Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

puchh mobilet

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    26 Nisan 2014
    Merhaba arkadaşlar benim bir arkadaşın çok eskiden kalma puch u varmış bana verdi temizledim karbüratör filan herşeyini benzin koydum çalıştırdım neyse bikaçkere bindim teklemeye başladı buji temizlemek için söktüm yalama olmuştu bıraktım 1 ay zaman geçti götürdüm tamir ettiler yay taktılar neyse getirdim hemen birleştirdim çalıştı bindim daha tekliyordu getirdim eve;

    Karbüratördedir diye temizledim buji kablosunda kırık vardır diye kestim yarısından araba buji kablosu vardı içini soydum yeşil ip gibi ince birşey cıktıbuji kablosunu uçuna sardım iyice sonrakablosnun tamamını banladım kablonun ucunada buji başlığını taktım neyse birleştirdim ne oldu anlamadım akşama kadar koşturdum tık yok çalışmıyorgac verdikçe sesi deyişyor ama buji başlığı takılı olsa olmasada deyişiyor neyse sonra bujiyi silindirden cıkarıp başlığa taktım şase yaptırdıgımda ateşliyor elektirk vurdugu görünüyor elektrik güçsüz geliyorda çalışmıyor filan olabilirmi yoksa ateşliyosa ateşliyomudur?

    Birde karbüratrü takrar temizledim onun takılldıgı L gibi boruyu temizledim tekrar denedim yine çalışmadı karbüratörün arka tarafındaki hava filitresini oraya benzin birikiyor az az neden olabilir motora gidecek benzin orayamı gidiyor acaba ? karbüratör bu
    http://www.barutcubisiklet.com/content_files/prd_images/barutcu/9521.jpg yalnız sarı bir vida varya o yok öncedende yoktu normal çalışıyodu motor.

    sonra silindiri komple söktüm toz bile kalmıcak kadar temizledim pistonu çizmeden temizledim şu http://www.mopedarmy.com/mediawiki/images/thumb/1/19/PUCH_Maxi_00128.jpg/450px-PUCH_Maxi_00128.jpg fotodaki delip tıkanmıştı onu açtım ne bilmiyorum eksozdan silindir başından silindir kapanına geliyor ne olduğunu bilmiyorum içini temizledim birde jikleyi sıkışnca silinde hava almasını bağlaya biyer varyaygibi birşey sıkıştırıyo onu iyice genişlettim jikeyi sıkınca hava aldırıyor başka türlü aldırmıyor sonra buji taktım bobini hızlıca elimle tamtur dödüremiyorum yavaş yavaş döndürünce tıs diye bi ses gelince dönüyor ama nerden geldiğini anlamadım sorun olurmu sonuç motor hala çalışmıyor sorunum ne olabilir*


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ufukk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2010
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    kymco venox
    bundan on sene evvel normal benzin diye bir şey vardı ve mobiletler %5 oranında yağ karıştırılmış benzinle çalışırdı
    şimdi normal benzin yok ve normal benzin değerini yakalamak için daha fazla yağ karışımı yapıyorduk
    yağ karbüratöre çökmüş olabilir
    ateşleme elektronik mi, manyeto mu ? belki platin ayarı bozulmuş olabilir
    piston en üst seviyedeyken platin kapalı olması lazım

  3. #3

    Üyelik
    26 Nisan 2014
    karbüratörü tamamen söktüm en altta benzin dolan yeri temizledim sarı ortası delik 1 vida vardı temizledim benzini kesen şeyde çalışıyordu anlamadım benzini 1 ay önce işte şişeyle 9 tl benzin 1 tl yağmuştu adam benzini tamamen motora koymuyodumşişede duruyodu bozulmadan önce az koyuyodum geziyodum bidaki gezerken bida koyuyodum işte silindir yalama oldu şişede azbişi kalmıştı onudöktüm tamamen sonra biraz çalıştı işte rölantede 5 10 dk bida çalıştıramadım akşama kadar koşturdum şişede sadece yağ kalmış onu koymuş olabilirim desem motor hiç yoktan çalışır gibi yapması lazımdı yine benzin yakarak

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:33 ----------

    platinli herelda akşam tam göremedim ozulduğunu nasıl anlarım bozulduysa nasıl ayarlarım

  4. #4
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    puchun çalışmaması neredeyse imkansız gibi bişeydir...
    platin ayarını yapın..manyetonun içinden görebilir düz tornavida ile vidasını gevşetip ayarlayıp sıkabilirsiniz..karbüratör sağlamsa,ateşleme varsa,kompresör yapıyorsa ve üst kapaktaki dekompresör sübabı bırakınca kapanıyorsa çalışmaması için bir sebep yoktur...
    ha bu arada bu mopedin volanı ters döner...yani tekerleklerin döndüğü yöne değil tam tersine....
    http://www.youtube.com/watch?v=eoi82ftK1nE

  5. #5

    Üyelik
    26 Nisan 2014
    Aynen abi nasıl oldu anlamadım bi çalışıp bi çalışmazlık filan yapmadı normal çalıyodu sonra durdu tekrar çalıştırdım çalışırken istoba kaçıyomuş gibi oluyodu gazı 1 sn içinde bi kaçkare hızlı salıp verince hızlı küçük aragaz kendine geliyodu sonra hiç çalışmadı işte
    Platin ayarı hiç aklıma geldi saol abi yarın hemen bakıcağım pistonun en üste olduğu ana getirip platinin kapalı olup olmağına bakıcam kapalı deyilse piston en üsteyken palatin kapanana kadar vidasından sıkacağım doğrumu
    ateşleme var yanibuji skökükken bobini rasgele hızlıca cevirdigimde ateşliyor azı çogu olurmu acaba olmaz demi. kabüratörde sorun olup olmadığını nasıl anlarım yok gibi geldide dekompresör sübabıda ayarlı sesindende anlaşıyo zaten kapanıyo buji yerine elimi sokunca basıncda yapıyo ama tıs diye bi yerden hava kaçırıyo nerden anlamadım nerden olabilir çok yavaş buji takılıyken bi tıs sesi geliyo ama nerden geldigi belli deyil

  6. #6
    COMTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2013
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YBR
    kardeşim aynı motordan zamanında bende kullandım fakat benim motor böyle nasıl desem manyetolu çakmak gibiydi.çeyrek pedalda namussuz hemen çalışırdı.velhasıl ateşleme varsa karbüratördede sıkıntı yoksa benzin memelerini temizlemişsen çalışmaması mümkün değil.o tıs sesini araştır derim genelde olabilecek ihtimal silindir kapak contası veya silindir alt conta patlaklarından kaynaklanabilir.(bu durumda ya kompresyon sıkıştırma olmaz yada krankta yeterli vakum oluşmayacağı için yakıt hava karışımını kranka alamaz) buralara bolca köpük yap sür bakalım sonra motoru çevirince kabarma çekme birşey varmı..

  7. #7
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    Bizde 79 model vitessiz puch var. Hala durur. Yıllardır binmedim ama hatırladığım kadarıyla bazı şeyleri anlatmaya çalışayım.
    1. Sağ elcik tarafında istop düğmesi vardı. Ondan dolayı olabilir. Yani düğme sürekli istop pozisyonunda duruyor veya kısa devre yapıyor olabilir.
    2. Platin ayarı yanlış olabilir veya bağlantı kablolarında temassızlık olabilir.
    3. Bujiye gelen kablo içerden zayıflamış/kopmuş olabilir. Dolayısıyla ateşleme zayıf diye çalışmayabilir.
    4. Buji patlamış/bozulmuş olabilir, uygun yeni bir buji alıp denemelisiniz. (sık sık buji patlatırdı diye hatırlıyorum)
    5. Motor boğulmuş olabilir veya benzin gelmiyor olabilir (hortumdan benzin geldiğinden emin olun.
    6. Karbüratör şamandırasının ayarı bozulmuş olabilir. Nasıl ayarlanır bilmiyorum.
    7. Motor bloğunun (şanzımanın) altındaki tüm tıpa şeklindeki vidaların mevcut olduğundan emin olun. Çünkü hatırladığım kadarıyla oradaki kalın bir vida (serçe parmak kalınlığındaydı sanırım) çıkınca motor çalışmıyordu.
    8. Son olarak (çalışmamasıyla alakası yok ama kullanacaksınız diye söylüyorum) puch şanzımanlı bir motordur ve şanjıman yağı olarak "atf" yağ (kırmızı renkli) kulanmaktadır. Mutlaka yağını değiştirin ve asla başka şanjıman yağı kullanmayın.

    Selamlar. Kolay gelsin.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:16 ----------

    Son bir tavsiye, eğer binecekseniz: eksozu komple söküp özellikle de deveboynunu temizleyin Tıkalı olabilir. Temizledikten sonra eksozun silindirle birleştiği yerdeki amyant contayı da değiştirin.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  8. #8

    Üyelik
    26 Nisan 2014
    teşekürrler deneyim ama sıkıştırma oluyo parmagımı koyduğumda ittirip içine çekebiliyo bujiyi takınca bobini elimle hızlıca 1 tur döndüremiyom zaten yavaşca bi tıs ediyo içerden yarım tur atıyo nerden oldugunu anlamadım sıkıştırma var azda olsa yinede çalışması lazım deyilmi acaba
    bayağı itikten sonra silindiri söktüğümde pistonun arkası oyun yeri benzin doluydu temizledim taktım çalışmadı bıraktım ateşleme yapıyo dışardayken
    takıp birleştirince itiyo itiym çalışmıyo tak tak diye teklemede yok.Karbüratörü nasıl test ederim benzin memesi neresi oluyo

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:55 ----------

    teşekkürler bunu eksoz küçük olanlardan tüp gibi cok sesi cıkıyo çıkıyodu niye takmışlarsa bunda hiç bi elektronik aksam yok itop filan daha eski heralde bobinden direk gidiyo yarın ilk işim platine bakıcağım buji kablosunu yarıda kesip yeni araba buji kablosu vardı onun içini ulayıp hertarafını banla iyice sardım buji başlığınıda sıktırdım ateşleme yapıyodu şase yaptırdıgımda anlamadım gitti birden bire hiç çalışmadı.kırmızı yagı benzine katılandan ayrı motoramı koyuluyor Karbüratör şamandırasını benzin yerinde üfledigimde şamandraya bastırınca havayı benzini kesiyor yani çalışıyordu başka ne olabilir.

  9. #9
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Mobiletten anlamam ama Puch demişken bir iki fota atayım bende


    [IMG][/IMG][IMG][/IMG]
    crxforever ve İlker41 bunu beğendiler.

  10. #10

    Üyelik
    26 Nisan 2014
    benmde amacım böyle dışını istediğim gibi modifiye etmekti çalışsaydı bizdaha 2 zamanlı şeyi çalıştıramayım adam motorunu baştan yapmış

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:s28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:12 ----------

    platini nasıl ayarlayacağım piston en üst noktadan geriye gitmeye başlağı andamı en üst noktaya gelmedenmi platin kapalı olucak birde o platinin arasına kağıt gibi birşey sokuyorlar ondan yok bende

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 14:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:28 ----------

    platine baktım buji kablosuna led bağladım piston en üste geldiginde led yanıyodu yani sağlam bu gün birkac saniye çalıştı iterken sürekli aragaz verip çalışıncada sürekli kısa ara gaz verirsem çalışmaya devam ediyo yoksa duruyo tabi 1 kere oldu bu olay okadar koşturmama rahmen

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:09 ----------

    Arkadaşlar güncelliyomuş gibi oluyo ama kusurabakmayın gelişmeleri yazıyorum.
    Birşey daha farkettim acaba bundanmıdır tıs sesini araştırırken resimdki yer motorda takılıyken buraya su döktüğümde bobini cevirdiğimde suyu içeri çekiyodu ne olmuş diye söktüm conta karton gibi bişeymiş oraya buraya yapışmış bazı yerlerden yırtılmış vidada tam sıkıştıramadığında boşluk varmış burda bundan olabilirmi çealışmamasının sebebi benzin gelmiyor olabilirmi.
    Contayı kendim hangi mazemeden yapabilirim.Birde bu fotodaki sağdaki soldaki delik neye yarıyor acaba

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:13 ----------

    resim bu http://www.hizliresimyukle.com/image/M2b

  11. #11
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    dilindirin üst kapak contasını ince bir klingir contadan kesebilirsin...

    yakınsan gel toplayalım dicem ama çalışmayan motoru nasıl getireceksin ki??

  12. #12

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    o L gibi borunun sonunda benzin hava dalgasını ayarlayan şey vardı onada bakın bence

  13. #13

    Üyelik
    26 Nisan 2014
    Tekliff etmen yeter saol. Contayida oraya gore ilk kagittan sonra aleminyum folyodan 4 kat yapip kesip taktim bakalim ne olacak. Birde silindiri tutan 4 uzun vidalarin somunlari yalama olmus yarin carsida somun buluyum tekrar birlestiriyim bakalim caliscakmi insallah ordan hava girdigi icin calismiyodur toplayinca duzelir.

    L gibi borunun bi ucunda karburatör dier ucuda silindir gömleginin ordan delik bisey yok icinda goremedim.

    Bu arda bide silindiri sokmusken eksozu temzleyim dedim benzinmi yagmi anlamadim hep bisey döküldu

  14. #14
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    egzozu tamamen çıkar da dene..tıkalı olduğundan da çalışmayabilir..iki zamanlılar egzozu tıkayabilirler..

  15. #15

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    http://denizmotortr.com/urunler/klap...el-av-10/3189/

    ben şu parçayı demek istemiştim benim mobylettede vardı bu parça bi kez bozulmuştu bi türlü çalıştıramadım ben contalarını kartondan kesip yapmıştım çalışmıştı en son bozulduğunda buji güçlü ateşliyor benzin geliyor mtorunu söktüm herşeyini yaptım bşka karburatör taktım olmadı 2 adet motor vardı elimde değiştirdim içinden parçaları gömlek piston vs lmadı hurdacıya verdim 50 tl ye

  16. #16

    Üyelik
    26 Nisan 2014
    saolun arkadaşlar eksoz tmam temizledim.pucda klape yok heraldde bulamadım.nasıl karton kulladın benzin deyince parçalanıp hava alamadımı.
    Neyse bugün indim yaptıgım contayı taktım somunları yeniledim sıkıştırabildigim kadar sıkıştırdım ittim bi kaçkere çalıştı 15 20saniye çekişi filanda artmış heryerini yeniletti bana sonra durdu bidaha çalışmadı tek tük koşarken ateşliyodu söktüm silindiri adam gibi bi conta yapıyım 2 contayıda yapıyım diye eve çıkardım hemen halletmem lazım yarına sorunu bulduk gibi gövdedeki contayla başlık arasındaki iki contayıda baştan yapmam lazım bi yol gösterin.Birde bu silindiri tutan 4 uzun videye taktıgım her somun yalama oluyo tam sıkıştıramadan yalama oluyolar 15 tane harcadım tam tutturamıyorum neden acaba.

  17. #17

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    ben onları daha hiç yalama yapamadım yumuşak civata ve somunmu kullanıyorsunuz acaba ben normal karton kullanmıştım 2 ay kullandım sonra bişey oldu bi daha çalışmadı eski gömlekler vardı bnde kartonu yerleştirdim üstüne bişeyle kenarla vura vura koparttırarak yapmıştım contayı

  18. #18

    Üyelik
    26 Nisan 2014
    civata yokki uzun bi vida uçunda ve sonunda dişler var bi tarafı motora bi tarafınada somun takılıyor vidalarında somun takılacak yerleri hafif yalama olmuş çıkmıyorda yerinden tam sıkıştıramıyorum yani belkide ondan.bende deneyin kitapların ilk sert sayfalarını 2 tane üst üstte koyarak kesiyim sabah takıp denerim.orda conta kağıttan olmaz

  19. #19

    Üyelik
    07 Nisan 2013
    Şehir
    Kırklareli Babaeski
    Motosikleti
    Mh Drift 125>Rx3i Evo Abs
    Biliyorum civatalarin oyke oldugunu ben kartondan yapmistim onlarin kalinlarina bska bsi deniyodu ondan almistim sorun cikarmamisti ins olur sizinkide

  20. #20

    Üyelik
    26 Nisan 2014
    mukavvamı, inşllah olur daha sorun contalardan oldugunada emin deyilim daha bakmadık en son contaları kaldı. sabah takıp denmek istiyorum hemen çevremdeki herkes çalışmaz o ölmüş filan diyoda amac binmek deyil zevk için.sizinkide çalışmıyo diyemi deyiştirmiştiniz olmadanda çalışıyormuydu


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)