Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Sağlıklı Debriyaj Ayarı Nedir ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    agrasiwe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul - Gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    Yamaha mt09
    Arkadaşlar slm

    cbr125 motorum, geçen pazar 4000 bakımına götürdüm, usta debriyaj ayarını değiştirmiş, yani kavrama noktasını değişmiş, ilkten beri debriyajı bir santim açtımmı kavramaya başlıyordu, usta tutmuş en sona yakın ayarlamış yani kolu bırakınca kavrıyor o kadar yani... gittim tekrar sordum eskisi gibi olmazmı dedim, servis danışmanı olan gençten arkadaş vardı, abi bende tamirciyim, öteki türlü debriyajın ömrünü yersin dedi, hemen kavraması iyi değil dedi, bana biraz mantıksız geldi açıkçası. Neden derseniz, mantık olarak debriyaj kolunun erken kavraması tamamen bırakınca debriyaj daha rahat yapışır çeken baskı olmadığı için... hani anlatması zor ama.. mantıken öyle değilmi, şimdi en sonra bırakınca kavrıyorsa tam kavradığını nasıl anlayacağım ki ?belki hafiften çekiyor, rahat tutunma yapmıyor da olamaz mı ?

    yoksa benmi yanlış biliyorum, nasıl olmalı ciddi bilgisi olan varmı acaba ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yqavuzhyan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    Kurduğun mantık tamemen doğru bir mantık. Çok yakında ve çok uzakta olmaması lazım. Sonra olursa çekme yaptığını bilemezsin. Yakın olursa bu seferde sıyırma yapar. En iyisi ortada olacak. Yani hem başta hem sonra boşluk olacak.

    CBR da nasıl bılmem ama driftte kendin ayarladıysan onu da yaparsın. KAvrama sonrda olunca şehir içi sıkıntı yapıyor hem.

  3. #3
    ectuna - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Kasım 2013
    Şehir
    İstanbul, Kadıköy, Aacıbadem
    Motosikleti
    Versys 650 (İnazuma-YBR125-Honda Ps150i-H.Kinetix)
    sonda nasıl kullanacaksın.
    ben de öyle olsa yokuşta kaydırırım ya da acele eder istop ettiririm.
    zor iş.
    ortada olsa olmaz mı?
    millet iş yapmaya üşeniyor yaptığı işi övüyor gibi geldi bana.
    cenkito bunu beğendi.

  4. #4
    agrasiwe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul - Gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    Yamaha mt09
    Alıntı yqavuzhyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kurduğun mantık tamemen doğru bir mantık. Çok yakında ve çok uzakta olmaması lazım. Sonra olursa çekme yaptığını bilemezsin. Yakın olursa bu seferde sıyırma yapar. En iyisi ortada olacak. Yani hem başta hem sonra boşluk olacak.

    CBR da nasıl bılmem ama driftte kendin ayarladıysan onu da yaparsın. KAvrama sonrda olunca şehir içi sıkıntı yapıyor hem.
    driftte neredeyse pay yoktu, oda sona doğru kavrıyordu, ilk başta kavrama neredeyse ayarlayamamıştım onda, ama cbr de servisten önce ilk başta kavrıyordu, yani 1 cm açınca başlıyordu, servis en sona yakın yapmış, iki ucu b.lu deynek, demin okuduğum yazıda da adam ilk başta kavrarsa vites atmak için bastığında en dipe kadar sıktığında debriyajı tam ayrıldığından emin olamayız buda takır tukur vites geçisi sağlar dedi oda mantıklı geldi şimdi :D

    Alıntı ectuna adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sonda nasıl kullanacaksın.
    ben de öyle olsa yokuşta kaydırırım ya da acele eder istop ettiririm.
    zor iş.
    ortada olsa olmaz mı?
    millet iş yapmaya üşeniyor yaptığı işi övüyor gibi geldi bana.
    valla o ustanın yaptığı bana da öyle geldi..

  5. #5
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    en sonda kavrama yapıyorsa, balatalar ve baskı saçları tam oturmadan sürüyorsun demektir. ortalarda kavramalı.
    editledim.

  6. #6
    Osırıs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ekim 2013
    Benim motorda manetin en uç noktasında kavrıyor. neredeyse bırakıyorum yani en uçta

  7. #7
    UNdocab - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Motosikleti
    Hyosung GT650, RT125
    Kullanım kılavuzuna bak bu konuda birşey vardır.
    Hyosung kullanım kulavızunda. Orjinal manetler ile debriyajı sıkmıyorken manetin teli çektiği noktadaki boşluk yarım santim olmalı der.
    Resimde görülen noktadan bahsediyorum

  8. #8

    Üyelik
    14 Kasım 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Falcon Crown 150
    Aynı sıkıntı bendede var.Vites geçişleri ile alakalı bi sıkıntım vardı.Servisteki usta debriyaj ayarını en sona ayarlamış.Bıraktığım zaman kavrıyor.Trafikte bi acip oluyor.His eksikliği var.Vites problemimide çözmedi...
    Bu ustalar paragöz.Mekanik bi sıkıntıya sebep versin diye yapıyor olabilirlermi?

  9. #9
    agrasiwe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul - Gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    Yamaha mt09
    kendim denicem biraz ortalara getiricem sanırım en mantıklısı bu olucak...

  10. #10
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Debriyaj maneti ortada kavrayacak. Başta sonra boşluk olacak

  11. #11

    Üyelik
    24 Mart 2010
    Şimdi çok aşağıda kavrarsa debriyaj tam ayıramaz vitesler kemikli geçer dişliler zorlanır vs çok uçta kavrarsa maneti bıraksan bile debriyaj tam yapışamaz kaçırır motor bir anda atılır zor ayarlanır stop eder en güzeli tam çektiğinde ortalarda kavraması maneti tamamen bırakınca biraz telde boşluk kalması.

  12. #12
    ERROR88 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    HONDA NC 750S
    Valla yetkili servisin arkaya 58 öne 46 hava bastığını baz alarak ayarları bozarim arkadaş senin düşündüğün doğrusu kardeş ensonda olmaz o iş tam açılmaz o zaman yersin balatayı
    www.erkakurye.com


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)