Motosiklet dengesi hakkında...
-
26 Haziran 2014, 23:28
#1
Üstatlar,
Temiz ve düz bir asfaltta 50-60 km süratle giderken, motosikletin dengesine bakmak için ellerimi hafifçe bırakıyorum, ama dümdüz daha doğrusu dengeli gitmiyor, şöyleki, hafif soluma ağırlık vermem gerekiyor dengeleyebilmek için. Dimdik oturmamla olmuyor yani selede. bu durum motosikletin bir denge probleminin olduğunun net bir göstergesi midir?
Reklamlar
-
27 Haziran 2014, 02:36
#2
Aferin ellerini bırakmaya devam et.Asfaltı öpünce aklın başına gelir.Bu yaşıma geldim böyle denge testi duymadım.
-
27 Haziran 2014, 03:27
#3
zinciri gerdiğinde arka tekerleği tam düz ayarlamayınca yapar onu bi sıkıntı yoktur
-
27 Haziran 2014, 10:42
#4
banro adlı üyeden alıntı
Aferin ellerini bırakmaya devam et.Asfaltı öpünce aklın başına gelir.Bu yaşıma geldim böyle denge testi duymadım.
Kendim hiç denemedim ama Okmeydanı Honda servisinde çalışanlar motoru teste çıkarmıştı. İki elimi bıraktığımda motor hiçbir tarafa gitmiyor, dengesinde sorun yok falan demişlerdi. adamlar bunu bir de akan trafikte yapıyorlar.
Kararlı olan her şey, şartlara rağmen doğar...
Nietzsche
-
27 Haziran 2014, 11:12
#5
Selam,
Benzer sorun bende de var. Ellerimi bıraktığımda gitmesine düz gidiyor ama vücudumu hafif sağ tutarsam. Oysaki arkadaşın motosikletinde CBR600F öyle pozisyon almam gerekmiyor.
Lastiklerden olabilir düşüncesi var ama pek sanmam başka şeylerden (kaza, ayarsızlık) gibi düşünmekteyim çünkü normal değil!
-
27 Haziran 2014, 12:28
#6
Bırak 2 eli tek elini bile bırakma bence
-
27 Haziran 2014, 16:30
#7
siz elinizi bırakmayın diyorsunuz ama bu motorun denge ile ön takımlardaki arızayı fark edebilme yollarından biridir bu sayede jant'taki ve ön maşadaki yamukluğu anlayabilirsiniz zaten büyük motorlar iki elinizi bıraktığınızda bisikletler gibi devrilmez (kullanmayı bilene bisikletde devrilmez) aynı şekilde yoluna düz devam ederler
arkadaşım bunun makulü düz gitmesidir düz gitmiyor en basit sebebleri yukarıda yazdım daha çok bilgi için google amcaya danış mekanikten daha çok anlayan arkadaşlar muhakkak başkalarınada buna benzer yardımcı olmuşlardır.
-
27 Haziran 2014, 21:27
#8
Arkadaşım yol, hava, lastik basıncı, balans, lastik deseni, yükleme gibi bir çok sebeple motor bir tarafa çekebilir yada gidon salınmaya başlar. Kısaca ideal şartlarda olup olmadığını kontrol etmek lazım. Hafif bir yan rüzgar bile motoru bir tarafa sürükleyebilir vs. Bence 50km. gibi sürat düşük bir sürat ve motoru dik tutan fizik güçleri zayıftır ve sapmalar olabilir. Önemli olan daha yüksek süratlerde motorun stabil olmasıdır.
-
28 Haziran 2014, 14:23
#9
Dediğiniz gibi zincir gerginliği ya da lastik mil dengesinden sanırım çünkü arka lastik asfalt kiri de ortalı değil. (bu arada durumu yanlış anlayıp hassasiyet gösteren arkadaşlara teşekkürler.)
-
28 Haziran 2014, 16:31
#10
Oturyuşunuzla alakalı farkında değilsiniz yamuk oturduğunuzun,aynısı banada olmuştu halbuki motor hiçbir tarafa çekmiyor, mekanik olarak arka tekerlek eşit gerilmeli zincir ayarı yapılırken, bunun haricinde ön tarafta yamuk olabilir çarpmadan vesaire.
-
28 Haziran 2014, 16:36
#11
ön ve arka tekere su döküp 10 metre motoru yürüt. 2 ıslak çizgi varsa şasi yamuktur.
-
30 Haziran 2014, 23:52
#12
kardeşim motor şakaya gelmez asfaltı öpmek istemiyosan motoru tek elle tutma.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)