Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

tek teker çalışmak istiyorum ama ???

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    rambomert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2012
    Motosikleti
    Minsk 125/ zealsun ms 150-7
    evet arkadaşlar başlıkta yazdığım gibi altın elbiseli adamın videosunu izledim ve tek teker yapmaya karar verdim kaskım-dizliğim-eldivenim var bellikte aldım trafiğe kapalı bir alan da gidip çalışmak istiyorum ama tek korkum sonuçta altımdaki motor 150cc lik çinli cg teker yaparmı yapar ama motorun bozulmasından korkuyorum sizce çalışayımmı yoksa çalışmayayımmı motoru elime alırmıyım (kol-yatak-şanzuman vs sorun çıkarırmı)



    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    25 Ağustos 2014
    Şehir
    İzmir
    Napıcan tek teker yapıp? ne geçicek eline? daha motorundan ve kendinden bile emin değilken. Hiç bulaşma efendi efendi bin ya kendini ya motoru sakatlarsın. Hayat okadar ucuz değil.
    serdar23_Bilgem bunu beğendi.

  3. #3
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    illaki bi şekilde yapacak ve öğreneceksin hiç olmazsa erken öğrende ilerde iyileştirirsin öyle hemen motoru eline almazsın ama bi ölçü zarar görür illaki...cg de teker yapar ama öğrenmek lazım ve motoru sağa sola yatırmayı göze alacaksın..allaha şükür şimdiye kadar hiç düşürmedim ben küçük cc de sana kalmış bişe biraz zorluyor teker işi..
    rambomert bunu beğendi.

  4. #4
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    ön amortisör, jant ilk bunlardan vazgeçmek zorundasın
    rambomert bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Ben bu soruya Barkın'ın cevabını merak ediyorum.
    Sadık1453, Being ve rambomert bunu beğendiler.

  6. #6
    tekoklava - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2013
    Şehir
    izmir bornova
    Motosikleti
    200ns
    10 senedir aktif motor kullanıyorum
    1 sefer aklıma gelmedi teker yapayım
    serdar23_Bilgem ve Sadık1453 bunu beğendiler.

  7. #7
    Being - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul/Tekirdağ
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Tek teker elbette hepimizin hayalleri arasındadır. Öyle havalı havalı caddede bir anda bütün dikkatleri üzerinize çekmek filan. Bunlar işin ego kısmı fakat ben daima güvenlikçi takımdan yana oldum. Yani, bu iş apaçilik işi değil zevk işidir fakat bugüne kadar daha bir kere bile denemedim veya denemeyi de düşünmedim ama nasıl yapılacağını bilmek için o video muhteşem bir kaynak. Yani motora kafa attırmamak için o videodan birkaç teorik bilgi kapmışlığım vardır. Şahsi önerim madem zamanında var (maalesef benim bu kadar bol zamanım yok :( )tek teker çalışacağın zamanı fren yapmak ve daha iyi viraj alabilmek için ayır. Neticede yarın ertesi gün Türkiye şartlarında bunlar hayatımızı kurtaracaktır. Varsın şekilci olma, tekerlekli sandalye yarıştırma derim. Tek tekerden zevk alan arkadaşlara da lafım yok zevk meselesidir bir şey diyemem fakat ben o riske girmek için en az 5 senelik deneyimin olması gerektiğine inanıyorum.
    rambomert bunu beğendi.

  8. #8
    Siyah&Beyaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 250
    Hem pastam dursun hem karnim doysun ☺
    Sadık1453, rambomert ve atreyu bunu beğendiler.

  9. #9
    94CanRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul / Suadiye
    Motosikleti
    Honda cbr 250r
    şanzıman dişlileri aktarma organları ve acemi olduğun için sert düşürürsen ön takım zarar görebilirde kol yatak la bi alakası olacağını sanmıyorum. Bu teker işi bağımlılık yapar motora teker yapmak için binecek hale gelebilirsin söyliyim. Çok keyifli bişey boş alanda çalış öğren yavaş yavaş kaldır bi an da denge konumuna kadar çıkarmaya uğraşma, öğren arada yaparsın. Ben de ilk çinli motorumda öğrenmiştim az buçuk kaldırıyodum
    Darkin ve rambomert bunu beğendiler.

  10. #10
    Machair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda VFR 800X 2018
    7 aydır CRF 250L bende. Daha 1 kere denedim denemedim desem yeridir. Aslında öncelikle benim öğrenmem lazım çünkü engel geçmek için gerekli bir teknik. Buna rağmen hala denemedim. Bir kaç kere arazide rampa yukarı yüklenince burun hafifledi o kadar.

    Motora gelince, söylediğin organlara hiçbir şey olmaz desem yeridir. Ama jant, ön düzen, amortisör bunları unut. Hele bir CG de. Gerçi ucuz motorla çalışmaya başlamakta iyi bir fikir. Dikkat et karbüratör geç açarsa kafana yeme motoru.
    atreyu, cenkito ve rambomert bunu beğendiler.
    CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km

  11. #11
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    acemiyken , yani tekeri kaldırıp 300--500 metre gidemezken motor blogunda zarar olmaz, en fazla debriyaj balatasını sıyırırsın.

    yok ilerde pişerde ön lastik havada dediğim mesafeleri almaya baslarsan o zaman silindir, piston, krank yatak-yorgan vs vs

    ne varsa ömrünü tüketirsin .

    cg blokları yapı itibarıyle yagı, yaklasık yag gözlem camının üstünden emer ve pompalar

    dediğim mesafelerde tek teker gidebilmeye basladıgında yag blok arka kısmında birikecek pompa basamayacaktır

    dolayısıylada silindir kapagı ve sanzımana yeterli yag gidemeyecektir.

    ama calısmalar esnasında arkadaslarında dediği gibi ön düzen gidon, teker rulmanlar, ön jant yamulmaları

    ve motoru taklaya getirme yada yana düşürmelerden dolayı da dıs aksam baya bir zarar görebilir.

    illa teker deneyecem bu işi ögrenecem diyorsan öncelikle motorun torkunu arttırmak için

    ön dişliyi kucult yada arkayı buyut,

    ama bu seferde son hızın düşecektir unutma.

    çin malı zayıf motorlarda ne şiş yansın ne kebab ,

    hepsi bir arada olsıun olayı ne yazıkki olmuyor
    rambomert, atreyu ve shooter1 bunu beğendiler.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  12. #12
    rambomert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2012
    Motosikleti
    Minsk 125/ zealsun ms 150-7
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    acemiyken , yani tekeri kaldırıp 300--500 metre gidemezken motor blogunda zarar olmaz, en fazla debriyaj balatasını sıyırırsın.

    yok ilerde pişerde ön lastik havada dediğim mesafeleri almaya baslarsan o zaman silindir, piston, krank yatak-yorgan vs vs

    ne varsa ömrünü tüketirsin .

    cg blokları yapı itibarıyle yagı, yaklasık yag gözlem camının üstünden emer ve pompalar

    dediğim mesafelerde tek teker gidebilmeye basladıgında yag blok arka kısmında birikecek pompa basamayacaktır

    dolayısıylada silindir kapagı ve sanzımana yeterli yag gidemeyecektir.

    ama calısmalar esnasında arkadaslarında dediği gibi ön düzen gidon, teker rulmanlar, ön jant yamulmaları

    ve motoru taklaya getirme yada yana düşürmelerden dolayı da dıs aksam baya bir zarar görebilir.

    illa teker deneyecem bu işi ögrenecem diyorsan öncelikle motorun torkunu arttırmak için

    ön dişliyi kucult yada arkayı buyut,

    ama bu seferde son hızın düşecektir unutma.

    çin malı zayıf motorlarda ne şiş yansın ne kebab ,

    hepsi bir arada olsıun olayı ne yazıkki olmuyor
    teşekkürler ;)

    2 senedir motor kullanıyorum ve sonunda trafiğe kapalı alanda denedim sonuç başarılı başlarda biraz zorlandım ama 2 gündür ön tekeri 3-4 karış kaldırıp gidebiliyorum
    cenkito bunu beğendi.
    Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir

  13. #13
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    cok dikkatli ol.

    motoru harap etsen sorun değil ama takla attırıp altta kalırsan, motoru üstüne düşürürsen ,

    yada motoru tutmaya calısırken beline asırı yuklenirsen durum cok kötü olur

  14. #14
    rambomert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2012
    Motosikleti
    Minsk 125/ zealsun ms 150-7
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cok dikkatli ol.

    motoru harap etsen sorun değil ama takla attırıp altta kalırsan, motoru üstüne düşürürsen ,

    yada motoru tutmaya calısırken beline asırı yuklenirsen durum cok kötü olur
    uyarı için teşekkürler dikkat ederim
    Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir

  15. #15
    hsk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2014
    Şehir
    ESENYURT
    Motosikleti
    DAELİM S2 250 SUZUKİ AN 125 HK MONDİAL MASH

  16. #16
    burak5353 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2014
    Şehir
    rize
    Motosikleti
    falcon deserd 277
    dun altın elbiseli adamın videosunu izledikden sonra bi ön kaldırmak istedim sırf nasıl bir his onu merak ettim 3. denememde debriyajla kalktı 3 ila 4 metre ara gazlarla ilerletikten sonra bıraktım motor oturdu arka artçı demiri koptu topcase düstü kırılmadı iyiki bunda hava atmakta var rezil olmakta iyiki kimse görmedi .D

  17. #17
    xbuky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Haziran 2014
    Şehir
    İZMİR
    bende denemek istiyorum fakat motora kıyamıyorum :(


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)