Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

eksoz çeşitleri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    gt170 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Suanda yok ��
    Tüp eksoz,full eksoz,komple eksoz,power comander,titanium eksoz,carbon eksoz daha birçok çeşidi var galiba arkadaşlar ben bunların arasındaki farkı nedir öğrenmek istiyorum mesela internette gördüğümde
    Two Brothers full titanium eksoz diyor başka bir yerde gördüğümde,Two brothers tüp eksoz diyor bunları bana açıklar mısınız teşekkür ederim.Yorumlarınızı bekliyorum..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Tüp egzoz denilen şey, sadece son susturucudur, Slip-on da denir. Manifolt hariçtir.
    Full egzoz ya da komple egzoz denilen şey aslında egzoz sisteminin tamamıdır. yani manifolt + tüp kısmı.
    Titanium ve carbon egzozun yapıldığı maddedir. Titanium bildiğim kadarıyla çabuk soğuyan ve hafif bir metal olduğundan tercih edilir.
    Carbon da sağlamlığı ve hafifliği için tercih edilir.
    Power commander hakkında sitemizden değerli bir alıntı veriyorum,
    Alıntı Özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu da benden olsun

    Power Commander özellikle performans amaçlı yapılan Egzoz,Hava Filtresi değişikliklerinde çok fayda sağlayacak bir donannımdır.Motosikletin kablo bagı arasına bağlanacak motosiklet marka ve modeline uygun olarak uygun jakları ile gelmektedir.Motosikletin orijinal beyin ve elektronik sistemine kesinlikle zara vermez ve sökülmesi halinde motosiklet fabrikasyon değerlerne geri dönmüş olur.Mükemmel bir ayar ve programlama için, Tuninglink yazılımlı 250 serisi bir DYNO test standı ile birlikte çok tecrübeye ihtiyaç olmaktadır.
    Yani al,tak ve git ile olmuyormuş demekki.

    Değerli Coq'un da yazdığı gibi,Egzoz ya da filtre değişimi ile motosikletin kontrol beynine yazılmış olan programın tamamen hükmünü yitirmiş olması anlamına gelmektedir.
    Egzoz ya da hava filtresi orijinalliğini yitirdiği an, tekrar DYNO'a girmesi ve yapılan değişkliklere uygun variler ytespit edilerek yeniden yazılması gerekmektedir aksi halde yakıt sarfiyatı ile birlikte motosikletin ömrüde olumsuz etkileceketir.
    Power Commander almak istediğinizde,Motosikletinizin marka ve modeline uygun,belli başlı performans egzoz ve hava filtresine uygun yazılım ile alınabilimekte.
    Aynı zamanda Power Commander'ler 5-6 farklı yazılım yüklenmiş olarak geldiği gibi,Ünite üzerinde bulunan 3 ad. farklı düğme sayesinde kullanılacak devirler uygun DÜŞÜK - ORTA - YÜKSEK komutları verile bilir.

    Power Commander ile ilgili kısaca bir tercüme yaptım ve aşağıda dikkatinize sunuyorum.

    Bir çok yeni jenerasyon motosiklet kullanıcısı dengesiz ya da aşırı yakıt sarfiyatı,sabit sürüşlerde düzensiz devir artış ve düdüşlerinden yakınır, kalkışlarda ırgalama ve silkelemelerden şikayet eder.
    Bazı donanımların montajı sonun motosiklet bellirli bazı devirlerde iyi çalışsa da,farklı devirlerde daha da kötü bir hal almıştır...çoğu bilgin bu meselenin yakut enjeksiyonlu makinelerde olağan olduğu ve O² sensörü ile katalizörden kaynaklandığı ve yapılacak pek bir şeyin olmadığını iddia ederler.

    Power Commander ve buna bağlı donanımla ya da kontrol ünitesinin yeniden programlanması ile birlikte ele alınacak ufak tefek müdahaleler sonunda mükemmel donatılmış test sistemimizde sahip olduğumuz yılların birikim ve tecrübesi ile sizin kullanma amaç ve tarzınıza size en uygun değerleri belirleyerek uygun yazılımı yüklemekteyiz.u

    Power Commander ile sağlayacağınız fayda ve farklılıklar:

    * Düzeli (sabit) devirlerde ırgalama ve hırpalama olmayacak.
    * Daga rahat gaz yeme/alma ve tüm devirlerde (klappe pozisyonlarında)
    daha sağlıklı bir ivmelen/akselerasyon.
    * Daha yüksek trafik güvenliği.
    * Daha fazla verim ile birlikte yakıt tassarufu.
    * Düşük gaz açmalarda %40 dan daah fazla verim artışı.
    * Azalan cevre yükü.
    * Silindir ve yanma odalarının daha iyi soğuması.
    * Motorun ömrü daha uzun olmakta.
    * Motosiklet ya da otomobilde yapılan donanım değişikliklerine mükemmel uyumu ve daha bir çok farklı üstünlükler.

  3. #3
    gt170 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Suanda yok ��
    Cok tesekkur ederim cok yardimci oldunuz yalniz tup eksoz degilde sadece manifolt olan varmi varsa sadece tup eksoz yada sadece manifolt eksoz yada komple eksoz bunlarin arasinda ne farklar vardir ses guc yakit fiyat vsvs cevabinizi bekliyorum tesekkur ederim

  4. #4
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Alıntı gt170 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cok tesekkur ederim cok yardimci oldunuz yalniz tup eksoz degilde sadece manifolt olan varmi varsa sadece tup eksoz yada sadece manifolt eksoz yada komple eksoz bunlarin arasinda ne farklar vardir ses guc yakit fiyat vsvs cevabinizi bekliyorum tesekkur ederim
    Öncelikle bir yanlış anlaşılma var sanırım.
    Egzoz 2 bölümden oluşuyor.
    1. Manifolttan tüpe kadar olan ara boru (Silindirden susturucuya kadar olan kısım)
    2. Tüp (Sondaki susturucu kısım)

    Sadece tüp egzoz olarak satılanlar, manifolttan sonraki kısımdır. Motorun üzerindeki mevcut fabrika çıkışlı susturucu çıkarılıp, alınan tüp kısmı takılır. Ara boruya para vermediğiniz için daha uygun fiyatlıdır.
    Full sistem olanlar ise Manifolt + tüptür. Motordaki mevcut manifolttan tüpe kadar olan ara boru çıkarılır, yerine alınan örneğin Akrapovic manifolt araborusu + tüp takılır. Bu daha verimlidir çünkü ara boru genelde titanyumdur ve tüpe göre özel tasarlanmıştır. Fiyatı tabiki daha pahalıdır.

    Ses, güç, yakıt da motora göre değişir tabiki. Egzoz türlerine göre bu konuda genel bir yorum yapılamaz. Genelde ses ve yakıt artıyor ama. Güç de Power Commander takıldığında cüzi bir miktar artıyor. 100 beygirlik motorda 8 9 beygir kadar. Küçük cclerde ise fazla bir etkisi yok, %90 ses için.
    2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125

  5. #5
    gt170 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Suanda yok ��
    İyi günler..Arkadaşlar şimdidi de Headers Eksoz duydum o nasıl oluyor açıklayabilir misiniz??

  6. #6
    tavares - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2013
    Şehir
    hissi kablel vuku
    Motosikleti
    cbr250
    doğru yazılışı egzoz
    ronnytechno bunu beğendi.

  7. #7
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Mesela yıl 2006 Yamaha MT 03 ün doğuşu

    Yamaha piyasaya bu motosikleti sürdüğünde Akrapovic egzoz ile birlikte orjinal seçenekli almak ta mümkün dü.

    Yamaha Tr ye benimki Akrapovic egzozlu olsun dediğimizde, bayi bizim motosikletimizi tekrar dyno ya sokup, profesyonelce yazılımını tecrubeli kişilerce ayarlayıp en iyi verim en az yakıt... ... halinde ayarlayıp mı teslim ediyordu

    Yoksa öz köşem merdiven altı egzozcuları gibi tüpü alıp takıyormuydu Ozamanlar ülkemizde dyno varmıydı gerçi varsada kaç tane vardı onuda bilemiyorum :/


  8. #8
    gt170 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Suanda yok ��
    Anlamadım??

  9. #9
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Alıntı gt170 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anlamadım??
    Şu yazıya kesinlikle katılıyorum ama benim yazdığım gibi durumlarda ne oluyor acaba diye bu yazıya karşılık yazmıştım

    Alıntı Özer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu da benden olsun

    Power Commander özellikle performans amaçlı yapılan Egzoz,Hava Filtresi değişikliklerinde çok fayda sağlayacak bir donannımdır.Motosikletin kablo bagı arasına bağlanacak motosiklet marka ve modeline uygun olarak uygun jakları ile gelmektedir.Motosikletin orijinal beyin ve elektronik sistemine kesinlikle zara vermez ve sökülmesi halinde motosiklet fabrikasyon değerlerne geri dönmüş olur.Mükemmel bir ayar ve programlama için, Tuninglink yazılımlı 250 serisi bir DYNO test standı ile birlikte çok tecrübeye ihtiyaç olmaktadır.
    Yani al,tak ve git ile olmuyormuş demekki.

    Değerli Coq'un da yazdığı gibi,Egzoz ya da filtre değişimi ile motosikletin kontrol beynine yazılmış olan programın tamamen hükmünü yitirmiş olması anlamına gelmektedir.
    Egzoz ya da hava filtresi orijinalliğini yitirdiği an, tekrar DYNO'a girmesi ve yapılan değişkliklere uygun variler ytespit edilerek yeniden yazılması gerekmektedir aksi halde yakıt sarfiyatı ile birlikte motosikletin ömrüde olumsuz etkileceketir.
    Power Commander almak istediğinizde,Motosikletinizin marka ve modeline uygun,belli başlı performans egzoz ve hava filtresine uygun yazılım ile alınabilimekte.
    Aynı zamanda Power Commander'ler 5-6 farklı yazılım yüklenmiş olarak geldiği gibi,Ünite üzerinde bulunan 3 ad. farklı düğme sayesinde kullanılacak devirler uygun DÜŞÜK - ORTA - YÜKSEK komutları verile bilir.

    Power Commander ile ilgili kısaca bir tercüme yaptım ve aşağıda dikkatinize sunuyorum.

    Bir çok yeni jenerasyon motosiklet kullanıcısı dengesiz ya da aşırı yakıt sarfiyatı,sabit sürüşlerde düzensiz devir artış ve düdüşlerinden yakınır, kalkışlarda ırgalama ve silkelemelerden şikayet eder.
    Bazı donanımların montajı sonun motosiklet bellirli bazı devirlerde iyi çalışsa da,farklı devirlerde daha da kötü bir hal almıştır...çoğu bilgin bu meselenin yakut enjeksiyonlu makinelerde olağan olduğu ve O² sensörü ile katalizörden kaynaklandığı ve yapılacak pek bir şeyin olmadığını iddia ederler.

    Power Commander ve buna bağlı donanımla ya da kontrol ünitesinin yeniden programlanması ile birlikte ele alınacak ufak tefek müdahaleler sonunda mükemmel donatılmış test sistemimizde sahip olduğumuz yılların birikim ve tecrübesi ile sizin kullanma amaç ve tarzınıza size en uygun değerleri belirleyerek uygun yazılımı yüklemekteyiz.u

    Power Commander ile sağlayacağınız fayda ve farklılıklar:

    * Düzeli (sabit) devirlerde ırgalama ve hırpalama olmayacak.
    * Daga rahat gaz yeme/alma ve tüm devirlerde (klappe pozisyonlarında)
    daha sağlıklı bir ivmelen/akselerasyon.
    * Daha yüksek trafik güvenliği.
    * Daha fazla verim ile birlikte yakıt tassarufu.
    * Düşük gaz açmalarda %40 dan daah fazla verim artışı.
    * Azalan cevre yükü.
    * Silindir ve yanma odalarının daha iyi soğuması.
    * Motorun ömrü daha uzun olmakta.
    * Motosiklet ya da otomobilde yapılan donanım değişikliklerine mükemmel uyumu ve daha bir çok farklı üstünlükler.
    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)