Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Far Ayarı ve Okumanın Faydaları

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Merhaba arkadaşlar,

    YBR 125 kullanıcısıyım ama bana farlarım önümden ziyade daha ileriyi aydınlatıyor gibi geliyor. Bugün yokuş yukarı çıkarken karşımdan gelen adamın selektör yapması beni daha da işkillendirdi. Muhtemelen far ayarsız, bunun ayarsız olup olmadığını anlamanın pratik bir yolu var mı yoksa usta abimi rahatsız mı etmem gerekiyor?

    Şuna da değinmek istedim; karanlıkta yolumu doğru dürüst göremediğim için, bu akşam virajı fark edemedim ve dışına doğru savruldum. Şans ya, tam savrulduğum ve çabuk manevra yapmam gereken yerde kumlu çakıl -en güzel kayıp düşme yöntemi- vardı. O manzarayı görünce: "Aha geliyo ilk kaza" dedim ve elim frene giderken aklıma birden "Bileği Bükmek" kitabındaki satırlar geldi. Frenden vazgeçip usulca gaza yüklendim ve hafif bir kaymayla sorunsuz atlattım. Tavsiyemdir, okuyun

    Yolda bir de köpek gördüm, kovalayacağını anlayınca yavaşlayıp atlamasına izin verdim. Hamlesini yapınca gaz açıp uzadım, etkiliymiş. Ancak bu yöntemi uygulayacaksanız köpek sayısının birden fazla olmamasına ve karşı şeritten gelen araçlar gibi tehlikelerin olmamasına dikkat edin, aksi takdirde sorunla karşılaşılabilir gibi göründü bana. Kazasız belasız sürüşler herkese
    motorcu48 ve anaconda84 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    Motosukleti duvara dogru cevir. Duz bir duvar. 2-3 metre olsun duvar ile motosikletin aranda.
    Far duz bir cizgi seklinde olmasi lazim. O cizgi de ondeki aracin dis aynalarini kurtarmasi lazim.
    Yani yuksekligi tam farin hizasinda olabilir demek dogru olabilir.
    Pc de olsam fotograf koyardim ama telefondayim.
    hakikiteker bunu beğendi.

  3. #3
    motorcu48 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Temmuz 2007
    Şehir
    marmaris ve muğla
    Motosikleti
    İNAZUMA keyfiii :DD
    aynını bende geçenlerde yaşadım hemde ucurumdan ucuyordum .allahtan burda bir arkadaş eğitim videosu paylaşmıştı onu izledim diyordu ki virajdan çıkınca koruma refleksi devreye girer buda o an motoru durdurmaya yöneliktir ama kaza yaparsınız dahasına panik yapma çıkışa bak ve gaz ver demişti bilmiyorum birden aklıma geldi ve durmadım çıktım oradan .eğer sizinde dediğiniz gibi, fren yapsaydım motor dursa bile mıcırdan kayacak düşecektim

  4. #4
    MeHMeTK. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Temmuz 2012
    Şehir
    Seyhan/ADANA
    Motosikleti
    Kymco Agility City 125
    Far tasının arka kısmında genellikle yükseklik ayarı vardır.
    Motosikletin üzerine oturun. Kısa farları yakın karanlıkta bir duvarın tam 10 metre uzağına konumlanın. Yaklaşık 12 adım.
    Yanınızda birisi varsa daha kolay olur. Farın aydınlatma tepe çizgisinin duvardaki görüntüsü ile yer arasındaki mesafe 67 cm civarında olmalı.
    Motorun üzerine binen birisi yoksa maksimum 70 cm olmalı.

  5. #5
    tekoklava - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2013
    Şehir
    izmir bornova
    Motosikleti
    200ns
    çok basit çalıştır motoru aç farı 8 ila 10 metre önünü aydınlatıcak şekilde ayarla

  6. #6
    Selçuk Keleş - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KLX 250 (Atılgan)
    Otomobil farları genelde %1 eğime sahipler. Motosiklette ise %0.5 - %2 arasında değişebiliyor.
    Çoğu motosikletin farları otomobil ile aynı yükseklikte bulunduğundan bu linkteki gibi %1 eğime göre ayarlanabilir.
    Kawasaki KLX Türkiye - https://www.facebook.com/groups/klxturkiye/

  7. #7
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Yorumlarınız için teşekkürler, bu işi yapana kadar gece çıkmayacağım.

  8. #8
    HAZZILHAR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2015
    Şehir
    Vancouver, BC
    Motosikleti
    Suzuki Boulevard M109R B.O.S.S.
    Acaba uzun huzme farlarınız açık kalmış olabilir mi ? Bir keresinde bu yüzden yemediğim selektör ve küfür kalmamıştı. Durunca farketmiştim : )
    Road never ends but life does. Ride to live, live to ride.

  9. #9

    Üyelik
    01 Mart 2013
    Şehir
    Tekirdağ/Çorlu
    Motosikleti
    Nc750X
    arkadaş bence hiç oynama bırak öyle kalsın farkederler belki çılgın 4 tekerlekli kafes kullanıcısı insancıklar...

  10. #10
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Alıntı Angelmarker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaş bence hiç oynama bırak öyle kalsın farkederler belki çılgın 4 tekerlekli kafes kullanıcısı insancıklar...
    Kör olup da üzerimize gelme ihtimalleri de var, ayrıca otomobil sürücülerinin de çok duyarlı olanları var. Herkesi aynı kefeye koymak adaletsizlik olur, düşman edinmenin faydası olmayacaktır

    Alıntı HAZZILHAR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Acaba uzun huzme farlarınız açık kalmış olabilir mi ? Bir keresinde bu yüzden yemediğim selektör ve küfür kalmamıştı. Durunca farketmiştim : )
    Açık kalmadığına eminim, yolda birkaç kez deneyip baktım
    anaconda84 bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    01 Mart 2013
    Şehir
    Tekirdağ/Çorlu
    Motosikleti
    Nc750X
    [QUOTE=hakikiteker;3577122]Kör olup da üzerimize gelme ihtimalleri de var, ayrıca otomobil sürücülerinin de çok duyarlı olanları var. Herkesi aynı kefeye koymak adaletsizlik olur, düşman edinmenin faydası olmayacaktır


    Alayına isyan ölümüne ALTAY :D
    Alem buysa kralda bi sıkıntı var müdür
    Beyler zaman kötü herkez motoruna binsin


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)