Başlangıç Motoru Seçimi ve Öncesinde Dikkat Edilecek Hususlar Nelerdir ? Buyrun...
-
Son zamanlarda yeni başlayan arkadaşlarımız gerçekten ciddi boyutta sıkıntı çekiyorlar bu konuda bende elimden geldiğince sizlere yardımcı olmaya çalışacağım buyrun...
Evet arkadaşlar bu sizin ilk motorunuz olacak kiminiz scooterın rahatlığını isteyecek kiminiz abi ucuz olsun ama şekil de olsun şöyle bi gaza yüklendikmi uçak olsun diyecek vs. bunların hepsinden önce yapmanız gereken adımlar var bu adımlar hem sizlerin hem trafiktekilerin hemde ailelerinizin gönüllerinin rahat etmesini sağlayacak. Burdan sonrasında ne kadar istemesem de hayatın gerçekleri bunlar affınıza sığınarak sizleri iki alt grupta incelemek istiyorum.
1. Grup : Abi bende para bol iyisi olsun pahalı olsun diyenler.
Arkadaşlar bu sizin ilk motorunuz olacak birçoğunuzun bisiklet dışında deneyimi yok hatta hayatında bisiklete dahi binmeyen dostlarımızda var mesela onun gibi yada sen de olabilirsin bu grubun içinde paranız bol yeni başlayacaksınız o delikanlılığın getirdiği bi yerinde duramama halleriniz var fakat lütfen rica ediyorum motoru almadan önce;
1-) Mümkünse bir motosiklet eğitim kursuna gidin ve oradaki uzman arkadaşların gözetiminde gerekirse taa bisikletten itibaren öğrenin.
2-) Kesinlikle ama kesinlikle ehliyetsiz motosiklet veya herhangi bir aracın adını bile ağzınıza almayın olası bir kazada ilk ve yegane suçlu doğrudan siz olursunuz daha işin başında başınız ağrır motorunuz dan soğursunuz.
3-)Gelelim koruma kıyafetlerine dediğim gibi nasıl olsa paranız bol canınızdan önemlimi Kask, eldiven, mont, dizlik, içlik vb. ekipmanlarınızı alın tabi gidip 7-8 bin liralık bir motosiklet alıp 70 liralık kask takılmaz değil mi? Kask vb eşyalarınızı alırken kendini kanıtlamış markalardan almaya dikkat edin inanın faydasını (Allah korusun) bir kaza geçirdikten sonraanlarsınız ki İnşallah hiç öyle bir duruma düşmezsiniz ama genelde illa bi başlangıç döneminde ufak çizikler yan yatmalar vesayire oluyor
Evet arkadaşlar şimdi gelelim başlangıç motoru seçimine benim sizler için seçtiğim başlangıç motorları +4.000 TL motorlardır buyrun birlikte bakalım...
Öncelikle şunu belirteyim kesinlikle ama kesinlikle yok falanca abim 600 cc ile başladı bir ay kullandı 1000 lik aldı felan kanmayın bunlara yok öyle bir dünya arkadaşım ufak cc lerden başlayın yavaş yavaş arttırın !
Burada az sonra alttaki kısımda teker teker açıklayacağım motorların listesi : Yamaha YBR 125, Honda CBR 125 , Honda CBF 150 , Yamaha YZF R125 , TVS Apache , Kanuni Phantom
Evet Arkadaşlar başlangıçta seçebileceğiniz modellerden en çok adı geçen modeller burada haydi gelin birlikte inceleyelim...
Honda CBR 125 R
Teknik Özellikler:
Motor Hacmi 124.70 cc
Motor Özelliği Tek silindir, 6 vites
Motor Gücü 13.30 hp @ 10000 rpm.
Tork 10.41 Nm @ 8000 rpm.
Maksimum Hız 113 km/h
Ağırlık 137 Kg.
Sele Yüksekliği 795 mm.
Yakıt Kapasitesi 13.6 Litre.
Ön Fren 276 mm disk
Arka Fren 220 mm disk
Ön Lastik Ebatları 100/80 – 17M/C
Arka Lastik Ebatları 130/70 – 17M/C
Benim Yorumum: Arkadaşlar benim ilk motorum bu motordu bu motoru özellikle şekili seven konforu seven ve ileride motoru büyütmek isteyen arkadaşlara tavsiye ediyorum hem de ŞİDDETLE Fiyatı yaklaşık 7.500 TL
Bu Motor Benim Sıralamamda 1. Sırada
Honda CBF 150
Teknik Özellikler:
Motor :Hava soğutmalı, 4-zamanlı, OHC, tek silindirli
Motor hacmi (cc) 149
Silindir çapı x strok (mm): 57,3 x 57,8 mm
Sıkıştırma oranı :9,1 : 1
Yakıt sistemi :Karbüratör
Maks. Güç (kW@dev/dak) :8,5/7.500 (11,6 PS)
Maks. Tork (Nm @ dev/dak) :12,5/5.250
Ateşleme :CDI elektronik avanslı, dijital transistörlü
Çalıştırma: Elektrikli
Şanzıman :5 vites
Güç aktarımı: Zincirli
Boyutlar (UxGxY) (mm) 2.075 x 750 x 1.135 mm
Tekerlekler arası mesafe (mm) 1.335 mm
Sele yüksekliği (mm) 780 mm
Yerden açıklık (mm) 140 mm
Yakıt kapasitesi (litre) 13 lt. (2,6 lt. yedek dahil)
Tekerlekler
Ön U profilli 6 kollu alüminyum döküm
Arka U profilli 6 kollu alüminyum döküm
Benim Yorumum: Barkın BAYOĞLUNUN da dediği gibi bu motorsiklet " A noktasından B noktasına gitmenin en ucuz en maaliyetsiz yolu" dur Arkadaşlar yeni başlayanlara gerçekten güzel bir eğitim verecektir. Fiyatı yaklaşık 5.000 TL
Bu Motor Benim Sıralamamda 2. Sırada.
Yamaha YBR 125
Teknil Özellikler:
Benim Yorumum: Arkadaşlar Yamaha YBR 125 modeli ile gerçekten bir çok güzel incelik oluşturmuştur. Bir süre kullanmış olduğum bu motor gerçekten başlangıç için en ideal motorlardan birisidir fiyatı yaklaşık olarak 5.000 lira olmakla beraber dizaynını da bir o kadar güzel yapmışlar.
Bu özellikleri ile benim başlangıç motorları sıralamamda 3. sırada.
TVS APACHE
Teknik Özellikler:
Motor: 4 zamanlı hava soğutmalı
Motor hacmi: 147.5cc
Max Güç: 13.5hp
Max Tork: 12.3nm
Kompresyon Oranı: 9.5:1
Şanzıman: 5 vites
Süspansiyon: Ön teleskopik çatal, arka gazlı süspansiyon
Frenler: Ön 240mm Disk, arka 130mm kampana
Lastikler: Ön 90.90.17, arka 100.80.18
Dingil Mesafesi: 1260mm
Ağırlık: 136 kg
Yakıt Deposu: 16 Lt
Fiyatı: 5000 TL civarı
Benim Yorumum: Zamanında Japonların Hindistan da kurduğu zamanla kendini geliştiren çok da güzel görünen bir motor. Kendisine bir kaç kez binmişliğim var eğer boyutlarınız biraz iri ise buda sizin için iyi bir seçim olacaktır.
Bu Motor Benim Motor Sıralamamda 4. Sırada.
Yamaha YZF R 125
Teknik Özellikler:
Motor Hacmi 124.70 cc
Motor Özelliği Tek silindir, 6 vites
Motor Gücü 14.75 hp @ 9000 rpm.
Tork 12.24 Nm @ 8000 rpm.
Maksimum Hız 120 km/h
Ağırlık 127 kg.
Sele Yüksekliği 818 mm.
Yakıt Kapasitesi 13.80 Litre.
Ön Fren 292 mm disk
Arka Fren 230 mm disk
Ön Lastik Ebatları 100/80 – 17
Arka Lastik Ebatları 130/70 – 17
Benim Yorumum: Çok aşırı gerçekten şekil duruyor fenada gitmiyor amma ve lakin oturuş pozisyonu sele yüksekliği Allah korusun sakatlık çıkartıyor yatarak kullanılması ve o durumda gidon açısının daha da darlaşması öğrenmeyi gerçekten zorlaştırıyor. Fiyatı ise 9.000 TL civarı.
Bu Motor Benim Sıralamamda 5. Sırada
Kanuni Phantom 180
Teknik Özellikler:
Silindir Hacmi: 175 cm3
Motor: Tek Silindir 4 Zamanlı
Silindir Çapı ve Strok: 62 x 57.9 mm
Sıkıştırma Oranı: 9,0:1
Soğutma Sistemi: Hava soğutmalı
Maksimum Güç: 12.92 HP 8000 d/d
Aktarma: Zincir
Şanzıman: 5 Vites
Ateşleme: CDI
Çalıştırma: Elektrik / Pedal
Uzunluk: 2045
Genişlik: 795
Yükseklik: 1090
Aks Arası: 1380
Sele Yüksekliği: 800
Yüksüz Ağırlık: 130
Yakıt Tankı: 17,0 Litre
Ön Süspansiyon: Teleskopik
Arka Süspansiyon: Helezonik yaylı tek amortisör
Ön Fren: Disk
Arka Fren: Disk
Ön Lastik: 110/70-17 Tubeless
Arka Lastik: 130/70-17 Tubeless
Benim Yorumum: Yakıtı fena değil hızını açıkça söylemek gerekirse pek beğenmedim duruş olarak göze hitap ediyor fakat kullanılan malzeme kalitesi insanı düşündürüyor yinede o fiyata alıp almamak size kalmış fiyatı 5.500 lira.
Bu Motor Sıralamamda 6. Sırada.
2. Grup : Fazla param yok bakınca beni taşıyacak bir ucuz motor arıyorum diyenler
Evet Arkadaşlar Parası Olanlar İçinki Kısmın Sonuna Gelmiş Bulunuyoruz Şimdide Max 3-4 bin TL bütçeliler için birlikte Sıfır motorlara bakacağız bunların içinde Mondial 125 MH Drift , Kanuni GT 170 , Kanuni gv 170 , Yuki YX-200 Tornado , Mondial 150 MR Vulture Motorlarını inceleyeceğiz Buyrun...
Yuki YX-200 Tornado
Teknik Özellikler:
Ağırlık : 135 Kg (Yüksüz)
Motor Tipi : Tek Silindir 4 Zamanlı Hava Soğutmalı
Silindir Hacmi : 196cc
Maksimum Tork : 15.5N.m/7000r/min
Şanzıman : 5 Vites
Ön (Arka) Lastik : 80*90-17x(100*80-17)
Ön (Arka) Fren : Disk (Disk)
Yakıt Tankı : 10 Litre
Benim Yorumum: Daha hiç binmedim fakat tarz olarak fena görünmüyor yuki iş makinelerı , dikiş makineleri , motosiklet üretimini uzun zamandır yapan bir şirket yakıt tüketimininde iyi olduğu söyleniyor alınabilir. Fiyatı 4 bin Lira Civarı.
Mondial 125 MH Drift
Teknik Özellikleri :
1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı
2. Silindir Hacmi (cm³) : 135
3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 56.50x53.80
4. Sıkıştırma Oranı : 9.8 ± 0.1 : 1
5. Max. Tork : 10.5 Nm at 7500 min
6. Max. Güç : 9.5 kw at 9000 min
7. Max. Hız (km/h) : 110
8. Rölanti : 1400±100 min
9. Şanzıman : Manuel / 5 vites
10. İlk Vites Oranı : 3.083
11. Son Vites Oranı : 1.000
12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı
13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma
14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası
15. Ateşleme Tipi : CDI
16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka
17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Disk / Kampana
18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile
19. Lastik (Ön/Arka) : 3.00-18 / 90/90-18
20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 16.5±0.3
21. Ağırlık (Kg) : 129
22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 161
23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1980 x 710 x 1050
24. Dingil Mesafesi (mm) : 1270
Benim Yorumum: Bu motoruda biraz sürme imkanım oldu gerçekten seri güzel motor 100 km hızın üstünde bi titreme oluyor hafifte savrulmayla beraber ama ne kadar ekmek o kadar köfte hesabı parasına göre çok güzel bir motor fiyatı yaklaşık olarak 3 bin TL.
Mondial 150 MR Vulture
Teknik Özellikler :
1. Motor : Tek Silindir, Dört Zamanlı
2. Silindir Hacmi (cm³) : 162
3. Silindir Çapı ve Strok (mm) : 62.00x53.80
4. Sıkıştırma Oranı : 9.8 ± 0.1 : 1
5. Max. Tork : 12.0 Nm at 7500 min
6. Max. Güç : 10.5 kw at 9000 min
7. Max. Hız (km/h) : 115
8. Rölanti : 1400±100 min
9. Şanzıman : Manuel / 5 Vites
10. İlk Vites Oranı : 2.909
11. Son Vites Oranı : 0.955
12. Çalıştırma Metodu : Elden ve Ayaktan Marşlı
13. Soğutma Tipi : Hava Soğutma
14. Yağlama Tipi : Yağ Pompası
15. Ateşleme Tipi : CDI
16. Debriyaj Tipi : Islak Tip / Çoklu Plaka
17. Fren Tipi (Ön/Arka) : Disk / Kampana
18. Frenleme Metodu (Ön/Arka) : El ile / Ayak ile
19. Lastik (Ön/Arka) : 3.00-18 / 110/90-16
20. Yakıt Tankı Kapasitesi (L) : 16.5±0.3
21. Ağırlık (Kg) : 125
22. Max Yükleme Kapasitesi (Kg) : 155
23. Boyutlar U-G-Y (mm) : 1955 x 830 x 1085
24. Dingil Mesafesi (mm) : 1310
Benim Yorumum : Gerçekten çekişi çok güzel Torku mükemmel cihazlardan birisi arka tekerin cazibesi o chopper havasıda ayrı bir hava katıyor. Fiyatı ise yaklaşık 3 bin TL.
Kanuni GT 170
Teknik Özellikler :
Silindir Hacmi: 170 cm³
Motor: Tek Silindir 4 Zamanlı
Silindir Çapı ve Strok: 62,0 x 56,2 mm
Sıkıştırma Oranı: 9,2:1
Soğutma Sistemi: Hava Soğutmalı
Maksimum Güç: 9,0 kW (7500d/d)
Aktarma: Zincir
Şanzıman: 5 Vites
Ateşleme: CDI
Çalıştırma: Elektrik / Pedal
Uzunluk: 2020
Genişlik: 760
Yükseklik: 1111
Aks Arası: 1380
Sele Yüksekliği: 790
Yüksüz Ağırlık: 125
Yakıt Tankı: 17,5
Benim Yorumum: Henüz deneme fırsatı bulamadım fakat dizaynı renkleri fena değil yakıtı az ve tekerleklerinin boyutları da çok hoş alınabilecek motorlar arasında fiyatı 3 bin TL civarı.
Kanuni GV 170
Teknik Özellikler :
Silindir Hacmi: 170 cm³
Motor: Tek Silindir 4 Zamanlı
Silindir Çapı ve Strok: 62,0 x 56,2 mm
Sıkıştırma Oranı: 9,2:1
Soğutma Sistemi: Hava Soğutmalı
Maksimum Güç: 9,15 kW (7500 d/d)
Aktarma: Zincir
Şanzıman: 5 Vites
Ateşleme: CDI
Çalıştırma: Elektrik / Pedal
Uzunluk: 1970
Genişlik: 810
Yükseklik: 1160
Aks Arası: 1285
Sele Yüksekliği: 765
Yüksüz Ağırlık: 125
Yakıt Tankı: 18.5
Benim Yorumum: Chopper edasında daha önce pek de alışık olmadığımız renkler ve göstergesi var ilginç güzel bir motor. Fiyatı 3 bin TL civarı.
Evet Arkadaşlar benden bu kadar gerisi size kalmış unutmayın doğru motor ve doğru ekipmanlarla bir gün sizde istediklerinize ulaşabilirsiniz Umarım Yararlı olur sizler için elimden geldiğince açmaya çalıştım konuyu. Şimdiden hepinize Keyifli Sürüşler TEKERİNİZ DÜZ BASSIN !
Her şey sokaktan geçen o ihtişamlı CBR 600 F ile başlar bir gün alma umudu ile yavaş yavaş tırmanırsın ...>CBR 125 ...> Hyosung GT 250 R ...> ve sonunda umut ettiğin o ihtişamlı makine altında asfalt ile arandaki tek şey oluvermiştir CBR 600 F ...>
Reklamlar
-
Güzel çalışma ;) paylaşım için teşekkürler.
-
Hepsini okumadım ama harbi faydalı çalışma olmuş elinize sağlık hocam
-
Teşekkürler dostum aynı sıkıntıyı bizlerde çektik tecrübeler bizde biriktikçe yük yapıyorlar bırakalımda onlarada aksın biraz
Her şey sokaktan geçen o ihtişamlı CBR 600 F ile başlar bir gün alma umudu ile yavaş yavaş tırmanırsın ...>CBR 125 ...> Hyosung GT 250 R ...> ve sonunda umut ettiğin o ihtişamlı makine altında asfalt ile arandaki tek şey oluvermiştir CBR 600 F ...>
-
Elinize sağlık fakat hergün açılan cup alıcam nasıl modifiye ediyim tarzı konular yüzünden bu konu 1 gün içinde yok olur gider benden söylemesi
-
Sizden ricam linki masa üstünüzde bir not defteri sayfası açıp yapıştırmanız ve ne zaman başlangıç motoru seçerken sıkıntı yasayan biri görseniz altına yapıştırıvermeniz şimdiden Teşekkürler ;)
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:48 ----------
Konuyu sabitleme gibi bir şansımız olsada keşke arada kaynayıp gitmese ama sanırım öyle bir durum yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:57 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:50 ----------
Dostlarım Eklememi İstediğiniz Modeller Olursa Eğer Özel Mesajdan Bana Ulaşabilirsiniz...
Her şey sokaktan geçen o ihtişamlı CBR 600 F ile başlar bir gün alma umudu ile yavaş yavaş tırmanırsın ...>CBR 125 ...> Hyosung GT 250 R ...> ve sonunda umut ettiğin o ihtişamlı makine altında asfalt ile arandaki tek şey oluvermiştir CBR 600 F ...>
-
Bence listeye 250 cc'liklerde eklenmeli.
Bende artık motor kullanmaya geçmeyi düşünüyorum 250liklerden başlamayı düşünüyorum sonrada inşallah VFR 800 tarzında bir makene almayı düşünüyorum.
Aslında başlangıç için Kawasaki Ninja 300 çok hoşuma gitti fakat biraz tuzlu.
-
Evet Dostum 600 CC kadarkileri ve Scooter Tarzı Motorları da En kısa sürede Eklemeyi Düşünüyorum
Her şey sokaktan geçen o ihtişamlı CBR 600 F ile başlar bir gün alma umudu ile yavaş yavaş tırmanırsın ...>CBR 125 ...> Hyosung GT 250 R ...> ve sonunda umut ettiğin o ihtişamlı makine altında asfalt ile arandaki tek şey oluvermiştir CBR 600 F ...>
-
Bence o listede Lifan Emisolde olmalı sondaki kanunilerden daha iyidir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)