Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yağmur ve surus

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mustf10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2011
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    2011 Honda CBR 125 siyah
    Arkadaslar rahatsızlığımı mazur görün. Fakat hatırlatmak boynumun borcu diye düşünüyorum. Adapazarında yağmur başladı.
    Hızım 25km/h otobüs önümde yavaşladığında ön frene dokundum ve hemen ön tekerlek yolu bıraktı . Aman diyeyim yağmur başladıktan sonraki 10-20 dakika boyunca mümkünse park edin cidden yol buz kadar kaygan oluyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    kemboo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Nisan 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova-Muğla/Dalaman
    Motosikleti
    ybr>wolf>mt-07>xmax>inazuma>tenere660
    evet en tehlikeli andır sabun sürmüşsün gibi kayar. Motorunuzun lastikleri orjinalse mutlaka değiştirin ıslak performansı çok kötü

  3. #3

    Üyelik
    10 Eylül 2013
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Ybr 125(satıldı) yamaha xmax ABS
    arka firene anlık basıp bırakınca hızın düşme eğilimi gösterir bir kaç defa bu arada ön freni de hafifden yoklanır saniyeler içinde ve kaçma manevrası denenir. eğer vurma ihtimali varsa yatırılır

    devirme durumu varsa soyle yaptım ayaklarımı actım yere hafifden sürüyerek motorun hızıyla taban eriterek dört teker yaptım DENEMEYİN kırarsınız bacağınızı sonra durdum devirmeden ayağımda sağlam bot var idi tabi

  4. #4
    yunusus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2009
    Şehir
    Yamalo - Nenets
    Motosikleti
    R1200Rt - Planet (78)
    Yağmurda Motosiklet Sürmek
    Yağmurda sürmek "Doğru Kıyafetlerle" zevklidir ama kuru havaya göre olan dezavantajlarını görememek de kesinlikle kaza sebebidir.. Bu sebeple birçok tecrübeli sürücü dahi yağmurda düşmüştür.. Peki yağmurda motor kullanırken özellikle nelere dikkat etmeliyiz ki daha güvenli olalım..bir hatırlayalım;
    Yağmur yeni başladıysa, yolun üzerindeki tozun suyla birleşmesi sebebiyle, aşırı kaygan yerlerin olma ihtimali çok yüksektir..Belli bir süre geçtikten sonra (yoğun yağmur), nispeten daha iyi bir yüzeydesinizdir..Tabiki gene de Yüzey, her şartda, kuru havaya göre daha kaygandır. Bunların bilincinde olarak; önünüzdeki araçlara olan fren mesafenizi daha fazla arttırarak seyretmeye çalışın. 2 saniye kuralını 3 veya 4 (koşullara göre) saniye‘ ye çıkarın..Daha dikkatli olun, unutmayın ki diğer araçlarda aynı kaygan yüzeydeler, onların da aniden durması zordur çünkü her araç için yağmurda durma mesafeleri 2‘ye katlanır..

    Hep İleriyi planlayarak kullanmanız, öngörerek kullanmanız yağmurda daha da ön plana çıkar..
    Motorunuzun devrini, gazınızın aşırı tepkili olmasına neden olacak şekilde yükseklerde tutmayın. Gazınızın aşırı tepkili olması kaymanıza neden olabilir..Bu noktada Gaz hassasiyetinize çok dikkat etmeniz gerekir Motorunuzun devir saatini maksimum %50 lerde tutarak kullanın. Zemin ne kadar kaygan geliyorsa (birikintiler fazla ve asfalt yüzeyi çok parlak), motoru dik tutarak daha düşük devirler kullanın. Her koşulda "Smooth" olunuz.
    Şerit boyaları (yol boyaları), mazgallar, demir veya çelik bağlantıların olduğu yol yüzeyleri, yağmurda ıslakken çok kaygandır. Mümkün olduğunca dik konumlarda geçiniz..Geçiş anlarında ileri bakınız. Hafif motorunuz oynasa da paniklemeyiniz, ileri bakışa devam.
    Su birikintileri; En büyük sorun Aquaplaning. Bu, büyük ihtimalle düştünüz demek zaten. Kısaca; Su birikintisi derinse ve süratiniz fazla yüksekse, lastik dişleriniz görevini yapamaz ve yolu tutmayı bırakır. Su birikintilerinden daha temkinli geçmeye çalışın. Yolun, yapısal olarak balık sırtı olmasından dolayı en sağı ve en solu en derin birikintilere sahiptir. Bunun bilincinde olunuz.
    Lastikleriniz; Lastiklerinizin bitmiş olması veya havalarının düşük olması yağmurda daha da tehlikelidir. Düşük hava basınçlı lastiklerin dişleri, yağmurda tam yere basmayacağı için, suyu olması gerektiği gibi aktaramaması sebebiyle, çok daha fazla kaymaya meyillidir. Dikkat!.
    Motorunuz, herhangi bir sebeple, aşırı kayma eğilimine girerse, ilk yapacağınız şey debriyajı çekmek olsun (bunun sebeplerini uzun uzun yazmayacağım). Debriyajı çekin ve ileri bakın. Sonrasında da (kayma geçtikten sonra) debriyajınızı yumuşakça bırakın..
    Yağmurda viraj alırken, gene virajın ortasında gazı yumuşakça açıyor olabilmeniz gerekmektedir (aynen kuru havada olması gerektiği gibi). Maksimum yol tutuşu için bu şartdır. Bunun en kolay yolu, giriş süratinizi daha da aşağı çekmektir. Virajın ortasında gazı kapamanız veya fren yapmanız, hele de ıslak bir zeminde, çok daha fazla tehlikeli olabilir.
    Kamyon veya otobüs gibi büyük tekerlekli araçların arkasına çok yaklaşmayınız. Gelen çamurlu su, görüşünüzü yok eder. Karşı şeridinizdeki su birikintilerine, "gelen araçların" girmesiyle, üzerinize aşırı su sıçramasına hazırlıklı olun. Mümkünse öncesinden önlem alın (uzak geçiniz). Geliş - Gidiş ayrı olan yollarda da en soldan gitmek, bu bakımdan ıslanmaya hep açıktır. Ayıca yukarıda da belirttiğim gibi zaten en sol, derin su birikintisi riskinin en çok olduğu alanlardandır.
    Yağ, mazot birikintileri, yağmurda suyla karışıp yüzeye çıkar, farketmek zordur ve çok tehlikelidir. Mazot olabilecek yerleri öngörmeye çalışın ve oralardan geçerken dikkatli olunuz (benzin istasyonlarının giriş ve çıkışları).
    Unutmayınız! Daha az Görüş + Daha Kaygan Zemin = Daha Düşük Sürat + Daha çok Fren mesafesi
    Son olarak; birşeylerin bilincinde, doğru kıyafetlerle yapılan Yağmurda Sürüş‘de, inanıılmayacak kadar keyiflidir.

    Alıntılanan; UĞUR ERTEKİN

  5. #5
    Pisman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2008
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    kuru havada sulamadan, sızıntıdan v.s ıslanan yol çok sorun oluyor, birde yol işaretleri yaya geçidi çizgileri çok kaygan oluyor, aman dikkat

  6. #6
    Karachali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Mayıs 2014
    Farketmez heryerde süreriz.

  7. #7
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    Ben yağmur 2-3 saat yağdıktan ve kesildikten sonra yola çıktım.. yavaş ve dik kullanım kuralları uyguladım zaten. Asfalt güzelce yıkandığı için lastiklerin tutunması nispeten iyiydi.. Ama tekerlekten sıçrayan suyun ayakkabılarımı doldurmasına engel olamadım.
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  8. #8
    skystar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Nisan 2011
    Şehir
    İZMİR/BORNOVA
    Motosikleti
    Honda CB 125 E
    Konuyla alakasız olucak ama.
    Allah'a şükür 2 senedir en ufak bir düşmem bile olmayan ben bugün yeri öptüm.Neden diye soracaksınız hemen söyleyim.Sevgili belediyemin ağaçları sulama ekibi ağaçları bi güzel sulamış sularkende bir güzel yolda sulanmış üstünden de 1 2 saat geçmiş kurumaya yüz tutmuş ama tam dönüş noktasında hafif ıslaklık kalmış nasıl olduğunu bile anlayamadan motor altımdan kaydı gitti salak olan bende dizliklerimi normalde her zaman takarım bugün takmamıştım dizlerim asfalta sert biçimde çarptı ama şükür bişey yok hemen eve gidip buzla müdahale ettim şükür ağrı sızı şişlik yok sadece kızarıklık ve ufak çürükler mevcut siz siz olun tam ve eksiksiz ekipmanla motorunuzu kullanın.Yağmur yağmasa bile salak saçma dükkan sulayan ağaç sulayan zatı muhteremlerin kurbanı olabilirsiniz...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)