Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

performans egzoz mu orjinal egzozmu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    tr_select - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    uǝq ɯıɯɐpɐ sɹǝt
    Flame, yani alper kardeşimi haklı buluyorum. Bende kendisi gibi düşünüyorum...

    Avcrom egzoz, adın bilmediğim beyfendi... İlk okula giden kardeşim bile sizden daha özverili bir türkçe kullanıyor... Ne büyük harf, ne doğru düzgün virgül... Yazdıklarınız okunmuyor bile... Türkçemizi katletmeyelim lütfen.
    flame bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    flame - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Aralık 2005
    Şehir
    35,izmir
    Motosikleti
    Yamaha Mt-09,Derbi Gpr 125 Nude
    Alıntı avcrom egsoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ramazan mubarek dilimi bir yere değdirdiğim yok.izmirli vede egeli değilmiyiz illa yengeç sepeti gibi birbirimizle uğraşacağız.her form sitesinde illaki bir izmirli gelir beni bulur gereksiz polemik ve hoş olmayan sohbet ortamıyla senin dediğin böyle benim dediğim böyle muhabbeti sürer gider.arkadaşım dediklerimi yineleyeyim katalitik konvektör iptali araba ve motorlarda kısa mesafeli yollarda pek katkı sağlamaz sürat ve güç olarak ama uzun yolda motorun cc ve hacmine göre hız ve güç kazandırır.ben motor üreticisi fabrika ve bu işde yıllarını araştırmaya vermiş mühendisine ,arge ve ürge cisine bir lafım yok,olamazda.beni ve yaptığım işleri bilmediğiniz için gereksiz bir şekilde polemik yapıyoruz.ve yargısız infazda bulunuyorsun.gerek yok.senin dediklerinin hepside doğru.bizler alaylıyız.öyle teknik terim ve yok dyno yok rüzgar testi anlamayız.bizim anladığımız müşteri memnuniyeti ve karşılıklı kalıcı dostluklar.sizden ricam yorum yapmazdan evel benim face sayfamı ziyaret edipi ürün ve yorumları okuyup sonra yorumlamanız.https://www.facebook.com/ukba1..
    Ben sizin yaptığınız egsozları iyi biliyorum.Ödemişte beydağlıdan tutun motorcu murata kadar herkeside yakınen tanırım.Sırf ticari hayatınız sekteye uğramasın diye bilmemezlikten gelip yorumda filanda bulunmadım.Hala inatla yorum da yapmıyorum farkındaysanız.

    Kazık yiye yiye çok bilmiş ve her halta muhalefet bir adam oldum kusuruma bakmayın.Lakin söyledikleriniz tutarsız ve anlamsız.Katalitik konvertör nedir kim bulmuştur niye bulunmuştur ne zamandan beri başımıza bela olmuştur aratın google'da biraz inceleyin.Uzun yolu kısa yolu yok bu işin.Intercooler mı bu ? lütfen ama...%7 ile %15 arası yanmamış yakıtı egsozdan çıkıp ile havaya değilde silindire yakıt manifoldu ile geri yollayan ve sözde tekrar yanmasını sağlayan bir sistem.Eski ilkel olanları yakıt manifoldunu ısıttığı için ve silindirdeki basıncı azalttığı için güçten düşürüyordu motosikletleri.Hatta arabalarda bile iptal edilirdi.Pist için tasarlanmış egsozlarda ki en iyisi akrapovic bu işin,katalitik konvertör parçası bulunmazdı.Şu an nasıl bilmiyorum 2008den beri aynı egsoz ve motosikleti kullanıyorum.

    Neyse size hayırlı işler.Saygılar ve sevgiler...
    Yamaha Mt09 dıştan modifiyeli içten şimdilik stock :p --------Derbi Gpr 125 Nude,Gianelli Perfomance Exhaust,Athena Air Filter-------- 0(rh)+ (Italian)

  3. #23

    Üyelik
    12 Mayıs 2011
    Alıntı flame adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben sizin yaptığınız egsozları iyi biliyorum.Ödemişte beydağlıdan tutun motorcu murata kadar herkeside yakınen tanırım.Sırf ticari hayatınız sekteye uğramasın diye bilmemezlikten gelip yorumda filanda bulunmadım.Hala inatla yorum da yapmıyorum farkındaysanız.

    Kazık yiye yiye çok bilmiş ve her halta muhalefet bir adam oldum kusuruma bakmayın.Lakin söyledikleriniz tutarsız ve anlamsız.Katalitik konvertör nedir kim bulmuştur niye bulunmuştur ne zamandan beri başımıza bela olmuştur aratın google'da biraz inceleyin.Uzun yolu kısa yolu yok bu işin.Intercooler mı bu ? lütfen ama...%7 ile %15 arası yanmamış yakıtı egsozdan çıkıp ile havaya değilde silindire yakıt manifoldu ile geri yollayan ve sözde tekrar yanmasını sağlayan bir sistem.Eski ilkel olanları yakıt manifoldunu ısıttığı için ve silindirdeki basıncı azalttığı için güçten düşürüyordu motosikletleri.Hatta arabalarda bile iptal edilirdi.Pist için tasarlanmış egsozlarda ki en iyisi akrapovic bu işin,katalitik konvertör parçası bulunmazdı.Şu an nasıl bilmiyorum 2008den beri aynı egsoz ve motosikleti kullanıyorum.

    Neyse size hayırlı işler.Saygılar ve sevgiler...
    saygılar sevgiler bizden.kazasız sürüşler dilerim.

  4. #24
    KaPTaNHaSaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2009
    Şehir
    İzMiR- EşReFPaŞa-BoğaZiÇi
    Motosikleti
    Kawa Z750
    biraz fazla yakacağı kesin de diğerlerini bilmem

  5. #25
    Sponsor Firma
    Üyelik
    07 Aralık 2009
    Egzoz dediğin Vance Hines Egzoz'dur

  6. #26
    metinkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S ABS
    sesli motor=apaçi motoru
    ses seven motorcu= apaçi motorcu
    Bu benim görüşüm. Herkesin görüşüne saygılıyım.
    Adamlar mühendislik, arge'ye bir dünya para yatırıp motor imal ediyorlar, bizler onlardan daha iyi mühendis olduğumuzdan egzost değiştirerek artı 17 beygir güç elde ediyoruz. Vallahi tebrikler. Demek arabaya egzost yapsanız artı 100 beygir elde edeceksiniz ))
    Alın size bir önrek; altınyol da sabah trafiğinde tüm yolu, karşıyaka'yı ve de hatta izmir'i ayağa kaldıran chopper motorcu kardeşim; tüm trafiktekiler kulaklarını çınlattılar haberin olsun.

  7. #27
    afu35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Mayıs 2014
    Şehir
    çorlu/tekirdağ
    Bu hafta motorumun orjinal egzozunu söküp 400 dolarlık fmf egzoz taktım. (fiyatından tam emin değilim). Helikopter mi uçuruyorum motor mu kullanıyorum belli değil. Geçtiğim yoldaki araçların alarmları ötüyordu. Garajdaki camlar titriyodu. Normalden 25 km daha erken yakıt ışığı yandı ve performans olarak belki psikolojik belki gerçek biraz daha fazla tork hissettim. Ama egzoz taktım motor uçtu diye birşey yok belki rüzgar bile aldatmış olabilir. Tek faydasını gördüm o da trafikte ve çevre yolunda daha bi saygılı davrandılar önüme atlayan azaldı ama ses beni mahalleliyle ve apartman sakinleriyle papaz edecekti söktüm. Alacaklar çok büyük hayallere girmesin. Yakıt ve ses sorun değil yüksek sesi de seviyorum diyorsanız güzel.

  8. #28
    tesisatogr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda CB125 Ace / Yuki YK-25 Triportör
    Arkadaşlar herkes sesli olsun istiyor da benim gibi sesten rahatsız olanlar için yok mudur orijinalinden daha sessizi?

  9. #29
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Trafikte işe yaradığı için seviyorum ama daha alıp kullanmak nasip olmadı

  10. #30
    osmanico - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TVS Apache RTR 150
    Egzozu bir kere tüpünden kesmiştim. Başka egzoz sipariş vermiştim o gün gelecekti. Fakat bi türlü gelmedi egzoz bir hafta. Bende aceleden neden hemen kestiysem. Egzozsuz kullandım bir hafta motoru. Alt devirler ölmüştü fakat üst devirler canlanmıştı.

  11. #31
    HalilÖZSÜER - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Kawasaki zx-10r
    Alıntı flame adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egsoz tedarikçisinin bu kadar tuhaf bir yorumda bulunması açıkcası beni şaşırttı...Nasıl bir açıklama bu böyle...

    Kullandığınız motosikletin gücü kadar güç alırsınız.Egsoz,hava filtresi ve buji dışarıdan basit müdehaledir.Motosiklet ile geçen kısa hayatımda kendimce edindiğim tecrübeleri yazayım isterseniz.

    Buji:Eskiden iridium buji takardık.İlk işimiz o olurdu.Sebebi motosikletlerin üzerinde kısa ve dandik bujilerin bulunmasıydı.Uzun ağızlı daha iyi elektrik patlaması yapan iridium bujiler farkedilir performans değişikliği yapıyordu.Lakin yeni nesil motosikletlerde buna gerek yok artık.

    Hava filtresi:Egsoz değiştikden sonra basit matematikle çıkan gaz-giren yakıt/hava mantığıyla değişirdi.En ünlüleri K&N ve BMC idi.Şimdi mantar gibiler yoshi dahi yapmaya başladı.Kullanmadığım markalar için yorum yapmıyorum.Lakin gözle görülür performans değişikliği olurdu.Misal top speed.

    Gelelim egsoza.Eskiden işler euro 1 2 3 4 5 diye bu kadar sıkı değildi.Firmalara sponsor olurdu egsozcular.Bkz. muzzy ve kawasaki.2005 emektar zx10'umda takılı hatta şuan.Akrep ve muzzy o kadar aştı ki durumu diğer firmalar,yoshi-devil-arrow-micron vb.filan kuru gürültü kaldı yanlarında...Hatta forumlarda (2004 2007 arası md özellikle) dyno verileri scan edilip paylaşılmaya başlandı.Akrep tüm markalarda muzzy ise kawa ile çok iyi uyum içerisindeydi...
    Sonra ilk olarak yoshi bu işe trioval ile el attı.Dedi ki biz sadece gürültü yapıp üst devirlerde topspeedi etkilemiyoruz.Aynı akrep gibi tüm devirlere yayıyoruz gücümüzü(yalan).Ardından çorap söküğü gibi diğer markalar başladı.Sonra çin malları ile motosiklete başlayanlar arttı büyük ccye geçiş çoğaldı pazar büyüdü filan.Türkiye'ye 3 5 marka gelirken sayı arttı.Tabi çoğu markanın geçmişi çok eskilere dayanmıyor...

    Peki şu an ki durum ne.1000cc supersportlarda egsoz,buji ve hava filtresi takviyesi ile + 15-20hplere ulaşmak hala mümkün(Yeni nesillerde olay biraz farklı tabi)Bu işi ciddi anlamda hala yapan akrep ve muzzydir.(komple egsoz.öyle sadece son susturucu tüp filan değil + motosiklet marka,model ve üretim yılına uygun komple egsoz).Eline japonca sticker geçiren yurdum sanayicileri 100-250 cc cup ve cg'lere 100 liraya kakaladığı dandik egsozlar hiç değil.

    Şimdi kendimden ufak bir örnek göstereyim.2005 model kawasaki zx10r kullanıyorum.Komple motor bloğu,debriyaj ateşleme orjinal değil.Hepsi modifiyeli farklı parçalar.Uzun uzun liste yazmıyayım.Orjinal motoru üzerindeyken egsoz+filtre+buji değişimiyle +17hpye ulaştım.Bulabilirsem eski dyno verilerini bu başlıkta tekrar paylaşacağım.Ayriyetten maceraya gireyim 2 zamanlıya binmeye motorcumu olur diyerekten derbi gpr125 nude aldım.Sadece filtre ve egsoz değişimi ile tahminimce +6-8 hp kazandım(2 zamanlılarda egsoz olayı bayağı bir farklıymış)

    İşin son kısmına gelirsek.Egsoz araştırarak bilinçli uygulanırsa + güç kazandırır(tabi + yakıtta kazandırır)Lakin 125cc 4 zamanlı motosikletler için bu öyle ciddi farklar oluşturmaz.Harcı lokumunu kurtarmaz yani.+ hp uzun mühendistlik ve tecrübe işidir.Maliyeti yüksektir 2 3 parça ile elde edilmez.

    Zaman ayırdığınız için teşekkürler.
    Selamlar Flame...ben hem sanayi ustalığı, hemde mühendislik anlamında bu işi iyi bilen birisiyim...sen her ne kadar bizlere ısrarla mühendist dediysen de cahilliğine veriyorum...el yapımı egsozlara lafım yok gerçekten kötüdür ve motorun tüm subap ayarlarını bozarlar(doğru salyangozlama yapılmaz ise(sanayici dili ile)...Motorsikletlerinizde elde ettiğimiz o ses düzensiz bir sıkıştırma sayesinde elde edilir bunu da unutmayalım, yani o çıkan sesler doğru iletim ile çıkmıyor... Bir zamanlar, yaklaşık 17 sene önce senin gibi çok ateşliyken Kawasaki'nin yapmış olduğu bir oturuma katılmıştım...kendimi de çok iyi biliyor sanıyordum, o zamanlar yeni mühendislik fakültesi öğrencisiydim vs...ve kalkıp adama sordum peki dedim çok kadar pahallı egsozlar var nedir bunların olayı..? Adamcağız sağolsun çok nazik bir dil ile açıkladı ; Öncelikle biz bu üç parça ile 7,5 hp kazandırabiliyoruz eğer sen bir egsoz ile bizim motorlarımıza gerçekten yüksek bir standart modifikasyon uygulayabileceğine inanıyorsan lütfen bizimle çalış, müteşekkir oluruz dedi. Bu arada çizdiği parçalar dereceli egzantrik milini oluşturuyordu...Bir de şunu ilave etti eğer lisansınız var ise çok yüksek fiyatlara(13 sene önce yaklaşık 4500-5000 dollar demişti) motogp vb. yarışlarda kullanılan egsozları satın alıp kullanırsan 1,5-2 hp arası alabilirsin demişti..

    Senin bahsettiğin markanın egsozları ile bunları alamayız...buji değiştirebilirsin ateşlemeyi düzenlersin ki motorsikletin her zaman bu kondüsyonda olmalıdır... Ekstra bişey yapmış olmazsın varolan motorsikletinin kabiliyetini korumuş olursun...Hava filitresi ile çok cüzi bir kazanç sağlayabilirsin ama bu 2 hp'yi geçmez ve bununla beraber bazı riskleri de alırsın...standarttan daha fazla hava alacağı için süzme daha az oranda olacaktır ve silindire girebilecek yabancı madde riskini arttırmış olacaksın tabii bununla beraber silindirinde aşınma, deformasyon,yıpranma dolayısıyla daha fazla yağ yakma ve kompresyon düşmesine, üfürmeye sebebiyet verebilirsin...

    Bunları söylerken avcom markasına itafen söylemiyorum fakat sende bunları bunları yapabildim diyemezsin çünki yapamazsın...yok öyle bir dünya...Kimseyi de bu sebep ile akrep yada muzzy sevdalısı yapmayın...evet var bu işi çok iyi yapan firmalar fakat onlar sen ben gibi hobi amaçlı motorsiklet kullanıcılarına yönelik ürünler üretmiyor...

    Uzun zamandır girmediğim şu forumda bana da konu yazdırdın...Helal olsun, insanlara doğru bilgiler iletin...Bu yazdıkların doğru değil gidip 10.000 tl verip boğazdan egsoz almakmış falan bunların 1'i de bir 1, 1000'i de bir...Kötü değildir kalitelidir ama içeride işler değişmez...Akrepomvic yada diğer şirketler çok mühendislik işi ile bu günlere gelmediler...Bugün beğenmediğin Tigerdan, Avcom'dan farkları yoktu...98 zx6 için seneler önce hayallerini kurup aldığım yoshimura egsozumun bir satır önce bahsettiğim, beğenilmeyen firmalardan farkı yoktu...

    Bunları kulaklarına iyi küpe et, gerçekten ihtiyacın olur hatırlarsın...

    Selametle
    sarph35, celikmertcan, D e m i r ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  12. #32
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    gelen araçların standart olarak geldiğini unutmayalım. istek ve arzularımıza göre modifiye etmek biz kullanıcıların işi oluyor. yani yurdum akıllı insanı hep şu yanlış cümleyi söyler; "yaf faprikatan iyimi biliyon sen?"

    yaw hacı fabrikadan iyi bilmekten ziyade ben fabrikanın yaptığına ek olarak bir kaç değişiklik yapıyor isem bu benim çakallığım yada apaçiliğim mi oluyor? neden aldığınız gibi lastikleri değiştiriyorsunuz? fabrikadan iyimi biliyorsunuz ha? orjinal lastikler bence yeterli.

    he anladım siz sınırları zorlamak için daha performanslı lastik istiyorsunuz tamam. işte bu her parça için geçerli sayılır. motosiklete açık hava filtresi takanlarda var tüp takanlarda duyuyoruz yada resimlerde görüyoruz.

    yani istek ve arzulara göre modifiye edersiniz bu bence başkalarını rahatsız etmiyorsa gayet güzel bir şey. sırf görünüm için bile alınabilir performans egzosu.

    ben ekonomim el verdiği zaman halletcem o işi mesela

    edit: fabrika çıkışı ekzos bence motoru biraz kısıtlıyor olabilir. çünkü pis hava ve sesi önlemenin bedeli performanstan kısmak olabilir. durun hatta bir video var onu atıcam.

    "R6" videosu.

    bu 260 km hızı geçmiyor ve herşeyi orjinal

    bu 295 km hız yapıyor ve sanırım modifiyeli

  13. #33
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı flame adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Güzel değdirmişsiniz dilinizi engin bilgilerime.Tuhaf kısmına gelince;

    Zaten senelerce okuyan mühendistler hiç bir şey bilmez ama sanayide çekirdekten yetişme ustalar işin piridir.Onlar için herşey safsata saçma kendi el emekleri en doğrusudur.Sizi hafife aldığım filan yok yanlış anlaşılmasın.Benim motosikletlerimide hep ustalar tamir eder.Lakin mühendistler senelerce araştırma yapıp tasarladıkları egsozlar sadece SES VERMEZ.Yalan olan firma yokmudur vardır.Ben deneme yanılma yöntemiyle buldum ve ENGİN bilgilerim ile bunu aktardım.Adamlar pistlerde Akrapovic'i ses versin diye takmaz.Dikkat ederseniz yakıt artar dedim bende.Yazdığıma göz gezdirip hurraaa diye saldırmanın bir alemi yok.Tabi siz çekirdekten yetişme adamsınız güç vermez ses verir dediniz mi ses verir o ayrı.Biz bilemeyiz bu işleri nede olsa binip sürüyoruz sadece.

    Ha bir de dip not: Performans amaçlı yapılmış hiç bir egsozda katalitik konveRtör bulunmaz.İptal etmek için ecnebiler kit kullanır biz Türk'ler el emeğiyle tıkarız.
    Tepki vermissiniz ama "avcrom egsoz" yanlis bir sey yazmamis ki. Direk birebir tecrubesini yazmis. Hatta simdiye kadar sitede okudugum en mantikli aciklamalardan biriydi.

    Dogruya dogru, cogu "performans" eksoz gurultuden baska bir ise yaramiyor. Hala da bir cogu oyle. Eskiden bazi modellerde, belli sartlar altinda pozitif katki oluyordu. Ama simdi neredeyse imkansiz hale geldi. Cunku eksoz boru olmaktan cikali cok oldu. Secondary air system, katalitik konvertor, oksijen sensorleri, bazi modellerde acilir kapanir valflerle taa dizayn asamasindan itibaren motorun onemli bir parcasi haline geldi. Orasi burasiyla oynayinca sonucun daha iyi olma ihtimali sifir'a yakin. O yuzden artik Akrapovic gibi buyuk firmalar direk ureticilerle dizayn asamasinda calisiyor. Cunku sadece eksoz degistirince performans gelmiyor. ECU'ya, yeni eksoz sistemine uyumlu yeni yazilim yukleniyor. O zaman geliyor ektra guc.

    Mesela simdiki motorsikletime uyumlu bir cok eksoz var. Ancak Akrapovic disinda hic biri ekstra guc vermiyor. Sadece ses uretiyor, cogunlukla da performans dusuyor. Akrapovic ise taa dizayn asamasinda KTM ile birlikte calismis. Akrapovic taktiginizda KTM servis'e gidip Akrapovic sistemi icin ozel uretilmis yazilim yukletiyorsunuz. Yoksa eskisinden kotu calisiyor motor. Yazilimdan sonra ise %10 civari guc kazaniyor motor. Fiyat ise $2500. Komple eksoz. Sadece Akrapovic "slip on" (susturucu kismi) degistirince sadece ses artiyor, guce etkisi olmuyor, ki o da $1000. Acikcasi ful eksoz degistirenlerin de cogu motoru hafifletmek icin degistiriyor.

  14. #34
    D e m i r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    MERSİN
    Alıntı HalilÖZSÜER adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Selamlar Flame...ben hem sanayi ustalığı, hemde mühendislik anlamında bu işi iyi bilen birisiyim...sen her ne kadar bizlere ısrarla mühendist dediysen de cahilliğine veriyorum...el yapımı egsozlara lafım yok gerçekten kötüdür ve motorun tüm subap ayarlarını bozarlar(doğru salyangozlama yapılmaz ise(sanayici dili ile)...Motorsikletlerinizde elde ettiğimiz o ses düzensiz bir sıkıştırma sayesinde elde edilir bunu da unutmayalım, yani o çıkan sesler doğru iletim ile çıkmıyor... Bir zamanlar, yaklaşık 17 sene önce senin gibi çok ateşliyken Kawasaki'nin yapmış olduğu bir oturuma katılmıştım...kendimi de çok iyi biliyor sanıyordum, o zamanlar yeni mühendislik fakültesi öğrencisiydim vs...ve kalkıp adama sordum peki dedim çok kadar pahallı egsozlar var nedir bunların olayı..? Adamcağız sağolsun çok nazik bir dil ile açıkladı ; Öncelikle biz bu üç parça ile 7,5 hp kazandırabiliyoruz eğer sen bir egsoz ile bizim motorlarımıza gerçekten yüksek bir standart modifikasyon uygulayabileceğine inanıyorsan lütfen bizimle çalış, müteşekkir oluruz dedi. Bu arada çizdiği parçalar dereceli egzantrik milini oluşturuyordu...Bir de şunu ilave etti eğer lisansınız var ise çok yüksek fiyatlara(13 sene önce yaklaşık 4500-5000 dollar demişti) motogp vb. yarışlarda kullanılan egsozları satın alıp kullanırsan 1,5-2 hp arası alabilirsin demişti..

    Senin bahsettiğin markanın egsozları ile bunları alamayız...buji değiştirebilirsin ateşlemeyi düzenlersin ki motorsikletin her zaman bu kondüsyonda olmalıdır... Ekstra bişey yapmış olmazsın varolan motorsikletinin kabiliyetini korumuş olursun...Hava filitresi ile çok cüzi bir kazanç sağlayabilirsin ama bu 2 hp'yi geçmez ve bununla beraber bazı riskleri de alırsın...standarttan daha fazla hava alacağı için süzme daha az oranda olacaktır ve silindire girebilecek yabancı madde riskini arttırmış olacaksın tabii bununla beraber silindirinde aşınma, deformasyon,yıpranma dolayısıyla daha fazla yağ yakma ve kompresyon düşmesine, üfürmeye sebebiyet verebilirsin...

    Bunları söylerken avcom markasına itafen söylemiyorum fakat sende bunları bunları yapabildim diyemezsin çünki yapamazsın...yok öyle bir dünya...Kimseyi de bu sebep ile akrep yada muzzy sevdalısı yapmayın...evet var bu işi çok iyi yapan firmalar fakat onlar sen ben gibi hobi amaçlı motorsiklet kullanıcılarına yönelik ürünler üretmiyor...

    Uzun zamandır girmediğim şu forumda bana da konu yazdırdın...Helal olsun, insanlara doğru bilgiler iletin...Bu yazdıkların doğru değil gidip 10.000 tl verip boğazdan egsoz almakmış falan bunların 1'i de bir 1, 1000'i de bir...Kötü değildir kalitelidir ama içeride işler değişmez...Akrepomvic yada diğer şirketler çok mühendislik işi ile bu günlere gelmediler...Bugün beğenmediğin Tigerdan, Avcom'dan farkları yoktu...98 zx6 için seneler önce hayallerini kurup aldığım yoshimura egsozumun bir satır önce bahsettiğim, beğenilmeyen firmalardan farkı yoktu...

    Bunları kulaklarına iyi küpe et, gerçekten ihtiyacın olur hatırlarsın...

    Selametle
    Değerli bilgiler için teşekkürler, 600rr akrepovic tüp egzoz almayı düşünüyorum. yalnız motosiklet üzerinde hiç bir değişiklik yapmadan kullanabilir miyim ? yani kullanırsam, yine de yakıt sarfiyatı, motor ömrü vs. zararları olacak mı ?

    not: tek amacım trafikteki farkındalığımı egzoz sesiyle pekiştirmek. yani performans beklentim yok.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)