanı öneririm.yağ oranını ise enfazla yüzde üç olarak 2T motor yağı koy,aksi takdirde kurum çok çabuk oluşur bujin yağlanır.İki zamanlı motor rolantide çalışırken REDKİT'İN sigarası gibi tütecek yola düşünce dumanı kesecek.
    Bujiyi disari cikarip mars yapinca cat cat ediyo bozuk olsa yaparmi

  12. #12
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Alıntı ferhatkars adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    depoyu temizledim demişsiniz... fakat benzini bitirince karbüratöre tekrardan pislik gelmiş olabilir...
    söküp tekrar bakmanızı tavsiye ederim...benzin hortumuna eğer yoksa bir adet filtre takmanızı öneririm...
    "bir de benzine yağ katıyorsun değil mi" diye bir soru sorsam kızmazsınız sanırım...
    Tam seni çağıracaktım bu konuya, baktım ilk cevabı sen yazmışsın
    2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)