Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Motosikletimin makinasını değiştireceğim

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ghostrider91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2012
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Arora Zorro 150-70
    Arkadaşlar merhaba. Motosikletimin motorunu değiştirmeye karar verdim.
    Motosikletim Arora Zorro 150-70 modeli orjinal motoru zongshen in 150cc tek silindirli hava soğutmalı balansorlü bir motorudur. Bu motoru ben üstünden alıp kawasaki nin ninja250r motoru ile değiştirmeye karar verdim büyük bi risk oldugunun farkındayım. Elimde her türlü imkanım var kesip biçme kaynak cnc freze makinası Pc üstünde 3 boyutlu makina model tasarımıda yapabliyorm.
    1 bucuk aydır düşünüyorum geceleri rüyalarıma girmeye başladı

    SİZLERDEN TEK İSTEDİĞİM YORUM ALMAK NASIL OLUR, NE KADAR İYİ OLUR BOYLE BİŞEYİ DAHA ONCEDEN YAPAN VEYA DENEYEN VARMI ?
    Yaşadığımı Bazen Devir Saatinden Anlıyorum


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Valla arkadasim bence o kadar emek ve para atacagina bunu sat uzerine ekle direk bi kawasaki al.Sonucta adamlar en ince noktasina kadar hesaplayip en ufak parcalari bile birbiri ile orantili sekilde ayarliyorlar.Olmaz demiyorum ama bir kawasaki gibi de olmayacaktir.Herseyin orjinali guzeldir.Hem ruhsat vs islemlerinde de ugrastirir.

  3. #3

    Üyelik
    24 Ocak 2010
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    2013 S1000RR Hp4
    Buralar değerlenir.

    Şasi, sanzıman, kavrama sistemi, jantlar, frenler vs.. geliştirildiği taktirde sonuç elde edilebilir ancak sorun çıkmayacağının garantisi yok.

  4. #4
    Acil112 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2010
    Astarı yüzünden pahalıya gelir, dengeli ve sağlam da olmaz.
    İmportant bunu beğendi.

  5. #5
    Ghostrider91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2012
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Arora Zorro 150-70
    Alıntı McWarnaly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla arkadasim bence o kadar emek ve para atacagina bunu sat uzerine ekle direk bi kawasaki al.Sonucta adamlar en ince noktasina kadar hesaplayip en ufak parcalari bile birbiri ile orantili sekilde ayarliyorlar.Olmaz demiyorum ama bir kawasaki gibi de olmayacaktir.Herseyin orjinali guzeldir.Hem ruhsat vs islemlerinde de ugrastirir.
    abi çok iyi dedinde binlerce euro kesinlikle ninja ya benzetme gibi bi hayalimde yok sadece o 250 cc ve çift silindir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:36 ----------

    Alıntı İmportant adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Buralar değerlenir.

    Şasi, sanzıman, kavrama sistemi, jantlar, frenler vs.. geliştirildiği taktirde sonuç elde edilebilir ancak sorun çıkmayacağının garantisi yok.
    şanzmanla beraber otortucam zaten fren işine gelincede arkayı 110 mm çift kaliperli disk yapıcam onun projesi tamam
    Yaşadığımı Bazen Devir Saatinden Anlıyorum

  6. #6
    McWarnaly - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2009
    Şehir
    Antwerpen-BELGIUM
    Motosikleti
    Aprilia AF1+FZR 1000+YZFR6
    Alıntı Ghostrider91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi çok iyi dedinde binlerce euro kesinlikle ninja ya benzetme gibi bi hayalimde yok sadece o 250 cc ve çift silindir.
    Kardesim simdi Turkiye deki fiyatlar hakkinda cok fazla bir fikrim yok ama,is sadece motoru yerine koyup kaynak yapmakla bitmiyor biliyorsun.Bir suru ivir zivir parcalar gerekicektir.Bunlar hep paradir.Her parca yerine orjinal sekilde oturmayacaktir.Yani o kadar basit degil.Ayrica sadece motoru degistirmekle de is bitmiyor.Jantlar,fren sistemi ve daha bir cok parcayi elden gecirmen gerekicektir.Eminim Butun bunlara verecegin parayla ve su anki motoru satarsan ikinci el temiz bir kawasaki alabilirsin.Ve niyetin kawasaki ye benzetmek olsa o daha kolay ama dedigin gibi motoru degistirmek daha zor bir is.Benim eski fzr1000 in debriyaj kolu kirilmisti,orjinali bayagi bi paraydi hep kendim uydurma yapmaya calistim ama asla orjinali gibi olmadi.Hatta bir kac kez debriyaj calismayip kaza yapmama sebep oluyordu.
    İmportant bunu beğendi.
    RIDE or DIE

  7. #7
    Ghostrider91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2012
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Arora Zorro 150-70
    Daha once mondial 151 rs nin silindirni degistrmistm basit bi turbo sistem uydurduk 130 la rampa cikarken piston kolu silindirden disari cikmisti. Motosiklet tamircisi deilim ama motosikletlerle cok fazla vakit gecirdim. Motoru oturtmakta bi skntm olmayacgni biliyorm maddi konuyda dusunmuyorm motosikletm ozel olsun istyorm. Baslamadan once sadece sizlerden benim aklma gelmeyn seyleri duymak niyetim. 1 elin nesi var 2 elin sesi var demisler

  8. #8
    yasin.33 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2012
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    Çelik SK 100-3
    ben olsam riske girmezdim silindir büyütme olabilir ama çifte komple değiştirme masraf işi ben orjinal 125cc çelik silindiriyle değiştirdim gayet iyi oldu garantiden de çıkmıyordu garantiden çıkacak olsa yaptırmazdım istersen aroranın 200ccleri de var onların silindiriyle değiştirmeni öneririm illa ki bir şeyler yapacağım dersen

  9. #9
    Ghostrider91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2012
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Arora Zorro 150-70
    Benim garantiyle isim olmaz motorumu sifir aldigmda bi sorunu cikti servise biraktm daha 500 km bile yoktu 2 gun sonra yapilmadan artan bi civatasiyla elime verdiler sanzmanda bi fark olmadktan sonra hizi en babasndan 10 km artar. Bunada gerek yok yapmissken biseye benzesin. Krankada %90 buyuk bi zarar verecktir kisa bi zamanda. Bunlari cok kez bi kac arkadasmla 3-4 motorda
    denedim

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:04 ----------

    Arka tekerin baglandigi salincaga bi zarar verirmi radyotor icin alan cok kisitli daha kucuk bi radyotor is gormezmi ?

  10. #10

    Üyelik
    03 Mayıs 2012
    Şehir
    ANTALYA
    Motosikleti
    YAMAHA TENERE XT660Z
    bence de fantezi yapmaya hiç gerek yok
    illa bişeyler yapacaksan motorun dış donanımı ile ilgili bişeler yapabilirsin.aksesuar-modifiye anlamında ama yürüyen aksam sıkıntı
    yine de illa ben bunu yapacam diyarsan da saygı duyarım ALLAH kolaylık versin

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    100MFH
    cgleri 200lük yaptıktan sonra yerle illişkisi kesilip kaza yapan çok oluyor bence yaptır dostum süper olur 250kawa motoru gaza bastınmı uzaya çıkarsın

  12. #12
    Ghostrider91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2012
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Arora Zorro 150-70
    Alıntı Ose adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cgleri 200lük yaptıktan sonra yerle illişkisi kesilip kaza yapan çok oluyor bence yaptır dostum süper olur 250kawa motoru gaza bastınmı uzaya çıkarsın
    bretoncu takimndan degilm dostum alet cg tipide deil bas agritma bosuna.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Adam koymuş kafasına aklına gelmeyen fikirleri bekliyor; siz yapma boşver diyorsunuz. Arkadaşın istediği motorunun daha hızlı gitmesi değil ki. Bir kere de destek versek (uyarılarımızı ve işin olumsuz yanlarını da belirterek); beraber oturup fikir aramaya çalışsak ne olur ki? Ara eleman yetiştirmeye dayalı eğitim sistemiyle ortak fikir içerisinde herkes sanki.. Boşver, yapma, yapanın bir bildiği vardır vs.vs.. Yapanın bildiği neymiş biz de öğrensek fena olmaz mı? Arkadaşın istediği teknik anlamda deneysel işler yapmak ve üretken ruhunu tatmin ederek çıkardığı güzel buluşlarla da çevresine örnek olmak.

    Arkadaşım sen yap. Yaparsan olur. Ama yaparken de yapılan değişikliğin beraberinde ne getireceğini de iyi hesaplamaya çalış. Benim de aklıma şimdilik herkesin söylediği şeyler geliyor (lastikler,frenler amortisörler gibi) ama oturup etraflıca kafa yormak lazım.

  14. #14
    Ghostrider91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2012
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Arora Zorro 150-70
    Alıntı speed_dream adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bence de fantezi yapmaya hiç gerek yok
    illa bişeyler yapacaksan motorun dış donanımı ile ilgili bişeler yapabilirsin.aksesuar-modifiye anlamında ama yürüyen aksam sıkıntı
    yine de illa ben bunu yapacam diyarsan da saygı duyarım ALLAH kolaylık versin
    amin kardesim tesekkur ederim

  15. #15
    c3nk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ocak 2010
    Şehir
    İstanbul/Tuzla - Yalova
    Motosikleti
    Honda PS 150i
    hocam bu işe girişmek biraz deli cesareti olur sonu gelmez yani, maddi imkanın varsa al bi kawa 250 bak keyfine ;)

  16. #16
    Ghostrider91 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2012
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    Arora Zorro 150-70
    Alıntı tinerci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Adam koymuş kafasına aklına gelmeyen fikirleri bekliyor; siz yapma boşver diyorsunuz. Arkadaşın istediği motorunun daha hızlı gitmesi değil ki. Bir kere de destek versek (uyarılarımızı ve işin olumsuz yanlarını da belirterek); beraber oturup fikir aramaya çalışsak ne olur ki? Ara eleman yetiştirmeye dayalı eğitim sistemiyle ortak fikir içerisinde herkes sanki.. Boşver, yapma, yapanın bir bildiği vardır vs.vs.. Yapanın bildiği neymiş biz de öğrensek fena olmaz mı? Arkadaşın istediği teknik anlamda deneysel işler yapmak ve üretken ruhunu tatmin ederek çıkardığı güzel buluşlarla da çevresine örnek olmak.

    Arkadaşım sen yap. Yaparsan olur. Ama yaparken de yapılan değişikliğin beraberinde ne getireceğini de iyi hesaplamaya çalış. Benim de aklıma şimdilik herkesin söylediği şeyler geliyor (lastikler,frenler amortisörler. gibi) ama oturup etraflıca kafa yormak lazım.
    İyi niyetiniz icin cok tesekkur ederim. Amortisorler neden? 170-180 yapmam zaten arkaya olabilgnce buyuk bi disli takicam guclu bi makina surat on planda deil bana ozel

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:20 ----------

    Alıntı c3nk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hocam bu girişmek biraz deli cesareti olur sonu gelmez yani, maddi imkanın varsa al bi kawa 250 bak keyfine ;)
    Ninja 250r hastasi filan degilim kendi ozel motorumu yapma pesindeyim.. Bu motoru sonradan satip paraya cevirme gibi bi niyetimde yok bi hayalin pesindeyim
    Cesaret gerektireck biseyde yok sanirm

  17. #17
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Eğer keyifli zaman geçirmek ve eğlenmek için yapıyorsan ve imkanında varsa , hele elinde motorda varsa hiç durma kendine güzel bir gokart yap.
    O motorla çok keyifli bi kart yapılabilir. emin ol motosikletten daha fazla zevk alırsın. Yoksa elindeki motordan da olucaksın. ,plakası ruhsatı dert olucak.

  18. #18
    rambomert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Kasım 2012
    Motosikleti
    Minsk 125/ zealsun ms 150-7
    kardeş bence vazgeç gerçekten herşeyin orjinali güzel bende cup motorunu önce bisiklet sonrada mobilete takmak istetim ama en sonunda orjinalini aldım boşuna zaman kaybetme orjinal motorunu bozma derim ama olmuyacak işte değil zamanın bolsa ve elin yatkınsa yap

  19. #19
    yusufozugenc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha MT-07 Race Blue
    Şahinin olursa da bmw motoru takacak mısın?
    caferacer21 ve gurkantosun bunu beğendiler.

  20. #20
    Deli Çerkes - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2007
    Şehir
    Dünya
    Başınıza gelecekleri yazayım, bunlara rağmen yapmayı düşünüyorsanız durmayın yapın.

    Diyelimki bir şekilde Ninja 250 R motoru buldunuz ve mekanik olarak kendi şasenize sorunuzca oturttunuz.

    Tespit muayeneyenesine girseniz motor bloğunun faturası gerekiyor , ( ki motorun parasına yakındır ) Makine mühendisi restarasyon uyumluluk çizimi gerekiyor , bunları yapmazsanız muayene yaptıramıyorsunuz , Muayene yoksa sigorta da yaptıramıyorsunuz ki külliyen kaçak vaziyette sürmeniz ve uygulamaya girmemeniz lazım.

    Diyelimki bununda yaptınız, bu sefer ciddi bir fren modifikasyonu gerekiyor. 150 Cc için tasarlanmış fren sistemi ile 250 R gibi bir motorun gücünü zaptedip , durdurmaya çalışacaksınız.

    Diyelimki motor bloğunu sıfır aldınız , ancak kawasaki haricinde bir şasiye taktığınız tajdirde garanti durumunun ne olacağıda ayrı bir muamma ( aslında değil , hiç bir arzıa garanti kapsamına sokulmayacak)

    Bu durumda yapacağınız masraf ile alacağınız verimi kıyaslayacaksınız. Yaptığınız ürünün son kullanıcısı olmayı göze alacaksınız .Sırf yapıp yapamayacağınızı meraktan yapmayı düşünüyorsanız harcayacağınız rakama deyip değmeyeceğinede siz karar verin. Olmaz diye bir şey yok...



    Hatta işi abartıp jet türbinli motoru bile koyabilirsiniz. şaka yaptığımı zannettiniz değilmi. ? hayır yapmadım.

    https://thkmodelucak.com/store/category/91/list

    Bu deneyi yaptıktan sonra eğer memnun kalmazsanız , kullandığınız motoru , model uçakcılara maliyetine satabilirsiniz. veya piyanist irfan kardeşimize hibe edebilirsiniz. O illaki bunu takacak bir şey icat eder.

    Her ne yapacaksanız yapın , eğer resmi ve legal belgeli bir sonuç olmasını siterseniz Ninja 250 r bedelini rahatlıkla geçecektir.
    y.akan, gurkantosun, cenkito ve 1 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)