Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Ne yapalım 6. vitesi mi takalım bu motora?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Bugün 30 bin bakımım vardı hava yağ f değişti gereken parçaların ayarı yapıldı gevşeyen vidalar sıkıldı derken yola çıktım bastım biraz ama çabuk redline giriyor 105 110 km hızı geçtimi direk kırmızı Ama 6.vitesi istiyor,olsa motor 10 15 km daha da hızlanacak + 7 8 bin devir civarı daha rahat çalışacak bağırmayacak.. mevcut dişli 13 44


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    dişli değişimi harika çözüm. bendede aynı sorun vardı, ön dişliyi 2 büyüttüm harika oldu. 60 - 110km hızları arasında redline olmadan tek (5) vitesde seyredebiliyorum.
    hem daha az vites atıyorum yani vites kutusununda ömrü uzuyor
    Osırıs bunu beğendi.

  3. #3
    mystic80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HD Sportster 883 2004
    TVS 150 ile 200 km/s yapabileceğinizi mi düşünüyordunuz acaba ? 150cc bir makina için 110 iyi bir hız
    Osırıs ve meki 60 bunu beğendiler.

  4. #4
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Alıntı solmyr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dişli değişimi harika çözüm. bendede aynı sorun vardı, ön dişliyi 2 büyüttüm harika oldu. 60 - 110km hızları arasında redline olmadan tek (5) vitesde seyredebiliyorum.
    hem daha az vites atıyorum yani vites kutusununda ömrü uzuyor
    Ön 14 arka 42 yapsam nasıl olur acaba? yada 15/43

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------

    Alıntı mystic80 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    TVS 150 ile 200 km/s yapabileceğinizi mi düşünüyordunuz acaba ? 150cc bir makina için 110 iyi bir hız
    Dostum elbette o hızlara çıksın istemiyorum.Anlatmak istediğim örn;100 km/h gidiyorum devir 10 binin üstünde motor bağırıyor.. Bağırmasın istiyorum rahatlasın yine aynı hızı yapayım ama motor rahatlasın devir düşsün

  5. #5
    solmyr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ağustos 2007
    Alıntı Osırıs adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ön 14 arka 42 yapsam nasıl olur acaba? yada 15/43

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------



    Dostum elbette o hızlara çıksın istemiyorum.Anlatmak istediğim örn;100 km/h gidiyorum devir 10 binin üstünde motor bağırıyor.. Bağırmasın istiyorum rahatlasın yine aynı hızı yapayım ama motor rahatlasın devir düşsün
    onu sen bilirsin. dişli büyütürsen, çekişi biraz azalır. sürüş stili önemli. ben düşük devirli kullanırım motoru. 5200devirde torkunu veriyor. uzun yolda ideal hızda o civarda deviri tutturabilmek için iki defa dişli değiştirdim. işte çekişden düşmesinide hesaba katarak bir karar ver.
    motogünlüğüm: youtube.com/c/Bereñârı

  6. #6
    mystic80 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HD Sportster 883 2004
    en iyisi o zaman dişli büyütmek olacaktır ancak unutmamak gereken bişey var dişli büyüttüğünüzde max hız artarken çekişi azalacaktır. Tavsiyem dişliyle oynamamanız çünkü trafik içinde bir anda motorun yeteri güçte çekmemesi sizi kötü bir durumda bırakabilir.

  7. #7
    ercan41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    Piaggio X9 500&Sym Wolf 250
    Debriyaj balataların kaçırıyor çünkü son viteste redlina sokman için iyi bi bayır olması lazım
    Osırıs bunu beğendi.

  8. #8
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Alıntı ercan41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj balataların kaçırıyor çünkü son viteste redlina sokman için iyi bi bayır olması lazım
    Ne yapmamız gerek buna?

  9. #9

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Standart bir motosikletin NŞAda rüzgar direncine karşı koyup kaba bir hesapla 100km/h hıza çıkabilmesi için 10 beygir güç üretmesi gerekir. 160km/h hıza çıkması için 45 beygir civarında bir güç üretmesi gerekir. Motosiklet hızlandıkça çarptığı hava yoğunluğu artar ve daha fazla sürtünmeye maruz kalır. Yani sonuca bağlarsak 10 beygirlik bir motorun normal şartlarda 130 km/h hıza çıkması fiziken mümkün değildir. Ya motor gücünü artırmak gerekir yada motosiklete ve sürücüye süper ötesi aero dinamik bir şekil vermek gerekir. Ön dişliyi büyütmek son hızı artırır doğru, ama motosikletin o hava direncinde büyük dişliyi çevirebilecek mi ?
    Osırıs, cenkito ve dyavol-77 bunu beğendiler.

  10. #10

    Üyelik
    23 Nisan 2011
    Şehir
    istanbul-avcılar
    Motosikleti
    2014 CBR500R vs Dio 110
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Standart bir motosikletin NŞAda rüzgar direncine karşı koyup kaba bir hesapla 100km/h hıza çıkabilmesi için 10 beygir güç üretmesi gerekir. 160km/h hıza çıkması için 45 beygir civarında bir güç üretmesi gerekir. Motosiklet hızlandıkça çarptığı hava yoğunluğu artar ve daha fazla sürtünmeye maruz kalır. Yani sonuca bağlarsak 10 beygirlik bir motorun normal şartlarda 130 km/h hıza çıkması fiziken mümkün değildir. Ya motor gücünü artırmak gerekir yada motosiklete ve sürücüye süper ötesi aero dinamik bir şekil vermek gerekir. Ön dişliyi büyütmek son hızı artırır doğru, ama motosikletin o hava direncinde büyük dişliyi çevirebilecek mi ?
    Adam akıllı bir cevap/yorum gelmiş, pekii 26 bg'lik cbr 250 ile 183 km/h yaptığını iddia eden vatandaş var bu forumda-bu da fiziken mümkün görünmüyor sizin verdiğiniz denkleme göre...
    Osırıs bunu beğendi.
    The Power of The Dreams.

  11. #11
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Standart bir motosikletin NŞAda rüzgar direncine karşı koyup kaba bir hesapla 100km/h hıza çıkabilmesi için 10 beygir güç üretmesi gerekir. 160km/h hıza çıkması için 45 beygir civarında bir güç üretmesi gerekir. Motosiklet hızlandıkça çarptığı hava yoğunluğu artar ve daha fazla sürtünmeye maruz kalır. Yani sonuca bağlarsak 10 beygirlik bir motorun normal şartlarda 130 km/h hıza çıkması fiziken mümkün değildir. Ya motor gücünü artırmak gerekir yada motosiklete ve sürücüye süper ötesi aero dinamik bir şekil vermek gerekir. Ön dişliyi büyütmek son hızı artırır doğru, ama motosikletin o hava direncinde büyük dişliyi çevirebilecek mi ?
    Teşekkür ederim hocam gayet bilimsel bir açıklama olmuş,peki motorumun 110 km den sonra redline girmesini nasıl engellerim? daha önceki dişlilerin numarasını unuttum ama 2 kişiyle hafif bayır aşağı 135 km gördüğümü biliyorum redline girmeden

  12. #12
    ronnytechno - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2011
    Şehir
    Süleymanpaşalı
    Motosikleti
    TVS Apache 150 2013 Yeşil-Siyah
    nedir bu son hız olayı anlamış değilim 140 150 km/h yapmak isteyen nıye 150 cc alır ?
    Osırıs bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    17 Mart 2014
    Alıntı dyavol-77 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adam akıllı bir cevap/yorum gelmiş, pekii 26 bg'lik cbr 250 ile 183 km/h yaptığını iddia eden vatandaş var bu forumda-bu da fiziken mümkün görünmüyor sizin verdiğiniz denkleme göre...
    Böyle bir savda bulunan kişiye 183 ile lazer ölçüm yapan bir radara girmesini, ceza makbuzunda yazan hızın 183 ve üstü olması durumunda cezayı sizin ödeyeceğinizi, 182 ve altı olması durumunda cezayı kendisinin ödeyeceğini ve ceza tutarı kadar para ile tatlı alıp hayrına dağıtacağını bir iddaa şartı olarak sunun...

    Yada vayyy anasını, CBR 250 ile 183 yaptın demek... Tebrik ederim seni diyip, kişiyi o hıza çıktığına inanıp mutlu olması için yalnız bırakın
    Osırıs ve dyavol-77 bunu beğendiler.

  14. #14

    Üyelik
    23 Mart 2014
    Şehir
    İstanbul-Emirgan
    Motosikleti
    Tvs Apache
    Alıntı ercan41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Debriyaj balataların kaçırıyor çünkü son viteste redlina sokman için iyi bi bayır olması lazım
    Bendede apache var temde redline'a soktum sıfır motoru şimdi söylermisin nasıl debriyaj balataları kaçırıyor ?

    Alıntı sodurlu88 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Standart bir motosikletin NŞAda rüzgar direncine karşı koyup kaba bir hesapla 100km/h hıza çıkabilmesi için 10 beygir güç üretmesi gerekir. 160km/h hıza çıkması için 45 beygir civarında bir güç üretmesi gerekir. Motosiklet hızlandıkça çarptığı hava yoğunluğu artar ve daha fazla sürtünmeye maruz kalır. Yani sonuca bağlarsak 10 beygirlik bir motorun normal şartlarda 130 km/h hıza çıkması fiziken mümkün değildir. Ya motor gücünü artırmak gerekir yada motosiklete ve sürücüye süper ötesi aero dinamik bir şekil vermek gerekir. Ön dişliyi büyütmek son hızı artırır doğru, ama motosikletin o hava direncinde büyük dişliyi çevirebilecek mi ?
    Motosikletimin son hızını 130km/h olarak kendi kaydediyor,isterseniz yarın resmini çekip paylaşabilirim.Fabrikadan aldığım haliyle hiç dişliyle falan oynamadan iki kişi en fazla 125 tek başıma da 130 gördüm.

    Not:110 kiloyum.
    Osırıs bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    13 Ağustos 2013
    Şehir
    Nevşehir
    Motosikleti
    YAMAHA MT-07 2015
    Kardeşim motorun daha önceden aynı devirde daha hızlı gidiyor, şimdi aynı devirde daha yavaş gidiyorsa debriyaj balataların bitmiş olabilir.Ustana bir de onu göster.Tavsiye
    Osırıs bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    17 Mart 2014
    TVS rtr 150 zaten 13-14 beygir güç üretiyor... Kadran %10 civarı yalan söyler, yani gerçekte 117km/h felan yapıyor motorun.. Benim asıl anlatmak istediğim dişliyi büyüttüğünde motorun gelişimi artı yönde olmayabilir.. Şöyle açıklıyım, bazen rampa tırmanırken motor 5. vitesde 85 yapmaz, hız düşmeye başlar, ama 4. vitese düşürürsen tekrar tırmanır ve 85 i de geçer bazen... Büyük vitesde daha hızlı gitmesi gerekmiyor mu ? İşte motor yetersiz kaldığı için istenilen devirde çeviremiyor... Sen şimdi ön dişliyi büyütürsen motorun rüzgardan rampadan dolayı eskisi gibi de gitmeyebilir..
    Osırıs bunu beğendi.

  17. #17
    kamsea - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    istanbul-4.Levent
    Motosikleti
    daelim s2 250
    bu motoru üreten adamlar en uygun şartları göz önüne alarak gerek dişli gerekse diğer parçaları tasarladıklarından daha fazlası için motor büyütmek en mantıklı çözüm...Dişli filan kesmez seni arkadaşım hiç uğraşma
    Osırıs bunu beğendi.

  18. #18
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Alıntı kamsea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu motoru üreten adamlar en uygun şartları göz önüne alarak gerek dişli gerekse diğer parçaları tasarladıklarından daha fazlası için motor büyütmek en mantıklı çözüm...Dişli filan kesmez seni arkadaşım hiç uğraşma
    Aynen öyle artık 100 120 de kesmiyor beni,sanki yolda duruyormuş gibi oluyorum arabalar hızla geçerken.. en azından 150 170 arası bi hız yapacak motor lazım bana
    kamsea bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)