Er-6 - XJ6 - NC700s seçimimde yardım edermisiniz?
-
2005 Yılından beri ybr kullanıyorum artık motoru değiştirmek istiyorum. Çok fazla motor süren birisi değilim 2005 ybr bile suanda 10000 km de evden işe, işten eve. Genellikle şehir içinde kullanılacak ama arasırada olsa 500 - 750 km lik mesafelere de yolculuk yapılabilecek seniz hangisini seçerdiniz?
Yamaha XJ6N ABS
Kawasaki ER-6n ABS
Honda nc700sa ABS
Yada bunların dısındaki baska bir tercihiniz varsa.
Şimdiden teşekkürler.
Reklamlar
-
Honda nc700sa ABS ve Kawasaki ER-6n ABS arasında kalırdım ama ilk tercihim honda olurdu
yeni olması yakıtının daha iyi olması ve servis ağı sebeblerinden ötürü. 19bin sanırım fiyatı Kawayla hemen hemen aynı olmalı.
Yamaha XJ6N elerdim. AEA nın incelemesini izlemiştim o da beğenmemişti.
-
Mersin İl Temsilcisi
öncelikle bir kaç hesap yamanı öneririm
1- fiyat/performans
2- yedek parça / iyi bir usta
3- yakıt
4- rüzgar
5-oturuş pozisyonu
6- ikinci el piyasası
sıralama mühim değil;
ben aklıma geldikçe yazdım.
fiyat performans : hep otoyolda yol yapacaksan arazi şartları olan bir makina almak fazladan ödeme olur. ama çok fazla yol seçtirmesi de hoş olmaz. bu kişşinin bütçesine bağlı göreceli bir kavramdır. ben transalp veya ikinci el BMW derdim...
yedek parça ve iyi usta : dikkat edin, servis demedim. nice sokak arası usta var ki, servisin özel edevatla yapamadığını kontrol kalemiyle beceriyor. iyi bir ustan yoksa büyük motora kalkışma. soyulursun. mesela Kahramanmaraş ta hüseyin usta olmazsa hiç kimse büyük motora binmez. adam R1 i açıyor, istanbulda 1000 tl lik bu işi hatırına göre bazen bir yemek parasına hallediyor. samimiyim. yedek parça konusu ise tüm japonlarda ve avrupalılarda sorunlu. pek çoğu stok yapmıyor. siparişi veriyorsun, parayı ödüyorsun, keyflerini bekliyorsun. bu konuda yamaha fazer çok fazla piyasası olduğu için nispeten daha az sıkıntılı diye biliyorum.
yakıt : açıklamama gerek var mı bilmiyorum. mesela aşırı yakan bir makinaysa ( ben kocaeli opetten sonra ancak bolu dağında bir opet ve oradan da tuzgölünü geçtikten sonra - mersine doğru - ancak shell bulabildim. başka firma çok ama ben güvendiğim yakıtı zor buldum ) sık sık petrol ararsın, çok masraf yaparsın vs. başkasına saçma gelebilir ama ben opete girdiğimde -ki sakin kullanırım. 16,5 litrelik depo 16,420 lt yakıt aldı. yani 1 km daha ileri gidemezmişim o petrol orda olmazsaymış.
rüzgar : eski bri kaç naked motosiklet sahibi ve hala naked sevdalısı olan ben, artık ön camsız veya kafa grenajsız motosiklete binmek istemiyorum. 140 km den sonra rüzgar tokatlamaya başlıyor, 170 ten sonra tekme tokat girişiyor. 250 km yol yaptıktan sonra dahi çok bitkin düşebiliyorsunuz. kafa grenajı olan bir motosiket tavsiye ederim. çünkü çoğu modelde kafa camı bile belli bir samandan sonra fayda vermiyor.
oturuş pozisyonu : bu da çok önemli. uzun yol sevenler, genelde tuoring direksiyon severler. dik ve kollara, bele yük bindirmez.
ben iskenderundan bir gecede izmire giden R6 kullanıcı biliyorum, adam alışkın ve seviyor. kilometre başında motorundan inen r6 kullanıcısı da biliyorum. oturuş ve rüzgar zevkin %90 ıdır.
ikinci el piyasası : bu da sizin bütçenize göre değişkenlik gösterir. adam sıfır alıp, yaz sonunda galeriye gönderip gelen paraya bile bakmıyor. zevkime harcamışım deyip ardına düşmüyor. kimisi de aç kalıp kredi taksidi mödemekten anası ağlıyor.
işin özüne gelirsek :
göreceli kısımlar size kalmış ama,
yukarıda saydıklarınızın yerine daha bir enduro-tuoring makina tercih ederdim. daha güçlü ve daha az yakan bir model..
mesela BMW f800GS.. uzun yoldaki yakıtı çok şaşırtıcı. ama iyi bir usta şart.
ya da alacağınız makinada 80 hp güç ve en az 80Nm tork olmalı...
aklıma başka model gelmiyor, çoktandır da incelemediğim için olsa gerek...
hakkınızda hayırlısı olsun
KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....
-
Çok fazla hızlı kullanmayı seven biri değilim. 120 km üzerine çıkacagımı çok fazla sanmıyorum.
Yazdığım motorların fiyatları 19 ila 22 arasında değişiyor.
BMW f800GS maddi olarak karşılayabileceğim bir motor değil ve genellikle şehir içi kullanımı için biraz fazla büyük geldi sanki.
Ben mersinde oturuorum servis bakımından hangi marka daha iyi biliyormusunuz?
-
3 seçenek içinde en iyidi Yamaha gibi gözüktü, 2. elide oldukça kuvvetli
-
Honda almazdım vergisi yüksek. Kawasaki'den çok çektiğim için onada yanaşmam. Yamaha'yı bu seçenekte tek geçerim. 22 ye kadar bütce ayırdıysan az kullanılmış Fz8 de düşünebilirsin. Hız yapmasanda güç elinin altında bulunsun.
-
scooboy adlı üyeden alıntı
Honda nc700sa ABS ve Kawasaki ER-6n ABS arasında kalırdım ama ilk tercihim honda olurdu
yeni olması yakıtının daha iyi olması ve servis ağı sebeblerinden ötürü. 19bin sanırım fiyatı Kawayla hemen hemen aynı olmalı.
Yamaha XJ6N elerdim. AEA nın incelemesini izlemiştim o da beğenmemişti.
Xj6 incelemesini paylaşabilirmisiniz benim ilgi alanımdaki bir motor..O kadar aradım taradım bulamadım..
https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY
-
sedat_57 adlı üyeden alıntı
Xj6 incelemesini paylaşabilirmisiniz benim ilgi alanımdaki bir motor..O kadar aradım taradım bulamadım..
Kardeş kusura bakma fz8 ile karıştırmış olabilirim.
-
scooboy adlı üyeden alıntı
Kardeş kusura bakma fz8 ile karıştırmış olabilirim.
Benim bildiğim xj6 incelemesi yok şimdilik. Fz8 var ama.
-
Yamaha xj6n
Nereye bakarsan, oraya gidersin.
-
-
Hondanın yakıt değerleri çok iyi.. Ben honda diyorum.. Tipide fena değil hani
Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.
-
3 motorda birbirine denk ancak bir o kadarda farklı makinalar. Xj6 4 silindirli ancak er6 ya göre öyle aman aman bir gidişi vs. yok fakat egzos takviyesi ile güzel ses alınabilir. Sanırım ses veya aşırı performans beklentiniz yok. XJ6 az zorlama sonucu diğer 2 motordan daha fazla yakacaktır büyük ihtimalle. Honda ise saçma bir vergi diliminde ve heyecansız bir motoru var. Tabiki en az yakanı ancak dağlar yok er6 ile arasında. Ben absli bir er6 yı diğer motorlara tercih ederdim. Yakıtı ve gidişi en ortalama olanı bu 3 motor arasında. Ancak rüzgar yemek istemiyorsanız F modeli daha iyi bir tercih olacaktır.
-
Ben aslında sömestrdan bu yana diversion s incelemesi yazacağım ama nasip olmuyor bir türlü. Hatta kendi motorum fazerle karşılaştırma yapacağım.
Şimda kısaca bir şeyler söylemek gerekirse, ben olsam kesinlikle diversion seçerdim.
Kawasaki değil çünkü yedek parça sıkıntılı, Honda değil çünkü hem kalıpsız hem üst vergi dilimi hem de ruhsuz.(Kullanmadım ama okuduğum kadarıyla)
Diversion'a gelince mükemmel bir motor. Bi kere 4 silindir. Kullanımı beklemediğim kadar rahat. Daha önce cbf 150 kullanıyordum sanki ona dönmüş gibi
oldum. Yakıtı da performans kullanımda bile 6 lt'yi bulmuyor. Ben hızlı bir sürüşle tam 5 lt yaktım. Kısacası kesinlikle güzel bir motor ve sizi üzeceğini hiç
sanmam. Umarım yardımcı olabilmişimdir
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)