Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Kalın Lastik Cbr 125'e ne kazandırır,

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    cezerye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2006
    Şehir
    Melbourne, AU
    Motosikleti
    Hyosung gt250 (vardi)
    Axis dooru sooluo. Sana ne, istedigi motora biner, istedigi ebatta da lastik kullanir. performans sormus, biz de yorum yapioz. nie konuyu saptiriyosun ki kufreder gibi.. dogan gorunumlu bilmemne... sana ne ki..

    bi de yok efendim sehir ici kullanmayin 600lük motorlari derler. size ne... ona da deli oluorum. sizin cebinize mi? alalla!!
    Wanna see my Bannnnnnnkai?!?!!!


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    Alıntı lespaul_84 adlı üyeden alıntı
    bu konu ne zaman açılsa ben aynı şeyi söylüyorum. isteyen yanlış desin.
    bana göre motorun yol tutuşu ve son hızı azalır.
    neden derseniz, lastiklerin yere uyguladığı basınç azalır. sürücü ve motorun ağırlığı daha geniş bir alana yayılacağı için birim alan başına düşen kuvvet azalır.
    Newton'a göre de böyle: F=P/A
    sizin basıncınız(P) sabit, alanı (A) artırdınız. noollduuu?
    F küçüldü! (yere uygulanan kuvvet).
    isteyen kalın lastik taksın, ben hayatta takmam
    ayrıca rally leri seyrediyosanız, karlı yolda kullanacakları zaman arabalara incecik lastik takarlar. bizim türk insanı gibi, karda daha iyi tutar diye kalın lastik takmazlar!!!
    P=F/A dır o formül. P sabit olursa A artınca F de artar. senin tezin yanlış sanki. basınç sabit alınmaz zaten. sabit olan F yani kuvvetdir. ağırlıktan dolayı kuvvet oluşur zaten bu da sabittir. alana göre de P değişir

    basıncın tanımı da birim alana düşen kuvvettir zaten.
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  3. #23
    cbr-mali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2006
    Şehir
    bayrampaşa/ist
    Motosikleti
    cbr-125 2006
    arkadaşlar ben yolda giderken taktırmış arka tekerleğini bütyütmüş bir cbr-125 gördüm ne yalan söyleyeyim makine bir başka güzel görünüyordu benim süratim 110 km/h iken o da aynı hızla gidiyordu.Durdurup konuşmak istedim ama anlamadı herhalde.Ben de arka lastiği büyüteceğim ama ön lastiğinde ona orantılı büyüyülmesi gerekmezmi?

  4. #24
    apachehasan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2006
    Arkadaşlar Lastiğin yere basan yüzeyi büyüdükçe kaygan zeminlerdeki tutunma zorlaşır. Ve asfalttaki hatalar size daha fazla yansır. Dar lastikte bunları hissetmeniz azalır. (cm2 ye düşen basınç azalacağından). Ama birde gerçek var. Motosiklet merakının aynı zamanda bir görüntü zevki olduğunu dikkate alarak ta bakarsak olaya o lastiği genişletmeden o motosiklete de binilmez. Metzeller gayet kaliteli bir marka. Bence arka maşa nın aralığını ölcüp lastikle maşa aralığında ufak hataları tolere edebilecek mesafe kalıyor ise o lastiği biraz genişletmek göze hitap açısından şart. Ancak bence arka lastiği değiştirdiğinde ön lastiğide aynı markanın aynı deseni ile değiştirmelisin. İkisininde aynı zeminde tepkileri aynı olmalı. Görünümüde bozmamalısın. Düşün bir yere motosikleti çektin. km 5000 de. Ön arka lastikler farklı desende. Ben olsam iki şey düşünürüm. 1- Motosikletin km saati düşürülmüş. 2 - motosiklet ön veya arkadan lastik değiştirmeyide gerektiren bir kazaya karışmış. Bir takım lastik takman görünümü gayet hoş bir hale getirir derim. İyi sürüşler.

  5. #25
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat
    Ertuğrul_Öz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2006
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Dışı büyük içi küçük sarı şey
    Hımm.

    Mühendisler salakmış anlaşılan. Yarış bisikletlerine daha kalın teker takmalılarmış meğer enayiler

    Formula 1 araçlarınada yolu daha iyi kavrasın diye daha ince teker
    [COLOR="Blue"]Ne Kadar Yükseğe Çıkarsan, O kadar Yüksekten Düşersin. [/COLOR]

  6. #26
    H@S@N - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Nisan 2006
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    Honda CBR 125 R
    valla motorla dolaşırken her türlü fren dir hızdır denedim lastik o kadar sölendiği gibi ince değil o motor gücüne göre mükemmel seçim tabi görünüm olarak katılıyorum ama onu yaptıktan sonra gövde lastiklerin üstünde biraz ufak durmazmı dengesiz olur ama arka lastiği öne arkayada cbf 250 lastiği çok uygun oluyormuş AVP41 abimiz öle demişti bencede dediği gibi güzel durur (Hem yabancılık çekmez lastikler)
    CBR 125 R

  7. #27
    crazy_devil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Haziran 2005
    Şehir
    DENIZLI
    Motosikleti
    MONDIAL MCT 250
    Bence (!!!) Cbr125,Honda'nın yüzkarasıdır.Bu görüşü taşıyan bir kaç kişi daha var tabi tanıdığım.Güzel,hoş bir makine;ancak arka teker işi bozuyor.Arka teker değiştiği zaman da (kalınlaştırıldığı zaman) lastiğin sürtünme oranının artmasına oranla motorun hızı düşecek,ve yanakların yere temas oranı ile de manevra-tutuş kabiliyeti az da olsa artacaktır.Ancak ne yaparsak yapalım Cbr125'i;bir Cbf500 haline getiremeyeceğimizi UNUTMAYALIM.Asıl saçmalığı yapanlar mühendisler-honda firmasıdır.Gerçekten güzel motor ancak adı üstünde :SÜPER SPORT.Türkiye yollarında böyle bir motorun kullanılamayacağını düşünerek Türkiye piyasasına sokmamaları lazımdı bu makineyi.
    Bir abimizin anlattığına göre ;
    (Kısaca)Düz yolda Cbr 125 ile giderken arka frene basıyor;ama motorda durma kıpırtısı bile yok;sonradan farkettiğine göre motor kayıyormuş

  8. #28
    serkankiyak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2006
    Şehir
    Tekirdağ-Çorlu
    Motosikleti
    fz6
    Alıntı ylmzzz adlı üyeden alıntı
    saçma bi yorum. ayrıca gereksiz...



    neyse lastik kalınlığını genişletmenin avantajları
    viraja daha iyi girersin
    yol tutuşu artar
    frenaj daha iyi olur, çünkü sürtünme yüzeyi artar
    fakat sürtünme yüzeyi arttığı için hızı azalır...

    bu fabrika çıkışı orjinal lastikleri takan arkadaşlar belirli matematik sonucunda uygun olduğu için bu ebatta lastik takıyorlar.


    yorum için de arif olan anlar diyorum.

    Alıntı Akira adlı üyeden alıntı
    Hımm.

    Mühendisler salakmış anlaşılan. Yarış bisikletlerine daha kalın teker takmalılarmış meğer enayiler

    Formula 1 araçlarınada yolu daha iyi kavrasın diye daha ince teker
    ...........................
    [FONT="Georgia"][FONT="Verdana"][B][COLOR="Blue"][SIZE="2"]Biliyorsan konuş,ibret alsınlar.Bilmiyorsan sus, adam sansınlar..[FONT="Georgia"][/FONT][/SIZE][/COLOR][/B][/FONT][/FONT]

  9. #29
    MoToR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ DR 800 BİG-JİNLUN 250
    geniş lastik artı bir ağırlık getirir,onu kullanmak içinde geniş jant lazım o da artı bir ağırlık getirir,örnek verelim:orijinali dakikada 3200 tur dönüyorsa ağırlık arttıkça zorlayacak 3000 tura düşecek 3200 e çıkarmak için gaz verceksin extra yiyecek bla bla bla diye gidiyor ama unutulan bir nokta daha var her geniş lastik yol tutmaz,örnek çin malı motorların lastikleri mesela benim jinlun 250 ninki azdaha kestaneyi çızdırıyordum azıcık yattım motorun gıçın toparlayana kadar akla karayı seçtim.
    SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.

  10. #30
    muritu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    off kararsızlık ve parasızlık :(
    genel olarakarkadaşların da dediği gibi kalın lastik yakıt tüketimini arttırır ve son hızı hızlanmayı düşürür.ancak bu çok büyük rakamlarda oynama yapmaz. biraz daha yavaş gidersin olur biter tabii çok kalın laztikten bahsetmiyoruz. bi boy büyümesi yeterli. ancak buradaki asıl sorun zaten daha ince olan ön lastiğin çok sırıtacak olmasıdır. 2 lastiğin de değişmesini jantları desteklemeyebilir.desteklesede bu seferde ağırlık ve sürtünme değişimleri daha fazla olacaktır. ben bu forumlada ençok cbr ın nasıl daha hızlı olacağına dair yazılar okudum. yakında daha hızlı olsun diye daha ince lastik taksak diyen çıkarsa şaşırmicamm şimdiden sölimmmmmm mii söleeeee
    ah bi kessem ayaklarımı yerden,kanatlanıp rüzgarla ,
    kükreyip motorla,keşfetsem dünyayı başladığı yerden[COLOR="Yellow"]***[/COLOR] [COLOR="Red"]şam piiii yonnn [/COLOR][COLOR="Yellow"]***[/COLOR]

  11. #31
    ylmzzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Kawasaki Z800
    Alıntı Akira adlı üyeden alıntı
    Hımm.

    Mühendisler salakmış anlaşılan. Yarış bisikletlerine daha kalın teker takmalılarmış meğer enayiler

    Formula 1 araçlarınada yolu daha iyi kavrasın diye daha ince teker
    bisikletler virajlarda kayacak hızlara ulaşmıyorlar. motorla bisiklet kıyaslanamaz aslında. ince lastik hızı artırır tabi ama güvenli değil virajlarda lastiklerin yanakları dar olduğu için. cbr600rr a neden ince teker takmıyorlar peki. çünkü motor güçlü lastik ebatı kalın olunca etkilenmiyor. kalın lastik her zaman daha güvenlidir. hızlı demiyorum güvenli... fakat hızlı ve güvenli olması için cbr125 in biraz daha güçlü olması lazım. drag arabaları da kalın lastikli mesela.
    yarış bisikleti ince lastikli, yarış motorları kalın lastikli...
    şimdi hangisiyle kıyaslamak doğru.

    bence cbr125 e kalın lastik iyi olur hızı 5 km/h değerlerinde düşer ama hem güvenlik hem de görünüş açısından daha iyi olur.

    110ft gibi motorlar da ince lastik çünkü motor kalın lastiğin oluşturduğu kalkış anındaki sürtünmeyi kaldıramıyor.
    Korkarak yaşıyorsan yalnızca hayatı seyredersin

  12. #32

    Üyelik
    08 Mart 2006
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Er6-F
    Enteresan... Motogp'deki 125 cclerin lastiklerine dikkat eden var mı, hiç?

  13. #33
    kimi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CBR 1000RR
    cbr 125 e kalın lastik onun motora benzemesini sağlar.

  14. #34
    kurt_kapani_mos - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2005
    Şehir
    eskisehir
    Motosikleti
    pegeout 103 simsek+honda cbr 125 r
    takmanın bir çok faydası olur ama bu fiyata değer mi bilmem... ama bende de cbr 125 olsaydı ben de düşünürdüm çünkü gerçekten arka frenin performansı çok düşük...
    en iyi sürücü en dikkatli olandır...
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    bu vatanın ekmeğini yiyip ihanet eden bir gün ekmeği yediği yerden kurşunu yer....
    kurt_kapani

  15. #35
    Forumdan Uzaklaştırıldı MrCool - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2005
    Şehir
    İzmir-Bornova
    Motosikleti
    Suzuki LS 650 Savage / Kawasaki ZX-9R / Yamaha 600 Fazer
    Tekerlek büyütüldüğünde son hız değişmez ama ivmelenme azalır. Açısal momentumdan dolayı. Üniversiteden mezun olalı 13 sene oldu ama aklımda kalanlardan yaptığım yorumum bu.

  16. #36
    bur-k@ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2006
    Şehir
    izmir-ankara- kısa süre istanbul :)
    Motosikleti
    cbr 125 pert oldu :(
    yeter artık bu cbr125 benm hayalimdeydi ama forumda amma cok tartışılıp çizildi bence orjinal en iyisidir..
    ÖĞRENMEDEN,ÇALIŞMADAN,YORULMADAN,RAHAT YAŞAMANIN YOLLARINI ARAMAYI ALIŞKANLIK HALİNE GETİREN MİLLETLER;ÖNCE HAYSİYETLERİNİ, SONRA HÜRRİYETLERİNİ,SONRA İSTİKLALLERİNİ,KAYBETMEYE MAHKUMDURLAR. K.ATATÜRK

  17. #37

    Üyelik
    26 Ocak 2008

    hmm

    bence yol tutusu virajlardaki hakimiyet..gayet iyi olur ama tabiki hız beklememk lazım...şöyle diyelim bana daha iyi hak verceksiniz yazın spor ayakkabı giyip koşarız..gayet te rahat olur ama kış gelir bot giyeriz ama ayaklarımızda bot varken koşmayı deniyelim isterseniz e olcak :d

  18. #38

    Üyelik
    20 Eylül 2007
    Şehir
    K.Maraş
    bende bişi ekliyeyim yol tutuşu arttığı için motoru tekere kaldırmak daha kolay olur pati çekmek daha zor olur

  19. #39

    Üyelik
    04 Şubat 2007
    Şehir
    Lüleburgaz
    Motosikleti
    Honda CBR1100xx - Kymco Agility 125
    Alıntı spy_arts adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence yol tutusu virajlardaki hakimiyet..gayet iyi olur ama tabiki hız beklememk lazım...şöyle diyelim bana daha iyi hak verceksiniz yazın spor ayakkabı giyip koşarız..gayet te rahat olur ama kış gelir bot giyeriz ama ayaklarımızda bot varken koşmayı deniyelim isterseniz e olcak :d
    Hort olacak
    [COLOR="Red"][B]Şeytan[/B][/COLOR]cım, [B]Motosiklet[/B]'i icat ettiğin için sana minnettarım... :P

  20. #40

    Üyelik
    11 Aralık 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    pcx 125 / 2018
    fabrikadan nasıl çıkmışsa öyle kalmalı derim ben.yoksa iş değil kalın lastik takmak etmek.kimseye değil mühendislere güvenin.herkes işini yapsın!!kimi yol tutuşu,kimi virajlarda hakimiyet,kimi frenaj,kimi bilmem ne vs vs vs diyor.herkes prof olmuş vay be!orjinale sadık kalın motorun kapasitesi belli.zaten incecik alet tekerleği kalın olsa ne olur yapmayın arkadaşlar!


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler