Disk frenmi ? kampana frenmi ?
-
24 Ağustos 2013, 21:28
#1
Bnde Önceden Bitane elektrikli bisiklet vardı ön ve arka kampana frene sahipti. aradan 4-5 ay geçti geçmedi o aralar yani frenler bozukluk vermeye başladı. sesler çıktı falan . en son olarak bisikletin ön balatası dağılmıştı. artık kampana frenin adını bile duymak istemiyodum. Taa ki arkadaşım mondial 100 snc snappy x alana kadar .bildiğiniz gibi önde arkada kampana fren. Fren performansını sordum Lafı aynen şu '' ben çok memnunum'' . yani sormak istediğim benim yaşadığım kampana fren dramı sadece bana mı oldu yoksa tüm kampanalarda bu sorun çıkarmı ? arkadaşlar yardımcı olun
Reklamlar
-
24 Ağustos 2013, 21:30
#2
elektrikli bisikletle motosikleti karşılaştırıyorsunuz..
uyandırayım
-
24 Ağustos 2013, 21:32
#3
bisikletle motorun kampanası bir değildir sağlamlık açısından bana göre kanpana daha iyi tutar
-
24 Ağustos 2013, 21:36
#4
Fizy'de hem ön hem arka kampana fren. Henüz 2 tekeri de kilitleyecek kadar sert fren yapmadım. Şu an için gayet memnunum. Disk fren olunca ne kadar farkediyor pek bilgim yok açıkçası.
-
24 Ağustos 2013, 21:39
#5
tabikide disk fren... iksiinide kulanmış biri olarak söylüyorum
-
24 Ağustos 2013, 21:39
#6
mesela benim arka kampana istediğim kadar sert fren yapayım arka kitlenmiyo yani motoru tam durduracak kadar fren yapmıyor arka bu sorunmu yoksa genel oalrak böylemi ?
-
24 Ağustos 2013, 21:40
#7
disk frende pislik tutarsa sıkıntı toz ile ses yapıyor ama işleyişi güzel sıktın mı taş gibi tutuyor
-
24 Ağustos 2013, 21:40
#8
Kampana frenin tek sevmediğim yanı motoru yıkadığın da filan frene basınca o kulakları tırmalayan ses
-
24 Ağustos 2013, 21:47
#9
Bizim köyde bi oğlanda ön-arka kampanalı kuba var DURMUYOR !! mümkünse ön disk olsun, çok fark eder..
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:42 ----------
@okanglr balataların yeniyse alışana kadar iyi tutmaz
-
24 Ağustos 2013, 21:59
#10
Piyasada bolca bulunan 90-100kg ağırlığındaki çin motosikletleri için (snapy'de dahil) kampana frenler fazlasıyla yeterlidir..
2 kişi kullanımlar için zayıf geldiği durumlar olabilir ama yine yeterlidir..
2 kişi yokuş aşağı sığır gibi gaz açıp viraja 10 metre kala frenlere asıldığında yetersizdir.
Bu gibi durumlarda bizim köydeki oğlanların kampanalı motorlarıda durmuyor
-
24 Ağustos 2013, 22:09
#11
kampana işin ucuzluğuna kaçmaktır.
otomobillerde bile başlangıç fiyatına satılan araçlarda önler disk arkakalar kampanadır.
disk daha iyi tutar ve daha hızlı soğur. disk her açıdan iyidir. kampanaların arasındada tutuş açısından fark vardır vede göbek büyüklüğü değişmektedir bu yüzden aldanmayın disk en iyisidir birde abs özelliğindeyse kilitlenmeyecektirde
-
24 Ağustos 2013, 22:32
#12
Geçen gün Honda ACE denedim. Bunda her ikisi de kampana ve motorda resmen fren yoktu.
-
24 Ağustos 2013, 22:32
#13
mtasdel60 adlı üyeden alıntı
Bizim köyde bi oğlanda ön-arka kampanalı kuba var DURMUYOR !!
mümkünse ön disk olsun, çok fark eder..
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:42 ----------
@okanglr balataların yeniyse alışana kadar iyi tutmaz
motor yeni de 3000 km oldu nerdeyse daha nekadar alışması lazım ?
-
24 Ağustos 2013, 22:45
#14
Şu kampana,disk olayı beni öldürüyor arkadaş...Bıkmadınız şu muhabbetten hala.Yok arkası kampanaymış,frenleri bundan iyi değilmiş.Be kardeşim,arka frenin tek işi tek görevi tek faydası frenleme esnasında dengeyi sağlamaktır veya her şartta her motorlu araçta olmasa da aracı sabit tutmaktır başka bir işe de yaramaz..Kampana dediğin sistemin de aklınızda kurup canlandırdığınız kadar bir farkı yoktur frenlemede(Bakın arka tarafta kampana demiyorum,önde varsay kampanayı),sadece daha maliyetli sayılabilecek ilkel bir sistemdir.Birde diske göre fazla ısınır..Adama sorarlar 24 saat yarışlarına mı katılıyorsun,tonlarca yük altında mı çalışıyor frenin diye?
-
24 Ağustos 2013, 22:58
#15
eğer rampalı arazide kullanıyorsanız disk firen. arazi düz ise kampana derim. kampanada acil durumda freni teker kazıtmayacak şekilde çekerseniz en iyi duruşu yaparsınız. tabi bu tecrube işi ve panik atak olmamak gerek. disk firen yağlı sistem ise acil durumda tekeri kitler takla atarsınız. bu söylediklerim ön firen için geçerli. rampa aşağı firenlere yükleneceksiniz kampana aşırı sürtünmeden dolayı genişler ve bir süre sonra tutmaz diskte bu durum kolay kolay olmaz.
-
24 Ağustos 2013, 23:06
#16
@okanglr o zaman sıkıntı var başkan ))
-
24 Ağustos 2013, 23:11
#17
oknglr adlı üyeden alıntı
motor yeni de 3000 km oldu nerdeyse daha nekadar alışması lazım ?
Çin malları durmaz hacı deyip kavga çıkartıyım mı
-
24 Ağustos 2013, 23:14
#18
Dostum 100lük motora biniyorsunuz altı üstü bende 100lük motora biniyorum yanlız benimki mfh arka fren kampana ön disk arkaya basıp yavaşlayıp ön diskede basınca motor 10 numara duruyor .. 100lük motor bu uçak değil kaç yapacanda sanki fren zayıf kalacak !!
-
24 Ağustos 2013, 23:33
#19
Ben pakistanda 50 cc lik bir honda motosiklet denedim cd70 olmasi lazim modeli. Motor sanzimandan kucuktu anlayacaginiz. 40 ile giderken frene bastim birak durmayi ohoooo onume biri atlayip motoru tutmasaydi tel orgulere yapismistim
Disk fren, Elektrikli dugme ile baslatma vs artik tartisilmamali.
-
24 Ağustos 2013, 23:52
#20
albaywolf adlı üyeden alıntı
Çin malları durmaz hacı deyip kavga çıkartıyım mı
arkaya ayağımı koyuyorum eskiden bisiklete yaptığımız gibi işimi görüyo kavgaya gerek yok :D
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)