Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

tek-çift silindir farkı ne oluyor ? :/

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Machair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda VFR 800X 2018
    Alıntı medir adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben mühendis değilim fakat motorun çalışma prensipleri üzerinde düşünülürse, nacizane fikrim; tek piston yanma sonucu aşağı itilirse tekrar yukarı çıkarken kendi hızıyla gücüyle çıkar. aşağı inmesi ile yukarı çıkması arasında zaman oluşur bu yanma zaman aralıkları titreşim olarak hissedilir. Çift silindirli de ise 1. piston aşağıda iken 2. piston yanarak aşağı itilir 2 biri yukarı iter krank sayesinde. 2 yanar 1i iter aynen bisikletin pedalı gibi ve yanma aralıkları tek pistona göre daha kısa olduğu için daha az titreşim hissedilir. Piston hareketinin birbirini tektiklemesinden dolayı daha fazla tork ortaya çıkar ama yanma olayı daha fazla olduğu için yakıt artar. 3 yada 5 silindir tercih edilmemesinin sebebide budur. 2 yada 4 olursa zamanlama birbirini tetikler; 1-3 2-4 şeklinde çalışır hareket üretir üretir. Birde çok silindir daha uzun ömürlü olur daha çok km yol yapar diye bir ön yargım var...tek başına testere ile odun kesmenin zor olduğu gibi yada tek pedal bisiklet sürmenin zor olduğu gibi çift silindirli motor herzaman daha iyidir...
    Senin fikrin pistonlar krank miline hep 180 derece ile bağlandığında geçerli olur. Ama ben alır da 3 silindiri mile 120 derecelik açı ile bağlarsam çok daha az titreşimli olur. 4 silindirde ise 90 derece açı ile bağlamıyorlar. Yine 180 derece açı ile bağlanıyor. Ama 1-4 aynı yönde 2-3 aynı yönlerde çalışırken birbirlerine karşı 180 derece yani zıt yönde çalışıyorlar. Ayrıca krank üzerindeki karşı ağırlıkta bile hata yapsanız motor öyle bir titrer ki daha çalışır çalışmaz motoru elinize alırsınız. Çook detay var çoook.
    CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    mustbe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Şubat 2014
    Motosikleti
    cbf 150
    [IMG] [/IMG]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:17 ----------

    [IMG] [/IMG]




    kısaca paranın azmin ve hayal gücünün sınırı yoktur
    tinerci bunu beğendi.

  3. #23

    Üyelik
    25 Haziran 2014
    Motosikleti
    TVS APACHE
    Alıntı ertoros adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek silindir titreşimli ise bu cbf150'ler ne ayak..
    Silindir artıkça devir artar..
    1300 CC Hayabusa kendini yırtarken..1300cc Harley onla beraber kır-kır-kır gider.
    cbf 150 de titresimi azaltmak için torktan feragat edilerek segmanlar yuvada rahat çalışacak şekilde yapılmış, motor aynı zamanda bundan dolayı diğer 150 cclerden fazla yağ yakıyor.
    mustbe ve AH MEN bunu beğendiler.

  4. #24

    Üyelik
    05 Nisan 2014
    Herles bişeyler biliyor fakat hiç kimse bildiğini açıklayamamış
    AH MEN ve Siyah&Beyaz bunu beğendiler.

  5. #25
    Machair - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mart 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Honda VFR 800X 2018
    Alıntı Ahmetd20 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herles bişeyler biliyor fakat hiç kimse bildiğini açıklayamamış
    Anlatabildiğin karşındakinin anlayabildiği kadardır. Demek ki en az sen anlıyorsun.
    braveguy bunu beğendi.
    CRF 250L 11000 Km, GW 250 12000 Km, XT 660Z 39000 Km, VFR 800X 6000 km

  6. #26
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    tek silindir motor 250 cc diyelim, birde çift silindir motor buda 250 cc olsun
    tek silindir motorda piston çapı 90 mm olsun, atıyorum çift silindirde de 70 mm olsun
    tek silindirde pistonun alt nokta ile üst nokta arasındaki mesafe 120 mm olsun
    bu 120 mm lik mesafe ne kadar büyür ise (yani krank milinin çevirme çapı)tork o kadar artar
    çift silindirde de alt üst nokta arasındaki mesafe 80 mm olsun
    bu 80 mm lik mesafe ne kadar azalırsa tork o kadar düşer fakat devir mesafesi azalır
    tek silindirde 120 mm de bir devir dönerken çift silindirde 80mm de bir devir döner
    250cc tek silindirde ki pistonun bir patlamayla ne kadar yol alıyorsa biyel kolu uzunluğu o kadar olur
    250 cc çift silindir motorda bir silindir 125 cc olduğu için 125 lik bir pistonda patlamayla ne kadar yol alıyorsa biyel kolu uzunluğunu o belirler
    tek silindirde 1 patlamayla piston aşağı iner ve yukarı çıkar
    çift silindirde 1 patlamayla aşağı iner ve diğer pistonun patlamasıyla yukarı çıkar kardeş dayanışmasıyla yüksek devirli çalışırlar
    tek silindir pat pat pat, sıralı çift silindir vov vov voooovvvv, V 2 silindir pata pat pata pat pata pat
    AH MEN bunu beğendi.

  7. #27
    MD.Murat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir / Sakarya
    Motosikleti
    yok
    silindir piston nedir? önce bunu öğrenin.

  8. #28
    AH MEN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2014
    Alıntı Machair adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlatabildiğin karşındakinin anlayabildiği kadardır. Demek ki en az sen anlıyorsun.
    Bildiğin anlatabildiğin kadardır.

  9. #29
    A.Volkan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Motosikleti
    2016 HONDA CBF 150
    Sütsüz bir nescafe alabilir miyim?
    Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim

  10. #30

    Üyelik
    12 Haziran 2014
    Bi çayda ben alayım

  11. #31

    Üyelik
    10 Aralık 2014
    tamamen tasarıma bağlı beygir-tork-soğutma türü v.s. gerisi hikaye. beygirden çok daha fazla tork veren motorlar var. 3000devirde tork peak yapan motorlar var. tamamen tasarım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:12 ----------

    bu iki motora bakın. ikiside çift silindir. birinde tork, birinde beygir önde.
    http://www.yamaha-motor.eu/tr/products/motorcycles/sport-heritage/xv950.aspx?view=featurestechspecs
    http://www.yamaha-motor.eu/tr/products/motorcycles/mt/mt-07.aspx?view=featurestechspecs

  12. #32
    emc2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ekim 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Triumph Tiger 800
    klasik sekersiz sutsuz bol telveli bir kahve lutfen. yok baska turlu olmayacak bu

  13. #33

    Üyelik
    20 Eylül 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR250R Repsol/SATILDI
    Alıntı ertoros adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tek silindir titreşimli ise bu cbf150'ler ne ayak..
    Silindir artıkça devir artar..
    1300 CC Hayabusa kendini yırtarken..1300cc Harley onla beraber kır-kır-kır gider.


    Bu söylediğinize inanıyor musunuz?
    Hayabusa dediğiniz (Celikat damlar birazdan) 350 km/h gibi saçma hızlara ulaşabiliyor.
    Harley dediğin marka çok farklı bir olgu. Bir kere aerodinamisi bile öyle süratlere çıkmasına müsade etmez.
    O yüzden kendini yırtan bir hayabusanın yanında gidemez harley. Arkasından seyreder ve "ne gidiyor be" der.
    Evet Manuş Baba dinliyor, kitap, gazete okuyor ve düşünüyorum...
    Düşünün, düşünmekle ölmüyor insan...

  14. #34
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    harley ile hayabusa nereye gidiyor bu forum

  15. #35

    Üyelik
    01 Şubat 2015
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    piston çapı ve kol uzunluğu dışında sıkıştırma kuvvetide vardır bu işin içinde.
    Şehir içi dışı 2 silindir gayet güzeldir .. 4 silindir yüksek devirlerde iyi ama alt devirler sıkıntı çoğu motorda olmayanlarda en az 800 cc..
    Ayrıca 4 silinirli motorlarla aheste aheste gidersen hararet yapar aşşadan yukarı kötü kokular duyarsın biyerler kavrulur çünkü ısı çok.
    + silindirli bir blog büyük olur haliyle çok yağ alır 4 lt yağa 100 küsür lira :D
    4 tane iridyum buji 200 lira..

    2 slindir candır .. gerisi kısa süreli heyecan ..

  16. #36
    ertoros - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2013
    Şehir
    mersin
    Motosikleti
    Kawasaki KLX150L
    Alıntı efendy06 adlı üyeden alıntı Mesajı göster


    Bu söylediğinize inanıyor musunuz?
    Hayabusa dediğiniz (Celikat damlar birazdan) 350 km/h gibi saçma hızlara ulaşabiliyor.
    Harley dediğin marka çok farklı bir olgu. Bir kere aerodinamisi bile öyle süratlere çıkmasına müsade etmez.
    O yüzden kendini yırtan bir hayabusanın yanında gidemez harley. Arkasından seyreder ve "ne gidiyor be" der.
    Ben son sürat yada yarıştan bahsetmedim,sadece basit bir örnek vermek istedim.

    Peki 120kmh. sabit hız ile gitsinler diyeyim..[COLOR="Silver"]

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:10 ----------



    Hayabusa altdevir sıkıntı

    Harley alt devir .......
    doğum yeri kainattır memleketi ise dünya


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)