Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Er-6 - XJ6 - NC700s seçimimde yardım edermisiniz?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    mehmetkir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    2005 Yılından beri ybr kullanıyorum artık motoru değiştirmek istiyorum. Çok fazla motor süren birisi değilim 2005 ybr bile suanda 10000 km de evden işe, işten eve. Genellikle şehir içinde kullanılacak ama arasırada olsa 500 - 750 km lik mesafelere de yolculuk yapılabilecek seniz hangisini seçerdiniz?

    Yamaha XJ6N ABS
    Kawasaki ER-6n ABS
    Honda nc700sa ABS
    Yada bunların dısındaki baska bir tercihiniz varsa.

    Şimdiden teşekkürler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    scooboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2011
    Şehir
    istanbul(İzmirli)
    Motosikleti
    Yamaha xj6N 2013
    Honda nc700sa ABS ve Kawasaki ER-6n ABS arasında kalırdım ama ilk tercihim honda olurdu
    yeni olması yakıtının daha iyi olması ve servis ağı sebeblerinden ötürü. 19bin sanırım fiyatı Kawayla hemen hemen aynı olmalı.
    Yamaha XJ6N elerdim. AEA nın incelemesini izlemiştim o da beğenmemişti.

  3. #3
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    öncelikle bir kaç hesap yamanı öneririm
    1- fiyat/performans
    2- yedek parça / iyi bir usta
    3- yakıt
    4- rüzgar
    5-oturuş pozisyonu
    6- ikinci el piyasası


    sıralama mühim değil;
    ben aklıma geldikçe yazdım.

    fiyat performans : hep otoyolda yol yapacaksan arazi şartları olan bir makina almak fazladan ödeme olur. ama çok fazla yol seçtirmesi de hoş olmaz. bu kişşinin bütçesine bağlı göreceli bir kavramdır. ben transalp veya ikinci el BMW derdim...

    yedek parça ve iyi usta : dikkat edin, servis demedim. nice sokak arası usta var ki, servisin özel edevatla yapamadığını kontrol kalemiyle beceriyor. iyi bir ustan yoksa büyük motora kalkışma. soyulursun. mesela Kahramanmaraş ta hüseyin usta olmazsa hiç kimse büyük motora binmez. adam R1 i açıyor, istanbulda 1000 tl lik bu işi hatırına göre bazen bir yemek parasına hallediyor. samimiyim. yedek parça konusu ise tüm japonlarda ve avrupalılarda sorunlu. pek çoğu stok yapmıyor. siparişi veriyorsun, parayı ödüyorsun, keyflerini bekliyorsun. bu konuda yamaha fazer çok fazla piyasası olduğu için nispeten daha az sıkıntılı diye biliyorum.

    yakıt : açıklamama gerek var mı bilmiyorum. mesela aşırı yakan bir makinaysa ( ben kocaeli opetten sonra ancak bolu dağında bir opet ve oradan da tuzgölünü geçtikten sonra - mersine doğru - ancak shell bulabildim. başka firma çok ama ben güvendiğim yakıtı zor buldum ) sık sık petrol ararsın, çok masraf yaparsın vs. başkasına saçma gelebilir ama ben opete girdiğimde -ki sakin kullanırım. 16,5 litrelik depo 16,420 lt yakıt aldı. yani 1 km daha ileri gidemezmişim o petrol orda olmazsaymış.

    rüzgar : eski bri kaç naked motosiklet sahibi ve hala naked sevdalısı olan ben, artık ön camsız veya kafa grenajsız motosiklete binmek istemiyorum. 140 km den sonra rüzgar tokatlamaya başlıyor, 170 ten sonra tekme tokat girişiyor. 250 km yol yaptıktan sonra dahi çok bitkin düşebiliyorsunuz. kafa grenajı olan bir motosiket tavsiye ederim. çünkü çoğu modelde kafa camı bile belli bir samandan sonra fayda vermiyor.

    oturuş pozisyonu : bu da çok önemli. uzun yol sevenler, genelde tuoring direksiyon severler. dik ve kollara, bele yük bindirmez.
    ben iskenderundan bir gecede izmire giden R6 kullanıcı biliyorum, adam alışkın ve seviyor. kilometre başında motorundan inen r6 kullanıcısı da biliyorum. oturuş ve rüzgar zevkin %90 ıdır.

    ikinci el piyasası : bu da sizin bütçenize göre değişkenlik gösterir. adam sıfır alıp, yaz sonunda galeriye gönderip gelen paraya bile bakmıyor. zevkime harcamışım deyip ardına düşmüyor. kimisi de aç kalıp kredi taksidi mödemekten anası ağlıyor.

    işin özüne gelirsek :

    göreceli kısımlar size kalmış ama,
    yukarıda saydıklarınızın yerine daha bir enduro-tuoring makina tercih ederdim. daha güçlü ve daha az yakan bir model..
    mesela BMW f800GS.. uzun yoldaki yakıtı çok şaşırtıcı. ama iyi bir usta şart.
    ya da alacağınız makinada 80 hp güç ve en az 80Nm tork olmalı...
    aklıma başka model gelmiyor, çoktandır da incelemediğim için olsa gerek...

    hakkınızda hayırlısı olsun
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  4. #4
    mehmetkir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mart 2005
    Çok fazla hızlı kullanmayı seven biri değilim. 120 km üzerine çıkacagımı çok fazla sanmıyorum.
    Yazdığım motorların fiyatları 19 ila 22 arasında değişiyor.
    BMW f800GS maddi olarak karşılayabileceğim bir motor değil ve genellikle şehir içi kullanımı için biraz fazla büyük geldi sanki.

    Ben mersinde oturuorum servis bakımından hangi marka daha iyi biliyormusunuz?

  5. #5

    Üyelik
    05 Haziran 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM 990 SMT 2010, Triumph Tiger 800 2014
    3 seçenek içinde en iyidi Yamaha gibi gözüktü, 2. elide oldukça kuvvetli

  6. #6
    TanImsIz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İstanbul / Kartal
    Motosikleti
    Aprilia Tuono V4 ve İmola 125
    Honda almazdım vergisi yüksek. Kawasaki'den çok çektiğim için onada yanaşmam. Yamaha'yı bu seçenekte tek geçerim. 22 ye kadar bütce ayırdıysan az kullanılmış Fz8 de düşünebilirsin. Hız yapmasanda güç elinin altında bulunsun.

  7. #7
    sedat_57 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Eylül 2007
    Şehir
    İstanbul..
    Motosikleti
    2000 ford
    Alıntı scooboy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda nc700sa ABS ve Kawasaki ER-6n ABS arasında kalırdım ama ilk tercihim honda olurdu
    yeni olması yakıtının daha iyi olması ve servis ağı sebeblerinden ötürü. 19bin sanırım fiyatı Kawayla hemen hemen aynı olmalı.
    Yamaha XJ6N elerdim. AEA nın incelemesini izlemiştim o da beğenmemişti.
    Xj6 incelemesini paylaşabilirmisiniz benim ilgi alanımdaki bir motor..O kadar aradım taradım bulamadım..
    https://www.youtube.com/watch?v=GGatfgQkPGY

  8. #8
    scooboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Şubat 2011
    Şehir
    istanbul(İzmirli)
    Motosikleti
    Yamaha xj6N 2013
    Alıntı sedat_57 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Xj6 incelemesini paylaşabilirmisiniz benim ilgi alanımdaki bir motor..O kadar aradım taradım bulamadım..
    Kardeş kusura bakma fz8 ile karıştırmış olabilirim.

  9. #9
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Alıntı scooboy adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeş kusura bakma fz8 ile karıştırmış olabilirim.
    Benim bildiğim xj6 incelemesi yok şimdilik. Fz8 var ama.

  10. #10
    viper17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Kasım 2011
    Şehir
    İzmir
    Yamaha xj6n
    Nereye bakarsan, oraya gidersin.

  11. #11
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    size özelden yazdım mehmet bey, ilgilenirseniz sevinirim
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....

  12. #12
    htmetin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2008
    Şehir
    İstanbul -MALTEPE
    Motosikleti
    Honda Twister - honda cbf 150
    Hondanın yakıt değerleri çok iyi.. Ben honda diyorum.. Tipide fena değil hani
    Sözün en güzeli, söyleyenin doğru olarak söylediği, dinleyenin de yararlandığı sözdür.

  13. #13
    hisvarlar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    3 motorda birbirine denk ancak bir o kadarda farklı makinalar. Xj6 4 silindirli ancak er6 ya göre öyle aman aman bir gidişi vs. yok fakat egzos takviyesi ile güzel ses alınabilir. Sanırım ses veya aşırı performans beklentiniz yok. XJ6 az zorlama sonucu diğer 2 motordan daha fazla yakacaktır büyük ihtimalle. Honda ise saçma bir vergi diliminde ve heyecansız bir motoru var. Tabiki en az yakanı ancak dağlar yok er6 ile arasında. Ben absli bir er6 yı diğer motorlara tercih ederdim. Yakıtı ve gidişi en ortalama olanı bu 3 motor arasında. Ancak rüzgar yemek istemiyorsanız F modeli daha iyi bir tercih olacaktır.

  14. #14
    ÖMER FARUK İ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2012
    Şehir
    HATAY
    Motosikleti
    Retired Rider
    Ben aslında sömestrdan bu yana diversion s incelemesi yazacağım ama nasip olmuyor bir türlü. Hatta kendi motorum fazerle karşılaştırma yapacağım.
    Şimda kısaca bir şeyler söylemek gerekirse, ben olsam kesinlikle diversion seçerdim.
    Kawasaki değil çünkü yedek parça sıkıntılı, Honda değil çünkü hem kalıpsız hem üst vergi dilimi hem de ruhsuz.(Kullanmadım ama okuduğum kadarıyla)
    Diversion'a gelince mükemmel bir motor. Bi kere 4 silindir. Kullanımı beklemediğim kadar rahat. Daha önce cbf 150 kullanıyordum sanki ona dönmüş gibi
    oldum. Yakıtı da performans kullanımda bile 6 lt'yi bulmuyor. Ben hızlı bir sürüşle tam 5 lt yaktım. Kısacası kesinlikle güzel bir motor ve sizi üzeceğini hiç
    sanmam. Umarım yardımcı olabilmişimdir


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)