Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Motosiklet oturuş pozisyonu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Oldjack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer
    Barkın Abi böyle der :


    Fakat benim kafama takılan birşey var ayaklar bu pozisyonda iken panik fren durumunda zaman kaybı olmayacakmıdır ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    rumelian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Mart 2013
    Şehir
    İstanbul
    O zaman sormali, sen hep elini fren manetinin uzerinde mi tutuyorsun? O da o kadar zaman kaybi.

  3. #3
    Oldjack - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Fz6 Fazer
    Alıntı rumelian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman sormali, sen hep elini fren manetinin uzerinde mi tutuyorsun? O da o kadar zaman kaybi.
    Gaza basmadığım zamanlarda trafikte evet

  4. #4
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Alıntı Oldjack adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Barkın Abi böyle der :
    http://youtu.be/9zF4dzehwJ4

    Fakat benim kafama takılan birşey var ayaklar bu pozisyonda iken panik fren durumunda zaman kaybı olmayacakmıdır ?
    tam tersine, bu şekilde iken daha hızlı basıyorsunuz frene. alıştıktan sonra en doğrusu bu

  5. #5
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı Oldjack adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gaza basmadığım zamanlarda trafikte evet
    Manet üzerinde parmaklarını tutma alışkanlığının ciddi sakıncaları vardır. Yapmamanı tavsiye ederim.

    Forumumuzu incelersen konu ile ilgili pekçok detaylı başlık bulabilirsin

    Sevgilerimle
    Oldjack bunu beğendi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  6. #6
    ormankebabi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki ER-6n
    Ayağını fren üzerinde tutuyorsan yandın zaten :D İlk çukurda frene basıp arkayı kilitlersin... Hadi frene basmadın, 5dk sonra bacağın ağrımaya başlar zaten

  7. #7

    Üyelik
    06 Ocak 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2014 FAZER8 ABS
    Şehir içinde ön frenin pek kullanılmayacağı öğretilmişti bize. Ön frene basınca motorun ağırlığı ön tarafa biniyor ve denge kayboluyor diye özetleyebilirim durumu.
    Ayak, pedalın biraz yanında ama çok aşağı sarkmayacak ve ayak ucuyla basılacak frene (Ayağımı çok sarkıttığımdan, manevrada ayağımın ucunu asfalta sürtmüşlüğüm vardır).

    Alışana kadar biraz sıkıntılı olmuştu ama şimdi çok rahatım.

  8. #8
    extrem_015 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2010
    Şehir
    ☺ ßƲRĐƲR ☻
    Motosikleti
    EŞŞİZ TR'DE TEK CBR600F PC35 4 CİĞERLİ EŞEK ARISI
    mesela bilgisayarı akşam açacaksın akşam açacağım diye elini açma tuşunda tutmuyorsun değil mi ? aynı şey frene basacağında bas işin bitince ayak ucunla basmaya devam et
    ayrıca race makina kullanıpta ağrı çeken arkadaşlarda hep yanlış kullanımdan dolayı bileklerini çürütüyorlar sonra durduklarında bileklerini oğuşturuyorlar kısaca motora tek noktadan bağlanmak anlamsız depodan dizlerle ve aşağıdanda ayak içleriyle tutunulmalı bileklere çok yük bindirilmemelidir

  9. #9
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Alıntı nietzsche adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şehir içinde ön frenin pek kullanılmayacağı öğretilmişti bize. Ön frene basınca motorun ağırlığı ön tarafa biniyor ve denge kayboluyor diye özetleyebilirim durumu.
    Ayak, pedalın biraz yanında ama çok aşağı sarkmayacak ve ayak ucuyla basılacak frene (Ayağımı çok sarkıttığımdan, manevrada ayağımın ucunu asfalta sürtmüşlüğüm vardır).

    Alışana kadar biraz sıkıntılı olmuştu ama şimdi çok rahatım.
    Size öğretilen yanlış. Acilen frenleme hakkında araştırma yapmanızı ve boş alanlarda fren pratiği yapmanızı öneririm.
    Sadece arka fren kullanılarak çok güzel paket olunur.
    forzaBJK ve Green Arrow bunu beğendiler.

  10. #10
    forzaBJK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2012
    Şehir
    Şebinkarahisar
    Motosikleti
    KTM 690 Enduro/SMC R
    tehlikeli durumlarda tabi ki fren üzerinde beklemek mantikli, yol kenarinda cocuklarin kosturmasi filan veya görüs alaniniz kisitliysa ve önünüze aniden engel cikma durumu varsa..
    bu durumlarda hem ayagim fren pedalina basmaya hazir durumda olur hemde isaret ve orta parmagim (bazen sadece orta parmagim, fakat kesinlikle dört parmagim degil) fren manetindedir.

    barkin abi dedigi gibi tüm dünyada ögretilen sekli anlatiyor, ki ekledigi gibi herkesin dogrusu kendine göre..

    sehir ici ön fren pek kullanilmaz olayi kesinlikle dogru degildir. iki frenide kullanmak gerekir.
    Oldjack bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    06 Ocak 2006
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2014 FAZER8 ABS
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Size öğretilen yanlış. Acilen frenleme hakkında araştırma yapmanızı ve boş alanlarda fren pratiği yapmanızı öneririm.
    Sadece arka fren kullanılarak çok güzel paket olunur.
    Panik frenlemeden bahsetmiyorum. Sanırım yanlış anlattım.

    Yoğun trafikte saatte 20-30 km hızlarla giderken ön freni kullanmıyorum. Panik fren yada yüksek hızlarda yapılan frenleme çok farklı bir olay.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 17:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:56 ----------

    Alıntı forzaBJK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tehlikeli durumlarda tabi ki fren üzerinde beklemek mantikli, yol kenarinda cocuklarin kosturmasi filan veya görüs alaniniz kisitliysa ve önünüze aniden engel cikma durumu varsa..
    bu durumlarda hem ayagim fren pedalina basmaya hazir durumda olur hemde isaret ve orta parmagim (bazen sadece orta parmagim, fakat kesinlikle dört parmagim degil) fren manetindedir.

    barkin abi dedigi gibi tüm dünyada ögretilen sekli anlatiyor, ki ekledigi gibi herkesin dogrusu kendine göre..

    sehir ici ön fren pek kullanilmaz olayi kesinlikle dogru degildir. iki frenide kullanmak gerekir.
    Bu konuda da bir sorum var. 2 farklı yerden eğitim aldım ve freni 4 parmağınla da tutacaksın dediler. Aksi takdirde hem fren yapıp hem gaz açarsın dediler.
    Kararlı olan her şey, şartlara rağmen doğar...

    Nietzsche

  12. #12

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Alıntı hisvarlar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tam tersine, bu şekilde iken daha hızlı basıyorsunuz frene. alıştıktan sonra en doğrusu bu
    Tam tersine, manet ve pedal üzerinde tutmanın fren tepki süresini kısalttığıyla ilgili bilimsel makale gösterebilirim. En doğrusu diye birşey yok, kişisel tercihe kalıyor en nihayetinde ama tepki süresinin kısaldığı aşikar.

    Ben mesela sürekli manet ve pedal üzerinde tutmam ama şehir içi veya risk sezinlediğim anlarda 2 parmak manette, ayak pedal üzerinde giderim.

    Alıntı nietzsche adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuda da bir sorum var. 2 farklı yerden eğitim aldım ve freni 4 parmağınla da tutacaksın dediler. Aksi takdirde hem fren yapıp hem gaz açarsın dediler.
    Aynı şekilde iki farklı yerden aldım (yamaha ve honda), biri 2 parmakla kesinlikle dedi, diğeri 4 parmak veya 2 parmak elinin gücüne göre dedi . Sonuç itibariyle bu da kişisel tercih. En iyi teknik diye birşey yok yine, Rossi 4 parmak kullanır, Lorenzo 2 parmak, mesela motogp'den örnek .
    Oldjack bunu beğendi.

  13. #13
    merkanar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Nisan 2013
    Motosikleti
    Yamaha MT-09
    Eğitimde 2 parmak kullanmanın şöyle bir riski olduğunu anlatmışlardı: düşersek kalan parmaklar manet ile gaz kolu arasında sıkışabileceğinden kopabilir denmişti. Bu şekilde parmaklarını kaybedenler olmuş. O nedenle freni 4 parmak ile sıkmak gerek denmişti.

  14. #14

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Çok fantastik olmuş, hiçbir türlü kafamda canlandıramadım , mümkün değil gibi.

  15. #15
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı seigen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok fantastik olmuş, hiçbir türlü kafamda canlandıramadım , mümkün değil gibi.
    Maalesef doğrudur. Eski yarışçılardan bu şekilde son iki parmağını kaybedenler olmuştur. Bu yüzden iki parmak kullanan yarışçılar kısa manet kullanırlarki kaza anında manet ile elcik arasında parmakları sıkışmasın.

    En doğrusu dört parmak kullanmak işi bittiğinde parmakları olması gereken yere yani elciğin üzerine çekmek gerekir.

    Sevgilerimle
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  16. #16

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    O zaman maneti kısaltmak daha mantıklı çözüm . 4 parmakla fren yaptığımda panik halinde köküne kadar sıkma refleksinin önüne geçemiyorum. 30-31 bin km sürdüm, honda gs3 dahil hepsine gittim, zaman buldukça parkta çalışma yaptım. Bu 100 bin de olsa o refleks gitmeyecek gibi. 2 parmakla panik anında ani sıksam bile kitleyecek güce çıkamıyor.

  17. #17
    Okan Sinan Ocan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2009
    Şehir
    Hamburg
    Motosikleti
    BMW K1200GT (Helga) BMW S1000XR M Sport
    Alıntı seigen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam tersine, manet ve pedal üzerinde tutmanın fren tepki süresini kısalttığıyla ilgili bilimsel makale gösterebilirim. En doğrusu diye birşey yok, kişisel tercihe kalıyor en nihayetinde ama tepki süresinin kısaldığı aşikar.

    Ben mesela sürekli manet ve pedal üzerinde tutmam ama şehir içi veya risk sezinlediğim anlarda 2 parmak manette, ayak pedal üzerinde giderim.


    Aynı şekilde iki farklı yerden aldım (yamaha ve honda), biri 2 parmakla kesinlikle dedi, diğeri 4 parmak veya 2 parmak elinin gücüne göre dedi . Sonuç itibariyle bu da kişisel tercih. En iyi teknik diye birşey yok yine, Rossi 4 parmak kullanır, Lorenzo 2 parmak, mesela motogp'den örnek .
    Çağdaş mesele manete veya pedala daha çabuk ulaşmak değil . Parmakların manet üzerinde olmaması gerçekten daha güvenle durmamızı sağlıyor.

    ---------- Post added at 19:38 ---------- Previous post was at 19:35 ----------

    Alıntı seigen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zaman maneti kısaltmak daha mantıklı çözüm . 4 parmakla fren yaptığımda panik halinde köküne kadar sıkma refleksinin önüne geçemiyorum. 2 parmakla panik anında ani sıksam bile kitleyecek güce çıkamıyor.
    Aslında neden parmaklar manette olmaz sorusunun cevabını kendin vermişsin

    İki parmakla sıkıyorsun çünki iki parmak tekerleği kilitlemeye yetmiyor. Ancak bu durum "plato noktası" dediğimiz limitli yetersiz frenlemeye ve özellikle yüksek süratlerde yapılan frenlemelerdeki ölümlü kazalara sebep oluyor. Dört parmak çok daha iyi sonuç veriyor.
    Oldjack bunu beğendi.
    DAHA GİDİLECEK ÇOK YOL ,ÖĞRENECEK ÇOK ŞEY VAR

  18. #18

    Üyelik
    01 Nisan 2012
    Yalnız 50 km/h'yle gitsek bile, söylediğim makalede 200 ms fark çıkıyordu ortalamada. Bu 2.77 metre eder düşük hızda bile bir araba boyu önce duruyorsun.

    Bilmiyorum, frenleme konusunda artık iyi bir durumdayım, dediğim gibi sadece panik anındaki refleks geriye kalıyor, o da manet üzerinde veya değil fark etmiyor, limon gibi sıkma falan uçup gidiyor . Neyse o ekstrem senaryoyu da abs'ye devrettim, kafam rahat etti. Motor da ciddi fark ediyormuş, 250r'dan sonra 600fa'nın c-abs sistemi apayrı bir seviyede.

  19. #19
    enxdesign - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mayıs 2013
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Ducati 1198SP - "biradam binRR"
    Konu oturuş pozisyonuyla birlikte frenleride etkilediği için aşağıdaki makaleyi okumanızı tavsiye ederim.

    Ön Freni Kullanmalı mıyız?
    Motosiklet kullanırken "tehlikeli" olduğu halde niye ön freni kullanmalıyız?
    Motosiklette en büyük ustalık isteyen olgulardan birisi doğru ve etkin frenlemedir. İki tekerlek üzerinde yol alan motosikletleri kullanmak herhangi bir 4 tekerlekli aracı kullanmaktan çok daha zor olup daha fazla çaba ve dikkat ister. Kendi kendine ayakta durabilen araçlarda virajları almak ve hızlanmak 2 tekerlekli araçlar ile kıyaslandığında çok daha kolaydır. Gaza basarsınız ve araç sizi gücü oranında koltuğuna gömerek hızlanmaya başlar. Aynı şekilde durmak için de yapmanız gereken tek şey fren pedalına basmaktır. Aracın mühendisliğince ayarlanmış oranlar doğrultusunda ön ve arka tekerlekler frenlemeyi yaparken, fren şiddeti doğrultusunda öne doğru oluşan yığılmayı-momentumu sürücü direksiyonu iterek dengeler (bazen bilinçli bazense bilinçsiz).

    Tehlike
    İşin aslı, doğru kullanıldığında ön fren tehlike olmaktan çıkar. Yeni motosiklet kullanıcıları doğru hız ve basınçta kullanamadıklarından başlangıçta ön fren motosiklet kullanıcılarını korkutur.
    Artık ABS’nin yanı sıra büyük araçlarda ve otomobillerde ön ve arka tekerler arasındaki fren gücünü elektronik olarak ayarlayan Elektronik Fren Gücü Dağılımı-EBD (Electronic Brake force Distribution) sistemleri var. Tüm bu sistemler gerektiğinde en hızlı ve en iyi şekilde durabilmeyi sağlamak içindir. En kısa mesafede durabilmenin sırrı ise daha büyük ağırlık-basınç ile yola en iyi tutunan noktaları (yani daha çok ön tekerlekleri) kontrol edebilmektir; aynı motosiklette olduğu gibi...

    Ağırlık Dağılımı
    Neredeyse tüm araçlarda olduğu gibi motosikletlerde de frenleme yapıldığında ağırlık merkezi arkadan öne doğru yer değiştirir. Sürücü kendi hızını dizleriyle depoyu sıkarak ya da gidona yüklenerek düşürürken ağırlığını öne aktarmış olur. 200 kilo motosiklet ve 80 kiloluk sürücü ile ön ve arka tekerlekte örneğin 140–140 kg civarlarında olan yük dağılımı hızlanırken arka tekerleğe doğru kayar (tek tekerde tamamen arkadadır). Frenleme boyunca da öne doğru kayar ve maksimum frenlemede motosikletin arka lastiği yerden kesilir; tüm yük ön tekerleğe biner (0–280). Bu durum arka fren kullanımını zaten etkisiz kılar.

    “Motosiklette arka fren motoru yavaşlatır, ön fren ise durdurur” şeklinde söylenilegelmiş bir söz vardır ve bu doğrudur. Aslında her iki frenle de durulabilir tabi, ancak ağırlık merkezinin fren sırasında ön tekerleğe kayması; daha çabuk ve daha kısa mesafede durabilmek için ön fren kullanımını zorunlu kılar. Fakat frenleme yapılırken fren kolu biranda değil basınç giderek artacak şekilde sıkılmalıdır (Portakal-limon sıkmaya benzetilir) böylece önce ağırlık ön tekerleğe aktarılır ve ön lastik asfaltı daha iyi tutar.

    Yanlış kullanıldığında hem ön hem de arka fren tehlike yaratır. Ön fren de arka fren de ani ve gereğinden hızlı şekilde kullanıldıklarında kaymalara neden olur. Arka teker kaydığında motosikletin dengesini yeniden sağlamak ön teker kaymalarına göre daha kolay olsa da tehlikelidir. Üst düzey yarışçılar bazen viraj girişlerinde motosikletin arkasını ters istikamete almak için frenle ya da hızlı vites küçültmelerle motosikletin arkasını kaydırırlar. Bazen de viraj çıkışlarında motosikletin arka süspansiyonunu kapatmak için gaz verirken arka freni de hafif ölçüde çalıştırırlar. Kısacası arka frenin bir çok kullanım yeri vardır ancak motoru en hızlı şekilde durdurmak istiyorsak ön fren kullanımı üzerinde ihtisaslaşmalıyız.

    Motosiklet keyfinizin hep on olması dileğimizle.
    http://www.motoron.com.tr/HaberDetay.aspx?ID=385&yid=3
    Oldjack bunu beğendi.

  20. #20
    sodalimon - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Temmuz 2013
    Şehir
    pİstambulat Bahçesi
    Motosikleti
    Yamaha S10
    Merak ettim iki parmakla fren sıkınca gazı rahatça salabiliyor musunuz?

    Gazı bırakmadan fren yapmak isteyeceğim tek yer oluyor (ya da hafif gaz açarak, diyeyim), o da kimi zaman yavaşlarken vites de düşürmüşsem debriyajı bırakırken gaz açma isteği duyacağım anlarda.
    Orada da hareket zaten bana, "olm ters bir şey yapıyorsun." diyor.

    Anımsıyorum; bana da hocam -daha en başta, freni hep 4 parmakla ezmem gerektiğini, aksinin yanlış olduğunu söylemişti.


    Öte yandan, ellerin ayakların (motosiklet, bisiklet, fren, v.b) fren üzerinde hazır tutulmasının sakıncalarını tartışmaya açık bulmuyorum ben de...


    REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)