Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Viraj?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    İyi akşamlar arkadaşlar geçen yabancı bir forumda gördüm ne kadar doğru ne kadar yanlış onu öğrenmek istiyorum.? Mondial vulture kullanıyorum izmirde oturuyorum herhafta sonu turkuaz otaparkına gidip pratik yaparım. Viraj frenleme falan virajlarda benim ayaklıklar sürtüyo hatta kısmi erimelerde mevcut şuanda. O forumda okuduğum şey her motosikler türünün bir viraj açısı varmış mesela SS 65 dereceymiş bundan sonrası yatmazmış böyle bir şey varmı ona göre tetbirimizi alalım ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Motork08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul Beykoz
    Motosikleti
    Enmaaahss
    Valla bence lastikle alakli birşeydir yani.
    Motorun anotomısıylede alaklı aslında yatma acısı bıraz bılmıyorum bende merak ettım.
    Belkı buralar degerlenır.Yerımı alıyım.

  3. #3
    yavuz benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2014
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha R25
    bence ayaklık sürtüyorsa fazla yatıyorsun demektir tabi ayaklığın sağlam ve yerli yerindeyse. sonuçta bunu yapan mühendisler yatış açısını falan düşünüp ona göre konumlandırmışlardır ayaklığı diye düşünüyorum
    Motork08 bunu beğendi.

  4. #4
    MhmtcnKoral - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ocak 2012
    Şehir
    Bursa/Mudanya - İzmir
    Motosikleti
    Hyosung GT250R 2011
    Ayaklıklar motosikletinizin, tüm motosikletlerin trafikte ve günlük hayatta mühendisler tarafından önerilen maksimum yatma açısıdır. Bu daha fazla yatamazsınız anlamına gelmez SS sürücüleri genelde ayaklık topuzlarını çıkarıyorlar viraj yapmaya gittiklerinde hatta. Ama sonuçta ülkemizin yol durumu asfalt kalitesi göze alındığında çok fazla sınırlarda gezmeniz pek akıllıca olmaz herhalde. Tekeriniz düz bassın.

  5. #5
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Ayaklığım yerinde ya çok şükür :D Bende bilmiyorum geçen gün gördüm keşke siteyi hatırlasam direk link atardım bütün motor türlerinin dereceleri yazıyodu. İlginç geldi sormak istedim

  6. #6
    yavuz benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2014
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha R25
    yalnız o ss motorlardan kastın moto gp deki falan olanlar sanırım (normal ss sürücüsü değil yani profesyonel pilotlar). bizim gibi ince lastikli motorları fazla yatırmak dediğin gibi fazla akıllıca bi iş değil

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:10 ----------

    benimde bildiğim yokta izlediğim videolardan ve kendi düşünceme göre fazla yatmak bizim motorlar için çok iyi değil gibi. zaten açısını bilsek nolucak cetvel alıp ölçecek değiliz ya sen kendin hissedersin onu zaten ama dediğim gibi mühendisler onu ayarlamıştır fazla yatıyor olabilirsin yani

  7. #7

    Üyelik
    11 Temmuz 2014
    Şehir
    bakırköy
    Motosikleti
    sibief 150 sisi
    kendinde söylemişsin YABANCI ülkede yatırırsın bizim ülkede 2 viraj sonra asfalttan bi altduduş alırsın tekeriniz düz bassın
    mondial 150 zc - yuki yıldız 100 -honda spacy 110 - honda cbf - bajaj boxer > sattım yine cbf aldım

  8. #8
    Motork08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul Beykoz
    Motosikleti
    Enmaaahss
    Düşük hızlardaki dönüşlerdemi sürtüyor yoksa yuksek hızlardakımı?
    Şunu söylıyıcem motosıkletın hareketsiz haldeyken ve yuksek hızdaykenkı halinde yanlışım yoksa bıraz yukseklık farkı oluyor.
    Düşük hızlardaki dönüşlerde surtme ıhtımalı daha yuksek olur buna göre.
    Anlatabildimmi bılmıyorum :D

  9. #9
    yavuz benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2014
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha R25
    konuyu çığrından çıkarıcaz el birliğiyle
    Motork08 bunu beğendi.

  10. #10
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Bizim asfaltlarımız kötü izmirin asfaltları daha kötü izmirde yaşıyanlar bilir daha dikkatlı olmam lazım anlaşıldı :D
    Motork08 bunu beğendi.

  11. #11
    yavuz benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2014
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha R25
    bak aklı başında adama bi kaç mesajda çözdü işi az önceki 18 lik genç gibi değil
    Motork08 ve tinerci bunu beğendiler.

  12. #12
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    45 50km arası oluyo genelde düşük vites yüksek devir motor gücü arka lastiğe daha fazla veriyoöyle dönüyorum genellikle. Viraja girerken yavaş girip viraj biterken gazı açıyorum doğru yapıyorumdur umarım.

  13. #13
    yavuz benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2014
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha R25
    tecrüben azsa 45 50 virajlar için bence biraz fazla kendimden biliyorum çoğu zaman dönersin belki ama bazen yol kenarındaki mıcıra yada bariyere kaptıracak gibi oluyorsun benim bi kaç kere oldu şükür toparladım

  14. #14
    ahe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2013
    Şehir
    İZMİR\BUCA
    Tecrübem az dediğiniz gibi daha 2000km oldu yani. :D Trafiğe kapalı alanda çalşıyorum zaten maksat işi kavramak teşekkürler ilginizden dolayı
    yavuz benli ve Motork08 bunu beğendiler.

  15. #15
    35Alperen35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    İzmir-İzmit
    Motosikleti
    Ybr 125 > Cbr 250 > Pulsar > Fazer
    Bahsettiğiniz konunun uzmanı değilim fakat kendi mantığım çerçevesinde çatpat birşeyler açıklayabilirim size. Öncelikle bu konu çok fazla değişken içermektedir. Motorunuzun ağırlık merkezi, lastik çapınız, dönüş hızınız vs. Örneklendirerek açıklamak gerekirse durduğunuz yerde çok hafif yana yatırdığınız zaman motorun ağırlık merkezi lastiklerin yanına denk gelir. Örnek verelim hemen

    http://www.google.co.uk/imgres?imgur...tart=0&ndsp=17

    https://www.google.co.uk/search?q=a%...2F%3B150%3B206

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 03:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:32 ----------

    Fakat virajdayken motoru yatırdığımız zaman düşmemize engel olan kuvvet merkez kaç kuvvetidir. Bunu da bir örneklendirelim

    http://tr.wikipedia.org/wiki/E%C4%9F...anked_turn.PNG

    Özet olarak herhangi bir motor tipinin şu kadar viraj açısı vardır dememiz tamamen deli saçmasıdır. Bu kavramın içinde çok fazla değişken vardır. Ancak bir modelin uygun lastikle belirtilen hızda güvenli viraj açı aralığını öğrenmemizde bir sakınca yoktur. İyi geceler, İyi sürüşler.

    Bknz:
    http://tr.wikipedia.org/wiki/Yatay_viraj
    http://tr.wikipedia.org/wiki/E%C4%9Fimli_viraj
    murad13 bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    11 Temmuz 2014
    Şehir
    bakırköy
    Motosikleti
    sibief 150 sisi
    yavuz abi o çocuğa sattırcak hondayı gelişmeleri yakından takip ediyoruz
    yavuz benli bunu beğendi.
    mondial 150 zc - yuki yıldız 100 -honda spacy 110 - honda cbf - bajaj boxer > sattım yine cbf aldım

  17. #17
    yavuz benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2014
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha R25
    o motoru satar o satmaz değilde aynı gün gider binlik alır bu seferde pek umut yok yani

  18. #18

    Üyelik
    11 Temmuz 2014
    Şehir
    bakırköy
    Motosikleti
    sibief 150 sisi
    altın semer gibimi abi inş başına kötü bişey gelmez
    yavuz benli bunu beğendi.
    mondial 150 zc - yuki yıldız 100 -honda spacy 110 - honda cbf - bajaj boxer > sattım yine cbf aldım

  19. #19
    burak5353 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Temmuz 2014
    Şehir
    rize
    Motosikleti
    falcon deserd 277
    bendede her viraja girdigimde hafif yanlamada bile sürtüyor arka sehpa sı cok yere yakın kasislerde bile arada deyiyor

  20. #20
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    viraj işine girmeyeceğim çok değişken var ansiklopedi yazsan olur yanlış anlamadıysam orta sepha değil de ayaklık (ayağını koyduğun yer )sürtüyorsa ,boş alan artı yolda da böyleyse işi çözmüşsün gibi viraj işi tamam dır


    cbr nin ayaklıkları sabit değil geriye katlanabiliyor, vulturede sabit bildiğim kadarıyla ve uçunda plastik var ama bir şekilde yattığında yere takılırsa sıkıntı olabilir


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)