Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Fz6 N STAR STOP YARDIMM

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    canYOLDAS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2012
    Şehir
    DİYARBAKIR
    Motosikleti
    2014 YAMAHA MT 09
    İyi Günler Değerli Form Dostları

    Yaklaşık 2 aydan fazla kışlık bakımı yaptıktan sonra makinayı kaldırmıştım bu gün havanın güzel olmasından faydalanmak istedim sorunsuz çalıştı makina, ufak bir tur atım normal sürüşte motor 100 veya 130 km hızlarda seyrederken birden elektrik kesiyor sanki star stor düğmesine o hızlarda biri basıyor gibi basta durup çalıştırmak istedim çalışmadı kırmızı düğmyemi açık kapatınca çalıştı ve yolda yine kesilmeler oludu durmadan kırmızı düğmeyi açık komutanken baş parmağımla bastırdığımda yine akım geliyor.
    sorun star stop düğmesinde mi yoksa başka bir ariza olabilir mi yada star stop devre dışı bıraksam sorun çözülür mü? bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilir mi?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    scooboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2011
    Şehir
    istanbul(İzmirli)
    Motosikleti
    Yamaha xj6N 2013
    Düğmeye basınca çalışıyorsa sorun düğmedeki temazsızlık olabilirmi acaba?
    açma kapama tuşuna(içeri sızdırırarak) bolca wd40 sıksanız.
    canYOLDAS bunu beğendi.

  3. #3
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    Elektrik gidiyor derken yani motor komplemi kesiyor elektirigi ?

    Tekleme biçimindeyse buji diyecegim.

    Ama işin içinde elektiriksel birşey mevcut yukardaki arkadaşın dedigi mantıklı geliyor onun dışında.

    aklıma statör geliyor.
    canYOLDAS bunu beğendi.

  4. #4
    cihan54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2011
    Şehir
    Adapazarı
    Motosikleti
    Honda VFR 1200F
    Aynı sıkıntıyı ben de yaşadım üstadım. Hatta şu an benim stop tuşum 'iptal'

    Biraz açıklama yapayım, ahaliyi de aydınlatalım. Hani derler ya "Aha motor düşük km'li, yol yapmamış, garaj motoru" vs. gibi tabirler bana göre dezavantajdır. Kötüdür yani. Yatan motor iyi değildir. İşleyen demir ışıldar diye bir söz vardır. Buna da öyle bakabiliriz. Yatan motor, olduğu yerde rutubetten korozyon yapıyor. Tesisatlar, giriş çıkışlar, jaklar, akü kutup başları, iletken yüzeyler vs. bunlar hep oksitlenme yapabilen yerler. FZ6'larda da 3 merkezi oksit noktası var.

    1- Start-stop düğmesi (Sağ kumanda) içinde bulunan iletken plakalar
    2- Akü kutup başları ve buraya bağlantılı jaklar
    3- Konjektör girişleri

    Velhasıl, motorun ara ara yatmalarda korozyon oluşturmuş ve dediğim gibi ilk olarak sağ kumandanı etkilemiş. Kumandayı açtığında start-stop'u sağlayan iki plaka göreceksin. Bu iki plaka simsiyah olmuştur. Zımparalasan da temizlesen de bu plakalar artık miyadını doldurmuş oluyor ve yine çabuk korozyon yapıp verimsiz çalışıyor. Tavsiyem; kumandadaki start-stop'u bypass yoluyla iptal etmendir. Ben birkaç aydır bu şekilde kullanıyordum. Bu hafta sağ kumanda sipariş ettim, kısmetse yakın zamanda start-stop'uma kavuşuyorum
    canYOLDAS, CEM. ve ozgurakman bunu beğendiler.
    "CaRPe DieM"

  5. #5
    canYOLDAS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2012
    Şehir
    DİYARBAKIR
    Motosikleti
    2014 YAMAHA MT 09
    Alıntı scooboy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Düğmeye basınca çalışıyorsa sorun düğmedeki temazsızlık olabilirmi acaba?
    açma kapama tuşuna(içeri sızdırırarak) bolca wd40 sıksanız.

    evet düğmeye basınca çalışıyor wd40 sıktım ama bir şey değişmedi :(

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:29 ----------

    Alıntı CEM. adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Elektrik gidiyor derken yani motor komplemi kesiyor elektirigi ?

    Tekleme biçimindeyse buji diyecegim.

    Ama işin içinde elektiriksel birşey mevcut yukardaki arkadaşın dedigi mantıklı geliyor onun dışında.

    aklıma statör geliyor.


    elektirk gidiyor dememdeki neden kontak açık göstergelerde elektirik var sadece motora akımı kesiyor. düğmeye basınca az gaz veridiğimde çalıyor yine

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:31 ----------

    Alıntı cihan54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı sıkıntıyı ben de yaşadım üstadım. Hatta şu an benim stop tuşum 'iptal'

    Biraz açıklama yapayım, ahaliyi de aydınlatalım. Hani derler ya "Aha motor düşük km'li, yol yapmamış, garaj motoru" vs. gibi tabirler bana göre dezavantajdır. Kötüdür yani. Yatan motor iyi değildir. İşleyen demir ışıldar diye bir söz vardır. Buna da öyle bakabiliriz. Yatan motor, olduğu yerde rutubetten korozyon yapıyor. Tesisatlar, giriş çıkışlar, jaklar, akü kutup başları, iletken yüzeyler vs. bunlar hep oksitlenme yapabilen yerler. FZ6'larda da 3 merkezi oksit noktası var.


    1- Start-stop düğmesi (Sağ kumanda) içinde bulunan iletken plakalar
    2- Akü kutup başları ve buraya bağlantılı jaklar
    3- Konjektör girişleri

    Velhasıl, motorun ara ara yatmalarda korozyon oluşturmuş ve dediğim gibi ilk olarak sağ kumandanı etkilemiş. Kumandayı açtığında start-stop'u sağlayan iki plaka göreceksin. Bu iki plaka simsiyah olmuştur. Zımparalasan da temizlesen de bu plakalar artık miyadını doldurmuş oluyor ve yine çabuk korozyon yapıp verimsiz çalışıyor. Tavsiyem; kumandadaki start-stop'u bypass yoluyla iptal etmendir. Ben birkaç aydır bu şekilde kullanıyordum. Bu hafta sağ kumanda sipariş ettim, kısmetse yakın zamanda start-stop'uma kavuşuyorum

    benimde aklıma iptal etmek geldi benden önce kulanan arkadaş galiba hep o düğmeden motoru stop etmiş ama o sadece acil durumlar için biliyorum. zamanla dediğinzi gibi miladını doldurmuş... fiyatları ne acaba siparış vermişsiniz öğrene bilirmiyim ?

  6. #6
    cihan54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2011
    Şehir
    Adapazarı
    Motosikleti
    Honda VFR 1200F
    Orjinal sağ kumanda 175 tl
    "CaRPe DieM"

  7. #7
    ozgurakman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2008
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    FZ6 Fazer 98Hp (isviçre çakısı)
    Alıntı cihan54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Orjinal sağ kumanda 175 tl
    Ah be Cihan o orjinal kararan start-stop düğmesinin metallerini temizledikten sonra güzelce yüksek ısıda lehim ile kaplasaydın 175 liran cebinde kalacaktı olsun, işini sağlama almışsın.
    CEM. ve canYOLDAS bunu beğendiler.

  8. #8
    İzmir İl Temsilcisi CEM. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Eylül 2010
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Fazer 600 Ve Wr 125 R
    Tamirciye gitmeden fazer topigine mutlaka yazınız

    Neler neler ögreniyoruz
    canYOLDAS bunu beğendi.

  9. #9
    cihan54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2011
    Şehir
    Adapazarı
    Motosikleti
    Honda VFR 1200F
    Alıntı ozgurakman adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ah be Cihan o orjinal kararan start-stop düğmesinin metallerini temizledikten sonra güzelce yüksek ısıda lehim ile kaplasaydın 175 liran cebinde kalacaktı olsun, işini sağlama almışsın.
    Evet biraz pimpirikliyim. Lehim olayını biliyor olsaydım bile yapmazdım, yine orjinal parçayı alırdım
    canYOLDAS bunu beğendi.
    "CaRPe DieM"

  10. #10
    canYOLDAS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2012
    Şehir
    DİYARBAKIR
    Motosikleti
    2014 YAMAHA MT 09
    hepinize ayrı ayrı teşekkürler sorunu start stop düğmesini iptal ederek çözmüş durumdayım ufak bir turla test etim şimdilik sorun yok
    cihan54 ve scooboy bunu beğendiler.

  11. #11
    adanalı01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Şubat 2010
    Şehir
    adana
    Motosikleti
    yamaha xj6 diversion f 2013
    işleyen demir ışıldar dogru bir ata sözü onun devamınıda bliyomusun kardeşim fazla calışan demirde cabuk yıpranır
    Alıntı cihan54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aynı sıkıntıyı ben de yaşadım üstadım. Hatta şu an benim stop tuşum 'iptal'

    Biraz açıklama yapayım, ahaliyi de aydınlatalım. Hani derler ya "Aha motor düşük km'li, yol yapmamış, garaj motoru" vs. gibi tabirler bana göre dezavantajdır. Kötüdür yani. Yatan motor iyi değildir. İşleyen demir ışıldar diye bir söz vardır. Buna da öyle bakabiliriz. Yatan motor, olduğu yerde rutubetten korozyon yapıyor. Tesisatlar, giriş çıkışlar, jaklar, akü kutup başları, iletken yüzeyler vs. bunlar hep oksitlenme yapabilen yerler. FZ6'larda da 3 merkezi oksit noktası var.

    1- Start-stop düğmesi (Sağ kumanda) içinde bulunan iletken plakalar
    2- Akü kutup başları ve buraya bağlantılı jaklar
    3- Konjektör girişleri

    Velhasıl, motorun ara ara yatmalarda korozyon oluşturmuş ve dediğim gibi ilk olarak sağ kumandanı etkilemiş. Kumandayı açtığında start-stop'u sağlayan iki plaka göreceksin. Bu iki plaka simsiyah olmuştur. Zımparalasan da temizlesen de bu plakalar artık miyadını doldurmuş oluyor ve yine çabuk korozyon yapıp verimsiz çalışıyor. Tavsiyem; kumandadaki start-stop'u bypass yoluyla iptal etmendir. Ben birkaç aydır bu şekilde kullanıyordum. Bu hafta sağ kumanda sipariş ettim, kısmetse yakın zamanda start-stop'uma kavuşuyorum

  12. #12
    cihan54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2011
    Şehir
    Adapazarı
    Motosikleti
    Honda VFR 1200F
    Alıntı adanalı01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    işleyen demir ışıldar dogru bir ata sözü onun devamınıda bliyomusun kardeşim fazla calışan demirde cabuk yıpranır
    Eskiycek mantığıyla binersek o zaman marşa da basmayalım abi Ben Fazer'la uzun yollar katedip yüksek km değerlerine ulaşayım diye bakıyorum.
    canYOLDAS bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)