Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

İlk kez motosiklete bindim, kaza yaptım.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    12 Mayıs 2014
    Merhaba arkadaşlar ismim Can, siteye yeni üye oldum. Siteyi 1 aydır takip ediyordum.
    Küçüklüğümden beri motosikletlere hayranım.

    bugüne kadar hiç binipte sürmemiştim. Arkadaşım motor almıştı 1 hafta önce bi deneyeyim dedim,
    aldı beni evden tır otoparkına gittik 120 metreye 40 metre civarında, baya büyük ve içeride tır da yoktu.

    motosikletin modeli Kuba cg 150.

    bindim motora yavaş yavaş kaldırdım gitmeye başladım 30-40 metre sonra döndüm 70-80 metre gittim yine bir U dönüşü böyle 5 kere yaptım
    artık hızımı artırayım dedim 1. vitesten 2. vitese aldım bidahaki gidişimde bayağı hızlandım 50 60 falan yaptım sanırım, şuan bana bu hız ''bayağı'' olarak geliyor. yavaşlayıp durayım dedim, barkın abinin (altın elbiseli adam) videosunda gösterdiği limon sıkma hareketi ile ön fren mandalını çekmeye başladım, yavaşladı biraz ama durmadı aynı hızda hemen hemen devam etti daha çok sıktım yavaşladı hızlandı bişeyler oldu artık dönmem gerekiyordu bu -bu arada sanırım ön fren kilitlendi tık tık atmaya başladı ön taraf kilitlendiğini hissettim. yada ben öyle düşünüyorum- artık dönmem gerekiyordu frenden elimi çektim sağa doğru çevirdim bir kaç metre daha gidip kaldırıma çarptım.Mmotordan sırtımın üzerine düştüm. bana bir şey olmadı sadece elim soyuldu. motorunda koruma demiri ve ön fren mandalı çizildi.

    arkadaş koşarak geldi bir şey oldu mu falan dedi. yok dedim dirseğimde küçük bi çizik olduğunu gösterdim. nasıl durduramadın motoru dedi.
    ön freni kullandım durmadı dedim ön fren kullanılmaz arkayı kullansaydın bir şey olmazdı dedi. dedim olurmu öyle şey herkes ön freni kullanır dedim. yok falan dedi

    neyse arkadaşlar motor neden durmadı sizce? ben tam olarak freni iyi kullandığımı düşünüyorum bi hatam yoktu fren konusunda öyle düşünüyorum.

    ama freni sıkarken gaz vermiş olabilirim şimdi o aklıma geldi. okuduğunuz üzere freni bıraktıktan sonra dönmeye çalıştım ama bi anda hızlandı motor sanırım öyle hatırlıyorum.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    07 Mayıs 2014
    Şehir
    izmir
    geçmiş olsun. ilk kez motora binmişsiniz herşeyden olabilir. Sonucta bende ilkkez patene bindiğimde düşmüştüm. sizde ilkkez motosiklet sürmüşsünüz e haliyle en kral yarışcılar bile düşe kalka öğreniyor. olacaktır bunlar sorgulamayın bukadar

  3. #3

    Üyelik
    12 Mayıs 2014
    Korktuğumdan birileriyle paylaşma isteği hissettim. Motora karşı bi soğuma hissettim ama tekrardan bi 10 15 tur attım. haklısın düşe kalka öğreneceğim.

  4. #4
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    garaj içinde 50-60 km hız baya yüksek bir hız zaten

  5. #5

    Üyelik
    12 Mayıs 2014
    haklısın, acemilik işte.

  6. #6
    ronnytechno - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2011
    Şehir
    Süleymanpaşalı
    Motosikleti
    TVS Apache 150 2013 Yeşil-Siyah
    Sizin de dediğiniz gibi yeni başlayanların en çok yaptığı hata fren maneti ni sıkarken gaz kolunu bırakmayışıdır.Belki debriyajıda sıkmanız gerekirki o an nasıl bişey oldu sadece sen biliyorsun Frenlemeler zamanla his haline dönüşecektir size bişey olmaması sevindirici geçmiş olsun .

  7. #7
    rahmi34 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2012
    Şehir
    İstanbu/Ümraniye, Ataşehir
    Motosikleti
    2015Yamaha Mt 09 Abs
    Alıntı Carte adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Korktuğumdan birileriyle paylaşma isteği hissettim. Motora karşı bi soğuma hissettim ama tekrardan bi 10 15 tur attım. haklısın düşe kalka öğreneceğim.
    düşe kalka olayını abartmamaya çalış ama . bende bayiden aldıktan sonra motoru, yaklaşık 8bin km kazasız kullandım ama birden fazla hata birleşince bir kaza geçirdim. motorda bayağı hasar olmuştu ama kaza haftası toparlayıp binmeye devam ettim ve şuan 24bin kmye gelmek üzereyim. sana tavsiyem öncelikle debriyajın kullanımına alışman. debriyaj a zamanında basarsan motorun dönüşünü vs rahat kontrol edersin. frenlere gelince de 24bin km dir ön arka kombine olarak kullanırım ve tavsiye ederim. kombine fren= ön ve arka freni dengeli şekilde birlikte kullanmaktır bu arada

  8. #8

    Üyelik
    12 Mayıs 2014
    Alıntı ronnytechno adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin de dediğiniz gibi yeni başlayanların en çok yaptığı hata fren maneti ni sıkarken gaz kolunu bırakmayışıdır.Belki debriyajıda sıkmanız gerekirki o an nasıl bişey oldu sadece sen biliyorsun Frenlemeler zamanla his haline dönüşecektir size bişey olmaması sevindirici geçmiş olsun .
    yeni başlayanların o hatayı yaptığını öğrenmem yüreğime su serpti teşekkür ederim. Motor almak istiyorum ama bi an uzaklaşmıştım yeteneğim yok düşüncesi yerleşmişti aklıma.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:56 ----------

    Alıntı rahmi34 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    düşe kalka olayını abartmamaya çalış ama . bende bayiden aldıktan sonra motoru, yaklaşık 8bin km kazasız kullandım ama birden fazla hata birleşince bir kaza geçirdim. motorda bayağı hasar olmuştu ama kaza haftası toparlayıp binmeye devam ettim ve şuan 24bin kmye gelmek üzereyim. sana tavsiyem öncelikle debriyajın kullanımına alışman. debriyaj a zamanında basarsan motorun dönüşünü vs rahat kontrol edersin. frenlere gelince de 24bin km dir ön arka kombine olarak kullanırım ve tavsiye ederim. kombine fren= ön ve arka freni dengeli şekilde birlikte kullanmaktır bu arada
    söylediklerinizi dikkate alacağım teşekkür ederim.

  9. #9
    supporter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul
    düş kardeşim düş ama garajda düş ama tarlada düş ama boş arazide düş öğren bizlerde düştük hiç düşmedim diyen yalan söyler ama ddikkat et trafikte düşme tekerin düz bassın!
    cece89 bunu beğendi.

  10. #10
    Tolme - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mart 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha XMAX 400ABS, Motoran Vento 100
    arka fren motosikletini yavaşlatmak içindir ,ön fren ise durmak için kullanılır,durmak istediğinde arka ile motosikleti yavaşlatmaya başlarsın süratin iyice düşüncede ön freni kademeli olarak sıkarak motosikletinin durmasını sağlarsın,iki freni kombine kullanman gerekir,tek başına önü sıkarsan ön lastiğin kaymasına sebeb olur ve düşersin,unutma frenleri diğer arkadaşlarında belirttiği gibi kombine kullan,geçmiş olsun

  11. #11
    Çorum İl Temsilcisi Furkan Tarık - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Mart 2014
    Şehir
    Çorum
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    motor zaten kuba maximum 100-110 yapıyor. birde yanlışların ilk deneyimlerinde ön fren kullanma 2.si babamın dediği gibi YELLENME
    AliBaba f.t. bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    12 Mayıs 2014
    Alıntı supporter adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    düş kardeşim düş ama garajda düş ama tarlada düş ama boş arazide düş öğren bizlerde düştük hiç düşmedim diyen yalan söyler ama ddikkat et trafikte düşme tekerin düz bassın!
    Düşene kadar ne olacak trafiğe çıkarım trafikte de yavaş yavaş öğrenirim diyordum ama düştükten sonra, tam öğrenmeden trafiğe çıkmak gibi bi düşüncem kalmadı

    Alıntı Tolme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka fren motosikletini yavaşlatmak içindir ,ön fren ise durmak için kullanılır,durmak istediğinde arka ile motosikleti yavaşlatmaya başlarsın süratin iyice düşüncede ön freni kademeli olarak sıkarak motosikletinin durmasını sağlarsın,iki freni kombine kullanman gerekir,tek başına önü sıkarsan ön lastiğin kaymasına sebeb olur ve düşersin,unutma frenleri diğer arkadaşlarında belirttiği gibi kombine kullan,geçmiş olsun
    söylediklerinize uyacağım çok teşekkür ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:13 ----------

    Alıntı Furkan Tarık adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor zaten kuba maximum 100-110 yapıyor. birde yanlışların ilk deneyimlerinde ön fren kullanma 2.si babamın dediği gibi YELLENME
    yellenme kısmını anlayamadım yanlışımı söylediğiniz için teşekkür ederim.

  13. #13
    Sosyete59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2014
    Şehir
    edirne
    Motosikleti
    Kanuni windy s
    frene basarken gaz vermişsindir acemilik işte geçnmiş olsun

  14. #14
    Sadık1453 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Mayıs 2007
    Şehir
    İstanbul
    Iste tam bu sebeple fren iki degil dort parmakla sıkılır.

    Bu arada hatanin ne oldugunu gormen mumkun degil bunu bir cok deneyimli surucu bile yapamaz. Yani hatasini goremez. Bunu ehil bir goz seyretmeli ve hatayi tespit edip nasil duzeltilecegini anlatmali. Yarin bir gun arkadasinin motoruna tamir icin harcayacagin parayi git egitime ver. Mesela Honda kendi motorlari ve koruma ekipmanlari ile ogretiyorlar. Boylece bir hata yaptiginda bunu tespit edip aninda duzeltirler.

    Neyse gecmis olsun sana bisey olmamasi sevindirici.


    "KAZASIZ SURUSLER"

  15. #15
    lickup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Pulsar 200NS için gün sayıyor
    Aynen gaz kolunu bırakmamışsın freni sıkarken

  16. #16
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    arka-ön kullanmanı tavsiye ederim benim elim alıştı frene basacağım zaman ikisini orantılı bir şekilde sıkıyorum(biraz cümle de bozukluk oldu arka frene basıyoruz )

  17. #17
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    sen debriyajı sıkmamışsın hacı

  18. #18

    Üyelik
    12 Mayıs 2014
    Alıntı Sadık1453 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Iste tam bu sebeple fren iki degil dort parmakla sıkılır.

    Bu arada hatanin ne oldugunu gormen mumkun degil bunu bir cok deneyimli surucu bile yapamaz. Yani hatasini goremez. Bunu ehil bir goz seyretmeli ve hatayi tespit edip nasil duzeltilecegini anlatmali. Yarin bir gun arkadasinin motoruna tamir icin harcayacagin parayi git egitime ver. Mesela Honda kendi motorlari ve koruma ekipmanlari ile ogretiyorlar. Boylece bir hata yaptiginda bunu tespit edip aninda duzeltirler.

    Neyse gecmis olsun sana bisey olmamasi sevindirici.


    "KAZASIZ SURUSLER"
    eğitim için bir yer yok bulunduğum il ve çevresinde, mecbur video izleyerek yorumlara bakıyorum, motorda bunları yapmaya çalışıyorum. teşekkür ederim.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 18:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:52 ----------

    Alıntı shooter1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka-ön kullanmanı tavsiye ederim benim elim alıştı frene basacağım zaman ikisini orantılı bir şekilde sıkıyorum(biraz cümle de bozukluk oldu arka frene basıyoruz )
    teşekkür ederim

  19. #19
    Panther38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Kasım 2013
    Şehir
    KAYSERİ
    Motosikleti
    YAMAHA R25 MİDNİGHT BLACK
    Geçmiş olsun kardeşim debriyaj frenleme durumlarını iyice öğren sürdükce alışırsın eğitim videolarıda faydalı olacaktır. Hızlanmayı daha sonra düşün 1 ve 2.ci vitesleri kullan ilk zamanlar 2.ci viteste çok gaz verme sakin sür gazı vermeyi bırak 1 é at dönmeye devam alışınca vitese frene motora hakim olursun 2.ci viteste gazı çok vermişsin heyecanlanmışın görünen o

  20. #20
    Sosyete59 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2014
    Şehir
    edirne
    Motosikleti
    Kanuni windy s
    motor hareket halindeyken 1. vitese atmanı önermem


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)