Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

plastik depo

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    27 Mart 2013
    Şehir
    Trakya da bir yer
    Motosiklet net sakinleri Merhaba;

    Son zamanlarda bazı markaların plastik yakıt deposu kullanmaları beni düşündürüyor.

    Özellikle süper spor tarzı motorlarda kaslı görüntü yakıt deposuna biraz daha belirgin hatlar vererek elde edilmekte;
    bu da motor yan yattığında yere ilk sürten yerlerden birinin deponun köşeleri olmasına neden olmaktadır..
    Genellikle grenajlar ucuz plastikten olduğundan bir çoğunun mukavvemeti az,
    yere temas anında yük depoya binecektir.

    Herhangi bir kırılma durumunda depodan süzülen benzin sıcak motor bloğuna temas ettiği anda alev alabilir.
    Arkadaşım sac deponun bile delinmesiyle bu durumu yaşamıştı. Ucuz atlattı.
    Niyetim firmaları karalamak değil.
    Zaten bu tarz bir durum olduğunda 1 kişinin dava açması firmayı da zor duruma sokar.

    Bir depoyu sac yapmakla plastik yapma arasında çok bir fiyat farkı olacağını sanmıyorum ki güvenlik için bu bedel ödenmelidir.

    Konuyu belki başka başlıklar altında incelemişsinizdir, fakat dikkat çekmesi açısından başlık açmayı uygun gördüm.

    Sevgiler, saygılar...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    ugrgnr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ekim 2012
    Şehir
    SAKARYA
    Motosikleti
    Ramzey QM200 GY
    plastik depo mu olur ya ? bilmiyorum yanı sanmıyorum olsun. Bence içi normal bıldıgımız sac depo ustune kaplama grenaj yapmıstır kı bence cok faydalı bısey bu her markanın yapması gereken bırsey.. dedıgın gıbı ufacık olaydda gumleyebılır
    Think Nothing! Just Twist The Wrist

  3. #3
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    çoğunlukla CROSS motorlarda mevcuttur plastık depo,
    VE BİRDE GPR 125 modelde mevcuttur,
    cenkito bunu beğendi.
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  4. #4
    tr100a - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2009
    yamaha YZF 125 te plastik depo var ama kappa çantayı düşün ne kadar sağlam (kaç kere düştüm hala kıılmadı) esnek malzemeden yapılırsa saçtan daha kaliteli olur

  5. #5
    TheArcheus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Aralık 2012
    dostum emin ol düşünülmüştür onlar gerekli testler yapılmıştır ,hatta muhtemelen metal depodan daha üstün yönleri olduğu için üretime alınmıştır .sonucda kanuni yada mondial başlatmadı bu olayı

  6. #6
    acayüp - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2007
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    cawa
    Sac depo paslanıp durduğu yerde benzin akıtabilir. Yolda giderken bile alev alabilir. (denk gelirse)
    Plastik depoda böyle birşey olmaz. Plastik depo kırılmış ve delinmişse , o anda motorun üzerinde değilsindir ve o anda en ufak sorunun odur zaten.
    Büyük çoğunluğu plastiktir. Zamanla tüm marka ve modellerde de plastiğe geçilecektir. Hatta otomobil depolarında bile plastik depolar kullanılıyor. Sac depolar şahinlerde kaldı.

    Siz böyle şeylere fazla takılmayın , bu işler düşünen işi bu olan hatta bu konuda uzman olan binlerce insan var. Takılmayın böyle şeylere.
    dockerengin bunu beğendi.
    Ucuz motor olmaz , Sorunlu motor olur.

  7. #7
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    Yağ Pasyapmaz diye bilinir,

    Ben İÇİ AĞZINA KADAR DOLU YAĞDANLIĞIN PASLANDIĞINI GÖRDÜM,

    benzin depolarına gerek benzin dolumu esnasında benzin ile,Gerek depo kapağının contasında depo içerisine su girer,
    ve bu su depo dibine çöker,zaman ile o su sebebi ile paslanmalar başlar ve depo delinir,
    sonrasında o depo ya çok zor tamir edilir yada değiştirilir...

    Plastik depo bazıanlarda daha iyi olabilir...
    BMW F650,,,KTM EXC 400,,,CRF 250X.....msx 125
    ''Gürcan Moto Garaj''
    0 535 939 20 86

  8. #8
    satoyama - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2006
    Şehir
    avrupa yakası
    Motosikleti
    Gilera Runner / Aprilia Sr GT200
    plastik depo iyidir, anti statik malzemeden yapılır, benim motorun depo plastik mesela krozyon pas oluşmaz. ama plastik depolu motosiklete pek denk gelmedim belki dikkat etmedim,
    zengin veya fakir farketmez, apaçilik ya da ezik alt kültürün, motosiklet üzerinde hiç bir izahı ve bahanesi olamaz... ) (3 litre benzin koyuyorum bir hafta geziyorum diyen adamlardan ve motorlarından uzak durun)

  9. #9
    Pistolero_10 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Şubat 2011
    Şehir
    Balıkesir Burhaniye
    Motosikleti
    2012 Hyosung GT 250 R & '08 Honda CBR 600RR
    600 rr ve 1000 rr da bile plastik depo var japon da bu kadar akılsız değil ya vardır bir bildikleri
    '78 Peugeot GL 10 - '06 Monero Angel 150 - '05 Kanuni Seyhan 150 - '07 Hyosung Gt 250 R - '12 Hyosung Gt 250 R - '05 Honda CBR 600 F - '08 Honda CBR 600 RR

  10. #10

    Üyelik
    11 Eylül 2012
    Şehir
    Türkiye
    Motosikleti
    Yamaha X-Max 250
    Paslanmaz, göçmez, iyidir bence geç bile kalınmış.

  11. #11
    ferdinandd - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Haziran 2012
    Şehir
    İstanbul / Yas:29
    Motosikleti
    Honda NC S
    Cam bile var plastik gayet kullanışlı bence



    Yaşasın MEKANIK, kahrolsun elektronik | Yaşasın METAL, kahrolsun plastik | Yaşasın TORK, kahrolsun beygir | ...

  12. #12
    Syanur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2009
    Şehir
    Angaranı Bağları...
    Motosikleti
    DR-Zurna 400
    Sac yada plastiğin daha sağlam olacağını buradan kestiremeyiz. Öyle plastikler var ki birkaç sac parasına bedel...

    Ayrıca plastik depo günümüzde teknolojidir, candır. Zamanla sac depoya ihtiyaç kalmayacaktır(tamamen kalkacak demiyorum). Ve ben de genelde "hala metal depo mu kullanıyorlar yaa" diye eleştiriyorum markaları.

    Genel olarak kafaya takılacak bişey değil güvenlik açısından...
    #sürenadam

  13. #13
    APALA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Kasım 2012
    Motosikleti
    ARMadillo
    Baştada bir arkadaşın dediği gibi, benim motosikeltiminde deposu plastik.
    Yalnız, açıklamakta fayda var, plastik deyince öyle 1 liralık yer gırgırı plastikleri gibi değil elbette
    Akü değişmek için depoyu söktüğümde, epey sağlam bir malzeme olduğunu anlamıştım.
    Bence hiçbir sorun yok. Yağ tenekesi gibi sac olacağına, böylesi bir malzeme kullanılması gerektiğini eminim ki, italyan, ispanyol, alman, japon mühendisler düşünmüştür
    Birde bu işin, hafifilik boyutu var tabi. Çok farketmez belki ama, ne bileyim yazdım işte
    Güvenebileceğimiz tek gözler, kendi gözlerimizdir.

  14. #14
    sessizsakin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2007
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    benelli tnt25
    Ducati monster'ların depoları da genelde plastik oluyor. Bir tane kazalı monster'ın üçe bölünmüş deposunu görmüştüm.

    Plastik ve metallerin özellikleri çok değişir. genelde plastikler doğru kullanılınca metallerden daha iyi iş görüyor. Kaldı ki, ortalama plastik bir deponun tehlike arz edeceği durumda, metal depo da daha az tehlikeli olmaz.

    benzin, sıcak egzos'a gelse bile kolayca alev almaz. hele motosiklet gibi açıkta bir araç olduğu düşünülürse, benzin buharı uçup gideceğinden, pek sorun teşkil etmez. tabi dolu bir depo ilk çarpışmada yarılır da 15 litre yakıt etrafa saçılırsa, yangın tehlikesi oluşturur. ama patlamaya yada ciddi yangın ve yanıklara pek sebep olmaz. plastik deponun bu kadar tehlike oluşturacağı kazalarda, eminim motosikletin yanması pek önemli bir detay olarak kayda geçmeyecektir.

    plastik tercih etmelerinin bir kaç sebebi vardır elbette. çoğu metal deponun üretim yöntemi hidrolik basınçlı kalıplar. bu kalıpların üretimi plastik kalıbı üretiminden çoook daha maliyetli. 10 plastik depo üretilene kadar bir metal depo ancak üretiliyor.

    Plastik deponun boyanması kesilip biçilmesi, vida delikleri hazırlanması gibi işlemler, metale göre çok daha kolay. Plastik kimyasal olaylara karşı metallerden daha dayanıklı. benzin acayip bir çözücü bozucu uçucu bir kimyasal sayılır. metaller kolay korozyona uğrarken uygun bir plastik kolay kolay bozulmaya uğramaz.

    Güvenlik açısından pek bir farkları yok. Gördüğüm kaza geçirmiş ducati monster'ın başına gelen metal bir deponun başına gelseydi muhtemelen ortadan ikiye yırtılırdı o da

    ŞU anda otomobillerin genel gövdesinin çeşitli plastiklerden yapılmamasının en büyük sebebi büyük ebatta plastiklerin maliyetli olması ...
    !?

  15. #15
    aksoyy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Nisan 2008
    Şehir
    KDZ.Ereğli
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 ,pulsar ns 200 , kawasaki er6n
    plastik depo benim bildiğim croslarda vardı onun haricinde diğer modellerde olduğunu ilkkez burda duyuyorum vede maaliyeti metal depodan daha ucuz ve uzun ömürlü

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:50 ----------

    çinliler bi ara bi araç çıkarmıştı belki hatırlayanlarınız vardır bundan bi kaç sene önce dış aksam full plastiktendi ve hemen yadırgamıştık plastikten arabamı olur rüzgarda üzerimizden uçar gider, akülü araba mı bu gibi şeyler yazılmıştı meğer adamlar ne ileri görüşlüymüşte farkedememişiz
    ve burdan çıkan sonuç çinlileri küçümsememek ve ön yargılı davranmamak
    Herkesten hızlı sürmek,yalnız süreceğinin garantisidir Zonguldak-MT


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)