Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

600 cc geçiş zamanı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Haziran 2014
    Merhaba arkadaşlar 1.5 yıldır honda 125 r kullanıyorum 10,000 km tecrübe edindim sizce 600 cc geçmelimiyim deneme amaçlı bir çok 600cc kullandım sorun yaşamadım 10,000 km tecrübe yeterli olurmu sizce


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    26 Nisan 2013
    Şehir
    Uşak
    Motosikleti
    Kuba Xcg 150 2013
    bence değil ama geçedebilirsin karar senin tabikide 600 cc farklı bi iş bence 125 r makineyle sakal trası olmak 600 cc ise usturayla
    Sadık1453 bunu beğendi.

  3. #3
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    600 cc motor ney acaba kaç beygir(eski makinen 15 beygir)bence sen sorunun cevabını biliyorsun bize sorma derim
    Sadık1453 ve mustbe bunu beğendiler.

  4. #4
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    eğer kendime hakim olurum makinayı zaptederim dediğin yer bence geçiş zamanı...eğer yeterli tecrübem var dersen geç...onun haricinde yaptığın km az ama trafiği motosiklet nedir ne değildiri öğrenmişindir...

  5. #5
    OnurTr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul-Fatih
    Bence yapma; araya bir nebze hata kabul eden daha uysal bir motor sıkıştır...
    Sadık1453 bunu beğendi.
    ...Bir acaip Mühendis.....3 aşağı 5 yukarı yok...1 aşağı...2..3..4..5..6 yukarı

  6. #6
    Sadık1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    10.000 KM Tehlikeli bir km.dir.

    Neden?
    Tam bu kilometrelerde insan "heh tamam ben oldum artık" der ve bu km.lerde yapılır genelde ilk kazalar. (umarım olmaz) Senin 600 cc' ye geçiş zamanın ile ilgili değerlendirmeyi tanımayan nasıl sürdüğüne sürerken nelere dikkat ettiğini bilmeyen bizlere sorman çok doğru değil. Verimli cevaplar alamazsın.

    Burada MT hemen ikiye bölünerek çoğalır. Bir kısım derken al kardeşim 1000 likle başlaya adamlar var. Eğitim alırsın tam korumayla bir şey olmaz. Zaten tecrübende varmış.

    Diğer kısım ise (bende bu ikinci kısımdayım). Henüz erken acele etme der.

    Şahsi fikrim, ikinci vitese geçene kadar 100 km.nin üzerine çıkan bir alete niyetleniyorsun. Bu aletle kaza yapanların arasında durduğu yerde sadece kurcalarken debriyajı kaçırıp kaza yapanların sayısı bile hiçte az değildir. Bir defa senin 125 lik motorun aynı hacime sahip değil daha geniş ve heybetli. Ayrıca malumunuz çok daha ağır ve kuvvetli. Bu güçle bir kaç tur atıp sorun yaşamamış olmak bu motoru artık kullanabileceğin anlamına gelmez. Sana 1200 GS te versem şuradan dönde gel diye gider gelirsin. Hayabusa versek onuda kullanırsın.

    Ancak motosikleti kullanmak ile denemek arasında sıradağlar var. Sana naçizane tavsiyem. Nere yaşıyorsun bilmiyorum ama Eğer İstanbul veya yakınlarındaysan Hondanın GS3 eğitimi var 1000 cc' lik motorlarla veriliyor orada kendini bir dene ve sürüşün ile ilgili hocadan nasihat al. Derseki sendeki yetenek ve tecrübe yeter git al. Yok olumsuz bir yanıt alırsan nasıl geliştirebileceğini öğren ve sonraya ertele.

    Diğer alternatif, arkadaşlarının motorunu emaneten kullanmak iyi bir şey değildir. Bunu pek sevmem, ancak başka seçeneğin yok ise birlikte sürüşlere çıkın ara ara senin şu anda kullandığın motorla zorlandığın özellikle dönüşlerin bol olduğu yollarda düşük süratlerde kendini bir dene. Bakalım büyük motorla bu durumda nasıl başa çıkıyorsun. Ama dikkat et elalemin motorunu da harcama. En önemlisi kendini harca tam koruma giymeden motorun üzerine dahi oturma.


    "KAZASIZ SÜRÜŞLER"
    Kastron, mustbe, Sam@ ve 4 diğerleri bunu beğendiler..

  7. #7
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Eğer 10.000km dir 250cc kullanıyor olsaydın 10.000km daha yap sonra al derdim. Fakat 10.000km 125 lik motorla daha bismillah demeyi bile bitirmemektir.

    250-400cc arası bir motor alıp 10.000km kullan sonra 600cc bir motora geçebilirsin.

  8. #8
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    Ben bu 600cc 600luk binlik kelimelerini anlamiyorum.

    Arkadas 600cc de hangi 600cc. Tek silindirlisi var 4 silindirlisi var biri birinin 2 kati olanlar var.

    Ilk once alacagin motora karar verip bizimle paylas daha sonrada tipe görüntüye bakmadan evel teknik ozelliklerini arastir derim.

    700lukk dersin biri anlar nc diğeri anlar z750 baska bi digeri anlar mt07.

    10bin km cok yetersiz 10bin km anca kapali alanda sürmeye yeter.

    Ilk once gazlamadan ziyade frenlemeye calis.

    30 40km ile bi anda panik fren dene bakalım durus mesafen kac metre hocam.

    Tanimadigimiz birinin canini düşünüyoruz bizler birsey kazanmiyoruz.
    ENGİN REİS, dmRhn ve nietzsche bunu beğendiler.

  9. #9
    rebel_punto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Osmaniye / Memleket Hatay
    Motosikleti
    Pejo.Jawa.Titan.Ybr.Cbr.Vstrom.Drift.Pulsar.Gs800
    Dostum karar senin. Kendini hazır hissettiğinde, motosikleti ve kendini taniyana kadar zaman ver. Gs1200 sahibi efendi efendi süren arkadaşların r6 yı suruslerini de gördüm
    Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.

  10. #10
    Hedef_Turan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ağustos 2011
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Rx3i Evo
    Sanıyorum bu 600cc konuları kıyamete kadar devam edecek.
    Sadık1453 ve nietzsche bunu beğendiler.
    (1996) Coba 175 > (2007) Yuki YK250 > (2013) Hyosung GT250R > (2014) Yamaha XJ6 Diversion F > (2014) Yamaha YZF R1 > (2015) Mondial Drift 125 > (2016) Mondial Cup 100 > (2016) Mondial RX3İ EVO

  11. #11
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    15 beygirden 100 beygire geçmek vakit yada km ile alakalı bişey değil bence.
    copycat bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    24 Haziran 2014
    Arkadaşlar yorumlarınız için teşekkür ederim açıklayıcı net olmuş barkın abininde dediği gibi 600cc için en az 30.000 diyodu honda 250r alıp onunlada bi 20.000 km tecrübe edinicem herelde en sağlıklısı bu olucak bir de bu süreçte eğitim alırsam daha mükemmel olucağına inanıyorum
    Sadık1453 bunu beğendi.

  13. #13
    santo78 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Aralık 2013
    Şehir
    Bangkok
    Motosikleti
    CBR 650F
    Sana bir sey soyleyeyim 250r alacagina bir 500r al. Hem 250r Dan guclu hemde 600 lukler kadar guclu degil. 2-3 yil kullanirsin rahat,20000-30000 km yaparsin ve 250r gibi seni cabuk sikmaz.

  14. #14
    dmRhn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Mart 2014
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Megelli 250R - Satıldı
    Bu konuyu okuduktan sonra merakımdan biraz araştırdım, şuanda kullandığım motosiklet 250CC ( başlangıç olarak bu motor gücünde ki bir motosikleti tercih ettim ). Herkesin söylediğine göre bir süre sonra bu kapasitede ki motosiklet benim için az gelecekmiş ki ben inanmıyorum çünkü 250CC motosikletin yaptığı hız bile bazen beni korkutmaya yetiyor ne kadar da kullansam da
    Eğer oldu da bir gün geldi ve 250CC yetersiz kalmaya başladı ve yükseltme düşündüm, 600CC gözüme şuanda o kadar büyük kapasiteli bir motosiklet gibi geliyor ki tahmin bile edilemez ( çevre yolunda kullanıyorum motosikleti iş - ev arası, bu durumda 250CC yeterli oluyor bana ) 500CC sanırım yine 600CC' ye yakın diye düşünerek malum bir kaç internet sitesinde aceba 250 - 600 arasında ki CC 'ye sahip olabilecek SS motor var mı diye baktım bir türlü göremedim. Acaba bu kapasitede üretilmiş bir motosiklet var mı?
    Hep 250 - 500 - 600 - 700 - 1000 hani 250 'den sonra direk 500 yada 600 'e geçmek biraz korkutucu benim için, bu belki şuanda böyle ama ilerleyen süreçte de değişeceğini düşünmüyorum. Kademeli kademeli geçiş, bana daha güvenli geliyor.
    Eğer bu tarzda motosikletler var ise marka model söylerseniz de memnun olurum, teşekkürler.
    Sadık1453 bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    13 Ekim 2013
    bence de 125 ile 600 arasında dağlar kadar fark var. Bence boyut ve ağırlık olarak mutlaka bir 250cc ile de en az 10bin km yap derim. Hızlanmaya, durmaya, yüksek hıza ve boyuta alış derim. SS Devam etmek istiyorsan ve 600cc düşünüyorsun, Hyo 250R ara basamak için ideal bir seçim olur bence. Hem 600cc boyutlarına hem de yatık sürüş pozisyonuna nispeten daha tehlikesiz alıştırır seni

    @dmrhn: benim bildiğim kadarıyla 250 ile 600 arasında bir basamak 400-500cc gibi geçiş yok. Şimdilerde Honda vs gibi markalar 2 silindirli 500cc ler üretiyor ama bunlar 600cc lik SS e geçiş için ne kadar uygun orası tartışılır. Benim kendi görüşüm 250 likten 600e geçiş için 250 liği kaba tabiriyle bayaa bi yemiş yutmuş olmak lazım. Viraj olsun, frenleme olsun artık son noktada olmanız lazım. Yoksa düzlükte 140-150 yapıyorum korkmuyorum, şu ana kadar da kazaya karışmadım demekle 250 den 600 e geçiş kötü sonuçlar doğurabilir. Diğer bir seçenek de eğer 250cc de iyice pişilmiş ise nispeten eski 4 silindirli 600cc lik motorlar var 50-70hp aralığında. Belki onlar tercih edilebilir.
    dmRhn bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    07 Mayıs 2014
    Şehir
    izmir
    benim 125cc, yamaha mt03 600 cc'ye kafa tutan bir motor. Hakikaten hangi 600lük?

  17. #17
    tigermbz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Şubat 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Ducati 797
    şu meseleye açıklık getirmek lazım ki bahsettiğimiz 600 cc süpersport ise hepimiz (büyük çoğunluğumuz) hakkıyla kullanacak yetenekte değiliz
    pist motorları bunlar
    herkeste bir rossi havası afedersin
    hevesler, gazlar, hayaller...
    canınızla oynamayın

    ideal olan 400-500 cc (tek veya 2 silindir) seçeneği az, bu yüzden orta karar kullanıcı için alt seviye olan 250 cc de bol miktarda seçenek var, değerlendirin
    uzun süreli bir yakınlaşmadan sonra kesmediğini düşünürseniz 600 cc ile devam edersiniz

  18. #18
    Sinan Aksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2009
    Motosikleti
    DL1000-Nmax155
    10.000 KM sizin sadece kullandığınız motora adapte olmanızı sağlar.
    Onun dışında pek bi faydası olmaz.
    Ama bu kullanamayacağınız anlamına da gelmez.
    Nacizhane tavsiyem, mevcut motorunuzla 30-40.000 km yaptiktan sonra bu konuyu tekrar hortlatmanizdir.

  19. #19
    manners - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Mayıs 2012
    Şehir
    Hongkong/Guangzhou
    motorun ve motorcunun felsefesi gidecegin yere cabuk varmak degil bence. gittigin sureden zevk almak. bu is cc buyutmedede ayni. sirayla al hepsinden zevk alarak tecrubeni doldur. nedir bir anda 600 lere 1000 lere cikmak. bunuda sindire sindire yapmak lazim. buyutecegin her cc motor dogru secim yaparsan her seferinde dahada tatmin edici gelisme kaydedeceksin demektir.
    hemen altin vurus yapmaya gerek yok kanimca.
    ancak hayat sizin butce sizin, size kalmis.

    dipnot: bence avrupadaki sistem turkiyeye gelmeli. herkez hemen diledigi motoru almaktan ziyade rutbe usulu yukselterek gitmeli alacagi motora.

    allah tekerinizi duz bastirsin.
    alper_becker ve Sadık1453 bunu beğendiler.

  20. #20
    mertekina - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul / Küçükyalı
    Motosikleti
    HONDA CBF 150
    sen 150 lık yada 200 luk al kardeş yoksa burdan sağ çıkamıcan
    Mecnun bilseydi HONDA sevgisini
    Severmiydi LEYLA zillisini


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)