Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Başlangıç Motoru Seçimi ve Öncesinde Dikkat Edilecek Hususlar Nelerdir ? Buyrun...

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    KportacsteR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Berlin
    Motosikleti
    Honda CBR 600 F & Honda PCX & Hyosung GT 250 R
    Son zamanlarda yeni başlayan arkadaşlarımız gerçekten ciddi boyutta sıkıntı çekiyorlar bu konuda bende elimden geldiğince sizlere yardımcı olmaya çalışacağım buyrun...

    Evet arkadaşlar bu sizin ilk motorunuz olacak kiminiz scooterın rahatlığını isteyecek kiminiz abi ucuz olsun ama şekil de olsun şöyle bi gaza yüklendikmi uçak olsun diyecek vs. bunların hepsinden önce yapmanız gereken adımlar var bu adımlar hem sizlerin hem trafiktekilerin hemde ailelerinizin gönüllerinin rahat etmesini sağlayacak. Burdan sonrasında ne kadar istemesem de hayatın gerçekleri bunlar affınıza sığınarak sizleri iki alt grupta incelemek istiyorum.

    1. Grup : Abi bende para bol iyisi olsun pahalı olsun diyenler.

    Arkadaşlar bu sizin ilk motorunuz olacak birçoğunuzun bisiklet dışında deneyimi yok hatta hayatında bisiklete dahi binmeyen dostlarımızda var mesela onun gibi yada sen de olabilirsin bu grubun içinde paranız bol yeni başlayacaksınız o delikanlılığın getirdiği bi yerinde duramama halleriniz var fakat lütfen rica ediyorum motoru almadan önce;

    1-) Mümkünse bir motosiklet eğitim kursuna gidin ve oradaki uzman arkadaşların gözetiminde gerekirse taa bisikletten itibaren öğrenin.
    2-) Kesinlikle ama kesinlikle ehliyetsiz motosiklet veya herhangi bir aracın adını bile ağzınıza almayın olası bir kazada ilk ve yegane suçlu doğrudan siz olursunuz daha işin başında başınız ağrır motorunuz dan soğursunuz.
    3-)Gelelim koruma kıyafetlerine dediğim gibi nasıl olsa paranız bol canınızdan önemlimi Kask, eldiven, mont, dizlik, içlik vb. ekipmanlarınızı alın tabi gidip 7-8 bin liralık bir motosiklet alıp 70 liralık kask takılmaz değil mi? Kask vb eşyalarınızı alırken kendini kanıtlamış markalardan almaya dikkat edin inanın faydasını (Allah korusun) bir kaza geçirdikten sonraanlarsınız ki İnşallah hiç öyle bir duruma düşmezsiniz ama genelde illa bi başlangıç döneminde ufak çizikler yan yatmalar vesayire oluyor

    Evet arkadaşlar şimdi gelelim başlangıç motoru seçimine benim sizler için seçtiğim başlangıç motorları +4.000 TL motorlardır buyrun birlikte bakalım...

    Öncelikle şunu belirteyim kesinlikle ama kesinlikle yok falanca abim 600 cc ile başladı bir ay kullandı 1000 lik aldı felan kanmayın bunlara yok öyle bir dünya arkadaşım ufak cc lerden başlayın yavaş yavaş arttırın !

    Burada az sonra alttaki kısımda teker teker açıklayacağım motorların listesi : Yamaha YBR 125, Honda CBR 125 , Honda CBF 150 , Yamaha YZF R125 , TVS Apache , Kanuni Phantom

    Evet Arkadaşlar başlangıçta seçebileceğiniz modellerden en çok adı geçen modeller burada haydi gelin birlikte inceleyelim...

    Honda CBR 125 R



    Teknik Özellikler:

    Motor Hacmi 124.70 cc
    Motor Özelliği Tek silindir, 6 vites
    Motor Gücü 13.30 hp @ 10000 rpm.
    Tork 10.41 Nm @ 8000 rpm.
    Maksimum Hız 113 km/h
    Ağırlık 137 Kg.
    Sele Yüksekliği 795 mm.
    Yakıt Kapasitesi 13.6 Litre.
    Ön Fren 276 mm disk
    Arka Fren 220 mm disk
    Ön Lastik Ebatları 100/80 – 17M/C
    Arka Lastik Ebatları 130/70 – 17M/C

    Benim Yorumum: Arkadaşlar benim ilk motorum bu motordu bu motoru özellikle şekili seven konforu seven ve ileride motoru büyütmek isteyen arkadaşlara tavsiye ediyorum hem de ŞİDDETLE Fiyatı yaklaşık 7.500 TL
    Bu Motor Benim Sıralamamda 1. Sırada

    Honda CBF 150



    Teknik Özellikler:

    Motor :Hava soğutmalı, 4-zamanlı, OHC, tek silindirli
    Motor hacmi (cc) 149
    Silindir çapı x strok (mm): 57,3 x 57,8 mm
    Sıkıştırma oranı :9,1 : 1
    Yakıt sistemi :Karbüratör
    Maks. Güç (kW@dev/dak) :8,5/7.500 (11,6 PS)
    Maks. Tork (Nm @ dev/dak) :12,5/5.250
    Ateşleme :CDI elektronik avanslı, dijital transistörlü
    Çalıştırma: Elektrikli
    Şanzıman :5 vites
    Güç aktarımı: Zincirli
    Boyutlar (UxGxY) (mm) 2.075 x 750 x 1.135 mm
    Tekerlekler arası mesafe (mm) 1.335 mm
    Sele yüksekliği (mm) 780 mm
    Yerden açıklık (mm) 140 mm
    Yakıt kapasitesi (litre) 13 lt. (2,6 lt. yedek dahil)
    Tekerlekler
    Ön U profilli 6 kollu alüminyum döküm
    Arka U profilli 6 kollu alüminyum döküm

    Benim Yorumum: Barkın BAYOĞLUNUN da dediği gibi bu motorsiklet " A noktasından B noktasına gitmenin en ucuz en maaliyetsiz yolu" dur Arkadaşlar yeni başlayanlara gerçekten güzel bir eğitim verecektir. Fiyatı yaklaşık 5.000 TL
    Bu Motor Benim Sıralamamda 2. Sırada.

    Yamaha YBR 125



    Teknil Özellikler:



    Benim Yorumum: Arkadaşlar Yamaha YBR 125 modeli ile gerçekten bir çok güzel incelik oluşturmuştur. Bir süre kullanmış olduğum bu motor gerçekten başlangıç için en ideal motorlardan birisidir fiyatı yaklaşık olarak 5.000 lira olmakla beraber dizaynını da bir o kadar güzel yapmışlar.
    Bu özellikleri ile benim başlangıç motorları sıralamamda 3. sırada.

    TVS APACHE




    Teknik Özellikler:

    Motor: 4 zamanlı hava soğutmalı
    Motor hacmi: 147.5cc
    Max Güç: 13.5hp
    Max Tork: 12.3nm
    Kompresyon Oranı: 9.5:1
    Şanzıman: 5 vites
    Süspansiyon: Ön teleskopik çatal, arka gazlı süspansiyon
    Frenler: Ön 240mm Disk, arka 130mm kampana
    Lastikler: Ön 90.90.17, arka 100.80.18
    Dingil Mesafesi: 1260mm
    Ağırlık: 136 kg
    Yakıt Deposu: 16 Lt
    Fiyatı: 5000 TL civarı

    Benim Yorumum: Zamanında Japonların Hindistan da kurduğu zamanla kendini geliştiren çok da güzel görünen bir motor. Kendisine bir kaç kez binmişliğim var eğer boyutlarınız biraz iri ise buda sizin için iyi bir seçim olacaktır.
    Bu Motor Benim Motor Sıralamamda 4. Sırada.

    Yamaha YZF R 125



    Teknik Özellikler:

    Motor Hacmi 124.70 cc
    Motor Özelliği Tek silindir, 6 vites
    Motor Gücü 14.75 hp @ 9000 rpm.
    Tork 12.24 Nm @ 8000 rpm.
    Maksimum Hız 120 km/h
    Ağırlık 127 kg.
    Sele Yüksekliği 818 mm.
    Yakıt Kapasitesi 13.80 Litre.
    Ön Fren 292 mm disk
    Arka Fren 230 mm disk
    Ön Lastik Ebatları 100/80 – 17
    Arka Lastik Ebatları 130/70 – 17

    Benim Yorumum: Çok aşırı gerçekten şekil duruyor fenada gitmiyor amma ve lakin oturuş pozisyonu sele yüksekliği Allah korusun sakatlık çıkartıyor yatarak kullanılması ve o durumda gidon açısının daha da darlaşması öğrenmeyi gerçekten zorlaştırıyor. Fiyatı ise 9.000 TL civarı.
    Bu Motor Benim Sıralamamda 5. Sırada

    Kanuni Phantom 180




    Teknik Özellikler:

    Silindir Hacmi: 175 cm3
    Motor: Tek Silindir 4 Zamanlı
    Silindir Çapı ve Strok: 62 x 57.9 mm
    Sıkıştırma Oranı: 9,0:1
    Soğutma Sistemi: Hava soğutmalı
    Maksimum Güç: 12.92 HP 8000 d/d
    Aktarma: Zincir
    Şanzıman: 5 Vites
    Ateşleme: CDI
    Çalıştırma: Elektrik / Pedal
    Uzunluk: 2045
    Genişlik: 795
    Yükseklik: 1090
    Aks Arası: 1380
    Sele Yüksekliği: 800
    Yüksüz Ağırlık: 130
    Yakıt Tankı: 17,0 Litre
    Ön Süspansiyon: Teleskopik
    Arka Süspansiyon: Helezonik yaylı tek amortisör
    Ön Fren: Disk
    Arka Fren: Disk
    Ön Lastik: 110/70-17 Tubeless
    Arka Lastik: 130/70-17 Tubeless

    Benim Yorumum: Yakıtı fena değil hızını açıkça söylemek gerekirse pek beğenmedim duruş olarak göze hitap ediyor fakat kullanılan malzeme kalitesi insanı düşündürüyor yinede o fiyata alıp almamak size kalmış fiyatı 5.500 lira.
    Bu Motor Sıralamamda 6. Sırada.

    2. Grup : Fazla param yok bakınca beni taşıyacak bir ucuz motor arıyorum diyenler

    Evet Arkadaşlar Parası Olanlar İçinki Kısmın Sonuna Gelmiş Bulunuyoruz Şimdide Max 3-4 bin TL bütçeliler için birlikte Sıfır motorlara bakacağız bunların içinde Mondial 125 MH Drift , Kanuni GT 170 , Kanuni gv 170 , Yuki YX-200 Tornado , Mondial 150 MR Vulture Motorlarını inceleyeceğiz Buyrun...

    Yuki YX-200 Tornado



    Teknik Özellikler:


    Ağırlık : 135 Kg (Yüksüz)
    Motor Tipi : Tek Silindir 4 Zamanlı Hava Soğutmalı
    Silindir Hacmi : 196cc
    Maksimum Tork : 15.5N.m/7000r/min
    Şanzıman : 5 Vites
    Ön (Arka) Lastik : 80*90-17x(100*80-17)
    Ön (Arka) Fren : Disk (Disk)
    Yakıt Tankı : 10 Litre

    Benim Yorumum: Daha hiç binmedim fakat tarz olarak fena görünmüyor yuki iş makinelerı , dikiş makineleri , motosiklet üretimini uzun zamandır yapan bir şirket yakıt tüketimininde iyi olduğu söyleniyor alınabilir. Fiyatı 4 bin Lira Civarı.

    Mondial 125 MH Drift



    Teknik Özellikleri :


    1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı
    2. Silindir Hacmi (cm³) : 135
    3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x53.80
    4. Sıkıştırma Oranı : 9.8 ± 0.1 : 1
    5. Max. Tork : 10.5 Nm at 7500 min
    6. Max. Güç : 9.5 kw at 9000 min
    7. Max. Hız (km/h) : 110
    8. Rölanti : 1400±100 min
    9. Şanzıman : Manuel / 5 vites
    10. İlk Vites Oranı : 3.083
    11. Son Vites Oranı : 1.000
    12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı
    13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma
    14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası
    15. Ateşleme Tipi : CDI
    16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka
    17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Disk / Kampana
    18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile
    19. Lastik (Ön/Arka) : 3.00-18 / 90/90-18
    20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 16.5±0.3
    21. Ağırlık (Kg) : 129
    22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 161
    23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1980 x 710 x 1050
    24. Dingil Mesafesi (mm) : 1270

    Benim Yorumum: Bu motoruda biraz sürme imkanım oldu gerçekten seri güzel motor 100 km hızın üstünde bi titreme oluyor hafifte savrulmayla beraber ama ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı parasına göre çok güzel bir motor fiyatı yaklaşık olarak 3 bin TL.

    Mondial 150 MR Vulture



    Teknik Özellikler :

    1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı
    2. Silindir Hacmi (cm³) : 162
    3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 62.00x53.80
    4. Sıkıştırma Oranı : 9.8 ± 0.1 : 1
    5. Max. Tork : 12.0 Nm at 7500 min
    6. Max. Güç : 10.5 kw at 9000 min
    7. Max. Hız (km/h) : 115
    8. Rölanti : 1400±100 min
    9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites
    10. İlk Vites Oranı : 2.909
    11. Son Vites Oranı : 0.955
    12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı
    13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma
    14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası
    15. Ateşleme Tipi : CDI
    16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka
    17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Disk / Kampana
    18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile
    19. Lastik (Ön/Arka) : 3.00-18 / 110/90-16
    20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 16.5±0.3
    21. Ağırlık (Kg) : 125
    22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 155
    23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1955 x 830 x 1085
    24. Dingil Mesafesi (mm) : 1310

    Benim Yorumum : Gerçekten çekişi çok güzel Torku mükemmel cihazlardan birisi arka tekerin cazibesi o chopper havasıda ayrı bir hava katıyor. Fiyatı ise yaklaşık 3 bin TL.

    Kanuni GT 170




    Teknik Özellikler :

    Silindir Hacmi: 170 cm³
    Motor: Tek Silindir 4 Zamanlı
    Silindir Çapı ve Strok: 62,0 x 56,2 mm
    Sıkıştırma Oranı: 9,2:1
    Soğutma Sistemi: Hava Soğutmalı
    Maksimum Güç: 9,0 kW (7500d/d)
    Aktarma: Zincir
    Şanzıman: 5 Vites
    Ateşleme: CDI
    Çalıştırma: Elektrik / Pedal
    Uzunluk: 2020
    Genişlik: 760
    Yükseklik: 1111
    Aks Arası: 1380
    Sele Yüksekliği: 790
    Yüksüz Ağırlık: 125
    Yakıt Tankı: 17,5

    Benim Yorumum: Henüz deneme fırsatı bulamadım fakat dizaynı renkleri fena değil yakıtı az ve tekerleklerinin boyutları da çok hoş alınabilecek motorlar arasında fiyatı 3 bin TL civarı.

    Kanuni GV 170



    Teknik Özellikler :

    Silindir Hacmi: 170 cm³
    Motor: Tek Silindir 4 Zamanlı
    Silindir Çapı ve Strok: 62,0 x 56,2 mm
    Sıkıştırma Oranı: 9,2:1
    Soğutma Sistemi: Hava Soğutmalı
    Maksimum Güç: 9,15 kW (7500 d/d)
    Aktarma: Zincir
    Şanzıman: 5 Vites
    Ateşleme: CDI
    Çalıştırma: Elektrik / Pedal
    Uzunluk: 1970
    Genişlik: 810
    Yükseklik: 1160
    Aks Arası: 1285
    Sele Yüksekliği: 765
    Yüksüz Ağırlık: 125
    Yakıt Tankı: 18.5

    Benim Yorumum: Chopper edasında daha önce pek de alışık olmadığımız renkler ve göstergesi var ilginç güzel bir motor. Fiyatı 3 bin TL civarı.


    Evet Arkadaşlar benden bu kadar gerisi size kalmış unutmayın doğru motor ve doğru ekipmanlarla bir gün sizde istediklerinize ulaşabilirsiniz Umarım Yararlı olur sizler için elimden geldiğince açmaya çalıştım konuyu. Şimdiden hepinize Keyifli Sürüşler TEKERİNİZ DÜZ BASSIN !
    ykocabay bunu beğendi.
    Her şey sokaktan geçen o ihtişamlı CBR 600 F ile başlar bir gün alma umudu ile yavaş yavaş tırmanırsın ...>CBR 125 ...> Hyosung GT 250 R ...> ve sonunda umut ettiğin o ihtişamlı makine altında asfalt ile arandaki tek şey oluvermiştir CBR 600 F ...>


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    mtasdel60 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Temmuz 2012
    Şehir
    Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Rs 200 2019
    Güzel çalışma ;) paylaşım için teşekkürler.

  3. #3
    Phoenixs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2012
    Şehir
    Ankara :)
    Motosikleti
    S1000RR
    Hepsini okumadım ama harbi faydalı çalışma olmuş elinize sağlık hocam

  4. #4
    KportacsteR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Berlin
    Motosikleti
    Honda CBR 600 F & Honda PCX & Hyosung GT 250 R
    Teşekkürler dostum aynı sıkıntıyı bizlerde çektik tecrübeler bizde biriktikçe yük yapıyorlar bırakalımda onlarada aksın biraz
    Her şey sokaktan geçen o ihtişamlı CBR 600 F ile başlar bir gün alma umudu ile yavaş yavaş tırmanırsın ...>CBR 125 ...> Hyosung GT 250 R ...> ve sonunda umut ettiğin o ihtişamlı makine altında asfalt ile arandaki tek şey oluvermiştir CBR 600 F ...>

  5. #5
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Elinize sağlık fakat hergün açılan cup alıcam nasıl modifiye ediyim tarzı konular yüzünden bu konu 1 gün içinde yok olur gider benden söylemesi

  6. #6
    KportacsteR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Berlin
    Motosikleti
    Honda CBR 600 F & Honda PCX & Hyosung GT 250 R
    Sizden ricam linki masa üstünüzde bir not defteri sayfası açıp yapıştırmanız ve ne zaman başlangıç motoru seçerken sıkıntı yasayan biri görseniz altına yapıştırıvermeniz şimdiden Teşekkürler ;)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:48 ----------

    Konuyu sabitleme gibi bir şansımız olsada keşke arada kaynayıp gitmese ama sanırım öyle bir durum yok.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:50 ----------

    Dostlarım Eklememi İstediğiniz Modeller Olursa Eğer Özel Mesajdan Bana Ulaşabilirsiniz...
    Her şey sokaktan geçen o ihtişamlı CBR 600 F ile başlar bir gün alma umudu ile yavaş yavaş tırmanırsın ...>CBR 125 ...> Hyosung GT 250 R ...> ve sonunda umut ettiğin o ihtişamlı makine altında asfalt ile arandaki tek şey oluvermiştir CBR 600 F ...>

  7. #7

    Üyelik
    12 Eylül 2013
    Bence listeye 250 cc'liklerde eklenmeli.
    Bende artık motor kullanmaya geçmeyi düşünüyorum 250liklerden başlamayı düşünüyorum sonrada inşallah VFR 800 tarzında bir makene almayı düşünüyorum.
    Aslında başlangıç için Kawasaki Ninja 300 çok hoşuma gitti fakat biraz tuzlu.

  8. #8
    KportacsteR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Berlin
    Motosikleti
    Honda CBR 600 F & Honda PCX & Hyosung GT 250 R
    Evet Dostum 600 CC kadarkileri ve Scooter Tarzı Motorları da En kısa sürede Eklemeyi Düşünüyorum
    Her şey sokaktan geçen o ihtişamlı CBR 600 F ile başlar bir gün alma umudu ile yavaş yavaş tırmanırsın ...>CBR 125 ...> Hyosung GT 250 R ...> ve sonunda umut ettiğin o ihtişamlı makine altında asfalt ile arandaki tek şey oluvermiştir CBR 600 F ...>

  9. #9
    Karlıyollar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Temmuz 2011
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Malesef Yok :)
    Bence o listede Lifan Emisolde olmalı sondaki kanunilerden daha iyidir


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)