Motor alacağım, HONDA CBR 125R, Uzun Yol.. Bursa
-
12 Haziran 2013, 15:39
#1
Öncelikle herkese selamlar.. Aranızda yeniyim ve inşallah kalıcıyım..
Arkadaşlar ben 2 aya kalmaz bir motor alacağım, ehliyeti de tam o günlerde almış olacağım yani.. Aklımdaki motor CBR 125R.. Çok seviyorum bu motoru ve honda markasına güveniyorum..
Sıfır mı alsam 2. el mi alsam bilemiyorum, çok muallakta kaldım. Bursa'da yaşıyorum ve burda tek bayisi Duran Kardeşlermiş onun hakkında da hiç iyi şeyler duymadım kimse iyi yorum yapmamış... Gerçi memnuniyetler çok dile getirilmez, memnun olmayanlar konuşur daha çok ama yinede içime bir ukte düştü..
Ortalama 3.000 lira kadar birikim yapıp kalanı krediyle halletmeyi planlıyorum, bu tabi ayrı bir konu..
Motoru aldıktan ortalam 1 2 hafta sonra yıllık izne çıkacağım ve uzun soluklu bir gezi yapmayı planlıyorum. Bursadan Alanyaya sonra Antalya, Fethiye, Marmaris, Bodrum vs. ege kıyılarından yine Bursa'ya dönmeyi planlıyorum. Oldukça uzun bir yol..
Böyle bir yol için CBR 125R uygun mudur ? (Araştırmalarıma ve yorumlara göre uygundur deniyor... Hız meraklısı değilim aslında ama 110 120 ile gidebiliyor mu bu motor ?)
Ayrıca sıfır mı almalıyım ikinci el mi ? (Sıfır almak tabiki daha mantıklı görünüyor ama sıfır motor böyle bir yolda nasıl tepkimeler verir ? hemde Bursa'da duran kardeşler'e alternatif bir yer yok İstanbul'dan gidip aldım diyelim plaka işlemleri vs. Bursada nasıl halledebilirim ?)
Reklamlar
-
12 Haziran 2013, 15:47
#2
Simdi hayatinda hic motor surdun mu ? Surmediysen egitim al . Butun parani gidip motora koyma kask ve ekipman al.( Uyduruk kask ve ekipmanda alma ). 0 alirsan rodajini iyi yapman gerekecek. Rodaj ne dersen 500000 tane konu acildi ordan okuyabilirsin. Unutma uzun seyahatler yorucudur,emek ister, konsantrasyon ister. 0 alirsan 110 120 ile gidemezsin ilk 200-300 km hatta gitmede yani zararli. Su 2 ayda bol bol arastir bilgi sahibi ol. Cbr seni ruzgardan yeterince korur onda sikinti yok. Ama emin ol yorulacaksin agir yada uzunsan poponda agrir belinde.
-
12 Haziran 2013, 15:48
#3
sadece CıBıR mı var aklında
-
12 Haziran 2013, 15:56
#4
PEHLİVAN94 adlı üyeden alıntı
Simdi hayatinda hic motor surdun mu ? Surmediysen egitim al . Butun parani gidip motora koyma kask ve ekipman al.( Uyduruk kask ve ekipmanda alma ). 0 alirsan rodajini iyi yapman gerekecek. Rodaj ne dersen 500000 tane konu acildi ordan okuyabilirsin. Unutma uzun seyahatler yorucudur,emek ister, konsantrasyon ister. 0 alirsan 110 120 ile gidemezsin ilk 200-300 km hatta gitmede yani zararli. Su 2 ayda bol bol arastir bilgi sahibi ol. Cbr seni ruzgardan yeterince korur onda sikinti yok. Ama emin ol yorulacaksin agir yada uzunsan poponda agrir belinde.
Yıllardır motorumuz var, şimdi kymco ck 125le işte vitesli motor alıştırması yapıyorum.. Gerçi biraz ağırım ama ara vericem sık sık.. Yani planım o şekilde. İkinci el almak hem rodaj konusunda, hemde plaka ruhsat işlemleri konusundan daha zahmetsiz ve daha karlı görünüyor.. Ekipman içinde ekstradan bir bütçe ayıracağım..
shrek adlı üyeden alıntı
sadece CıBıR mı var aklında
Aslında chopper düşünüyodum başlangıçta ama CBR beni çok etkiledi.. Honda kalitesi var bi yandan. İstediğim kalitede chopper almaya malesef bütçem yetmez CBR fiyat performans açısından iyi duruyor..
-
12 Haziran 2013, 15:58
#5
Ls2 alip ustunede 140 liralik mont felan almayi dusunme bile. İkinci el ama yerinde olsam egitim alirdim uzun yol yapmak kolay degildir motorlarda. Viraja girmek fren yapmak gazi acmak. Egitimini alman en rahati. Motora ayiracagin butce ? Guvenlige ayiracagin butce ?
-
12 Haziran 2013, 16:07
#6
Bin lira gibi birşey düşünüyodum açıkçası mont ve kask için..
Bursada eğitim veriliyor mu bilmiyorum bir araştırmak lazım.
-
12 Haziran 2013, 16:16
#7
1000 lira cok iyi etmissin. Agv k-3 , nolan n63 , shark 900c. Bu kasklardan birini tercih et. Revit air terma mont olarak bunu. Kalan parayla eldiven ve dizlik alirsin. İstanbulda cogu yerde var egitim.
-
12 Haziran 2013, 16:21
#8
PEHLİVAN94 adlı üyeden alıntı
1000 lira cok iyi etmissin. Agv k-3 , nolan n63 , shark 900c. Bu kasklardan birini tercih et. Revit air terma mont olarak bunu. Kalan parayla eldiven ve dizlik alirsin. İstanbulda cogu yerde var egitim.
PEHLİVAN hocam çok sağol.. Araştırıcam o ekipmanları.. Eğitim konusu yalan olacak gibi duruyor ama bu konuyla ilgili çok araştırma ve test yapıcam.. Zaten böyle bi yola çıkmadan önce kısa mesafelerde provalar yapıcam..
-
12 Haziran 2013, 16:31
#9
TahirHasan adlı üyeden alıntı
PEHLİVAN hocam çok sağol..
Araştırıcam o ekipmanları.. Eğitim konusu yalan olacak gibi duruyor ama bu konuyla ilgili çok araştırma ve test yapıcam.. Zaten böyle bi yola çıkmadan önce kısa mesafelerde provalar yapıcam..
Ric ederim.. Ama simdi usta 20kmh ile viraja girmek ayriiiii 120kmh ile girmek ayri. 20 ile frenlemek ayrii 120 ile. Uzun yolda egitim yap ve bos arazide.
-
12 Haziran 2013, 18:08
#10
PEHLİVAN94 adlı üyeden alıntı
Ric ederim.. Ama simdi usta 20kmh ile viraja girmek ayriiiii 120kmh ile girmek ayri. 20 ile frenlemek ayrii 120 ile. Uzun yolda egitim yap ve bos arazide.
Doğru söylüyorsun hocam.. İstanbulda konaklama şansı bulabilirsem eğer eğitimlere de muhakkak gideceğim..
-
12 Haziran 2013, 18:42
#11
mrb öncelikle dediğin rotayı deneyimsiz birinin tamamlaması mucize olur en az 20-30 bin km deneyiminin olması gerekli kask eldiven mont dizlik bunlar olmazsa olmaz ayrıca 110-120 km sabit sürat istiyorsan 250 cc ve üzeri motosiklet düşünülmelidir yoksa tıpa gaz motoru yersin
-
12 Haziran 2013, 19:17
#12
inazuma alsan daha rahat olursun ama o da 10 bın tl ustu
-
12 Haziran 2013, 20:39
#13
Bursa'da olmandan ötürü hemen balıklama atlıyorum ve motorumun satılık olduğunu bildiriyorum. İlgilenirsen deneyebilirsin de.
CBR ile o yolu yapmak mümkün tabi ama düşük tecrübeli birisi için sıkıntılı olacaktır.
-
12 Haziran 2013, 21:07
#14
cbr güzel motor, 125 cc liği bile enjeksiyonlu, egzosu; katalitik konvertörlü. Çevrecidir kendisi. Çok ekonomiktir.
Ayaklığı sensörlüdür, vitesteyken indirdiğinde emniyet olsun diye stop eder,
Yeni Avrupa uyum yasaları çerçevesinde planlandığı gibi farı hep açık kalır.
Kontağı çevirdiğinde kendince civvv ciuvv enjeksiyon sesleri ile karadüzen bir motor olmadığını hatırlatır.
Güzel motordur vesselam...
Amma ; super spor motorların doğasında konfor yoktur, zaten şekline vurulup alırlar bu tarz motorları.
Tek kişi; yol uzun da olsa sevdiğinden çekersin, iki kişi; artçın bir kez yolculuk yaptımı istemez o yola çıksın...
Bir cbr kullan, uzun yol hakkında fikir verir... Hayırlı olsun, insanın gönlünün yattığı motor en güzel motordur.
Bir de lastiklerine güvenme...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:01 ----------
Bu arada 100km üstü hızlarda 150 kg ın üzerindeki motorlar daha rahat seyrediyor bence, cbr 125 ile 80km karadır derim...
-
12 Haziran 2013, 21:36
#15
Hocam cbr 125 herşeyiyle sınıfının üstünde performans veren bir motosiklet. Düzgün lastiklerle fren ve viraj performansı gerçekten çok iyi. Duruş mesafesini ve kolay dozajlanabilen frenlerini özlemle anıyorum
Hız olarak tatmin edici olsa da sonuç olarak bir 125 cc ve üst devirleri seven bir motosiklet. İzmir-Ayvalık arasında giderken rüzgar karşıdan estiği için 90 100 zar zor sabit gidebilmiştim. Çok yordu.
Aynı yolun dönüşünde ise 120 125e RAHAT sabitleyip dönmüştüm. Eğer beklentiniz her koşulda 110-120 gidebilmekse ve uzun süre yolculuk yapacaksanız daha güçlü motosikletler düşünmelisiniz. Çünkü uzun süreler boyunca rüzgarla adeta mücadele vermek yorucu olacaktır.
Şehir içi veya kısa soluklu gezilerde ise gerek yakıt gerek performans yönünden tatmin eder.
-
12 Haziran 2013, 21:48
#16
Sıfır almamanı tavsiye ediyorum. İlk motorun sonuçta sağa sola sürtünecek düşecek kalkacak. Motoru 2. el alıp ekipmanları dahada kaliteli almanda yarar var. Sonuçta 125 lik motor sana 2 bilemedin 3 ay sonra yetmemeye başlayacak. Motoru büyüttüğünde ekipmanlarını yenilemek zorunda kalmazsın hem. Ben direk 250 ile başladım zorlanmadım. İlla 125 diye kendini şartlama. Araba kullanıyorsan trafik tecrüben varsa birazda kendine güvenerek temkinli şekilde yoluna koyarsın işleri. Honda eğitimleri yararlımıdır evet ama gerçek trafikte ülkemizin güzel asfaltlarında o işler hondadaki gibi olmuyor.
-
12 Haziran 2013, 23:17
#17
Seko adlı üyeden alıntı
Bursa'da olmandan ötürü hemen balıklama atlıyorum ve motorumun satılık olduğunu bildiriyorum. İlgilenirsen deneyebilirsin de.
CBR ile o yolu yapmak mümkün tabi ama düşük tecrübeli birisi için sıkıntılı olacaktır.
2 ay sonra almayı düşünüyorum.. Şimdilik hem bütçem yetersiz hemde vitesli motora alışmaya çalışıyorum..
swath adlı üyeden alıntı
cbr güzel motor, 125 cc liği bile enjeksiyonlu, egzosu; katalitik konvertörlü. Çevrecidir kendisi. Çok ekonomiktir.
Ayaklığı sensörlüdür, vitesteyken indirdiğinde emniyet olsun diye stop eder,
Yeni Avrupa uyum yasaları çerçevesinde planlandığı gibi farı hep açık kalır.
Kontağı çevirdiğinde kendince civvv ciuvv enjeksiyon sesleri ile karadüzen bir motor olmadığını hatırlatır.
Güzel motordur vesselam...
Amma ; super spor motorların doğasında konfor yoktur, zaten şekline vurulup alırlar bu tarz motorları.
Tek kişi; yol uzun da olsa sevdiğinden çekersin, iki kişi; artçın bir kez yolculuk yaptımı istemez o yola çıksın...
Bir cbr kullan, uzun yol hakkında fikir verir... Hayırlı olsun, insanın gönlünün yattığı motor en güzel motordur.
Bir de lastiklerine güvenme...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:01 ----------
Bu arada 100km üstü hızlarda 150 kg ın üzerindeki motorlar daha rahat seyrediyor bence, cbr 125 ile 80km karadır derim...
Yorum için çok teşekkür ederim, aydınlatıcı oldu..
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Hocam cbr 125 herşeyiyle sınıfının üstünde performans veren bir motosiklet. Düzgün lastiklerle fren ve viraj performansı gerçekten çok iyi. Duruş mesafesini ve kolay dozajlanabilen frenlerini özlemle anıyorum
Hız olarak tatmin edici olsa da sonuç olarak bir 125 cc ve üst devirleri seven bir motosiklet. İzmir-Ayvalık arasında giderken rüzgar karşıdan estiği için 90 100 zar zor sabit gidebilmiştim. Çok yordu.
Aynı yolun dönüşünde ise 120 125e RAHAT sabitleyip dönmüştüm. Eğer beklentiniz her koşulda 110-120 gidebilmekse ve uzun süre yolculuk yapacaksanız daha güçlü motosikletler düşünmelisiniz. Çünkü uzun süreler boyunca rüzgarla adeta mücadele vermek yorucu olacaktır.
Şehir içi veya kısa soluklu gezilerde ise gerek yakıt gerek performans yönünden tatmin eder.
Teşekkürler yorum için, rüzgar meselesiyle hiç karşı karşıya kalmadım açıkçası.. Biraz test etmem lazım sanırım..
visamlord adlı üyeden alıntı
Sıfır almamanı tavsiye ediyorum. İlk motorun sonuçta sağa sola sürtünecek düşecek kalkacak. Motoru 2. el alıp ekipmanları dahada kaliteli almanda yarar var. Sonuçta 125 lik motor sana 2 bilemedin 3 ay sonra yetmemeye başlayacak. Motoru büyüttüğünde ekipmanlarını yenilemek zorunda kalmazsın hem. Ben direk 250 ile başladım zorlanmadım. İlla 125 diye kendini şartlama. Araba kullanıyorsan trafik tecrüben varsa birazda kendine güvenerek temkinli şekilde yoluna koyarsın işleri. Honda eğitimleri yararlımıdır evet ama gerçek trafikte ülkemizin güzel asfaltlarında o işler hondadaki gibi olmuyor.
2. el almakta net olarak karar verdim.. 2011 modeller tam bana göre.. 125 veya 250 alacağım tam karar veremedim, daha doğrusu biraz da bütçem karar vericek..
----
Genel yorumum ise; bu yol için tecrübe olarak yetersiz olduğumu biliyorum. Kendimi buna hazırlamak için 2-3 ayım olacak... Kendime güvenimi kaybettim bugünlerde ama yinede deneyeceğim üstüne çalışacağım. Hazır olmadığımı hissedersem böyle bir yola çıkmam zaten..
Kısmet bakalım zaman gösterecek..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)