Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

bu beyin (cdı) diğerlerinden farkı ne ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    rambomert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2012
    Motosikleti
    Minsk 125/ zealsun ms 150-7
    arkadaşlar bu cdı beyin diğer orjinalinden farkı nedir acaba faydalı birşeymi interneti gezerken dikkatimi çektide

    http://www.ebay.com/itm/Performance-...9ab2a4&vxp=mtr

    Dört tekerlek bedenini,iki tekerlek ruhunu hareketlendirir


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    03 Temmuz 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    tvs apache
    beyin bildiğim kadarıyla ateşlemeyi ayarladığı için yakıt hava karışımını değiştiriyor olabilir çünki racing cdi dedi

  3. #3
    rambomert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2012
    Motosikleti
    Minsk 125/ zealsun ms 150-7
    diğerine göre artıları nedir yani motorun torkunda-hızında fayda sağlıyormu

  4. #4
    sakinseytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Africa Twin 1000
    cdı ın ne farkı olucak bu sorudan yola çıkarak cdı ın ne oldugu hakkında hiçbir fikrin olmadıgı kanısına vardım.
    cdı karbüratörlü motorlarda basit bir ateşleme mekanizmasından öteye gitcek birşey degil altı üstü volanın ordaki okuyucudan aldıgı sinyali bobine gönderip bujini zamanında ateşlemesini saglar pistonun 4 turunda 2 ateşleme bir patlama olur karışık işler.
    yani anlıyacagın cdı a varana kadar daha önemli ayrıntılar mevcut.misal benim gibi yüksek cc motorla kafa yapıyosan devamlı suretle egzantrik zinciri degiştirmek zorunda kalırsın zincirin boşlamasıyla sente mm rik kaçar üst kafa patlama odası m2 si vs çok gzl ayrıntılar var cdı a varana kadar araştırmalarını anlamlı kılmanı dilerim.
    cenkito bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    03 Temmuz 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    tvs apache
    torku bilmem de hız konusunda fayda sağlıycağı kesin yakıt sarfiyatınında artıcağını unutmamak lazım ayrıca sakinseytan da çok güzel anlatmış

  6. #6
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı ques1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    torku bilmem de hız konusunda fayda sağlıycağı kesin yakıt sarfiyatınında artıcağını unutmamak lazım ayrıca sakinseytan da çok güzel anlatmış

    dostum bence ne hıza nede torka katkısı olmaz.. hızıda torkuda motor üretir beyin değil. sakinseytanın dediği gibi cdi beyin ateşleme mezvularını kontrol eder hatta benim hyoda motor soğukken 4 bin deviri geçemezsin ne kadar gaz versende bu tür şeyleri beyin kontrol ediyor
    cenkito bunu beğendi.

  7. #7
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    egerki motorunuz enjectionlu ise cdi değişimi yani arabalardaki çip olayı fayda saglayabilir.

    karburatörlü motorlarda cdi yani beyinin performansa etkisi yoktur.

    performansı silindir hacmi, silindir üst kapak, subablar ve onları besleyen sistem yani karburatör ve hava filtresi etkiler.

    tabi turbo beslemesi yoksa

  8. #8
    ots - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF 250 Rally
    Geçen sene bu ünitenin gy6 motorlar için olanını araştırmıştım bu üniteler aslında kit olarak satılıyor cdi ünitesi endiksyon bobini buji kablosu,piposu ve iridyum buji. Cdi ünitesinin üzerinde bir ayar vidası var saat yönünde çevirdikce motorun sürüşü agresifleşiyor ama motorun devrine göre cdi karar veriyor düşük devirlerde avans vurmasın diye fazla bir değişiklik yapmıyor yüksek devirlerde ateşleme zamaninda milisaniyelik değişikler yapıyor tabiki yakıt tüketimide artıyor ters yöne çevirincede sürüş sakinleşiyor yakıt tüketimi düşüyor orta ayardada motorun orjinal cdi ayarı oluyor endiksyon bobinide orjinal bobine göre daha yüksek enerji üretiyor buji kablosu ,pipo,iridyum bujide daha güçlü ateşlemeyle sistemin tamamlayıcısı oluyor.
    Tabi bunlar satıcıların iddiası ben alıp kullanıp denemedim ne oranda doğrudur bilmiyorum ama normalde teorik olarak ateşleme zamanının belli devirlerde değişmesi ve daha güçlü ateşleme ile motor güçlenir ama 100 , 150 cc motor nekadar güçlenir uğraşmaya değermi o tartışılır
    Tabi bide bu çok hassas bir ayar gerektirir yoksa pistonu delme tehlikesi vadır ürünleri türkiyedede satan ve kullananlar var aşşağıdada birkaç link verdim

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-yedek-parca-motosiklet-cg-scooter-cup-modife-performans-cdi-beyinler-90658499/detay/

    http://teknikmotosiklet.com/urunlerimiz-109-Cg_ve_Scooter_ler_icin_performans_CDI._beyin..html #!prettyPhoto

    http://www.motosport.com.tr/cg-125-performans-cdi-unitesi
    maxi97, rambomert ve ferhatkars bunu beğendiler.

  9. #9

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    2013 S1000RR Hp4
    Enjeksiyonlu sistemde performansa olumlu-olumsuz etkisi olabilir. Karburatorde neyi değiştirir bilmem.

  10. #10
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı İmportant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enjeksiyonlu sistemde performansa olumlu-olumsuz etkisi olabilir. Karburatorde neyi değiştirir bilmem.
    oguzhan arkadasın dediği gibi en fazla motor devrini değiştirir, sınırlar
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  11. #11
    elantronikçi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Eylül 2013
    Şehir
    Bolu, İzmit, İstanbul
    Motosikleti
    Mondial 125 Mh Drift
    CDI açılımı: Course Deviation Indicator
    Türkçe karşılığı: Yön Sapma Göstergesi
    Demek istediği: Kranktaki harekete göre supabların çalışması için bujiye zamanında elektrik göndermesi.
    NOT: Dikkat edilmesi gereken bir nokta ise bir çok yerde kullanıldığı için açılımlar değişebiliyor. Örneğin otomotiv sektörü için ya da enjeksiyonlu sistemler için sondaki 'I' harfi enjeksiyonu belirtir. Fakat yaptığı iş yine aynıdır.
    Yaşa ve gör!

  12. #12
    madlive - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2010
    Şehir
    Bağcılar / İstanbul
    Motosikleti
    Vespa SLX 250 ie.
    CDI benim bildiğim Capacitor discharge ignition kısaca elektronik ateşlemedir.
    Çok eski sistem ateşlemede platin krankdan hareketini mekaniki olarak alıp mekaniki olarak ateşlemeyi yapıyordu diye biliyorum.




  13. #13
    ots - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CRF 250 Rally
    Herkes bişey yazmış kimi enjeksiyonlu olsa demiş kimi dizel arabanın açılımını yazmış enjeksiyonlu olsa EFİ ünitesi var zaten herşeyi kontrol ediyor CDİ nin açılımıda C: Capacity-Kapasitor (kondansitor) D: Discharge.Desarj (bosalim)I: Ignition-Atesleme dir birde çoğunlukla yamahanın kullandığı sistem var bununda adı TDİ dir Farkı Kapasitör değil Transistör kullanmasıdır baştaki T harfi bunu simgeler şimdi gelelim işe yaramı yaramazmı kesinlikle etkisi olur nerden biliyorsun derseniz distiribitörlü araçlarda LPG bağlandığı zaman LPG Benzine göre dala çabuk alev aldığı için Distiribitor %20 daha daha geç ateşleme yapacak şekilde ayarlanır ben deneme yanılma yöntemiyle bu ayarı yapmaya çalıştım distiribitörü ters yönde çevirmişim araba belli bir devirden sonra performans artışı yaşamaya başladı 120 ile çıktığı yokuşu 150 ile çıkmaya başladı ama 2 kere conta yaktı (patlattı) tekrar söylüyorum 100-150 cc motorda belki yarım beygir farkeder ama büyük ihtimallede motora zarar verir
    rambomert bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)