Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Arka fren boşaldı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    atillatopal9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2014
    Şehir
    İST/SANCAKTEPE
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650
    Arkadaşlar Merhaba,
    bugün saat 15:10 civarı kız arkadaşımı Sarıyer Adile Sadullah mermerci Polis meslek yüksek okuluna bırakmak için yola çıktım. ( sancaktepe konumundan )
    saat 15:35 de levent/sanayi mah.'sinde bulunmuş oldum ( yollar gerçekten açıktı ve çok iyiydi )

    saat 17:00 civarı kilyosu geçince sarıyerde gümüşdere köyü var, biliyor musunuz bilmiyorum. ama Sancaktepeden okul 100 KM'ye yakın bir mesafede. bayağı uzaktı. sariyere girene kadar hava çok iyiydi. fakat sarıyere girince bir anda soğudu hava (denizden ve ormandan olabilir ) birde dağa doğru çıkarken, aşırı sis oldu. 5 metre ilerisi görünmüyor. araçların arka fren lambaları gözüküyor başka birşey gözükmüyordu. dua okuya okuya kız arkadaşımı 17:10 civarı bıraktım. ( kendim için dua etmedim, kız arkadaşım için ettim. tabi o indikten sonra kendim içinde ettim ) bırakır bırakmaz dönüş yolunu tuttum. tam sarıyer merkezde MADO nun olduğu yerde durayım, kız arkadaşıma sarıyere geldim diye aramak için sağa yanaşmaya çalıştım. ama aniden " arka frenimin sanki yayı kopmuş gibi boşa aldı 1mm bile tutmadı yok gibiydi " motor freni ve ön fren ile sağa yanaştım kontrol ettim. hala çalışmadı. motoru susturdum, gene çalışmadı. 5 dk oturdum kafede çay içtim üşümüştüm çünki. 5 dk sonra çalıştırdığımda frende düzelmişti. " sormak istediğim, neden böyle bir şey başıma geldi ?
    aşırı korktum. hızlı olsam ne yapardım bilmiyorum. yada en çok korktuğum şey, arkamda kız arkadaşım olsaydı ne yapardım?
    tamam kendime bir şey olmasından zarar gelmesinden korkuyorum tabi ki. ama kız arkadaşımla böyle birşey başıma gelmiş olsa ve bunun sonucunda kaza yapmış olsam kendimi asla affetmezdim.
    bu olaydan sonra almış olduğum karar şu, kesinlikle ve kesinlikle bir daha ( kendimi toplayana kadar ) kız arkadaşımla motora binmeyeceğim.

    bana sorunum hakkında bilgi verir misiniz arkadaşlar

    motorum,
    Honda CBR 125R 2011 MODEL Turuncu Limited Edition
    23,000 KM' de genel bakım yapalı 244,6 Km oldu.

    abilerimin ve kardeşlerimin bana yardımcı olmalarını gerçekten çok istiyorum.
    Saygılarımla..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    neden olduğu konusunda bi fikrim yok görmek gerekir. fakat arka frenin olmadığında motosikleti nasıl yavaşlatman durdurman gerektiği konusunda bi fikrim var. motoru düz konuma getir komprasyon yani vites düşürürek ön frenle dur. iki frenin bile tutmasa motordaki komprasyon seni yavaşlatır bi yerde durursun artık. eğer önün boşsa önün boş değilse de güvenli bi şekilde yatırman gerekir motoru.. dümdüz bi yere patlamaktansa yan yatmayı yeğlerim. bu arada sağlamken bile frenlerle birlikte motor frenini mutlaka kullan. bu trafikteki senaryoya göre değişir tabi ama arka ön yüzdesini ayarlayıp tık sakin bi şekilde viteş düşürmeye başla motosikletin hem daha kısa sürede duracağını göreceksin. hem de frenlere bu kadar yüklenmeyecek balatalarını diskini daha az aşındıracaksın. eee motoru komprasyona sokmanın bi zararı var mı? yok tabiki de. kesicide ve sürekli yüksek devirde kullanmak daha zararlı mesela böyle düşün. bi de gerekli devri yakala çünkü bi alt vitese geçtiğinide devir yüksek gelecekse bi anda debriyajı saldığında devri yakalayana kadar arka lastiği kitleyecektir.. kitlemeden sakin ve güvenli duruşa alışmak gerekir. saygılar sevgiler hocam. kazasız belasız

  3. #3
    imtarky - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2014
    Motosikleti
    Honda CBR 125R 2014
    Bir CBR125R kullanıcısı olarak bende ustalar ne yazacak merakla bekliyorum.

  4. #4
    atillatopal9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2014
    Şehir
    İST/SANCAKTEPE
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    neden olduğu konusunda bi fikrim yok görmek gerekir. fakat arka frenin olmadığında motosikleti nasıl yavaşlatman durdurman gerektiği konusunda bi fikrim var. motoru düz konuma getir komprasyon yani vites düşürürek ön frenle dur. iki frenin bile tutmasa motordaki komprasyon seni yavaşlatır bi yerde durursun artık. eğer önün boşsa önün boş değilse de güvenli bi şekilde yatırman gerekir motoru.. dümdüz bi yere patlamaktansa yan yatmayı yeğlerim. bu arada sağlamken bile frenlerle birlikte motor frenini mutlaka kullan. bu trafikteki senaryoya göre değişir tabi ama arka ön yüzdesini ayarlayıp tık sakin bi şekilde viteş düşürmeye başla motosikletin hem daha kısa sürede duracağını göreceksin. hem de frenlere bu kadar yüklenmeyecek balatalarını diskini daha az aşındıracaksın. eee motoru komprasyona sokmanın bi zararı var mı? yok tabiki de. kesicide ve sürekli yüksek devirde kullanmak daha zararlı mesela böyle düşün. bi de gerekli devri yakala çünkü bi alt vitese geçtiğinide devir yüksek gelecekse bi anda debriyajı saldığında devri yakalayana kadar arka lastiği kitleyecektir.. kitlemeden sakin ve güvenli duruşa alışmak gerekir. saygılar sevgiler hocam. kazasız belasız
    Merhaba,
    tavsiyeleriniz için teşekkürler. bunu okumuştum forumda boş bir arazide sık sık deniyorum. havalar soğuduğu için pek zaman olmuyor ama olsun. Bir keresinde gene böyle duramadım arka fren çalışıyordu ama hızlıydım, hafif ön fren hafif arka fren yaptım 70km de felan gidiyordum herhal vitesi 3 den 2 ye geçirdiğimde arka lastik kitlemedi kendini ama kaydı. korktum baya bir düşeceğim diye, Ama güvenli bir yöntem gibi geldi. bende bunun üzerine forumda araştırarak boş bir arazide sürekli deniyorum bunu nasıl kurtarabilirim diye...
    birde şu fren boşalmasının sebebini öğrensem iyice rahatlıycam ya psikolojim bozuldu..
    tekrar teşekkürler

  5. #5
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Lastiği söküp tamir edip taktığımda banada olmuştu.. Hidrolik boşalmış gibi fren tutmadı ancak bi kaç kez pompalayınca kendıne geldı.. ustaya sordugumda güldü normal bunun olması dedi gitti :D sebebini sorarsan bilmiyorum yani ..
    telike bunu beğendi.
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  6. #6
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Isınmayla ilgili gibi görünüyor ama ısınınca da fren yayı kopmuş gibi olmaz ki, aynı ağırlıkta olur, sadece bastığınız bir işe yaramaz

  7. #7
    yusufozugenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 Race Blue
    Aynısı benim de başıma geldi. Düzeldi diye rahatlama muhtemelen tekrarlayacak. Ya fren merkezin arızalı ya da sistemdeki kirden olabilir. Zamanla daha da sıklaşıcaktır boşalması o yüzden temkinli ol. Ben servise bırakmıştım tüm sistemi söküp temizlediler sonra tekrarlamadı. Muhtemelen motoru bi gün servise bırakman gerekecek

  8. #8
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    fren yayı koptuğunda geri gelmez pedal.. ısınmadan olduğunu sanmıyorum. şimdi fren merkezli ve arabalardaki gibi sistem olsa bi yorum getirilebilir aslında da.. bilemedim.

    bu arada ani vites düşürmelerinde debriyajı hızlı salarsan devri düşürene kadar kitleme öyle anlık olur kayar toplar dostum. sürekli öyle devam etmez. artık sırf keyfine virajlara yatırmaya başladığımda düşürüyorum arkasından bi asılıyorum gaza. supermotocular gibi driftle dönüyorum 180 kilo motorla :D lastik eriyor mu tabi eriyor virajda bırakıyorum lastiğin yarısını.. canımın yarısını :D

  9. #9

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    Allah yüzüne bakmış , büyük geçmiş olsun, en iyisi bakımdan çıkarttığın servise gidip durumu anlatıver , ciddiye alıp kontrol edeceklerdir mutlaka.

  10. #10
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Servise gidin derim.
    Bu işin şakası olmaz.

  11. #11
    atillatopal9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2014
    Şehir
    İST/SANCAKTEPE
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650
    tekrar teşekkürler arkadaşlar. bugün servise götürüp bir kaç isyan mesajımı onlara ileteceğim. 300 TL bakım ücreti alıyorsunuz bu kadar mı diyip birazcık sesimi yükseltsem iyi olacak..

  12. #12

    Üyelik
    12 Şubat 2014
    Şehir
    İstanbul/Anadolu
    Motosikleti
    Cb125e
    Arkadaşım, öncelikle geçmiş olsun. Sana bir sorun olacak. Kilyos tarafında sarıyer'e inerken sürekli yokuş aşağıdır ve devamlı arka frene basarak yavaşlamış olabilir misin? Bu durumda fren hidroliği fazla ısınmış olabilir. Eğer fren hidrolik sıvısını 23.000 km boyunca veya 2 seneden daha uzun bir süre değiştirmediysen, sıvı içindeki su buharlaşır ve fren tutmaz. 5 dk. sonra sıvı soğumuş ve su tekrar yoğunlaştığı için frenin tutmuş olabilir. Ben ki sadece bir tahmin ama fren sıvısını değiştirmemekten olabilir. Allah korumuş.
    isfa67 ve telike bunu beğendiler.

  13. #13
    isfa67 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2014
    Şehir
    ZONGULDAK
    Motosikleti
    DRAGSTAR 650
    Alıntı CelalOgun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım, öncelikle geçmiş olsun. Sana bir sorun olacak. Kilyos tarafında sarıyer'e inerken sürekli yokuş aşağıdır ve devamlı arka frene basarak yavaşlamış olabilir misin? Bu durumda fren hidroliği fazla ısınmış olabilir. Eğer fren hidrolik sıvısını 23.000 km boyunca veya 2 seneden daha uzun bir süre değiştirmediysen, sıvı içindeki su buharlaşır ve fren tutmaz. 5 dk. sonra sıvı soğumuş ve su tekrar yoğunlaştığı için frenin tutmuş olabilir. Ben ki sadece bir tahmin ama fren sıvısını değiştirmemekten olabilir. Allah korumuş.
    bence mantıklı.başka arkadaşlarda da meydana gelmiş onlarınki de bayır aşağı olan bişey ise söylediğiniz doğrulanmış olur.ama şuan en mantığa yatkın olan bu.

  14. #14
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    Alıntı CelalOgun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşım, öncelikle geçmiş olsun. Sana bir sorun olacak. Kilyos tarafında sarıyer'e inerken sürekli yokuş aşağıdır ve devamlı arka frene basarak yavaşlamış olabilir misin? Bu durumda fren hidroliği fazla ısınmış olabilir. Eğer fren hidrolik sıvısını 23.000 km boyunca veya 2 seneden daha uzun bir süre değiştirmediysen, sıvı içindeki su buharlaşır ve fren tutmaz. 5 dk. sonra sıvı soğumuş ve su tekrar yoğunlaştığı için frenin tutmuş olabilir. Ben ki sadece bir tahmin ama fren sıvısını değiştirmemekten olabilir. Allah korumuş.
    Havalar soğuk ama yinede benim de aklıma direk bu durum geldi...

    Hidrolik sıvısını değiştirmek gerekecektir..

    birde fren hortumlarını kontrol etmekte fayda var... Yada en iyisi servise git.. fren tertibatının tamamı bi elden geçsin.. Bu işin şakası ve geciktirmesi olmaz..
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  15. #15

    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha YBR 125 ESD 2014
    Arka fren hidrolik sanırım? Hidrolik sıvısı değişmediği için oluyor. O sıvı bir alkoldür ve zamanla hava yapar bu hava boşaltılsa dahi bir kısmı yoğunlaşıp sıvılaşır ve hidrolik sıvısının yapısına karışır.Bu yüzden 6 ayda bir en kötü yılda bir hidroliklerinizi değiştin.

  16. #16
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    böyle birşey motorla başıma gelmedi ama araba ile geldi. ve araç ile yaklaşık 16 saattir yoldaydık ve yazdı. malum bayram trafıgı sehırler arası falan derken cok uzun sure fren kullandım. fren hıdrolıgı normal kıvamını kaybetmıs artık iyice incelip görevini yapmayan bir sıvı haline gelmişti. tanıdıgım ustalardan bırı arabayı stop et yağ biraz sogusun kendısıne gelır demıstı evet bı 30 dk sonra tekrar kullandıgımızda hıc bır seyı yoktu ki araç bakımdan yeni cıkmıstı. şimdi motor için birsey dıyemem cunku öyle bırsey başıma hiç gelmedi. ama motora bınıp daha yola cıkmadan önce fren yagına bakar frenleri sıkarım bıraktıgım kıvamdamı dıye kontrol ederım. ön frenle durdurmak içinde motor frenıne yuklenıp ki ön frenı ufak bı sekılde sıkarak hiç paniklemeden durdurabılırsınızde. ayrıca bı anda yanlıs yapılan motor frenı butun dengenızı bozabilir.

    çok geçmiş olsun ciddi bir tehlike atlatmışsınız...

  17. #17
    fazil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Şehir
    kadıkoy
    Motosikleti
    xv250 / fz6
    Bu durum benim de basima birkac kez geldi.
    Ozellikle motoru (Fz6) ilk aldigimda acemiligimi atincaya kadar arka freni heyecandan cok sikmam nedeniyle oldu daha sonra da yine sizin durumunuzdaki gibi tehlikeli bir yolda arka freni birakmadan uzun sure gittigim icin olmustu. Yani bu durum normal bence. Eger sisli havada kelle koltukta bir sure arka freni birakmadan gittiyseniz, ya da ayaginiz ustunde kaldiysa, disk fren isiniyor ve bu isi fren kaliperlerinden hidrolige geciyor daha sonra da fren hidrolik sivisi kaynamaya basliyor. Yeni yag koysaniz da yine olabilir, servisin de bir sucu yok bence.

  18. #18

    Üyelik
    13 Haziran 2014
    Motosikleti
    MT-07
    Aea sohbetlerini izlediğim için valla kendimi çok şanslı hissediyorum anlattığınız aea nın ve fuat beyin sık sık hatırlattığı hidrolik sıvısı, bencede fren hidroliği değişmeli, ya hortumlar değişmeli yada iyice temizlenmeli


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)