Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosikleti yavaşlatma

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    MrMaydec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2012
    Şehir
    Bursa / İnegöl
    Motosikleti
    HONDA CBR250r
    Bir sorum daha var.
    Ben ışıklara yaklaştığımda debriyaja basıp yavaş yavaş fren yapıyorum bu arada yavaş yavaş vites düşürüyorum, bugün bi motosikletli abi yanlış yapıyorsun dedi duracağın zaman vites düşür gazı kes dedi bende tamam dedim ve eve gelirken denedim ama motosiklet kendi ileri attı ve kontrolü kaybediyordum debriyaja basıp toparladım hızlıda degildim 4. vitesde 4000 devirlerdeydim 3. vitese düşürüp yaptım. Sorum şu ben yanlış mı yapıyorum doğru nedir ?
    Hayat boş gazla çoş


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Acil durum frenlemesi için bunu izleyebilirsin.

    Burada da bir sürü frenleme videosu var

  3. #3
    MrMaydec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2012
    Şehir
    Bursa / İnegöl
    Motosikleti
    HONDA CBR250r
    Alıntı Khutuck adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acil durum frenlemesi için bunu izleyebilirsin.

    Burada da bir sürü frenleme videosu var
    Pc gelince bakarım yani pazartesi teşekkür ederim şimdiden

  4. #4
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    80-90 giderken kırmızı ışığı gördüysen tamamen durman gerekiyosa en güzeli motoru 5. viteste bırakıp frenlemeye başlamak, motor devri 3 bine kadar düşünce debriyajı sıkıp vitesi 4-3-2 diye küçültmek, sonra debriyajı sıkmaya devam etmek iyice yavaşlayınca da duruma göre boşa veya 1. vitese atarsın. Hem fren hem vites küçültme hem de vites küçültürken aragaz vermek hepsini aynı anda yapmak epey zor hatta imkansız. 5. vitesin motor freni bile zaten 125'lik motoru 90 km hızdan 50km hıza jet gibi düşürüyo, vites küçültmeye çalışmak fren mesafesini uzatır. Ani frenlerde motorun viteste olması arka tekerin kitlenme ihtimalini de azaltır bu da ek bilgi olsun.

  5. #5
    MrMaydec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2012
    Şehir
    Bursa / İnegöl
    Motosikleti
    HONDA CBR250r
    Alıntı Mengu16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    80-90 giderken kırmızı ışığı gördüysen tamamen durman gerekiyosa en güzeli motoru 5. viteste bırakıp frenlemeye başlamak, motor devri 3 bine kadar düşünce debriyajı sıkıp vitesi 4-3-2 diye küçültmek, sonra debriyajı sıkmaya devam etmek iyice yavaşlayınca da duruma göre boşa veya 1. vitese atarsın. Hem fren hem vites küçültme hem de vites küçültürken aragaz vermek hepsini aynı anda yapmak epey zor hatta imkansız. 5. vitesin motor freni bile zaten 125'lik motoru 90 km hızdan 50km hıza jet gibi düşürüyo, vites küçültmeye çalışmak fren mesafesini uzatır. Ani frenlerde motorun viteste olması arka tekerin kitlenme ihtimalini de azaltır bu da ek bilgi olsun.
    Bu çok iyi oldu teşekkür ederim. . adamın demek istediği buydu heralde ışıklarda yanımda durup söylemişti

  6. #6
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    ışıklara mesela 250 mt falan var 80 km hızla 5. vitesle geliyorsun eğer debriyajı sıkıp o 250 mt yi gidersen balataları yersin.çünkü vites aralarında araba gibi boş vites olmadığından arabadaki gibi debriyaja basıp boş ile gidemiyoruz.ama
    ışıklara 250 mt varken 5. vites ile yaklaşırken debriyaja basmadan gazı yavaş yavaş bırakarak yanaşırken son 50 mt falan kala 5 ten tık tık tık 1 e kadar indir.en basit böyle

  7. #7
    MrMaydec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2012
    Şehir
    Bursa / İnegöl
    Motosikleti
    HONDA CBR250r
    Alıntı canerol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ışıklara mesela 250 mt falan var 80 km hızla 5. vitesle geliyorsun eğer debriyajı sıkıp o 250 mt yi gidersen balataları yersin.çünkü vites aralarında araba gibi boş vites olmadığından arabadaki gibi debriyaja basıp boş ile gidemiyoruz.ama
    ışıklara 250 mt varken 5. vites ile yaklaşırken debriyaja basmadan gazı yavaş yavaş bırakarak yanaşırken son 50 mt falan kala 5 ten tık tık tık 1 e kadar indir.en basit böyle
    10 gündür öyle sürüyordum bir sorun olmusmudur acaba :( anlaşılan bol bol pratik yapacağım

  8. #8
    canerol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Haziran 2011
    Şehir
    Samsun
    Motosikleti
    Africa Twin-Rally250-z300
    yok yaw 10 la 20 günden hiç bişe olmaz ancak yıl lazım balata bitirmek için

  9. #9
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Motosikletini en yüksek hızından durur konuma sadece motor freni kullanarak da getirebilirsin baya çabuk yavaşlayabilirsin ancak motorun bundan çok hoşnut olmadığını rahatlıkla söyleyebilirim. O kinetik enerji illa bir yerlere gidecek, frenlerini ısıtan enerji bu sefer motorunu ısıtacak aşındıracak. Motor freni + normal frenleri kullanmak daha doğru.

  10. #10
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Vites düşürürek yavaşlamak motosikletin doğasında var. Ama çok acil durumlar hariç yüksek devirlerden viteslere düşmemekte gerek yada bunu yaparken ara gazı vermek lazım. Sadece frenler ile yavaşlanmaz.

  11. #11
    Sinan Er - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2006
    Şehir
    Türkmenistan
    Motosikleti
    BMW F650 GS
    Frenleme ile hız azaltma aynı şey değil.

    Gazı bıraktığında hızın azalmaya başlar. Çünkü motor kompresyona düşer.

    Frenlemede herzaman kompresyondan sonra yapılmalıdır.

    Once gaz kesılır yeterli olmazsa frene basılır. Hız durumuna gorede vites düşürülür.

    Debriyaja basmak motora zarar vermez, motoru kontrol dışı tutar.

  12. #12

    Üyelik
    11 Nisan 2013
    Şehir
    HATAY
    Motosikleti
    Triumph Street Triple 675
    Unutma motoru uzun sure 1000 1500 devirin altinda tutmak zarar verebilir. Eger zamanin varsa durmak icin motor frenini kullan yani hizin 50 diye dusun vitesi dusur o sirada ara gaz ver yavasca yavaslarsin ama dikkatli ol pratik yap bos alaanda


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)